سازمان میراث فرهنگی، برترین دستگاه اجرایی کشور شناخته شد

4.3
از 7 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
17 شهریور 1395 12:55
0

در جشنواره شهید رجایی امسال، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری توانست با کسب بیشترین امتیاز رتبه برتر عملکرد را در بین تمامی دستگاههای اجرایی کشور به خود اختصاص دهد.

مدیرکل دفتر عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات، در گفتگو با میراث آریا(chtn) افزود: هفته دولت و یاد و خاطره شهدای گرانقدر "رجایی و باهنر" را گرامی می داریم، خوشبختانه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری توانست در سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، براساس ارزیابی شاخص های عمومی و اختصاصی در بین دستگاههای اجرایی کشور موفق به کسب مقام برتر از سوی ریاست محترم جمهوری اسلامی شود، این موفقیت مایه مباهات و سرافرازی و مرهون تلاشهای خالصانه و دلسوزانه تمام مدیران و کارکنان سازمان و به ویژه ریاست سازمان و معاون رئیس جمهور است.

وی ادامه داد: جشنواره شهید رجایی و ستاد بزرگداشت هفته دولت در راستای تحقق اجرای مواد 81 و 82 قانون خدمات کشوری ، مبنی بر اینکه کلیه دستگاههای اجرایی، وزارتخانه ها و سازمانهای تحت نظر دولت (( قوه مجریه)) ملزم و موظف به ارائه گزارش جامعی از شاخص ها ی ارتقاء و عملکرد سالانه در سه گروه و محور اصلی (( تحول اداری؛ مدیریت عملکرد و فناوری اطلاعات )) درهمه سطوح ستادی و استانی به سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور هستند، برگزار شد .

خرازی ادامه داد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور با در نظر گرفتن میزان رشد و پیشرفت هر دستگاه در رسیدن به اهداف و برنامه های از پیش تعیین شده و همچنین میزان تحقق و دستیابی دستگاهها به اهداف و سیاست های برنامه سند چشم انداز توسعه کشور، مسئولیت جمع آوری آمار و اطلاعات فعالیت و ارزیابی عملکرد و رتبه بندی آنها را بر عهده داشته است.

وی ادامه داد: این شاخص های عملکرد همه بخشهای دستگاه های اجرایی اعم از ستادی و استانی و در دو سطح عمومی و تخصصی را شامل شده و مورد ارزیابی و تائید و امتیاز دهی از طرف سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور قرار گرفت، هریک از شاخص ها در سطوح عمومی و تخصصی این برنامه دارای 1000 امتیاز و در مجموع 2000 امتیاز را برای دستگاه اجرایی در بر داشته و بر اساس امتیازات اخذ شده توسط هر دستگاه اجرایی رتبه بندی صورت گرفته است.

خرازی تاکید کرد: در جشنواره امسال سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری توانست با کسب بیشترین امتیاز رتبه برتر عملکرد را در بین تمامی دستگاههای اجرایی کشور به خود اختصاص دهد.

مدیرکل دفتر عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات تصریح کرد: در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، سطوح و شاخص های عمومی عملکرد شامل فعالیتهای انجام گرفته در حوزه معاونت توسعه مدیریت سازمان و زیر مجموعه های آن در ستاد و استانهای کشور و در سطوح تخصصی شامل عملکرد معاونتهای صنایع دستی ؛ گردشگری ؛ میراث فرهنگی و معاونت سرمایه گذاری در بخشهای ستادی و استانی بوده است.

وی ادامه داد: همچنین هشت محور عمومی شامل مهندسی نقش و ساختار دولت ، توسعه دولت الکترونیک و هدفمند سازی اداری، خدمات عمومی در فضای رقابتی ، مدیریت سرمایه انسانی ، فناوری های مدیریتی ، صیانت از حقوق مردم و سلامت اداری و نظارت و ارزیابی، در این جشنواره مورد ارزیابی قرار گرفت.

خرازی گفت: علاوه بر بررسی ها و دقت مضاعفی که در سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور بر روی آمارها و اطلاعات ارائه شده از سوی دستگاههای اجرایی صورت می گیرد، مسئولیت ارائه امار و اطلاعات دقیق و مستند و منطبق با واقعیت بر عهده دستگاه اجرایی است.

لست سکند، این موفقیت ارزشمند را به سازمان سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تبریک عرض می نماید.‎


منبع:میراث آریا
لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.