افرادی که تنها سفر می‌ کنند به این اپلیکیشن ها نیاز دارند

4.1
از 9 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
اگر تنها سفر می‌کنید این برنامه‌ها را از دست ندهید! +تصاویر
11 بهمن 1397 09:00
3

زمانی که تنها سفر می‌کنید، تلفن هوشمندتان می‌تواند بهترین دوست شما باشد. البته زمانی تلفن هوشمند می‌تواند به بهترین دوستتان تبدیل شود که اپلیکیشن‌هایی در آن وجود داشته باشد که سفرتان را راحت‌تر کند. در زیر به برخی از مهمترین اپلیکیشن‌هایی که لازم است در سفرهایی که تنها هستید، در تلفن همراه خود داشته باشید، اشاره شده است، پس اگر اهل تنها سفر کردن هستید، با لست‌سکند همراه باشید.

 

اپلیکیشن‌های امنیت

22 اپلیکیشن‌های افرادی که تنها سفر می‌کنند به آنها نیاز دارند.

اجازه بدهید که با امنیت شروع کنیم. امنیت شاید مهم‌ترین نکته در سفرهایی است که فرد در آن‌ها تنها سفر می‌کند.TripWhistle Global SOS  به منظور حل یکی از بزرگترین چالش‌های مسافران در مقاصد طراحی شده است. در این اپلیکیشن شماره‌های مهم و اضطراری کشورهای مختلف ارائه شده است که اصولا مسافران آنها را نمی‌دانند. این اپلیکیشن به شما این امکان را می‌دهد که با شماره‌های اضطراری محلی تماس بگیرید و در صورت نیاز لوکیشن خود را نیز به اشتراک بگذارید (امیدواریم هرگز به این موضوع نیاز پیدا نکنید).

اپلیکیشن RedZone Map نیز بهترین و امن‌ترین مسیر برای دسترسی به مکان مورد نظرتان را ارائه می‌دهد. مسیرها براساس اطلاعات اجتماعی و جرایم بررسی و بعد پیشنهاد داده می‌شوند. این برنامه، زمانی که شما در مسیر هستید نیز محیط اطراف را بررسی می‌کند و اگر موردی گزارش شود در لحظه به شما اطلاع می‌دهد، البته این اطلاعات براساس گزارشات کاربران است.

اپلیکیشن My Safetipin هم برنامه‌ای است که در هند طراحی و اجرا شده، ولی در حال حاضر در پنج کشور دیگر فعال است و قادر به دادن اطلاعات به کاربران خود است. این برنامه محیط و منطقه را براساس 9 پارامتر مختلف مانند روشنایی، تراکم جمعیت، حمل و نقل و ایمنی رتبه‌بندی می‌کند و به کاربر کمک می‌کند تا مسیرها و مکان‌های امنی را انتخاب کنند. این اپلیکیشن یک ویژگی دیگر دارد که حالت شبانه‌ی آن است. در این حالت، اپلیکیشن در مناطقی که امنیت کمی در آن‌ها وجود دارد، به شما این امکان را می‌دهد که در صورت بروز هر مشکلی به سازمان‌های مربوطه اطلاع دهید.

 

اپلیکیشن‌های مربوط به ترجمه

22 اپلیکیشن‌های افرادی که تنها سفر می‌کنند به آنها نیاز دارند.

برای مسافرانی که تنها سفر می‌کنند، زبان می‌تواند یک مانع بزرگ باشد. برای رفع این مشکل می‌توانید از اپلیکیشن‌هایی که به این منظور طراحی شده‌اند، کمک بگیرید. Google Translate یکی از محبوب‌ترین اپلیکیشن‌های ترجمه است، اما شاید Microsoft Translator برای صحبت کردن دوست بهتری برای شما باشد.

                                                                                                                        

اپلیکیشن‌های مربوط به اقامت

22 اپلیکیشن‌های افرادی که تنها سفر می‌کنند به آنها نیاز دارند.

مطمئنا شما می‌توانید یک هتل بی نام و نشان را رزرو کنید اما بسیاری از مسافرانی که تنها سفر می‌کنند به دنبال ارتباط بیشتر با مردم محلی هستند. به همین دلیل، اپلیکیشن‌هایی مانند Airbnb و Couchsurfing فرصتی برای ارتباط مستقیم با مردم محلی را برای شما فراهم می‌کنند. در صورتی که دوست دارید با مسافرانی دیگر از کشورهای مختلف ملاقات داشته باشید، می‌توانید از برنامه‌ی Hostelworld یک تخت در یک هاستل رزرو کنید.

 

اپلیکیشن‌های مربوط به غذا

22 اپلیکیشن‌های افرادی که تنها سفر می‌کنند به آنها نیاز دارند.

غذاخوردن به تنهایی می‌تواند یکی از بخش‌های ناخوشایندی باشد که شما را به دردسر بیاندازد، بنابراین مسافرانی که تنها سفر می‌کنند باید در انتخاب مکانی که می‌خواهند در آن غذا بخورند، دقت کنند. بعضی از اپلیکیشن‌ها امکان غذا خوردن مانند یک محلی یا در کنار مردم محلی را برایتان فراهم می‌کنند. بهترین اپلیکیشن مربوط به غذا VizEat است که گزینه‌های بیشتری را در کشورهای مختلف پوشش می‌دهد. توجه داشته باشید وب سایت‌هایی مانند Meal Sharing، EatWith و Feastly نیز پیشنهادهای خوبی برای غذاخوردن ارائه می‌دهند.

 

اپلیکیشن‌های شبکه اجتماعی

22 اپلیکیشن‌های افرادی که تنها سفر می‌کنند به آنها نیاز دارند.

تمایل دارید با فردی از کشور میزبان مقصد را بگردید؟ خب برای اینکه بتوانید دوستانی در جامعه‌ی میزبان پیدا کنید می‌توانید از اپلیکیشن‌هایی که به این منظور ساخته شده است، استفاده کنید. یکی از بهترین اپلیکیشن‌ها برای پیدا کردن دوست در اطراف خود، اپلیکیشن Meetup است که در بسیاری از کشورها فعال است. این برنامه خیلی سریع منطقه‌ی اطراف را بررسی و افرادی که در منطقه حضور دارند را به شما معرفی می‌کند. شما می‌توانید با این اپلیکیشن، قرار برنامه‌ی یوگا، پیاده‌روی، دوچرخه سواری و هر بازی و فعالیتی را با دیگران بگذارید و همدیگر را ملاقات کنید.

اپلیکیشن Tinder نیز یک برنامه‌ی بسیار مناسب برای یافتن دوست در کشورهای مختلف است. اصولا مسافران از این اپلیکیشن تنها در مقاصد سفر خود استفاده می کنند. Tinder همچنین خدمت جدیدی به برنامه‌ی خود اضافه کرده که می‌توانید به یک گروهی که به منظور انجام فعالیت خاصی دور هم جمع شده‌اند، اضافه شوید.

اپلیکیشن‌های ویژه‌ی سفر که ارزش امتحان کردند دارند هم عبارتند از: SoloTraveller، Travello، Backpackr و Yonder که برای مسافرانی که به تنهایی سفر می‌کنند طراحی شده‌اند.

 

اپلیکیشن‌های مناسب به منظور دریافت توصیه‌های در سفر

22 اپلیکیشن‌های افرادی که تنها سفر می‌کنند به آنها نیاز دارند.

یکی از سرگرمی مسافرانی که تنها سفر می‌کنند کشف رستوران‌ها و جاذبه‌های مقصد است، اما با خواندن و شنیدن توصیه‌ی مردم محلی و دیگر گردشگران راحت‌تر می‌توانند آنچه می‌خواهند را انتخاب کنند و ریسک انتخاب را نیز کاهش دهند. بدین منظور، اپیلیکشن‌های مختلفی ارائه شده که محبوب‌ترین آنها TripAdvisor است. اپلیکیشن‌های دیگر مانند Like a Local، Localeur و همچنین SmarterTravel هم وجود دارند که بدین منظور طراحی شده‌اند.

 

اپلیکیشن‌های آفلاین نقشه

22 اپلیکیشن‌های افرادی که تنها سفر می‌کنند به آنها نیاز دارند.

برای مسافرانی که تنها سفر می‌کنند، علاوه بر امنیت مسیر، نحوه‌ی رفتن و اینکه کجا باید بروند نیز اهمیت دارد. در واقع مسافران نیاز به یک نقشه دارند تا بدانند که اولا کجا باید بروند و دوما مسیرهای رسیدن به مقصد کدام است. اپلیکیش‌های بسیاری به این منظور طراحی شده‌اند که در بخش نقشه‌های آفلاین (بدون نیاز به اینترنت) قرار می‌گیرند. می‌توانید با  نقشه‌های گوگل (Google Maps) شروع کنید. اپلیکیشن گوگل مپ یکی از بهترین برنامه‌ها به منظور داشتن یک نقشه‌ی هوشمند است. شما می‌توانید نقشه‌ی شهر مورد نیازتان را از پیش دانلود کنید و در زمانی که اینترنت ندارید نقشه را کندوکاو کنید. همچنین اپلیکیشن‌های MAPS.ME و CityMaps2Go نیز جزو برنامه‌های خوب در این بخش هستند.

 امیدواریم اگر قصد سفر تنهایی را دارید، این اپلیکیشن‌ها به کارتان بیایند. البته، این برنامه‌ها می‌توانند برای سفرهای گروهی و یا سفرهای زوج‌ها هم مناسب باشند، چون به‌هرحال رفتن به جایی که هیچ آشنایی قبلی با آن ندارید، مسلما با مواردی همراه است که این برنامه‌ها آن را برایتان حل می‌کنند. آیا شما هم موافق استفاده کردن از این برنامه‌ها هستید؟ به نظرتان چقدر این اپلیکیشن‌ها به کار می‌آیند؟

منبع: smartertravel.com 

 

فاطمه فراهانی
فاطمه فراهانی