درخت همیشه سبز لور در جزایر جنوبی ایران

4.5
از 6 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
درخت اسرارآمیز همیشه سبز در جزایر جنوبی ایران + تصاویر
01 آبان 1397 08:00
0

فصل پاییز و زمستان به علت شرایط آب و هوایی خاص، فصل جذابی برای سفر محسوب نمی‌شود اما این صرفا در مورد مقاصد گردشگری در نیمه‌ی شمالی صدق می‌کند. در برخی مقاصد شرایط اقلیمی در فصل پاییز و زمستان کاملا مطبوع می‌شود و گردشگران از سفر به این مقاصد لذت می‌برند. در ایران جزایر جنوبی حاشیه‌ی دریای عمان و خلیج فارس دقیقا دارای همین شرایط هستند. تورهای قشم و تورهای کیش جزو بهترین تورها برای بازدید از زیباترین جزایر جنوبی ایران هستند که علاوه بر جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی دارای جاذبه‌های طبیعی بیشماری هستند که بهترین فصل بازدید از این جاذبه‌ها هم فصل پاییز و زمستان است.

درخت لور

درخت لور کیش

درخت لور (نمونه های خارجی)

جاذبه‌های طبیعی جزیره جنوبی ایران بیشمار است اما یکی از شگفت انگیزترین جاذبه‌های طبیعی جزایر جنوبی ایران پوشش گیاهی آن است. بخشی از جزیره‌ی قشم و کیش در منطقه‌ی حاره‌ای واقع شده که این مناطق دارای پوشش خاص و فوق العاده‌ای هستند. یکی از عجیب‌ترین پوشش‌های گیاهی این مناطق، درختی همیشه سبز معروف به درخت لور (معروف به درخت انجیر معابد) است که در میان گردشگران آشنا با پوشش مناطق حاره‌ای بسیار محبوب است.

درخت لور در روستای رمین

درخت لور در روستای رمین

درخت لور در جزیره قشم

درخت لور در جزیره قشم

درخت لور که درخت بومی مناطق هند و جنوب آسیا محسوب می‌شود، برای اولین بار در زمان تیموریان وارد ایران شد. زیباترین درخت لور در منطقه توریان واقع شده است.

درخت لور به علت شرایط ظاهری خاص و عجیبش از دیگر درختان جزیره معروف‌تر است. این درخت دارای تاجی بزرگ با ریشه‌های هوایی بیرون از خاک و دارای برگ‌های همیشه سبز است. ریشه‌های این درخت جوری رشد کرده که مانند چتری بر روی زمین سایه انداخته است و برگ‌ها و ریشه‌هایی که از بدنه‌ی درخت آویزان هستند درخت را بسیار اعجاب انگیز کرده است. درخت لور اصولا چندصد سال عمر می‌کند و کهن‌ترین درخت لور جهان در حال حاضر 600 سال سن دارد که گفته می‌شود در جزیره‌ی کیش واقع شده است.

درخت لور در جزیره کیش

درخت لور در جزیره کیش

 درخت لور در جزیره کیش

فاطمه فراهانی
فاطمه فراهانی