با این اختراع حیرت انگیز می توانید بر روی سقف هواپیما پرواز کنید!

4.6
از 5 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
21 اردیبهشت 1395 10:00
0

با اختراع این حباب شیشه ای بر روی بدنه هواپیما می توانید آسمان را از روی سقف هواپیما ببینید!!

skydeck

با این تکنولوژی جدید که SkyDeck نامیده می شود، یک حباب شیشه ای بر روی سقف هواپیما قرار می گیرد و به شما نمایی 360 درجه از آسمان می دهد. با SkyDeck تعریف صندلی کنار پنجره برای همیشه عوض خواهد شد! مسافران با یک آسانسور یا پله وارد فضایی با دو صندلی می شوند و از آنجا می توانند صندلی ها را در هر جهتی می خواهند بچرخانند تا بودن در ارتفاع بالا را به معنای واقعی تجربه کنند.

کمپانی تکنولوژی های هوافضا Windspeed به CNN گفت: "در حال حاضر سرگرمی های درون هواپیماها چند دهه است که بدون تغییر باقی مانده است. ما می خواستیم محصولی را وارد بازار کنیم که سطح بالاتری از سرگرمی را برای برطرف کردن خستگی سفر ارائه دهد."

نصب این تکنولوژی بسته به هواپیمایی که روی آن قرار می گیرد 8 تا 25 میلیون دلار )28 تا 90 مییلیارد تومان) هزینه خواهد داشت. حباب بیرونی SkyDeck از موادی ساخته شده که در هواپیماهای فراصوت جنگی استفاده می شود. برای آنهایی که از نزدیک شدن بیش از حد به خورشید نگرانند یک لایه محافظ UV نیز به این حباب اضافه شده است.

این تکنولوژی هنوز بر روی هیچ هواپیمایی نصب نشده است اما Windspeed امیدوار است به زودی در پروازهای VIP یا حتی پروازهای عادی با پرداخت جداگانه توسط مسافران استفاده شود تا پروازهای طولانی هم کمی قابل تحمل تر شوند.

skydeck

skydeck

skydeck

skydeck



منبع: cntraveler
لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.