اپلیکیشن های مهم در دبی برای استفاده های ضروری

4.6
از 5 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
چطور در دبی از اپلیکیشن ها استفاده کنیم؟
22 آذر 1401 08:00
1

ایفای نقش اپلیکیشن‌ها در زندگی روزمره‌ ما هر روز پررنگ‌تر می‌شود. حتی افراد مسن هم کم‌کم پا به دنیای تلفن‌های هوشمند گذاشته‌اند و از اپلیکیشن‌های مختلف استفاده می‌کنند. دبی از کشورهایی است که تمام تلاشش را برای ورود به دنیای آینده به کار گرفته است و در این شهر می‌توانید بیشتر کارهایتان را با استفاده از آخرین فناوری‌های روز انجام دهید. در نتیجه، باید به این موضوع توجه کنید که تلفن هوشمند شما قرار است در دبی، سفر شما را بسیار راحت‌تر کند. با این توضیح، آشنایی با اپلیکیشن های دبی پیش از سفر ضروری است.

در این مطلب از لست سکند قرار است مهم‌ترین اپلیکیشن های دبی را به همراه جزئیاتی از روند کار آن‌ها معرفی کنیم تا در سفرتان به دبی راحت‌تر خرید کنید‌، غذا یا تاکسی سفارش دهید، مسیریابی کنید یا حتی به سینما بروید. بنابراین اگر در تور دبی ثبت‌نام کرده‌اید و قصد دارید چند روزی را در این شهر سپری کنید، همین حالا اسم اپلیکیشن های دبی را که در ادامه معرفی می‌کنیم به خاطر بسپارید تا با استفاده از آن‌ها در وقت و هزینه خود صرفه‌جویی کنید.

05.jpg

اپلیکیشن های کاربردی دبی برای حمل‌ونقل

حمل‌ و نقل در دبی نیز درست مثل حمل‌ونقل در ایران با اپلیکیشن‌های مختلف امکان‌پذیر است. یکی از نکات مثبت استفاده از چنین اپلیکیشن‌هایی، اطلاع از قیمت و مسافت سفر مورد نظر شما است. بنابراین حتی اگر با استفاده از این اپلیکیشن‌ها ماشین کرایه نکنید، می‌توانید از حداکثر کرایه‌ رایج در دبی، مطمئن شوید.

اپلیکیشن کریم در دبی (Careem)

اول از همه باید بدانید که اپلیکیشن اوبر هم در دبی و هم در ابوظبی کار می‌کند، اما استفاده از اپلیکیشن های دبی طبیعتاً متداول‌تر است. اپلیکیشن «کریم» یکی از بهترین اپلیکیشن های دبی در زمینه حمل‌ونقل است که از طریق آن می‌توانید به سادگی خودرو شخصی، تاکسی، دوچرخه و... درخواست دهید. در مورد اپلیکیشن های دبی برای سفارش غذا در ادامه مفصل توضیح می‌دهیم اما در این‌ جا باید اشاره کنیم که «کریم» امکان سفارش غذا و استفاده از انواع پیک را نیز برای شما فراهم می‌کند. برای درست‌ کردن حساب در این برنامه به آدرس ایمیل و شماره‌ تلفن نیاز خواهید داشت.

careem-like-super-apps.jpg
کریم، تاکسی آنلاین و اپلیکیشن نقشه دبی

اپلیکیشن سهیل در دبی (S'hail)

حتی برای کسانی که عاشق پیاده‌روی هستند، قدم زدن در دبی می‌تواند کاملاً دشوار باشد. بسته به فصل و ساعت روز، قدم زدن در دبی ممکن است از یک تجربه لذت بخش به یک کار طاقت‌فرسا تبدیل شود. از طرفی کرایه ماشین برای حمل‌ونقل در دبی نیز ممکن است برای کسانی که به دنبال سفری مقرون‌به‌صرفه هستند، زیاد باشد. اما جای نگرانی نیست، زیرا با خرید یک عدد نول کارت و دانلود بهترین اپلیکیشن دبی برای حمل‌ونقل عمومی، می‌توانید به سادگی از وسایل نقلیه عمومی این شهر استفاده کنید.

اپلیکیشن سهیل یک مرجع رسمی از سیستم راه و حمل‌ونقل دبی است که به شما کمک می‌کند از ساعت حرکت اتوبوس‌ و مترو و قیمت بلیط‌ها مطلع شوید. ضمن اینکه با استفاده از این اپلیکیشن دبی دیگر پیدا کردن نزدیک‌ترین ایستگاه‌ها به موقعیت فعلی و مقصدتان دشوار نیست.

nol-transit-card-s-hail-travel-app.jpg
سهیل، اپلیکیشن مسیر یابی در دبی

اپلیکیشن دبی درایو (RTA Dubai Drive)

اگر با پیاده‌روی موافق نیستید، تاکسی نمی‌خواهید یا حوصله وسایل حمل‌ونقل عمومی را ندارید، باز هم می‌توانید برای رفت‌وآمد از اپلیکیشن های دبی استفاده کنید. برنامه دبی درایو بهترین اپلیکیشن دبی برای اجاره خودرو شخصی است. اما این تنها امکان دبی درایو نیست، بلکه با استفاده از این برنامه می‌توانید برای گرفتن گواهینامه رانندگی، اجاره ماشین با راننده، پیدا کردن لوکیشن‌های مختلف و پارکینگ‌های بی‌دردسر هم اقدام کنید.

Screenshot_20170108-143148.jpg
اپلیکیشن دبی درایو

بهترین اپلیکیشن های دبی برای سفارش و تهیه غذا

اگر در مورد قیمت غذا در دبی کنجکاو هستید و می‌خواهید در اسرع وقت از نزدیک‌ترین رستوران‌ها و فروشگاه‌های دبی غذا بخرید، اپلیکیشن های دبی به کمکتان خواهند آمد؛ برخی از اپلیکیشن‌های سفارش غذای معروف در جهان ممکن است در دبی کار نکنند، برای مثال برنامه زوماتو (Zomato) در سال 2022 رسماً اعلام کرده که در دبی فعالیتی ندارد. در ادامه برخی از بهترین اپلیکیشن های دبی برای سفارش غذا را خواهید دید.

اپلیکیشن طلبات (Talabat)

اگرچه دلیل اصلی سفر بسیاری از شکم‌گردان به دبی، تجربه غذای خیابانی و رستوران‌های لوکس این شهر است، اما اگر به هر دلیلی میلی به رستوران رفتن نداشته باشید، «طلبات» آماده خدمت‌رسانی به شماست. این اپلیکیشن، انواع و اقسام غذای محلی و بین‌المللی را برای شما ردیف می‌کند تا تنها با چند کلیک از هر نقطه دبی غذا سفارش دهید. با استفاده از این اپلیکیشن دبی می‌توانید غذای خود را از قبل رزرو کنید تا در هر زمانی که می‌خواهید غذایتان در جلوی در اتاق هتل حاضر باشد.

app_view_android_en.jpg
اپلیکیشن طلبات دبی

دلیورهو (Deliveroo)

اگر می‌خواهید از معتبر و ممتاز بودن رستوران‌هایی مطمئن شوید که از آن‌ها غذا سفارش می‌دهید، پیشنهاد می‌شود اپلیکیشن دلیورهو را دانلود کنید. از آن‌جایی که این برنامه در کشورهای مختلف کاربرد دارد، استفاده از آن بی‌نهایت ساده است. مدت زمان تحویل سفارش‌های شما در این برنامه بسته به موقعیت و غذای سفارشی، بین 30 تا 60 دقیقه زمان خواهد برد. پرداخت سفارش‌ها نیز در این برنامه بسیار ساده است و به دو صورت آنلاین و به هنگام تحویل، امکان‌پذیر است.

AP22122433944775-e1651499731942-1024x640.jpg
پیک‌های اپلیکیشن دلیورهو در دبی

بهترین اپلیکیشن های دبی برای اطلاعات گردشگری

براش شناخت بیشتر جاهای دیدنی دبی و روش رفتن به آن‌ها نیز نیاز چندانی به جست‌وجو ندارید به شرطی که از کاربردی‌ترین اپلیکیشن های دبی در این زمینه مطلع شوید. در ادامه چند مورد از معتبرترین این برنامه‌ها را به شما معرفی می‌کنیم تا راحت‌تر جاهای دیدنی دبی را ببینید.

لیست بهترین جاهای دیدنی دبی

ویزیت دبی (Visit Dubai)

«ویزیت دبی» برای کسانی است که به دنبال قابل‌اعتمادترین اپلیکیشن گردشگری دبی می‌گردند. این برنامه توسط سازمان‌های دولتی گردشگری دبی منتشر شده است و تقریبا هر اطلاعاتی را که در مورد جاذبه‌های و مراسم و فستیوال‌های دبی بخواهید در اختیارتان قرار می‌دهد؛ برای مثال، آخرین اخبار مربوط به ساعت‌کاری، قیمت بلیط و اتفاقاتی که در هر یک از این جاذبه‌ها رخ می‌دهد در این اپلیکیشن موجود است. همچنین اگر به دنبال یک اپلیکیشن مسیریابی در دبی می‌گردید، این گزینه برای شما مناسب است، زیرا با آدرس‌های آن شما درست مثل شهروندان دبی می‌توانید در این شهر گشت‌وگذار کنید.

ویزیت دبی.jpg
اپلیکیشن ویزیت دبی

دبی الآن (DubaiNow)

دبی الآن از اپلیکیشن‌هایی است که توسط سازمان‌های دولتی طراحی و راه‌اندازی شده است و عموماً مورد استفاده‌ شهروندان و گردشگرانی است که به جای خرید تور دبی 5 شب و 6 روز، قرار است مدت‌ زمان بسیار بیشتری در این شهر بمانند. اما بسیاری از خدمات این برنامه برای توریست‌ها بسیار خاص و گره‌گشا است؛ برای مثال، از اطلاعات خدمات شهری گرفته تا محل اقامت، زمان اذان و وضعیت آب‌وهوا همگی در این برنامه موجود است. ضمن اینکه دبی الآن، یک اپلیکیشن نقشه دبی نیز محسوب می‌شود، زیرا در آن نزدیک‌ترین خودپرداز‌ها و مراکز درمانی نیز در دسترس است.

دبی الان.jpg
اپلیکیشن دبی الآن

رحلة (Rehlat)

اگر می‌خواهید یک برنامه‌ریزی دقیق برای سفرتان داشته باشید، رحلة بهترین چاره کار شماست، زیرا این برنامه جنبه‌های مختلفی از سفر شما را پوشش می‌دهد، برای مثال در رحلة یک لیست کامل از پرواز‌های دبی، هتل‌ها و ماشین‌های اجاره‌ای برای شما چیده شده است. خطوط هوایی موجود در این اپلیکیشن، بیش از 300 مورد است که شامل آژانس‌های معتبر و بین‌المللی‌ مثل اتحاد و امارات می‌شود.

اگر به دنبال یک سفر مقرون‌به‌صرفه دبی باشید هم رحلة بسیار کارآمد است؛ زیرا این برنامه علاوه بر هتل‌های لوکس، مراکز اقامتی ارزان بسیاری را نمایش می‌دهد. البته فراموش نکنید که اگر با تور دبی به این شهر سفر می‌کنید، تقریباً نیاز چندانی به چنین اپلیکیشن‌هایی نخواهید داشت، زیرا رفت‌وبرگشت و محل اقامت شما بر عهده تور است.

تورهای اقساطی دبی

رحلت.jpg
اپلیکیشن رحلة در دبی

بهترین اپلیکیشن های زبان دبی

در دبی مشکل حادی با زبان و ارتباط با فروشندگان نخواهید داشت، زیرا اولین اصل در این شهر راحتی گردشگران است و تقریباً هر متنی در آن به زبان انگلیسی ترجمه شده است. خصوصاً برای ما ایرانی‌ها که به الفبای عربی مسلط هستیم و در خواندن تابلو‌ها کارمان راحت‌تر است. با این‌ حال، زمانی که با مردم محلی ارتباط می‌گیرید، ممکن است کمی با چالش روبه‌رو شوید. از این‌ رو در این بخش، دو اپلیکیشن کارآمد در زمینه ارتباط با مردم دبی را به شما معرفی می‌کنیم.

دولینگو (Duolingo)

اپلیکیشن دولینگو برای قبل سفر شماست. اگر می‌خواهید چند جمله آسان و پرکاربرد در زبان عربی را یاد بگیرید با استفاده از فلش‌کارت‌های دولینگو می‌توانید به این مهم دست یابید. حتی اگر فاصله شما تا دبی فقط یک پرواز است، می‌توانید در یک فرصت چند ساعته چند ده جمله را با این اپلیکیشن به خاطر بسپارید.

Duolingo.jpg
اپلیکیشن دولینگو

براولول (Bravolol)

اگر می‌خواهید نسبت به اپلیکیشن قبلی گام را فراتر بگذارید و علاوه بر درک جملات ساده، کمی حرفه‌ای‌تر عمل کنید، این برنامه به شما کمک می‌کند جملات را به درستی ادا کنید و آن‌ها را راحت‌تر بشنوید. طرز کار با این برنامه به این شکل است که ابتدا جملات را می‌شنوید و سپس با تکرار صحیح آن‌ها جملات جدیدتری را یاد می‌گیرید. در نهایت اگر هم زمان کافی برای یادگرفتن حتی یک کلمه را هم ندارید هم نگران نباشید و برای دانلود یک اپلیکیشن مترجم دست به کار شوید.

screen-0(1).jpg
اپلیکیشن براولول

سخن آخر

اگر اصلی‌ترین دشواری‌های مسافران چند دهه قبل را نام ببریم، پیدا کردن مسیر، ارتباط گرفتن با افراد محلی، اطلاع از قیمت‌ها و... به چشم می‌خورد. با پیشرفت فناوری و روی کار آمدن اپلیکیشن‌ها بسیاری از این مشکلات برطرف شده‌اند. در این مطلب سعی کردیم بهترین اپلیکیشن های دبی را به همراه لینک دانلود طبقه‌بندی و معرفی کنیم. اگر علاوه بر دبی، به مقاصدی مثل ترکیه نیز در برنامه سفر شماست، می‌توانید سری به مطلب اپلیکیشن‌های ترکیه بزنید.

 

تألیف: تیم نویسندگان لست‌سکند

میثم زهره‌وند
میثم زهره‌وند

اشتباه نکنید! تولید محتوا و نویسندگی کار من نیست؛ بلکه تفریحم محسوب می‌شود. چندسالی سرگرم ترجمه و نویسندگی بودم، تا اینکه این مهارت‌ها را به دنیای دلچسب سفر کشاندم و کارم را تبدیل به تفریحی کردم که هیچ وقت برایم خسته کننده نمی‌شود. جدا از سفر، هر چیزی که رنگ‌وبوی تولید و خلاقیت داشته باشد، روحم را تازه می‌کند.