ورود به سالنهای امن و آرام، افزایش خدمات پروازهای تجاری، اولویت در سوار شدن و ... خدماتی هستند که شرکتهای هواپیمایی به مشتریان خاص و واقعی خود، کسانی که بیش از هزار مایل یا بیشتر پرواز دارند یا سود بیشتری را نصیب ایرلاین ها میکنند، میدهند؛ سرویسهایی که اقشار دیگر مردم تنها رویای آن را میبینند.
با جت شخصی پرواز کنید
شرکت هواپیمایی «دلتا» با اعلام این خبر که برخی مشتریان دستچینشده میتوانند پرواز تجاری خود را به پرواز با جت شخصی که نهایتا با 30 مسافر پرواز میکند، ارتقا دهند، سروصدای بسیاری به پا کرد. این مشتریان خوششانس، توسط ایمیل از امکان ارتقای بلیت خود باخبر خواهند شد
یک خودرو در انتظار شماست
چرا شرکتهای هواپیمایی صرفا شما را از فرودگاه مبدا به فرودگاه مقصد جابهجا کنند؟ شرکت هواپیمایی امارات، مدعوین خصوصی خود را به وسیله یک دستگاه رنجروور از منزل یا محل کار به فرودگاه مبدا و سپس از فرودگاه مقصد به محل اقامت حمل میکند.
تاخیر پرواز، صرفا برای شما
بر اساس گزارش پایگاه اینترنتی «لانج بادی»، شرکت هواپیمایی «بریتیش ایرویز» در صورت تاخیر مشتریان ویژه خود، گاه پروازها را تا 30 دقیقه به تاخیر میاندازد.
استخدام دستیار شخصی
اگر شخصی درست جلوی در فرودگاه منتظر باشد تا چمدانتان را بگیرد، شما را از توقفگاههای امنیتی بگذراند و به سالن اصلی هدایت کند، در حالی که نوشیدنی موردعلاقهتان را هم از قبل آماده کرده است، با سوپراستارهای هالیوود چه فرقی میکنید؟
مدعوین ویژه شرکت هواپیمایی «یونایتد»، کاندیدای اصلی دریافت این خدمات از سوی خدمه این شرکت هستند. خدمه این شرکت به محض دیدن کارت پرواز در دستانتان، شما را تا گیت امنیتی راهنمایی میکنند، گیتهایی که ممکن است با گیتهای در نظر گرفتهشده برای دیگر مسافران تفاوت داشته باشند. براساس گزارشی از «والاستریتژورنال»، رفتن به فروشگاه برای خرید پیراهن برای جایگزینی با پیراهن لکهدار شده مسافران خاص این شرکت، یکی از کوچکترین خدمات به مشتریان ویژه است.
استراحت در یک سالن لوکس مخفی
سالن منتخبان مدیرعامل شرکت هواپیمایی «کانتاس»، فقط مخصوص کسانی نیست که پروازهای زیادی از طریق این شرکت دارند بلکه به مدعوین مدیرعامل نیز اختصاص دارد. این سالنهای مخفی که با برچسب «خصوصی» مشخص شدهاند، بهطور 24 ساعته به سرو غذا میپردازند. نکته جالب اینجاست که منتخبین مدیرعامل، حتی اگر در آن روز پروازی نداشته باشند، میتوانند از خدمات این سالن مخفی بهرهمند شوند.
صندلی تضمینی حتی در صورت فروش کامل
البته این سرویس بیشتر در حد شایعه به گوش رسیده است، اما برخی میگویند اگر شما مشتری دائمی و سودآور شرکت باشید و پروازتان با تاخیر یا لغو همراه شده باشد، بلیت یک مسافر معمولی را کنسل میکند و شما را به جای وی مینشاند. به این ترتیب، اگر از مشتریان ویژه شرکتهای هواپیمایی باشید، هیچگاه از پرواز جا نخواهید ماند.
دوش بگیرید
در زندگی روزمره، بسیاری از ما دوش گرفتن را یک امتیاز نمیدانیم، اما در ارتفاع 40 هزار فوتی چطور؟ برخی مشتریان شرکتهای هواپیمایی حاضرند هزاران دلار هزینه کنند تا از یک حمام گرم در آسمان لذت ببرند. در پروازهای ویژه «380» شرکت هواپیمایی امارات، حمامهایی از چوب درخت گردو و سنگ مرمر تعبیه شده که با استناد به گزارشهای منتشر شده از امکانات بینظیری برخوردارند. اما به دلایل روشن، حتی یک مشتری ویژه هم نمیتواند زمان زیادی را زیر دوش بماند. محدودیت حمام برای مسافران پرواز ویژه امارات، 5 دقیقه است.
دراز بکشید
سوئیتهای لوکس کلاس اول برخی ایرلاینها مانند «شرکت هواپیمایی سنگاپور» که در آنها امکان تبدیل صندلیها به تختخواب وجود دارد، در فضای مجازی از طرفداران و تعریف و تمجیدهای بسیاری برخوردار است. مشتریان خاص این شرکت هواپیمایی برای دسترسی به این سوئیتها نیازی به پرداخت 23 هزار دلار نخواهند داشت، زیرا این سوئیتها برای آنها قابلدسترستر از آن است که فکرش را کنید.
با پورشه به محل اقامتتان بروید
پروازی طولانی و طاقتفرسا داشتید؟ مشتریان سرویس «اولترا الایت» شرکت هواپیمایی «یونایتد»، از فرودگاه تارماک با مرسدس بنز به محل اقامت خود هدایت خواهند شد. همچنین مدعوین خصوصی شرکت هواپیمایی «دلتا» که بیشتر با نام «دلتا 360» شناخته میشود، به محض پیاده شدن از هواپیما با پورشه اختصاصی به محل اقامتشان هدایت میشوند. این خدمات تنها مربوط به برخی فرودگاههاست.
منبع : عصرایران