کرک گیز ، غار برآورده کننده آرزو در ترکمنستان ‏

4
از 1 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
غار برآورده کننده آرزو در ترکمنستان ‏+ تصاویر
13 شهریور 1396 15:00
0

در کوههای کویتنداگ (Koytendag ) مسیری وجود دارد که به غاری به نام کرک گیز می رسد. وقتی وارد این غار شوید در نگاه اول همه چیز آشنا به نظر می رسد اما بعد از چند لحظه متوجه عجیب بودن آن می شوید.

سقف این غار پر از استالاکتیت های بزرگی است که وقتی دقیق تر به آنها نگاه می کنید می بینید این استالاکتیت ها از سنگ نیستند بلکه پارچه ای هستند !

افسانه های محلی اینچنین بازگو می کند که اگر کسی بتواند درون این غار شده و لباس خود را به سقف بلند آن آویزان کند یکی از آرزوهایش برآورده می شود ، اینطور که به نظر می رسد افراد زیادی باید حالا به آرزوهای خود رسیده باشند !

غار کرک گیز به معنای " غار چهل دختر" است. این نام نیز داستانی افسانه ای بهمراه دارد. طبق این داستان گفته می شود چهل دختر که از ترس مهاجمان به درون این غار پناه برده بودند با یک پیرزن مرموز روبه رو می شوند – که گفته می شود مقبره وی رو به روی غار است – زمانیکه مهاجمان به نزدیکی این غار می رسند دخترها دعا می کنند که بتوانند از آنجا فرار کنند و سپس راهی از درون دل غار برای آنها نمایان می شود و اینگونه می توانند بگریزند. هرچند هنوز ربط مشخصی بین افسانه نام این غار و لباس هایی که در آن آویزان شده وجود ندارد.

کرک گیز ، غار برآورده کننده آرزو در ترکمنستان ‏

کرک گیز ، غار برآورده کننده آرزو در ترکمنستان ‏

منبع : atlasobscura

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.