جاذبه جدید آنتالیا برای گردشگران چینی!

0
آگهی الفبای سفر - جایگاه K - دسکتاپ
12 اسفند 1392 00:00
0

در راستای تلاش ترکیه جهت گسترش سبک‌های مختلف گردشگری در کشور و تمرکز برجذب گردشگران فرهنگی، تلاش‌ها و سیاستگزاری‌ها برای توسعه گردشگری فرهنگی آنتالیا سبب جذب هزاران گردشگر دانشگاهی چین به ویرانه‌های باستانی آنتالیا شده است.این درحالی است که پیش از این آنتالیا بیشتر به عنوان یک مقصد گردشگری تفریحی و ساحلی محبوبیت داشت.

به گزارش حریت برخلاف گردشگران اروپایی، روسی و ایرانی، گردشگران چینی بدون علاقه به سواحل، مشتاق بازدید ازویرانه‌های تاریخی ترکیه هستند. این گردشگران، پس از استانبول، به طور فزاینده‌ای برای دیداراز بقایای تاریخی روم باستان روانه استان جنوبی ترکیه و ازمیرمی‌شوند که عمدتا با هدایت تورهای فرهنگی، باستان شناسی و تاریخی سازماندهی شده است.

سال گذشته، تعداد 195 هزار گردشگران چینی درقالب تورهای دوازده روزه آنتالیا شرکت کرده‌اند که با هدف معرفی و دیدار از بقایای فرهنگی – تمدنی موجود دراین استان، طراحی شده است. این تورها از شهر باستانی "افسوس" آغاز و در شهر باستانی "سلگ" تمام می‌شود.

"یارکین تسلینا" از تورگردان‌های فعال در تورهای ویژه گردشگران چینی و از متخصصان توریسم فرهنگی ترکیه می‌گوید:«گردشگران چینی برخلاف اروپاییان و روس‌ها و یا گردشگران اسکاندیناوی علاقه چندانی به سواحل و دریا وگردشگری دریا و ساحل و شن وآفتاب ندارند . درواقع 98 درصد از تمامی گردشگران چینی که به ترکیه سفر می‌کنند علاقه دارند با میراث فرهنگی و صنایع دستی ترکیه آشنا شوند.»

وی افزود:«با توجه به علاقه گردشگران چینی ما مهمانان خود را طی تورهای 12 روزه از پکن به استانبول آورده و سپس در قالب برنامه‌های 9 تا 12 روزه آناتولیا به این منطقه می‌آوریم. در سال‌های اخیر آنتالیا پس ازازمیر از نظر فرهنگی وباستان شناسی بشدت مورد علاقه و توجه چینی‌ها قرار گرفته است. این واقعیت که آنتالیا سرزمین اصلی بسیاری از شهرهای تاریخی است فرصت خوبی برای این استان و نیز برای گردشگران چینی است. زیرا این گردشگران علاقه دارند درباره فرهنگ و تاریخ گذشته بیشتر بیاموزند.»

وی افزود:« گردشگران چینی به شنیدن وقایع و حوادث تمدن‌های گذشته بشدت علاقه نشان می‌دهند. ما اغلب دراین تورها گردشگران چینی را به 24 شهر باستانی موجود در آنتالیا می‌بریم . سال گذشته بیش از 54 هزار گردشگر چینی به اینجا آمدند. هدف ما افزایش این تعداد به 80 هزار گردشگر است. آنان به ویژه به شهر "زانتوس" که تحت حمایت یونسکو و از آثار ثبت شده جهانی است، علاقه شدیدی دارند.»

دکتر"لی یوان" یک باستان شناس چینی نیز می‌گوید:«بعد از ایتالیا، ترکیه دومین کشوری است که درمیان چینی‌های علاقمند به تاریخ و فرهنگ و باستان شناسی مورد توجه است و جذابیت دارد.آنتالیا برای گردشگران چینی بسیار جذاب و مهم است. این منطقه برای ما همانند یک موزه درفضای باز است . در تورهای 12 روزه‌ای که از استانبول شروع می‌شود و در شهر باستانی" ساید" تمام می شود، ما این موزه باز را احساس می‌کنیم. از این رو آنتالیا درسال‌های آینده مبدل به یکی از محبوب‌ترین و معروف‌ترین سایت‌های گردشگری این کشور خواهد شد.»

طبق همین گزارش بعد از افسوس دومین شهر باستانی محبوب چینی‌ها شهر ساید است . تورهای فرهنگی آنتالیا همچنین شامل دیدار از دیگر شهرهای باستانی این استان یعنی "مایرا"، "سلوکیا"،"سلگ"،"ترمز"،"ککووا" یا شهر" سونکن"،" تیوس"، "پاتارا"،"مسلیس"، ساید و پرگ است. تاتر باستانی واقع در شهر ساید و قلعه آنالیا و برج های سنگی لیکا ، زانتوس و لتون وهمچنین آمفی تاترآسپندوس،" پل بلکیس" و آپولون و آتنا از دیگر شهرها و آثار باستانی است که دراین تورها مورد توجه چینی‌ها قرار گرفته است.

درهمین حال" یاسمین لی" مدیر گروه دوستی چین و ترکیه نیز گفت:«ارتقا و معرفی تمدن آناتولی از سوی وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه نقشی اساسی در جلب توجه گردشگران چینی به ترکیه داشته است.»

لی مشخصا به تلاش‌های معاون وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه "عبدالرحمان آرجی" درمعرفی این سایت‌ها به گردشگران چینی اشاره کرد و افزود:«هدف ما جذب 100 هزار گردشگر چینی به ترکیه تا پایان سال 2015 است. من تصورمی‌کنم با توجه به تلاش‌هایی که صورت گرفته، به آسانی بتوانیم این هدف را محقق کنیم.»

منبع : خبرگزاری میراث فرهنگی

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.