اگر به آخرین باری که برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت خود به یک هتل رفتهاید فکر کنید، حتما متوجه نقش مهم و تاثیر گذار کارکنان هتل در انتقال حس بهتر به مهمان و ایجاد محیط مناسب برای خود شدهاید. اما امروزه پس از شیوع ویروس کرونا و ایجاد شوک تقاضا در بخشهای مختلف صنعت گردشگری، صنعت هتلداری نیز به عنوان یکی از مهمترین زیربخشهای گردشگری خسارتهای بسیاری به خود دیده است و در اولین اقدام سریعترین عواقب شوک تقاضا متوجه کارکنان زحمتکش این هتلهای مختلف در سراسر جهان شده است. این موضوع برای اکثر هتلهای بزرگ جهان مشترک بوده است و اکثر آنها برای کاهش هزینههای دوران رکود اقدام به تعدیل کارکنان خود کردهاند. اما جالب است بدانید هتلهای کوچکتری نیز هستند که علاوه بر تعدیل نکردن کارکنانشان، سعی در مراقبت بیشتر از آنها داشتهاند و از طرفی دستی نیز در کارهای خیر داشتهاند. همراه ما در لست سکند باشید تا ببینم این هتلها چه اقداماتی انجام میدهند.
مثلا یک اقامتگاه آبگرم پنسیلوانیا که از سه بخش خدماتی مختلف شکیل شده است و حدود 1200 کارمند دارد، علاوه بر پرداخت حقوق کامل کارکنانش برای مدت دو هفته، منابع غذایی فاسد شدنی خود را نیز برای امور خیریه اختصاص داد. بخشی را نیز با قیمتی پایینتر به فروش رسانده و مبلغ آن را در صندوق حمایت از کارکنان در مواقع بحران سرمایهگذاری کرده است.
ازطرفی هتلی در کلرادو اعلام کرده است علاوه بر حمایت از کارکنان خود، اتاقهایی نیز برای سفر کارکنان بخش خدمات پزشکی پس از دوران کرونا فراهم کرده است تا پس از این دوران سخت بتوانند به راحتی همراه با خانواده خود خستگی دوران مبارزه با کرونا را از تن به در کنند. این میل به نیکوکاری برای صنعتی که برای خدمت به مردم بوجود آمده است، بسیار متداول است تا مسئولیت اجتماعی خود را ایفا کرده باشند.
حتی هتلهایی نیز پس از اینکه متوجه دسترسی سخت برخی از کارکنان به مواد غذایی شدهاند سعی کردهاند مواد غذایی سالم را در کنار حقوق کامل آنها به دستشان برسانند و در کنار این بستهها نیز پیغامهایی مبنی بر قدردانی از زحمات کارکنانشان در زمان کار ارسال کردهاند، پیغام هایی شبیه به این: «ما قبلا از حس وظیفه شناسی شما به بهترین شکل بهره مند شدهایم، پس لطفا به ما اجازه دهید که شما و خانوادهتان را خوشحالم کنیم و از وضع سلامتی شما مطمئن شویم.»
همچنین مراکزی مثل مرکز اقامتی مایاکوبا ریویرا مایا در مکزیک علاوه بر این اقدامات به سلامت روانی کارکنان خود نیز از طریق به اشتراک گذاری برنامههای مدیتیشن کمک میکند، زیرا آنها اعتقاد دارند ترس و اضطراب این دوران میتواند صدمات جبران ناپذیری را برای کارکنانشان داشته باشد.
آنها تمرینات هوشیاری، مدیتیشن و تمرینات خواب را برای کسب آرامش تجویز کردهاند. مرکزی اقامتی در پوکت تایلند نیز برای برگزاری جلسات مدیتیشن و ذهن آگاهی برای کارکنانش مربی مخصوص استخدام کرده است.
همانطور که دیدیم این پدیده غیر قابل پیش بینی فرصتی بی سابقه را برای ارائه راهحلهای خلاقانه و شگفتانگیز ایجاد کرده است و البته مردم نیز باید در کنار تلاش بیشتر فعالان این صنعت و دولتها در دوران پساکرونا با حمایتهای بیشتر خود از این صنعت فرصت بازگشت فعالان گردشگری و هتلداری را به وضعیت مناسب، بیش از پیش فراهم کنند.
منبع: matadornetwork.com