نکاتی که باید درباره فرهنگ و سنت هندی ها بدانید ‏

5
از 2 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
نکاتی که باید درباره فرهنگ و سنت هندی ها بدانید ‏ + تصاویر
07 بهمن 1396 15:00
0

هند کشور وسیعی است که در آن بیست و هشت ایالت مختلف و هفت اتحادیه وجود دارد. هندی ها زبان ها ، ادیان و فرهنگ های مختلفی دارند و اعتقاداتشان برایشان بسیار ارزشمند و مهم است. هرچند ممکن است به نظر برسد امروزه هندی ها دنیای مدرن تری دارند ، اما باز هم هنگامی که وارد این کشور می شوید می بینید که بسیاری از مردم هنوز اعتقادات خاص خودشان را دارند. بنابراین بد نیست پیش از سفر به این کشور ، نکاتی را درباره عقاید ، اعتقادات و فرهنگ این مردم بدانید تا این سفر برایتان ساده تر شود.

  1. آداب ورود به معابد

نکاتی که باید درباره فرهنگ و سنت هندی ها بدانید ‏

همیشه کفش هایتان را پیش از وارد شدن به معابد و اماکن دینی در هند بیرون بیاورید و هیچوقت لباسی که قسمتی از بدنتان را نمایان کند نپوشید. شاید در هند بسیار به چشمتان بخورد که مردم لباس های کوتاه یا شلوارک به تن می کنند اما هنگام ورود به معابد و اماکن مذهبی باید پوششی کامل داشته باشید تا بی احترامی به آنها محسوب نشود.

  1. تفاوت و غافلگیری

نکاتی که باید درباره فرهنگ و سنت هندی ها بدانید ‏

در هند با دنیای متفاوت و غافلگیرکننده ای روبه رو می شوید. شما ممکن است یک مرکز خرید لوکس و بسیار بزرگ را درست در کنار یک شهرک روستایی که در آن مردمان فقیری زندگی می کنند بیابید. اگرچه در بسیاری از تصاویر ، هند را کشوری زیبا و پرزرق و برق می بینیم اما آنچه در سوی دیگر دوربین ها وجود دارد نیز کاملا با تصورات ما متفاوت است.  بسیاری از مردمی که به هند سفر می کنند از این همه تفاوت در آن غافلگیر می شوند و بسیاری دیگر از اینکه تصویری متفاوت از هند می بینند شوکه می شوند. بنابراین پیش از سفر نیاز است بدانید که تصویری که از هند می بینید همان چیزی نیست در آنجا خواهید دید.

  1. دست و پا

نکاتی که باید درباره فرهنگ و سنت هندی ها بدانید ‏

هر یک از اعضای بدن در ادیان و باورهای هندی ها ، نقش خاصی دارند. برای مثال ، سر بالاترین درجه را نسبت به سایر اعضاب بدن دارد و به همین شکل ، پاها نیز از پایین ترین رتبه برخوردارند. پاها همیشه کثیف در نظر گرفته می شوند بنابراین وقتی به خانه کسی وارد می شوید مهم است که کفش هایتان را از پا بیرون بیاورید. به روی چیزی که به نظر مهم می رسد راه نروید و اگر نمی دانستید و قدم به روی چنین چیزی گذاشتید بهتر است سریع عذرخواهی کنید تا بی احترامی تلقی نشود.

دست چپ نیز در فرهنگ هندی ها تمیز نیست برای همین هندی ها هیچگاه با دست چپ چیزی نمی خورند. بنابراین بسیار مهم است که اگر می خواهید به کسی هدیه یا پول بدهید این کار را با دست راستتان انجام دهید ، برخی از هندی ها ممکن است این را نشانه بی احترامی بدانند.

  1. نگاه مردم

نکاتی که باید درباره فرهنگ و سنت هندی ها بدانید ‏

هندی ها کنجکاو هستند ، آنها به طور معمول به گردشگران خارجی خیره می شوند و نگاه می کنند . این مساله شاید در کشورهای غربی به چشم نخورد ولی در هند معمول است. در هند انتظار داشتن فضای شخصی نداشته باشید ، هند کشور شلوغی است و در بسیاری از جاها با تعداد زیادی مردم محلی برخورد خواهید داشت.

  1. تکدی گری

نکاتی که باید درباره فرهنگ و سنت هندی ها بدانید ‏

بعنوان یک گردشگر خارجی انتظار این را داشته باشید که در برخی از محله ها گداهای بسیاری ببینید که به دور شما جمع شده اند و از شما پول می خواهند ، برای آنها گردشگران افراد ثروتمندی محسوب می شوند. همچنین بد نیست درباره قیمت هر چیزی پیش از سفرتان تحقیق کنید تا هنگام سوار شدن به اتوبوس یا تاکسی از شما پول بیشتری گرفته نشود.

  1. فستیوال های مختلف

نکاتی که باید درباره فرهنگ و سنت هندی ها بدانید ‏

با فرهنگ ها و ادیان مختلف ، عجیب نیست که در هند با جشن ها و فستیوال های متنوعی رو به رو شوید که شاید حتی برخی از آنها برای شما عجیب باشد. اگر دوست دارید در جشن های آنها شرکت کنید بد نیست درباره این جشن ها و مراسم ها پیش از سفرتان اطلاعات کسب کنید تا ناخودآگاه کاری انجام ندهید که بی احترامی به آن جمع باشد.

  1. زبان انگلیسی

در بیشتر ایالت های هند مردم زبان انگلیسی را متوجه می شوند و می توانند صحبت کنند ، اما صحبت کردن آنها با لهجه ها و گویش های مختلفی است بنابراین باید دقت کنید تا بتوانید به خوبی متوجه شوید که آنها چه می گویند.

منبع : matadornetwork

 

ویدا نورمحمدیان
ویدا نورمحمدیان