خبرهای خوش برای گردشگری از زبان دولتی‌ها

0
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
01 بهمن 1391 00:00
0
هفته‌ای که گذشت برخی از مقامات دولتی همچون وزیر امور خارجه و وزیر ورزش و جوانان در حاشیه جلسه هیات دولت اخباری خوش برای گردشگری داشتند.

آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای لغو روادید با عراق

وزیر امور خارجه از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای لغو روادید با کشور عراق خبر داد. «علی اکبر صالحی» لغو روادید را در وزارت امور خارجه یک رویه خواند و گفت: ما با اتخاذ تدابیری درصدد لغو روادید و در حال پیگیری این موضوع با همکاری سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری هستیم .

وی با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با کشورهای موردنظر، افزود: ما تا کنون با برخی کشورها از جمله آذربایجان و عراق صحبت کرده‏ایم و در حال حاضر برای لغو روادید با عراق مشکلی نداریم.

این مقام مسوول با تاکید بر ادامه روند فعلی و افزایش لغو روادید با کشورهای مختلف تصریح کرد: البته ارگان‏های دیگر هم باید در این رابطه همکاری داشته باشند.

لزوم استفاده از ظرفیت‏های گردشگری در توسعه ورزش

وزیر ورزش و جوانان در رابطه با برنامه‌های این وزارت‌خانه برای توسعه گردشگری ورزشی به خصوص در فصل زمستان، بر لزوم استفاده از ظرفیت‏های گردشگری در توسعه ورزش کشور تاکید کرد.

«محمد عباسی» به وجود ظرفیت‏های طبیعی در کشور اشاره کرد و گفت: یکی از راهبردهایی که در توسعه ورزش وجود دارد، استفاده از تمام قابلیت‏ها و ظرفیت‏های مرتبط با ورزش کشور است.

وی در رابطه با برنامه‏های وزارت ورزش و جوانان برای استفاده از ظرفیت‏های گردشگری زمستانی در کشور افزود: با توجه به شرایط اقلیمی کشور، این موضوع در توسعه گردشگری ورزشی نیز می‏تواند موثر باشد.

این مقام مسوول تصریح کرد: در همین رابطه یک پیش نویس همکاری با سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تهیه و در حال تکمیل است.

برپایی همایش ملی گردشگری با محوریت استان کرمان در سال 92

در نشست مشترک دکتر «محمدشریف ملک‌زاده» معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور با نمایندگان مردم استان کرمان در مجلس شورای اسلامی برپایی همایش ملی گردشگری با محوریت این استان در ابتدای سال 92 مورد تصویب قرار گرفت.

این نشست مشترک با حضور «زاهدی» رئیس مجمع نمایندگان استان و نماینده مردم کرمان و راور، «عارفی» نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد، «حسن‌پور» نماینده مردم سیرجان و بردسیر، «امیری» نماینده مردم زرند در مجلس شورای اسلامی و شماری از فعالان حوزه اقتصادی و گردشگری در تهران برگزار شد.

در این نشست دکتر ملک‌زاده با پیشنهاد نماینده مردم جیرفت و عنبرآباد و همچنین نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی مبنی بر ارتقاء نمایندگی میراث‌فرهنگی در شهرستان‌های جیرفت و سیرجان به اداره موافقت کرد.

«حسین شمس‌الدینی» مدیرکل میراث‌فرهنگی استان کرمان در این‌باره گفت: برپایی همایش ملی باستان‌شناسی تا پایان سال‌جاری در شهر جیرفت مورد تایید مقام عالی سازمان میراث‌فرهنگی کشور قرار گرفت.

وی با بیان این‌که در نشست مذکور توجه به موقعیت باستانی شهرستان جیرفت مورد تاکید قرار گرفت، خاطرنشان کرد: ارتقاء نمایندگی میراث‌فرهنگی شهرستان جیرفت به اداره در پیشبرد برنامه‌ها در حوزه‌های مختلف میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری در جنوب استان تاثیرگذار خواهد بود.

شمس‌الدینی برپایی همایش ملی گردشگری با محوریت استان کرمان در سال 92 در این شهر را از دیگر مصوبات این نشست عنوان کرد و اظهار داشت: در این همایش ملی راهکارهای توسعه گردشگری استان کرمان با حضور صاحب‌نظران و دست‌اندرکاران امر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

به گفته مدیرکل میراث‌فرهنگی استان کرمان به زودی نماینده ویژه معاون رئیس‌جمهور و رئیس‌ سازمان میراث‌فرهنگی کشور به کرمان سفر و از 10 شهرستان استان بازدید خواهد کرد.

آیین‌نامه فعالیت اقامتگاه‏های بوم‌گردی در حال تدوین است

معاون گردشگری کشور گفت: آیین‏نامه اجرایی فعالیت اقامتگاه‏های بوم‌گردی از سوی اداره‌کل طبیعت‌گردی معاونت گردشگری در حال تدوین است و به‌زودی در شورای استانداردسازی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

«منوچهر جهانیان» افزود: یکی از اصلی‏ترین نیاز اقامتگاه‏های بوم‌گردی که به صورت خانه‏های بومی از سوی جامعه محلی مناطق بکر طبیعی و بافت‌های تاریخی مدیریت می‏شوند؛ تعریف آیین‏نامه اجرایی و فعالیت به صورت تشکل صنفی واحد به شمار می‏آید.

وی با بیان اینکه نظر به درک این نیاز، مدیران شاخص اقامتگاه‏های بوم گردی به دعوت اداره‌کل طبیعت‏گردی در محل معاونت گردشگری حاضر و تشکیل جلسه دادند؛ اظهار داشت: در این نشست نحوه فعالیت و عملکرد شبکه مجازی اقامتگاه‏های بوم گردی تحت عنوان «خوشه‌سار بوم‌گردی»، تحلیل قوانین حمایتی این نوع از اقامتگاه‏ها و تدوین معیارهای اختصاصی برای راه‏اندازی مراکز مشابه در کنار چالش‏ها و دستاوردهای حاصل مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی با اشاره به اینکه پیشبرد تدوین آیین‏نامه اجرایی اقامتگاه‏های بوم گردی یکی از مهم ترین دستاوردهای جلسه مذکور به شمار می آید؛ بیان کرد: هم اکنون این آیین‌نامه با تعامل اداره کل طبیعت گردی و سایر بخش‏های دخیل در حال تدوین است و به زودی با ارسال به شورای استانداردسازی در اداره کل امور مراکز و خدمات گردشگری مورد بررسی و تصویب نهایی قرار خواهد گرفت.

برگزاری دومین دوره آموزشی مدیریت هتلداری

مدیرعامل شرکت تلاشگران اندیشه کاراد از برگزاری دومین دوره‌ آموزشی مدیریت هتلداری آکادمی گروه هتلداری اکور (Accor) فرانسه در دبی برای مدیران صنعت هتلداری ایران خبر داد.

«ناصر عندلیب» در این رابطه گفت: این دوره‌ آموزشی از 26 بهمن تا سوم اسفند سالجاری توسط نمایندگی آکادمی اَکور در ایران (شرکت کاراد) در دبی برگزار خواهد شد و در پایان دوره گواهینامه معتبر این آکادمی به شرکت کنندگان اعطاء می‏شود.

ارائه خدمات 280 دفتر خدمات مسافرتی و هتل در باشگاه گردشگری ایرانیان

مدیر عامل باشگاه گردشگری ایرانیان، از ارائه خدمات 280 دفتر خدمات مسافرتی و هتل در این باشگاه خبر داد.

مدیر عامل باشگاه گردشگری ایرانیان با اشاره به خدمات متعدد و متنوع باشگاه گردشگری ایرانیان، گفت: در حال حاضر 80 دفتر خدمات مسافرتی، 200 هتل و رستوران، 300 مرکز ورزشی و تفریحات سالم و سایر خدمات مرتبط از جمله مراکز بیمه‏ای، خدمات سلامت، آموزش گردشگری ، صنایع دستی و اجاره خودرو در سطح کشور برای ارائه خدمات به اعضای باشگاه گردشگری ایرانیان همکاری دارند.

«محسن صفرزاده» تصریح کرد: باشگاه گردشگری ایرانیان به نوعی مرجع تخصصی و بورس خدمات گردشگری در ایران است و برای جذب کارگزاران خود ضوابط و استانداردهای مشخصی دارد .


اجرای طرح تشویق سفر در سراسر کشور

معاون گردشگری از ابلاغ «طرح تشویق سفر و معرفی مسیرهای زمستانی» به مدیران کل ادارات میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان‏های سراسر کشور با هدف همه مکانی و همه زمانی کردن سفر خبر داد.

«منوچهر جهانیان» با بیان این خبر گفت: اجرایی شدن «طرح تشویق سفر و معرفی مسیرهای زمستانی» با هدف توزیع عادلانه گردشگر در سطح کشور، بالا بردن ضریب اشغال مراکز اقامتی در فصل زمستان و در نهایت افزایش رفاه و نشاط اجتماعی در دستور کار ادارات‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان‏های کشور قرار گرفته است.

وی با بیان این‌که در طرح مذکور توانمندی‏های گردشگری استان‏های کشور در فصل زمستان استخراج شده است؛ یادآور شد: بر مبنای ابلاغ «طرح تشویق سفر و مسیرهای گردشگری زمستانه» تعیین مسیرهای گردشگری زمستانه، برپایی جشنواره‏ها و برنامه‏های فرهنگی از سوی ادارات کل میراث فرهنگی استان‏ها و نیز نهادهای مرتبط در دستور کار قرار گرفته است.

تشکیل کمیته فنی گردشگری ایران و تونس / امضای سند برنامه اجرایی گردشگری دو کشور

سرپرست دفتر امور بین‌الملل سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری کشور از برگزاری کمیته فنی گردشگری ایران و تونس به میزبانی تهران خبر داد.

«محمد پروین» با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها برای افزایش همکاری‌های سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با تونس افزود: این کمیته در روزهای ۲۸ و ۲۹ دی ماه جاری در تهران برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: در پایان نشست این کمیته، سند برنامه اجرایی گردشگری بین دو کشور با حضور مدیران ارشد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری امضا می‌شود.

به گفته پروین، تفاهم‌نامه‌ای بین ایران و تونس در حوزه همکاری‌های گردشگری پیش از این به امضا رسیده بود که تشکیل این کمیته فنی گردشگری در راستای‌‌ همان تفاهم نامه امضا شده بین دو کشور است.

وی خاطر نشان کرد:هیات تونسی در روزهای ۲۸ و ۲۹ دی ماه جاری با سفر به تهران با هیات ایرانی دیدار و کمیته فنی گردشگری دو کشور را تشکیل می‌دهند.

منبع : میراث آریا

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.