پارک ملی تینگولیر در ایسلند ، جایی که می توانید بین دوقاره قدم بزنید

4.7
از 3 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
در این پارک می توانید بین دو قاره قدم بزنید + تصاویر ‏
14 تیر 1397 09:00
0

ایسلند کشوری خارق العاده با مناظر متنوع و چشم‌نواز است. مناظر سرسبز که در کنار آبهای یخی و آبی رنگ منظره‌ای رویایی و نفس‌گیر ایجاد می‌کند. چشم‌اندازی باورنکردنی که شاید فقط در جایی همانند ایسلند بتوانید ببینید. در این میان آبشارها و پارک‌های ملی از جمله دیدنی‌های محبوب این کشور به شمار می‌روند. یکی از زیباترین پارک‌های ملی در این کشور پارک ملی تینگولیر ( Thingvellier National Park ) است.

پارک ملی ایسلند

پارک ملی ایسلند

پارک ملی ایسلند

یکی از اصلی ترین جذابیت های این پارک ملی امکان قدم زدن بین دو قاره است. اینجا دقیقا جاییست که صفحات تکتونیکی آمریکای شمالی و صفحات تکتونیکی اروپایی و آسیایی به هم می رسند. در این پارک ملی یک بریدگی وجود دارد که وقتی از میان آن بگذرید در واقع به روی خط مرزی جغرافیایی بین دو قاره قدم می زنید. این منطقه ناهموار است و شیارهایی دارد که به دل زمین رفته اند و در اثر حرکت این صفحات طی قرن ها شکل گرفته اند. امکان شیرجه زدن در این آبها و شنا کردن بین دو قاره نیز وجود دارد !

پارک ملی ایسلند

پارک ملی ایسلند

پارک ملی ایسلند

در میان این پارک ملی علاوه بر این خط مرزی ، یک آبشار زیبا نیز وجود دارد. هرچند ایسلند پر از آبشارهای زیبا و خوش منظره است اما Oxarafoss نسبت به سایر آبشارها کمتر شناخته شده است اما با این حال یکی از مهم ترین دیدنی های پارک ملی تینگولیر به شمار می رود.

پارک ملی ایسلند

پارک ملی ایسلند

پارک ملی ایسلند

در کنار مناظر طبیعی و چشم نوازی که در این پارک ملی وجود دارد ، این پارک تاریخ خاصی برای بازگو کردن دارد که بسیاری از آنها در طول مسیر برای اطلاع رسانی نوشته شده که ارزش خواندن دارند. صدها سال پیش از اینکه پارک ملی تینگولیر به شکل کنونی تبدیل شود ، اینجا جایی بود که مهم ترین تصمیمان دولتی گرفته می شد. برای مثال در سال 930 میلادی ایسلندی ها برای گرفتن تصیمات مهم و حر کردن مشکلاتتشان ، اشتراک گذاری اخبار درباره ساکنین دیگر منطقه در این نقطه گرد هم جمع می شدند. بعدها در دنیای مدرن تر این گردهمایی توسط فرمانروایان و افراد دولتی صورت می گرفت. به همین منظور است که چنین نامی برای این پارک ملی انتخاب شده است. Thingvellir که به ایسلندی Þingvellir نوشته می شود به معنای " زمینه های پارلمان" ترجمه می شود.

بودن در این مکان باعث می شود بازدیدکنندگان به خوبی بتوانند بفهمند ایسلند در دوران باستان چطور بوده است و هزاران سال پیش مردم در کجا دور هم جمع می شدند. تینگولیر جاییست که بسیاری از تصمیمات مهم  ، که در تاریخ ایسلند نقش داشته است ، اتخاذ شود. در سال 1944 اینجا جایی بود که آنها تصمیم گرفتند از دانمارک جدا شده و مستقل شوند.

در حقیقت این پارک ملی برای هر کسی چیز برای ارائه دارد ، چه کسانی که به دنبال تاریخ هستند چه آنهایی که می خواهند ماجراجویی کنند چه افرادی که به دنبال تحقیقات زمین شناسی هستند. گشتن در این پارک ملی در ایسلند تجربه ای متفاوت و خاص خواهد بود.

پارک ملی ایسلند

پارک ملی ایسلند

پارک ملی ایسلند

پارک ملی ایسلند

پارک ملی ایسلند

پارک ملی ایسلند

پارک ملی ایسلند

منبع : youramazingplaces

ویدا نورمحمدیان
ویدا نورمحمدیان