جنگ پرتقال‌ها در ایتالیا

0
آگهی الفبای سفر - جایگاه K - دسکتاپ
16 اسفند 1390 00:00
0

شاید برایتان عجیب باشد که یکی از کارناوال های شادی در ایتالیا زدن پرتقال به سر و صورت همدیگر است. این جنگ عجیب و غریب فوریه هر سال و به مدت سه روز در شهر ایتالیایی ایورا برگزار می‌شود و در طول برگزاری آن 57 هزار جعبه پرتقال و به عبارتی 400 تن از این میوه وارد شهر می‌شود. البته این میوه ها، کاربرد دیگری نداشته و فقط به درد بیرون انداختن می‌خورد.

در مورد تاریخچه این فستیوال روایات متفاوتی وجود دارد اما به نظر می‌رسد شروع آن به قرن 19 برگردد که مردم شورشی میوه‌هایی که اشراف به آنها می‌دادند را بیرون می‌انداختند. حالا آن اعتراض جای خودش را به بازی جنگی داده که بر اساس آن تیمی به شکل نظامیان لباس پوشیده و از داخل یک کالسکه باربری پرتقال‌ها را به بیرون پرتاب می‌کند و تیم دیگر باید دوباره آنها را به داخل بارکش پرت کند. این برنامه بینندگان بسیار زیادی دارد و هر سال هزاران نفر خودشان را به شمال ایتالیا می‌رسانند تا جنگ پرتقال‌ها را از نزدیک ببینند.

با اینکه مسوولان برگزاری مراسم عقیده دارند که تا حالا هیچ‌کسی به دلیل این جنگ صدمه زیادی ندیده اما خونی شدن سر و صورت تعدادی از شرکت‌کنندگان صحنه‌ای طبیعی برای بینندگان بود و خیلی‌ها کبود شدن صورت‌شان را نشانه افتخار می‌دانستند. ضمن آنکه ماموران اورژانس هم حوالی میدان جنگ حضور داشتند تا به مجروحان کمک کنند. آنهایی که دوست دارند باوجود حضور در وسط میدان جنگ هیچ‌گونه جراحتی نبینند کلاه‌ قرمز سرشان می‌کنند تا این‌گونه خودشان را به‌عنوان تماشاچی صرف به بقیه معرفی کنند هر چند طبیعی است وسط میدان جنگ چند تکه پرتقال هم میهمان سر و صورت این افراد شود.

پیش از این به جای پرتقال از سیب و لوبیا به عنوان ابزار جنگ استفاده می‌شد که از اوایل قرن بیستم پرتقال تبدیل به سلاح اصلی جنگجویان شد.

هر تیمی لباس متفاوتی می‌پوشد و برنده بر اساس مهارت در پرتاب، میزان استفاده از پرتقال و رعایت بازی جوانمردانه! – اینکه به اسب‌ها پرتقال نزنند – انتخاب خواهد شد. مراسم هم که تمام شود تیمی صد نفره وظیفه تمیز کردن خیابان‌های پرتقالی شهر را بر عهده خواهند داشت.

+منبع

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.