قائممقام مدیرعامل شرکت فرودگاهها تاکید دارد ارتقای سطح خدمات در دستورکار قرارگیرد تا اقبال و رضایتمندی مردم از وضعیت فرودگاههای کشور افزایش یابد و گردشگر بیشتری وارد کشور شود.
حسین اسفندیاری قائممقام مدیر عامل در امور فرودگاهها با ارایه آماری از رشد اعزام و پذیرش مسافر در فرودگاههای بزرگ کشور درسه ماه نخست سال، گفت: در سه ماه اول سال که به اصطلاح جزو ماههای پرتقاضای سفر نیست و ما شاهد کاهش آمار اعزام و پذیرش مسافر هستیم، در سه فرودگاه بزرگ کشور شاهد افزایش آمار پروازها بودهایم.
وی، با بیان اینکه در فرودگاه مهرآباد حدود ۲۲ درصد، مشهد ۱۴ درصد و امام خمینی(ره) حدود ۱۶ درصد افزایش اعزام و پذیرش مسافر داشتهایم، گفت: معمولا اینگونه گفته میشود که سفر بعد از رفع نیازهای ضروری انجام میشود. پس وقتی افزایش سفر و مسافر را داریم نوید خبرهای خوبی برای جامعه است.
اسفندیاری، با اشاره به تغییرات و سیاستهایی که در فرودگاههای بزرگ کشور انجام شد، یادآورشد: این تغییرات در دو فرودگاه مهرآباد و مشهد به عنوان پایلوت ایجاد شد که آثار آن را دیدیم و آن ارتقای سطح خدمات به مردم و مسافران است.
اسفندیاری با بیان اینکه باید ارتقای سطح خدمات در دستور کار قرارگیرد تا اقبال و رضایت مندی مردم هم بیشتر شود،گفت: در همین راستا سیاستهایی در دستور کار قرارگرفت که بتوان مشکلات مردم در فرودگاهها را با روشهایی جدید حل و فصل کرد. بر همین اساس در طراحی سرویسهای بهداشتی که برای گردشگر در هر منطقهای اهمیت دارد، تغییراتی انجام شد. نمازخانه ها ، سرویس های بهداشتی، روش حمل و نقل عمومی، چرخ دستی و دسترسی مردم به ترمینالها دیگر بخشهای مهم این طرح بود که بعد از انجام آن شاهد بهبود وضعیت مسافران بودیم.
وی با بیان اینکه با این وجود هنوز مساله سرویس بهداشتی کماکان یک معضل در کشور است، تصریح کرد: متاسفانه ما ضروریترین نیازهای مسافری را در محیط های گردشگری برآورده نمیکنیم. آب و سرویس بهداشتی اولین نیاز یک گردشگر است.تا چند وقت پیش هم در فرودگاه های بزرگ کشور از وضعیت سرویسهای بهداشتی راضی نبودیم اما یک کار تحقیقاتی انجام شد و به این نتیجه رسیدیم که باید بودجه خاصی را برای این کار قرار دهیم؛ چرا که بیشتر از سه تا چهار سال نمیتوان از سرویسهای بهداشتی انتظار کارایی داشت.
منبع:خبرآنلاین