رفسنجان پسته ی خندان کویر + تصاویر

2
از 1 رای
آگهی الفبای سفر - جایگاه K - دسکتاپ
16 اردیبهشت 1393 00:00
0

شهر رفسنجان را معمولا با پسته می شناسند اما علاوه بر باغ های پسته، رفنسجان شهری گردشگر پسند است با جاذبه های طبیعی و تاریخی بسیار. رفسنجان در 110 کیلومتری غرب شهر کرمان قرار دارد. ارتفاع آن از سطح دریا حدود 1510 متر و جمعیت آن طبق سرشماری سال 90، 151420 نفر برآورد شده است. تابستان های رفسنجان دارای آب و هوای گرم و زمستان هایش سرد و خشک است.

از آثار تاریخی رفسنجان می توان به : 1- کاروانسرای کبوتر خان : که قدمتی حدود 350 ساله دارد 2- کارونسرای قطب آباد: که حدود 400 سال پیش ساخته شده و اکنون به عنوان هتل و رستوران سنتی استفاده می شود. 3- مجموعه تاریخی عمارت باقری: که از دوران قاجار به یادگار مانده و از نمونه کاخ- باغ های زیبای ایران است 4- دروازه قطب آباد و 5- آب انبار مرادی اشاره کرد.

 رفسنجان پسته ی خندان کویر

در اطراف رفسنجان نقاط بسیاری وجود دارند که جاذبه های طبیعی برای گردشگران ایجاد کرده اند از جمله: 1- چشمه حسین آباد: واقع در 36 کیلومتری جنوب غربی رفسنجان 2- چشمه قاسم آباد: در 6 کیلومتری شرق رفنسجان و واقع در روستای قاسم آباد 3- خانه حاج آقا علی: که در 5 کیلومتری جنوب شرقی رفسنجان قرار دارد و با قدمتی 130 ساله بزرگترین بنای سقف دار خشتی جهان است. 4- روستای داوران: که در 30 کیلومتری شرق رفنسجان واقع شده و به دلیل سرسبزی منطقه ییلاقی برای مسافران و اهالی به حساب می آید. 5- سنگ نگاره های زهروئیه راویز رفسنجان: که در شمال غربی رفسنجان واقع شده و متشکل از دو سنگ نگاره به شکل بزکوهی و گراز است که قدمت آن را به دوران نوسنگی و مربوط به 7000 هزار سال پیش تخمین می زنند.

در شهر رفنسجان سه هتل : هتل الماس، هتل رفسنجان و هتل جهانگردی پذیرای گردشگران است.

 رفسنجان پسته ی خندان کویر

در سال های اخیر سرمایه گذاری های اقتصادی در رفسنجان انجام گرفته و آن را تبدیل به یکی از قطب های صنعتی و اقتصادی جنوب شرق کشور نموده است. صنعت پسته در رفسنجان در کنار دیگر صنایع موقعیت شغلی مناسبی برای اهالی به وجود آورده است به طوریکه رفنسجان را بزرگترین صادرگنده پسته در جهان ساخته است.

شهر رفسنجان از طریق آزاد راه غربی کرمان، به مرکز استان متصل می شود و علاوه بر آن فرودگاه بین المللی پرواز های مستقیمی به تهران و مشهد و دبی عربستان را پذیرا است. در 25 کیلومتری رفسنجان ایستگاه قطار احمد آباد قرار دارد که مسافران قطار تهران – بندرعباس برای رفتن به رفسنجان می توانند از این ایستگاه استفاده کنند.

 رفسنجان پسته ی خندان کویر

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.