راه‌اندازی ایرتاکسی و جابجایی مسافران با هواپیماهای جت از تیرماه سال 93 + تصاویر

0
آگهی الفبای سفر - جایگاه K - دسکتاپ
راه‌اندازی ایرتاکسی و جابجایی مسافران با هواپیماهای جت از تیرماه سال 93 + تصاویر
04 اسفند 1392 00:00
0

یک مسئول در بخش خصوصی از راه‌‌اندازی ایرتاکسی و جابجایی مسافران با هواپیماهای جت از تیرماه سال 93 خبر داد این در حالی است که هنوز بحث راه اندازی ایرتاکسی از جنبه توسعه گردشگری هوایی ایران و همچنین ارتقای ایمنی هوایی در صنعت هوانوردی ایران ناکام مانده است.

ایرتاکسی‌ها از جمله فاکتورهای توسعه گردشگری هوایی در هر کشوری محسوب می‌شود. بارها بخش خصوصی برای توسعه این بخش در صنعت هوانوردی ایران تلاش کرده اما همیشه با مشکلات بروکراسی اداری بخش دولتی مواجه بوده و هربار بی‌نتیجه از این وضعیت دوباره از اول آغاز کرده است.

در دولت پیشین ، آقای رحیمی معاون رئیس جمهور قول مساعدت برای توسعه و ارائه وام به بخش خصوصی در راستای ارتقای وضعیت تردد و پرواز هواپیماهای فوق سبک را داده بود اماهیچ‌گونه وامی از سوی دولت داده نشد و همه چیز در پاره‌ای از ابهام باقی ماند.

پیش از این رئیس اتحادیه صنایع هوایی کشور در خصوص وضعیت ایرتاکسی و زمان بهره بر داری از آن گفته بود ایر تاکسی ها برای تسهیل سفرهای درون شهری و همچنین بین شهرهای کوچک و از شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ استفاده می شود. به عبارتی تاکسی هوایی می تواند در زمان صرفه جویی بالای کند و اینکه ایمنی تاکسی هوایی خیلی بالاتر است راه و جاده است و با توجه به آمارها حمل و نقل هوایی امن ترین حمل و نقل است.

وی هم چون سایر مسئولان در خصوص زمان راه اندازی این نوع از حمل و نقل هوایی در ایران گفته بود با توجه به کمک های مسئولین و همت بخش خصوصی امیدواریم که ایرتاکسی هر چه سریعتر راه‌اندازی شود .

اما این‌گونه که معلوم است شرکت‌های هواپیمایی ایرانی دست از تلاش خود برنداشته و اقدام به ورود هواپیماها و در نهایت راه‌اندازی ایرتاکسی‌ها کرده است.

در این خصوص «کاپیتان نورالله امیرآبادی فراهانی» مسئول ایمنی پرواز شرکت هواپیمایی پویا در گفت و گو با CHN، گفت: «با ورود هواپیما 12 _y و آنتونوف 74 تا ماه تیر سال 93 قادریم بحث ایرتاکسی و جابجایی مسافران با هواپیماهای جت را راه‌اندازی کنیم.»

وی ادامه داد: «با این هواپیماها در حدود 45 نفر می‌توانند در مسیرهای داخلی و بین المللی جابجا شوند و با هواپیماهای کوچک دو موتوره (17 نفره)، می‌توانیم به عنوان ایرتاکسی فعالیت داشته باشیم.»

وی به بعد پروازی این هواپیماها اشاره کرد و گفت: «این شرکت قادر است به صورت چارتر و برنامه ای به 5 قاره جهان پرواز کرده و در طول مدت فعالیت خود نسبت به حمل بار در مسیر کشورهای مختلف از جمله دانمارک، بلژیک، آلمان، نروژ، سوئد، ونزوئلا، استرالیا، امارات متحده عربی، روسیه، کشورهای آفریقایی و غیره اقدام کند.»

او در پاسخ به این سوال که چند فروند از این هواپیماها برای جابجایی مسافران و یا راه‌اندازی ایرتاسی دارید اذعان داشت: «هواپیما 12 _y با جابجا کردن در حدود 16 نفر دربین جزایرامکان پذیر است در حال حاضر 2 فروند هواپیمای ایلوشین و 3 فروند هواپیماهای آنتونوف داریم.همچنین 3 فروند هم هواپیما 12 _y داریم که از قبل خریداری شده و هواپیمای ایلوشن و آنتونوف که از کشورهای شرقی وارد می‌شود و12 _y هم چینی است.

بسیاری از کارشناسان صنعت حمل و نقل هوایی ایران معتقدند که حضور و فعالیت ایرتاکسی‌ها در بازار هوانوردی ایران می‌تواند پرسود باشداما هنوز شرایط فعالیت فراهم نشده و امید می‌رود در دولت فعلی این امر محقق شود.

"عکسها تزیینی هستند"

ایرتاکسی

ایرتاکسی

ایرتاکسی

ایرتاکسی



منبع : خبرگزاری میراث فرهنگی

 

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.