معرفی جذابیت‌های ایران در مجله گردشگری‌ آلمانی

4.6
از 8 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
15 شهریور 1395 12:00
0

مجله گردشگری "Sympathie magazin" با اختصاص یکی از تازه‌ترین شماره‌های خود به ایران، واقعیت‌های تازه‌ای از کشورمان را برای شیفتگان سفر و ماجراجویی در سرزمین‌های ناشناخته نشان داده است.

این نشریه‌ی آلمانی که تصویر روی جلد آن به دختری امروزی از ایران‌زمین اختصاص دارد، با پیام همیشگی خود «بیشتر بدانیم، بیشتر ببینید» مخاطبانش را دعوت کرده تا با مفهوم تازه‌ای از کشوری که اخبار آن در رسانه‌های خارجی محدود به جنگ و بمب اتم بوده، آشنا شوند.

در این مجله سعی شده با ورود به بطن جامعه، زوایای مختلفی از زندگی مردم ایران نشان داده شود، علاوه‌بر زبان، دین، تاریخ و هنر سعی شده کلیشه‌هایی که در نگاه عموم راجع به ایران بیشتر استفاده می‌شود، مورد بررسی قرار گیرد.

در پیش گفتار این مجله‌ی آلمانی که هر بار سعی دارد چهره‌ای تازه از کشورها و مردم آن را نشان دهد، آمده؛ «بزرگترین سرمایه جامعه ایران، باز بودن و توانایی آن در برقراری ارتباط است. شناخت ایران، جذاب و تاثیرگذار است. وقتی با آن روبرو می‌شوید، درمی‌یابید که واقعیت در باب آن متنوع‌تر از آنی است که تصور می‌شود. واقعیتی که پیچیده‌تر از حد انتظار است.»

در ادامه‌ی این پیشگفتار با اشاره به گشایشی که در روابط دیپلماتیک ایران با غرب پس از توافق‌های هسته‌ای و پیش از آن تحت تاثیر انتخاب حسن روحانی به عنوان رییس‌جمهور حاصل شده، نوشته شده است: «ایران را به عنوان یکی از مقاصد برتر گردشگری در سراسر جهان می‌توان معرفی کرد، کشوری فوق‌العاده متنوع که یکی از قدیمی‌ترین فرهنگ‌های جهان را دارد. در واقع ایران، مقصدی برای تمام کسانی است که به کشف تمدن‌های قدیمی و فرهنگ‌های جدید علاقمندند، کشوری که با توجه به وضعیت سیاسی پر تنش و تحریم‌های خارجی، برای سال‌های بسیار در سایه‌ی مقاصد دیگر منطقه قرار داشت، اما امروز مقصدی امن برای گردشگران جهان است.»

ایران در مجله سفر آلمانی معرفی شد


منبع:ایسنا
لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.