نگاهی به بوئینگ 777 افسانه ای

4.4
از 31 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
25 آذر 1395 10:00
0

‏ سفارش تعدادی بوئینگ 777 توسط ایران به کمپانی مطرح صنعت هوانوردی به دلیل اهمیت خاص این امر، لست سکند را بر آن ‏ساخت، تا معرفی کوتاهی از این هواپیمای خوشنام عرصه هوانوردی ارائه نماید. ‏

بوئینگ ۷۷۷ یک هواپیمای پهن پیکر تجاری دو موتوره‌است که تاکنون چهار مدل از این هواپیما به نام‌های ۷۷۷- ۲۰۰، ۷۷۷-‏‏۲۰۰ ای آر، ۷۷۷-۳۰۰ و ۷۷۷-۳۰۰ ای آر به بازار ارائه کرده است. خدمه پرواز در آمریکا ۷۷۷ را به عنوان تریپل سون ‏می‌شناسند و در انگلیس به سون‌سون‌سون مشهور است. ارابه‌های فرود ۷۷۷ بزرگ‌ترین ارابه‌های فرودی هستند که تاکنون در ‏یک هواپیمای مسافربری به کار رفته‌است. هر چرخ ۷۷۷-۳۰۰ وزنی معادل ۵۲۳۱۰ پوند (۲۳۳۷۰ کیلوگرم) را تحمل می‌کند که ‏این عدد نیز در بین تمام هواپیماهای جهان یک رکورد به شمار می‌رود. موتورهای ‏GE‏۹۰-۱۱۰‏B‏ و ‏GE‏۹۰-۱۱۵‏B‏ که بر روی ‏‏۷۷۷-۲۰۰ ال آر و ۷۷۷-۳۰۰ ای آر نصب شده‌اند قطری بیشتر از بدنه یک فروند بوئینگ ۷۳۷ دارند. کتاب رکوردهای گینس ‏موتور ‏GE‏۹۰-۱۱۵‏B‏ را به عنوان قدرتمندترین موتور جتی که تاکنون روی یک هواپیمای تجاری نصب شده به ثبت رسانده‌است.‏

‏ نگاهی به بوئینگ 777 افسانه ایی ‏ ‏ ‏  ‏  ‏ ‏ ‏ ‏‏ ‏

‏ نگاهی به بوئینگ 777 افسانه ایی ‏ ‏ ‏  ‏  ‏ ‏ ‏ ‏‏ ‏

‏ نگاهی به بوئینگ 777 افسانه ایی ‏ ‏ ‏  ‏  ‏ ‏ ‏ ‏‏ ‏

‏ نگاهی به بوئینگ 777 افسانه ایی ‏ ‏ ‏  ‏  ‏ ‏ ‏ ‏‏ ‏

‏ نگاهی به بوئینگ 777 افسانه ایی ‏ ‏ ‏  ‏  ‏ ‏ ‏ ‏‏ ‏

‏‏777 ظرفیت حمل ۲۷۸ تا ۵۵۰ نفر مسافر را داراست و برد پروازی آن بین ۵۲۱۰ تا ۹۴۲۰ مایل دریایی (۱۰۳۷۰ تا ۱۷۴۴۵ ‏کیلومتر) است. ارابه‌های فرود این هواپیما که هر کدام 6 چرخ دارند یکی از مشخصه‌های ویژه 777 به حساب می‌آیند. ۷۷۷ ‏نخستین هواپیمای تجاری جهان است که تمام مراحل طراحی آن به کمک نرم‌افزارهای رایانه‌ای انجام شده‌است.‏

برای ساخت این هواپیما هیچ نقشه یا طرحی روی کاغذ رسم نشده و همه کارها به کمک یک نرم‌افزار ۳‏D CAD‏ به نام کتیا ‏انجام گرفته‌است. قبای اصلی ۷۷۷ هم ایرباس ای۳۳۰ و خانواده ایرباس ای۳۴۰ هستند. ویژگی جالب توجه دیگر این هواپیما ‏مجهز بودنش به سیستم معمولی ‏Control yoke‏ به جای سیستم ‏Side stick Controller‏ است که در هواپیماهای جنگنده با ‏فلای بای وایر و ایرباس‌های جدید مورد استفاده قرار گرفته‌است. بوئینگ عقیده دارد خلبان‌ها بهتر با سیستم‌های کنترل ‏Stick ‎and rubber‏ کنار می‌آیند.‏

‏ نگاهی به بوئینگ 777 افسانه ایی ‏ ‏ ‏  ‏  ‏ ‏ ‏ ‏‏ ‏

‏ نگاهی به بوئینگ 777 افسانه ایی ‏ ‏ ‏  ‏  ‏ ‏ ‏ ‏‏ ‏

‏ نگاهی به بوئینگ 777 افسانه ایی ‏ ‏ ‏  ‏  ‏ ‏ ‏ ‏‏ ‏

‏ نگاهی به بوئینگ 777 افسانه ایی ‏ ‏ ‏  ‏  ‏ ‏ ‏ ‏‏ ‏

‏‏بوئینگ مجموعه‌ای از پیشرفته‌ترین دست آوردهای فنی صنعت هوافضا را برای اولین بار در ۷۷۷ ارائه کرد که بعضی‌ از آنها ‏شامل موارد زیر است:‏


کابین خلبان شیشه‌ای مجهز به نمایشگرهای کریستال مایع هانی ول | سیستم کنترل پرواز دیجیتال فلای بای وایر با قابلیت ‏برگشت به حالت دستی | سیستم‌های اویونیکی پیشرفته با قابلیت سازگاری با نرم‌افزارهای مختلف | کیف پروازی الکترونیکی ‏مجهز به رایانه‎ ‎، استفاده گسترده از مواد کامپوزیت در بدنه هواپیما (حدود ۹٪ کل وزن) | شبکه اویونیکی فیبر نوری | مجهز بودن ‏به بزرگ‌ترین و قدرتمندترین موتورهای توربوفن دار در بین هواپیماهای تجاری (قطر فن موتورهای ‏GE-‎‏۹۰-۱۱۵‏B‏ که در ۷۷۷ ‏به کار رفته‌اند به ۳٫۳ متر می‌رسد.) ‏

‏ نگاهی به بوئینگ 777 افسانه ایی ‏ ‏ ‏  ‏  ‏ ‏ ‏ ‏‏ ‏

‏ نگاهی به بوئینگ 777 افسانه ایی ‏ ‏ ‏  ‏  ‏ ‏ ‏ ‏‏ ‏

‏ نگاهی به بوئینگ 777 افسانه ایی ‏ ‏ ‏  ‏  ‏ ‏ ‏ ‏‏ ‏

‏ نگاهی به بوئینگ 777 افسانه ایی ‏ ‏ ‏  ‏  ‏ ‏ ‏ ‏‏ ‏

‏ نگاهی به بوئینگ 777 افسانه ایی ‏ ‏ ‏  ‏  ‏ ‏ ‏ ‏‏ ‏

‏ نگاهی به بوئینگ 777 افسانه ایی ‏ ‏ ‏  ‏  ‏ ‏ ‏ ‏‏ ‏

در انتها ویدیوئی زیبا از مراحل ساخت این هواپیمای افسانه ایی را از دست ندهید:‏ ‏‏


لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.