برنامه های که در فرودگاه به آنها نیاز خواهید داشت

4.2
از 6 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
برنامه های که در فرودگاه به آنها نیاز خواهید داشت + تصاویر
23 اردیبهشت 1397 15:00
0

برنامه های که در فرودگاه به آنها نیاز خواهید داشت

حتی اگر زمان کافی داشته باشید، باز هم در فرودگاه – زمان حمل چمدان، چک کردن پاسپورت، گرفتن کارت پرواز یا چک این کودکان- به یک سری برنامه نیاز خواهید داشته که با نگاهی سریع بتوانند به شما کمک کنند.  

این برنامه های فرودگاه را در دسکتاپ تلفن همراه خود قرار دهید تا در زمانی که به آنها نیاز داشتید دسترسی به آنها برای شما راحت باشد. برنامه های که در این مقاله معرفی میشود ممکن است خیلی فوق العاده، سرگرم کننده و عالی نباشند اما در زمانی که در فرودگاه مانده اید یا به سرعت در حال دویدن هستید، به کمک شما می آیند.

 

TripIt and TripCase 

برنامه های که در فرودگاه به آنها نیاز خواهید داشت

TripIt و  TripCase  یک برنامه ی کامل برای برنامه ریزی سفر است که تقریبا شامل تمامی جزئیات سفر شما هست از جمله پرواز، اجازه ماشین، اقامت و هر چیز دیگری که به آن نیاز دارید. اطلاعات سفر هوایی از جمله ساعت پرواز، شماره رزرو و پرواز، رزرو صندلی، ترمینال و اطلاعات گیت ها و هر چیزی دیگر را در که به آن نیاز دارید در اختیارتان قرار می دهد.

این موضوع خیلی مفید و باور نکردنی است که تمامی این اطلاعات را شما 36 ساعت قبل از سفر در اختیار داشته باشید. همچنین شما می توانید روی تلفن همراه خود مشخص کنید که 24 ساعت قبل از پرواز به شما اطلاع دهد تا بتوانید صندلی خود را در پرواز رزروکنید و هر اطلاعات به روزی را که در تا این ساعت دریافت نکرده اید را به شما ارائه دهند یا حتی اگر تغییری در اطلاعات قبلی افتاده است را به شما اطلاع دهند.

گاهی اوقات وقتی به تغییرات و به روز رسانی ها در برنامه  توجه می کنید اگر داخل فرودگاه باشید تغییرات را با چند دقیقه تاخیر روی نمایشگر فرودگاه مشاهده خواهید کرد. و حال شما با خیال راحتی می توانید بدون هیچ نگرانی به سمت گیت ورود بروید و بدون هیچ دوندگی کارت پرواز خود را تهیه کنید.

TripIt 

IOS

اندروید

 

TripCase 

IOS

اندروید

 

GateGuru

برنامه های که در فرودگاه به آنها نیاز خواهید داشت

برنامه ی GateGuru یکی از بهترین برنامه های فرودگاهی است که به شما کمک می کند کاملا در ترمینال های ورودی و خروجی فرودگاه بدانید باید چه کاری انجام دهید. زمانی که شما نیاز به تغییر ترمینال در فرودگاهی را دارید این برنامه کمک می کند تا مسیر درست را پیش بروید.

ارتباط این برنامه به فرودگاه در همه مکان ها فعال است و به نظر می رسید خیلی سریع به روز رسانی می شود. یکی از بهترین بخش های این برنامه این است که تمام امکانات فرودگاه و ترمینال ها بر روی نقشه در اختیار شما است و شما می توانید بررسی کنید کدام کافه یا فروشگاه به شما نزدیک است و برای خرید یا خوردن کافه به آنجا مراجعه کنید.

این برنامه اطلاعات زیادی در مورد سفرتان در اختیار شما قرار می دهد مانند مدت زمان انتظار برای مسائل امنیتی.  البته توجه داشته باشید این اطلاعات به کاربران بستگی دارد. و اگر کاربران بیشتر از این برنامه استفاده کنند برنامه دقیق تر به شما می توانند زمان انتظار را اعلام کند.

اندروید

IOS

 

Google Maps

برنامه های که در فرودگاه به آنها نیاز خواهید داشت

گوگل مپ تمامی نقشه های مورد نیاز از داخل فرودگاه را در اختیار شما قرار می دهد و برخی مشکلات که در برنامه GateGuru

 وجود دارد در این برنامه حل شده است. متاسفانه بسیاری از تاسیسات و امکانات در این برنامه تا زمانی که روی نقشه ها زوم نکنید دیده نمی شوند بنابراین باید روی نقشه بسیار زوم کنید تا بتوانید سریعتر تصمیم گیری کنید. قبل از سفر به فرودگاه با گوگل مپ یا GateGuru مسیر را بررسی کنید تا بهترین و بدون ترافیک ترین مسیر را به شما ارائه دهد.

IOS

اندروید

 

MyTSA

برنامه های که در فرودگاه به آنها نیاز خواهید داشت

این برنامه که در واقع یکی از بهترین برنامه های دولتی می باشد توسط ادراه حمل و نقل امریکا تهیه شده است که بتوانند به صورت 24 ساعته و در هفت روز هفته در خدمت مسافران باشند. در این برنامه تمامی اطلاعاتی که شما از اداره حمل و نقل دارید را می توانید پیدا کنید، برای مثال شرایط آب و هوای فرودگاه مقصد. همچنین در این برنامه در بخش AskTSA می توانید هر سوالی دارید از کارشناس این بخش سوال کنید و کارشناس در لحظه به صورت لایو به شما پاسخ خواهد داد.  این برنامه اطلاعات دیگری هم می تواند در اختیار شما قرار دهد برای مثال در تاریخی که شما در فرودگاه هستید می تواند بگویید چه اتفاقات تاریخی در فرودگاه افتاده است.

IOS

اندروید

 

Google Translate

برنامه های که در فرودگاه به آنها نیاز خواهید داشت

شاید به نظرتان برنامه Google Translate برنامه ی فرودگاهی نباشد، اما تصور کنید در فرودگاه بین المللی هستید و نیاز دارید کسی به شما کمک کند. می توانید به هر زبانی عبارت یا واژه را وارد کنید و ترجمه ی آن را به زبان که نیاز دارید دریافت کنید.حتی می توانید علامت های که در فرودگاه قرار دارند و متوجه آنها نمی شوید را عکس گرفته و در برنامه قرار دهید تا برای شما به زبان مورد نیازتان ترجمه کند.

IOS

اندروید

 

LoungeBuddy

برنامه های که در فرودگاه به آنها نیاز خواهید داشت

اصولا کسی در مورد سالن های استراحت فرودگاه ها نگرانی ندارد. اما اگر در یک پرواز طولانی مدت باشید که در چندین مسیر توقف دارد و توقف های طولانی مدت هست (بیش از دو ساعت)، قرار است کجا استراحت کنید. یا حتی اگر با کودکان خود مجبور هستید ساعاتی در فرودگاه منتظر پروازتان باشید، به نظرتان کودکان تحمل سر درگمی را دارند؟ مطمئنا خیر. برنامه ی LoungeBuddy  (فقط برای تلفن های همراه با سیستم عامل IOS  در دسترس است) به شما کمک می کند نزدیکترین سالن استراحت را در فرودگاه پیدا و رزرو کنید. یا طبق فیلترهای که روی برنامه وجود دارد دقیقا جایی که تمایل دارید در آنجا استراحت کنید را برای شما پیدا می کند. برای مثال اگر تمایل دارید نزدیکترین سالن به گیت ورودی یا مرکز رستوران های فرودگاه باشید. همچنین در این برنامه این امکان برای شما وجود دارد که در مورد سالن استراحت یا صندلی که رزرو کردید نظر بدهید، عکس بگیرید و در این برنامه قرار دهید تا بقیه کاربران انتخاب راحت تری داشته باشند.

IOS

 

HotelTonight

برنامه های که در فرودگاه به آنها نیاز خواهید داشت

شاید به نظر HotelTonight برنامه ی مخصوص فرودگاه نباشد اما تصور کنید پرواز شما تاخیر داشته باشد و این تاخیر بیش از 24 ساعت باشد. ایرلاین نیز مسئولیت دادن اتاق برای آن شب را بر عهده نگیرد، به نظرمی رسد، نیاز دارید اتاقی در نزدیکی فرودگاه یا داخل فرودگاه داشته باشید تا استراحتی کوتاه داشته باشید. HotelTonight با توجه به لوکیشن شما، نزدیکترین هتلی که اتاق خالی داشته باشد را به شما ارائه میدهد (فرایند رزرو اتاق در این برنامه کمتر 10 ثانیه است). البته در این برنامه شما می توانید هر جایی که تمایل داشته باشید نیز هتل جستجو و رزرو کنید.

IOS

اندروید

 

برنامه ایرلاین ها

برنامه های که در فرودگاه به آنها نیاز خواهید داشت

برنامه های ایرلاین ها به طرز دیوانه کننده ای متناقض و نامناسب هستند اما برخی اوقات اطلاعات مورد نیازتان را فقط در این برنامه می توانید پیدا کنید. شاید از برنامه های دیگر سرعت بالای نداشته باشند ولی در یک فرودگاه محلی تنها این برنامه ها به کمک شما می آیند زیرا این برنامه ها با سیستم ایرلاین گره خورده اند (البته باید اینطور باشد). بسیاری از این برنامه ها یک فهرست در صفحه اول دارند  و اجازه می دهد که صندلی خود را رزرو یا تغییر دهید، اطلاعات پروازهای ورودی را مشاهده کنید، اطلاعات پروازهای خروجی و توقف های پروازهای را مشاهده کنید، همچنین برخی از این برنامه های سرگرمی های داخل هواپیما را نیز معرفی می کنند.

 

 منبع: smartertravel 

فاطمه فراهانی
فاطمه فراهانی