تونلی هشت ضلعی در ژاپن که بسیار مرموز و ترسناک است!

4
از 3 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
در این تونل هشت ضلعی غریب انگار در جهانی موازی به سر میبرید! +تصاویر
25 آذر 1398 10:00
1

این تونل هشت‌ ضلعی ترسناک که بنایی سنگی محسوب می‌شود و در دل کوه قرارگرفته است، به‌عنوان یکی از جاذبه‌های اسرارآمیز ژاپن شناخته می‌شود. این تونل مرموز را با لقب تونل هاککاکو (Hakkaku) می‌شناسند و در کوهی در جزیره کیوشو (Kyushu) قرار گرفته است. با ما در لست سکند همراه باشید تا بیشتر با تونل مرموز هاککاکو آشنا شویم.

تونل هاککاکو

مردم محلی که در نزدیکی شهر میساتو (Misato) زندگی می‌کردند، سال‌های سال بود که از این سازه باخبر بودند ولی امروزه گردشگران نیز از وجود تونل مرموز هاککاکو باخبر شده‌اند و به بازدید از آن می‌روند. بازدید از این تونل به بازدیدکنندگان حسی شبیه به راهی رو به آینده را می‌دهد.

تونل هاککاکو

تونل هاککاکو

مطمئناً هدف از ساخت تونل هاککاکو ایجاد چیزی شبیه به یک گذرگاه فضایی نبوده است. سال ساخت آن به سال 1915 برمی‌گردد. درواقع این سازه جزئی از خط آهن بین کوماموتو و شهر نزدیک میساتو بوده است. مهندسین این طرح را برای کاهش خطرات ریزش سنگ‌ها روی واگن‌های قطار طراحی کرده‌اند؛ اما درهرحال مسیر راه‌آهن عوض می‌شود و این تونل نمی‌تواند نقش اصلی خود را ایفا کند.

حسی شبیه به هنر گوتیک

تونل هاککاکو

امروزه تونل هاککاکو مانند روحی است که از دوران گذشته صنعتی ژاپن باقی مانده است. این تونل می‌تواند استعاره مناسبی از احساسات گوتیک عجیب‌وغریب باشد و گردشگران را غافلگیر کند. نوع تابش نور و ورودش از محیط خارجی به داخل سازه به گونه‌ای است که گویی قصد دارد گردشگران را به ابعاد جدیدی از محیط اطراف آگاه کند.

تونل هاککاکو

از طرفی این هفت حلقه‌ی هشت‌ضلعی در کنار هم، با یکدیگر ارتباطی ندارند و به صورتی جدا از هم قرارگرفته‌اند، از یک سمت به دامنه کوه می‌رسند و از سمت دیگر به دره‌ای پرشیب منتهی می‌شوند، این موضوع باعث شده زمان بازدید سایه‌ای مرموز در آنجا ایجاد شود.

تونل هاککاکو

درنهایت بازدید از این مکان، حسی شبیه به حس تجربه جهانی به‌موازات جهان حاضر را به دست می‌دهد، در آنجا هیچ نشانه‌ای که راه و مسیر را به شما نشان دهد وجود ندارد و باید برای رسیدن به تونل از مسیری باریک و کوهستانی خود را به سازه برسانید. این سازه ازجمله جاذبه‌های هیجان‌انگیز سرزمین طلوع خورشید است.

به نظر شما بازدید از چنین سازه‌هایی چه حس و حالی می‌تواند داشته باشد؟

منبع: thetravel.com

کیانوش جهانمردی
کیانوش جهانمردی