هند رکورد بلندترین مجسمه دنیا را شکست

4.5
از 10 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
از بلندترین مجسمه دنیا رونمایی شد! +تصاویر
05 آذر 1397 07:00
0

تندیس اتحاد، به افتخار سردار والابای پاتل اولین قائم مقام نخست وزیری با ارتفاع ۱۸۲ متر در ایالت گجرات هند ساخته و رونمایی شد. این مجسمه‌ی بزرگ حالا رکورددار بلندترین تندیس دنیا است. پیش از این، تندیس بهار معبد بودا واقع در معبد بهاری چین با ارتفاع ۱۵۳ متر این رکورد را داشت. پایه‌ای که این تندیس روی آن قرار گرفته است با ارتفاع ۵۸ متری، در مجموع ارتفاع کل تندیس را به ۲۴۰ متر می‌رساند.

هند رکورد بلندترین تندیس دنیا را شکست

بلندترین مجسمه دنیا در جزیره‌ای رودخانه‌ای به نام سادهو بت (Sadhu Bet) رو به سد «Sardar Sarovar» ساخته شده است. یک پل جزیره را به سمت دیگر رودخانه متصل می‌کند. این مجسمه در محوطه تنها نیست و بعد از تکمیل پروژه ۴۲۰ میلیون دلاری، یک مرکز گردشگری، موزه در داخل پایه تندیس، یک باغ یادمان، پارک تفریحی و یک هتل هم در نزدیکی تندیس ساخته می‌شود.

بلندترین مجسمه دنیا

گردشگران می‌توانند از گالری که در ارتفاع ۱۵۳ متری داخل مجسمه واقع است دیدن کنند اما با توجه به این که تندیس در یک منطقه نسبتاً دور افتاده ساخته شده است، گردشگران باید مسافت ۲۵۰ کیلومتر از شهر الله آباد مسافرت کنند.

بلندترین مجسمه دنیا

برای ساخت این تندیس و اجرای سایر پروژه‌های کنار آن، ۱۸۵ خانواده که اکثراً زندگی روستایی داشتند مجبور به ترک خانه‌هایشان شدند. آنها از این که حقشان به طور کافی جبران نشد ابراز نارضایتی می‌کنند و برخی هم از به هدر دادن ثروت ملی ابراز افسوس می‌کنند.

بلندترین مجسمه دنیا

البته این تندیس ساخته شده از برنز و فولاد نمی‌تواند رکوردش را برای طولانی مدت حفظ کند چون در پروژه دیگری مجسمه ۲۱۲ متری چاتراپاتی شیواجی (Chhatrapati Shivaji ) در ساحل بمبئی در حال ساخت است و ۲ سال بعد تکمیل می‌شود.

بلندترین مجسمه دنیا

سردار والابای پاتل جزو افرادی بود که توانست در حدود ۵۰۰ ایالت خودمختار هند را با هم متحد کند تا یک کشور یکپارچه و مستقل شکل بگیرد. در تعهدی که او به یک کشور متحد داشت هیچ شکی  وجود ندارد و به همین دلیل بود که به او لقب «مرد آهنین هند» را دادند. قرار بود که او اولین نخست وزیر هند شود اما به دلایلی این هدف محقق نشد و جواهر لعل نهرو نخست وزیر شد. بعدها سردار والابای پاتل نماد احزاب راست شد که جریان حاکم فعلی هستند. بسیاری از افراد باور دارند که ساخت این مجسمه به قصد تاثیر گذاری روی آرای مردم در انتخابات سال آینده انجام شده است.

بلندترین مجسمه دنیا

منبع: amusingplanet.com