6 نمونه از رایج‌ ترین غذاهای تقلبی و نحوه شناسایی آن‌ ها!

4.5
از 6 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
رایج ترین غذاهای تقلبی دنیا که بهتر است در سفرهایتان مراقب آن ها باشید! +تصاویر
26 آذر 1398 10:00
1

وقتی صحبت از بانکداری، رسانه‌های اجتماعی و هر چیزی مرتبط با کامپیوتر به میان می‌آید، همیشه مردم را از کلاه‌برداری می‌ترسانند. از ما خواسته می‌شود که روی هر آدرس ایمیلی که از ما اطلاعات شخصی می‌خواهد کلیک نکنیم. ما به تماس‌های مشکوکی که هرروزه بروی تلفن همراهمان زنگ می‌خورند پاسخ نمی‌دهیم. همه مردم حواسشان به حفاظت از حساب بانکی و شماره‌های امنیت اجتماعی هست اما توجهی به غذایی که می‌خورند ندارند.

بله درست است، غذاهای تقلبی زیادی در اطرافمان وجود دارند که بر روی برچسبشان لیست محتویاتی نوشته‌ شده که در اصل حاوی آن نیستند. شناسایی این‌گونه مواد غذایی دشوار است اما از طریق برخی نشانه‌ها می‌توانید بفهمید که غذایی که فکر می‌کنید مشکل دارد را نباید بخورید. در ادامه به 6 نوع غذای تقلبی و نحوه شناسایی نوع تقلبی آن‌ها پرداخته‌ایم، پس همراهمان باشید تا در سفرهایتان به مشکل برنخورید!

 

  1. ماهی خاردار شیلیایی

اگر این غذا را در منوی یک رستوران دیدید، قبل از سفارش دادن مجدداً فکر کنید. ماهی خاردار شیلیایی موردعلاقه شما درواقع ماهی دندانه‌دار پاتاگونیایی است که در دهه 70 برای خوشمزه‌تر جلوه دادنش نامش را تغییر دادند. اما صبر کنید، موضوع دیگری نیز وجود دارد. این‌ یک ماهی خاردار نیست بلکه ماهی کاد است و بیشتر این ماهی‌های به‌ظاهر شیلیایی در آب‌های آمریکا و قطب شمال صید می‌شوند که ربطی به شیلی ندارند. در کمال تعجب قیمت این غذا در رستوران‌ها بسیار بالاست، حتی اگر ماهی ارزان‌تری نیز بجای ماهی شیلیایی قالب کرده باشند. پس بهترین گزینه سفارش دادن یک همبرگر بجای این ماهی است.

ماهی خاردار شیلیایی

 

  1. واسابی

واسابی یکی از شناخته‌شده‌ترین و رایج‌ترین غذاهای تقلبی دنیا است. زیرا بیشتر رستوران‌های ارزان‌قیمتی که سوشی سرو می‌کنند، از واسابی تازه در غذاهای خود استفاده نمی‌کنند (طبق گزارش واشنگتن‌پست 99% واسابی ها تقلبی است). در عوض از ترب کوهی سبز خشک‌ شده استفاده می‌کنند که مزه تندی مانند ریشه خردل ژاپنی دارد. واسابی واقعی در بستر رودخانه‌ها در کشور ژاپن رشد می‌کند و بسیار گران است. در رستوران‌های اصیل کاملاً متوجه می‌شوید که در حال خوردن واسابی واقعی هستید، زیرا این گیاه را مستقیماً در مقابل خودتان رنده می‌کنند و باید بافاصله آن را بخورید. واسابی تقلبی که از ترب کوهی درست‌ شده دارای طول عمر فروشگاهی بیشتری است که به همین خاطر تبدیل به ماده‌ای بی‌نظیر در تهیه سوشی‌ها شده است.

واسابی

 

  1. گوجه‌های سان مارزانو

نام سان مارزانو شما را به یاد کنسرو گوجه‌های بسیار باکیفیت می‌اندازد. اما بیش از 90% گوجه‌های این مارک تقلبی است. بیشتر گوجه‌های کنسرو شده سان مارزانو در ایتالیا کشت می‌شوند اما از دانه‌هایی که باعث رشد گوجه‌های بی‌نظیری می‌شود به عمل نیامده‌اند. گوجه‌های اصلی سان مارزانو از منطقه‌ای به اسم آگرونوسرینو سارنز در ایتالیا تهیه می‌شوند. وقتی این گوجه‌ها کنسرو می‌شوند روی آن‌ها برچسب DOP چاپ می‌شود که به معنای "حفظ طعم اصلی" است. تنها 5% گوجه‌های سان مارزانوی فروشگاه‌ها واقعی هستند. دولت ایتالیا در سال 2010 نزدیک به 34 تن گوجه تقلبی سان مارزانو را قبل از صادرشدن به آمریکا ضبط کرد.

گوجه‌های سان مارزانو

 

  1. کالاماری

اگر در یک رستوران گران‌قیمت و درجه‌ یک نشسته باشید احتمالا به چنین غذایی برنخواهید خورد. کالاماری همان‌طور که می‌دانید تکه‌های سرخ‌شده ماهی مرکب است که نوع تقلبی آن از روده درست‌ شده است. نوع تقلبی کالاماری به خاطر طعم مشابه و هزینه کمی که دارد گزینه خوبی محسوب می‌شود. طعم این دو غذا به‌قدری به هم شبیه است که حتی در برنامه‌های تلویزیونی نیز افراد نمی‌توانند با چشمان بسته تفاوت آن‌ها را تشخیص دهند. حتی در این برنامه‌ها نیز حرفی از رستوران‌هایی که روده خوک را به‌عنوان ماهی مرکب به خورد مردم می‌دهند به میان نمی‌آید.

کالاماری

 

  1. گوشت خرچنگ

گوشت تقلبی خرچنگ دیگر یک راز نیست اما اگر می‌خواهید خرچنگ واقعی بخورید باید از رمز و راز آن آگاه باشید. گوشت تقلبی خرچنگ بجای استفاده از خرچنگ دریایی از انواع مختلف ماهی‌های پالاک تهیه می‌شود که سوریمی نام دارد. سوریمی را با شکر و سفیده تخم‌مرغ مخلوط کرده و بارنگ کردن آن بجای گوشت خرچنگ جا می‌زنند. این مخلوط از گوشت خرچنگ بسیار ارزان‌تر است. می‌توانید این گوشت تقلبی را در غذاهای سوشی نوع آمریکایی مانند رولت‌های کالیفرنیا بیابید اما مزه آن واقعاً شبیه به خرچنگ نیست، بنابراین شاید حتی به آن توجه نیز نکنید، فقط با نگاه کردن به قیمت‌ها می‌توانید متوجه موضوع شوید.

گوشت خرچنگ

 

  1. روغن قارچ دنبلان

اگر کلمه قارچ دنبلان را در منوی یک رستوران مشاهده کردید، احتمالاً بلافاصله به یاد یک ماده باکیفیت، گران و باکلاس می‌افتید. البته وقتی صحبت از قارچ‌های دنبلان سرخ‌ شده در اطراف پیتزا و پاستا باشد، این گفته صحیح است. اما مشکل روغن دنبلان است. این دیپ گران که در کنار سیب‌زمینی  و نان سرو می‌شود، حاوی هیچ قارچ دنبلانی نیست. روزگارانی این روغن از دنبلان‌های سفید و سیاه تهیه می‌شد اما امروزه بیشتر این روغن‌ها حاوی مولکولی هستند که مزه دنبلان را تداعی می‌کند. این روغن درواقع حاوی یک ماده شیمیایی و البته نفتی است.

روغن قارچ دنبلان

 

امیدواریم این بار که به کشورهای خارجی سفر می‌کنید، بیشتر به منوی رستوران‌ها دقت کنید و این غذاهای تقلبی رایج را تشخیص بدهید! 

 

منبع: matadornetwork.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.