کاخ خیالی در کره جنوبی

4.6
از 5 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
کاخ خیالی در سرزمین شرق + تصاویر
14 اردیبهشت 1397 10:00
0



کاخ خیالی در کره جنوبی

Changdeokgung یکی از جاذبه های مهم تاریخی در کشور کره است که زیبایی هنری این کشور را به خوبی نشان می دهد. این کاخ بدون شک یکی از بهترین ساختمان ها از پنج قصر سلطنتی چسون است و نمونه ای استثنایی از معماری و طراحی کاخ در شرق آسیا محسوب می شود که با هماهنگی با طبیعت، منظره ای رویایی را تشکیل می دهد.

پس از ساخت Gyeongbokgung در اوایل قرن پانزده، پادشاه Taejong از سلسله چسون دستور ساخت یک کاخ ثانویه را صادر کرد. همانطور که آن زمان معمول بود، پادشاه دستور داد که ساختمان در سایت پیشنهادی وی ساخته شود.

دفتری مخصوص مدیریت پروژه کاخ های ساختمانی و برای احداث کاخ جدید ساخته شد، که در نهایت تبدیل به یک مجتمع کامل از ساختمان های رسمی و مسکونی شد. این مجتمع زیبا در یک باغ با توپوگرافی بی نظیر مکان یابی شده است. Changdeokgung در پای اوجبونگ و کوه Baegaksan، که یکی از کوه های اصلی و شاخص منطقه Changdeokgung است طراحی شده و به خوبی با توپوگرافی pungsu منطبق شده است.

کلیه اصول Geomanticدر طراحی این کاخ در نظر گرفته شده است و این کار با قرار دادن ساختمان کاخ در بخش جنوبی زمین و ایجاد یک باغ در بخش شمالی سایت انجام شده است.

کاخ خیالی در کره جنوبی

کاخ خیالی در کره جنوبی

کاخ خیالی در کره جنوبی

باغی به نام بیوون ("راز باغ")، به عنوان محل اقامت برای خانواده سلطنتی طراحی و ساخته شده و محل برگزاری رویدادهای رسمی مانند امتحانات دولتی نیز بوده است. این باغ یک مجموعه از درختان، گل ها، یک استخر به شکل لوتوس و سالن های متعدد با پس زمینه ای از جنگل می باشد.

در باغچه های این باغ بیش از 56000 گونه از گیاهان وجود دارد. گیاهان و درختانی از جمله گردو، بلوط سفید، زلکاوا، آلو، افرا، شاه بلوط، ممرز، تپه، گینگو و درختان کاج که در پاییز بسیار  زیبا هستند.

یکی از ویژگی های معماری این کاخ سازگاری با زمین های طبیعی Changdeokgung است که از آن معماری فراتر از معماری قصرهای معمولی می سازد.

کاخ خیالی در کره جنوبی

انتخاب محل و محوطه سازی کاخ بر اساس اصول pungsu می باشد و ساختمان های مجتمع به صورت کارکردی و نمادین مطابق با اعتقادات کنفوسیوس تنظیم شده است.

به این طریق، Changdeokgung  نوع دیدگاه منحصر به فرد Dynasty چاسیون را به جهان نشان می دهد.

ساختمان ها و سازه های کاخ شامل سه دروازه و سه دادگاه (دادگاه اداری، دادگاه مسکونی سلطنتی و دادگاه رسمی)- با منطقه مسکونی واقع در قسمت عقب منطقه اداری است. ساختمان ها از چوب ساخته شده و بر روی صفه ها یا سکوهای سنگی نصب شده است. اکثر این سازه ها دارای سقف کاشی با سیستم بلوک و حکاکی تزئینی است.

کاخ خیالی در کره جنوبی

کاخ خیالی در کره جنوبی

 

Changdeokgung به عنوان کاخ ثانویه Gyeongbokgung به مدت تقریبا دو قرن استفاده شد، اما از زمان Seongjong، پادشاه نهم چزون، زمانی که وی و همچنین چند پادشاه پس از او شروع به استفاده از این کاخ به عنوان محل اقامت خود کردند اهمیت بیشتری پیدا کرد.

ولی متاسفانه این کاخ با حمله نیروهای ژاپنی در سال 1592، همراه با بقیه قصرها، سوزانده شد. سپس برای اولین بار در سال 1611 بازسازی شد و 250 سال به عنوان محل اصلی اقامت و زندگی سلسله پادشاهی کره فعال بود.

ساختمان کاخ ها سالهای بسیار، بر توسعه معماری کره ای، برنامه ریزی باغ و منظره و هنرهای مرتبط موثر بودند و الگوی طراحی معماران و مهندسین محسوب می شدند.

کاخ خیالی در کره جنوبی

کاخ خیالی در کره جنوبی

امروز، تمام اجزای Changdeokgung از جمله Oejo، دادگاه سلطنتی؛ چیو، اتاق های اداری؛ Chimjo، محل اقامت خانواده سلطنتی؛ و بیوون و باغ باقی مانده است، حتی امروزه این مجتمع تعدادی از گنجینه های فرهنگی همچون Injeongjeon Hall، Daejjaion Hall، Seonjeongjeon Hall و Nakseonjae را در اختیار دارد. وضع فعلی کاخ عمدتا به دلیل تلاش های مداوم حفاظتی است که توسط دولت کره انجام می شود، از جمله قوانینی مانند قانون حفاظت از میراث فرهنگی، به طور جزئی و به صورت خیلی موشکافانه و ظریف در نگهداری این کاخ ها رعایت می شود.

کاخ خیالی در کره جنوبی

کاخ چانگدوکانگ در ماه دسامبر 1997 توسط کمیته میراث فرهنگی جهانی یونسکو به عنوان یکی از میراث های فرهنگی جهانی نامگذاری شد. این شهر همچنان به عنوان یکی از بهترین نمونه های معماری کاخ در شرق آسیا و طراحی باغ در سراسر جهان به چشم می خورد.

 

منبع: theculturetrip

 

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.