هر آنچه لازم است در مورد سفر به کانادا بدانید‍!

4.5
از 4 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
هر آنچه لازم است در مورد سفر به کانادا بدانید‍!
11 تیر 1399 11:00
0

هر سال در تاریخ یک ژوئیه (۱۱ تیر)، کانادایی‌ها روز ملی کشور خود را جشن می‌گیرند. روز ملی کانادا یکی از مهم‌ترین تعطیلات‌های این کشور به شمار می‌رود که کسب‌وکارهای بسیاری تعطیل شده و تمام مردم آن را جشن می‌گیرند. در چنین روزی در کشور کانادا آتش‌بازی برپا می‌شود، نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های متعددی اجرا و نمایش‌ها و رژه‌های مختلفی در سطح شهرها دیده می‌شود. هرچند مراسم‌ها و جشن روز ملی کانادا از هر استانی به استان دیگر متفاوت است. مرکز اصلی این جشن پایتخت کانادا، اتاوا بوده و معمولا یکی از اعضای خاندان سلطنتی بریتانیا آن را افتتاح می‌کند. در چنین روزی تمام شهرهای کانادا پرجنب‌وجوش و بسیار دیدنی می‌شود. به همین دلیل گردشگران بسیاری معمولا بازدید از کانادا را به این روز موکول می‌کنند. در ادامه همراه باشید تا راهنمای سفر به کانادا و روز ملی کانادا را به شما معرفی کنیم.

 

تاریخچه روز ملی کانادا

روز ملی کانادا که به روز کانادا هم شناخته می‌شود، سالگرد تصویب قانون بریتانیایی آمریکای شمالی در تاریخ اول ژوئیه سال ۱۸۶۷ است. در چنین روزی دو مستعمره سابق بریتانیا متحد شده و کشور کانادا را تشکیل می‌دهند. این روز را نمی‌توان روز استقلال دانست، چرا که کانادای تازه شکل گرفته همچنان مستعمره بریتانیا بوده و در سال‌های بعد از استعمار خارج می‌شود. درست است که تمام فعالیت‌های کانادا هم اکنون به صورت مستقل اجرا می‌شود، اما کانادا یک دموکراسی پارلمانی فدرال و یک پادشاهی مشروطه است که در حال حاضر ملکه الیزابت دوم رئیس کشور به شمار می‌رود.

این روز تعطیل رسمی بوده و در تمام استان‌های این کشور جشن گرفته می‌شود. در چنین روزی تمامی مشاغل تعطیل می‌شوند، اما جاذبه‌های گردشگری، جشنواره‌ها، رستوران‌ها و ... همچنان باز بوده و به فعالیت خود ادامه می‌دهند. بسیاری از کانادایی‌ها در این روز، لباس‌هایی با رنگ‌های ملی کانادا (قرمز و سفید) می‌پوشند یا پرچم کشور خود را از پنجره خانه‌های خود آویزان می‌کنند. آتش‌بازی، رژه، نمایشگاه‌ها و بسیاری فعالیت‌های مهیج دیگر در این روز در کانادا برگزار می‌شود.

 

راهنمای سفر به کانادا به مناسبت روز ملی کانادا

به مناسب روز کانادا، گردشگران بسیاری از سراسر جهان به این کشور سفر می‌کنند تا در جشنواره‌های ویژه این روز شرکت کنند. زبان رسمی این کشور انگلیسی و فرانسوی است و واحد پول این کشور هم دلار کانادا است. بیشتر کانادایی‌ها به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند اما در استان کبک با زبان فرانسوی ساکنان مواجه خواهید شد. در ادامه مهم‌ترین دانستنی‌ها مانند جاذبه‌های گردشگری، حمل‌ونقل، هزینه اقامت و هر آنچه که برای سفر به کانادا باید بدانید را به شما معرفی می‌کنیم:

بهترین زمان سفر به کانادا

زمان-سفر.jpg

کانادا کشور بزرگی است و به همین دلیل آب ‌و هوای کانادا در مناطق مختلف آن متفاوت است. برای مثال بعضی از مناطق در فصل سرما، زمستان سختی را پشت سر می‌گذارند، درحالی‌که در بعضی مناطق دیگر زمستان معتدل خواهد بود. با این وجود،‌ محبوب‌ترین زمان سفر به کانادا به ویژه در میان عاشقان اسکی، فصل زمستان از ما‌ه‌های دسامبر تا فوریه (اواسط دی تا اواسط اسفند) است. فصل اسکی در کانادا در زمستان به دلیل بارش برف شهرت بسیاری دارد.

بااین‌حال بهترین زمان سفر به کانادا را می‌توان فصل تابستان هم دانست که آب‌وهوای تمام مناطق بسیار معتدل و خوب است. اما تابستان شلوغ‌ترین زمان سفر به کانادا بوده و گردشگران بسیاری در این زمان به کانادا سفر می‌کنند. ژوئن تا پایان ماه سپتامبر (اواسط خرداد تا اواسط مهر) فصل اصلی گردشگری کانادا است و دمای هوای آن حدود ۲۰ درجه سانتی‌گراد خواهد بود. در این فصل جشنواره‌های متعددی همچون جش روز ملی کانادا برگزار می‌شود. ماه آگوست (اواسط مرداد تا اواسط شهریور) را می‌توان بهترین زمان برای سفر به کانادا معرفی کرد که هوا نه خیلی گرم است و نه خیلی سرد.

در بهار هوای کانادا می‌تواند بسیار مرطوب باشد، اما فصل پاییز همچنان برای سفر مناسب خواهد بود. چرا که هوا هنوز سرد نشده و طبیعت پاییزی کانادا بسیار خیره کننده می‌شود. فراموش نکنید برای اینکه بتوانید در زمان مورد نظر خود به کانادا سفر کنید، حداقل ۶ ماه قبل باید نیازهای سفر خود مثل بلیت هواپیما و اقامت‌گاه را رزرو کنید.

 

جاذبه‌های گردشگری کانادا

جاذبه-های-گردشگری.jpg

کانادا کشور دیدنی‌ها است. این کشور طبیعی بکر و خارق‌العاده همراه با شهرهایی مدرن و دیدنی دارد و شهرهای اتاوا، ونکوور، مونترال و تورنت معروف‌ترین شهرهای گردشگری این کشور هستند.

در فهرست میراث جهانی، 10 اثر طبیعی و هشت اثر تاریخی کانادا به ثبت رسیده است. جاذبه‌های طبیعی کانادا همچون آبشار نیاگارا، کوه‌های راکی، پارک ملی بنف، کوهستان ویسلر و پیست اسکی آن، خلیج فاندی و پارک ملی گروس مورن بعضی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های طبیعی این کشور به شمار می‌روند که هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کنند.

موزه حقوق بشر کانادا، گالری ملی کانادا، استنلی پارک، بندرگاه داخلی ویکتوریا، منطقه مونترال قدیمی، سنت جان سیگنال هیل، پارک و پارلمان هیل، منطقه کبک قدیم و برج سی ان (CN) بعضی از جاذبه‌های دیدنی تمدن شهری کانادا به شمار می‌روند که برای گردشگران بسیار دیدنی و جذاب است. اگر طبیعت‌گرد باشید یا بازدید از بناهای تاریخی و آثار هنری برایتان جذاب است، بازدید از کانادا را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

هزینه تفریح و سرگرمی در کانادا

در کانادا تفریح و سرگرمی‌های بسیاری در فضای باز همچون ماهیگیری، اسکی، اسنوبورد و قایقرانی وجود دارد. هزینه این تفریح‌ها و سرگرمی‌ها از ۱۵ دلار آمریکا (۲۰ دلار کانادا) شروع شده و به ۷۳ دلار آمریکا (۱۰۰ دلار کانادا) می‌رسد. هزینه ورودی موزه‌ها و بازدید از بناهای تاریخی هم حدود ۱۱ دلار آمریکا (۱۵ دلار کانادا) است. البته همان‌طور که گفتیم در روز ملی کانادا بازدید از بسیاری از موزه‌ها و بناهای تاریخی رایگان می‌شود.

 

حمل‌ونقل در کانادا

مترو.jpg

ونکوور، ادمنتون، تورنتو،‌کلگری و مونترال از مهم‌ترین فرودگاه‌های بین‌المللی در کانادا به شمار می‌روند که اکثر گردشگران از طریق یکی از این فردودگاه‌ها به خاک کانادا پا می‌گذارند. اگر برای بازدید از کوه‌های راکی به کانادا سفر کرده‌اید، از فرودگاه ونکوور استفاده کنید که به این کوه‌ها بسیار نزدیک است.

از این فرودگاه‌ها می‌توانید با اتوبوس، تاکسی یا پروازهای داخلی به شهرهای دیگر سفر کنید. اتوبوس بسیار ارزان‌تر از پرواز برای جابه‌جایی میان شهرهای این کشور است. اما اگر برای مدت زمان کوتاهی به کانادا سفر کرده‌اید، برای آنکه زمانتان در اتوبوس یا قطار‌های بین شهری هدر نشود، از پروازهای داخلی استفاده کنید تا به سرعت به مقصد مورد نظر خود برسید. همچنین بهترین گزینه‌ها برای حمل‌ونقل داخل شهری در کانادا مترو و اتوبوس بوده و حتی می‌توانید دوچرخه هم کرایه کنید.

هزینه حمل و نقل در کانادا

تمامی شهرهای کانادا به ویژه شهرهای اصلی و بزرگ به سیستم حمل‌ونقل عمومی مجهز هستند. تورنتو و مونترال دارای مترو بوده و در شهرهای کوچک‌تر هم اتوبوس‌ها به خوبی مسافران را جابه‌جا می‌کنند. به طور میانگین هزینه بلیت ۸/۱ تا ۲ دلار آمریکا (۵/۲ تا ۳ دلار کانادا) خواهد بود.

در شهرهای بزرگ‌تر مانند تورنتو می‌توانید بلیت‌های حمل‌ونقل عمومی ویژه گردشگران را خریداری کنید که بسیار ارزان‌تر خواهد بود. این بلیت‌ها با تعداد نامحدود سفر ۳۲ دلار آمریکا (۷۵/۴۳ دلار کانادا) هزینه دارند و می‌توانید برای یک هفته از آن‌ها استفاده کنید.

هزینه تاکسی‌ها بر اساس مسافت آن‌ها سنجیده می‌شود و به همین دلیل معمولا گزینه ارزانی نیستند. تاکسی‌ اینترنتی اوبر (Uber) در بعضی از شهرهای کانادایی همچون تورنتو، مونترال، کلگری، ادمونتون و کبک فعال است. همچنین شما می‌توانید برای حمل‌ونقل در کانادا، ماشین اجاره کنید. هزینه اجاره ماشین حدود ۲۵ تا ۵۸ دلار آمریکا (۳۵ تا ۸۰ دلار کانادا) خواهد بود. اجاره ماشین برای حمل‌ونقل راحت در سراسر کشور کانادا و به ویژه خارج از شهر می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد.

 

اقامت در کانادا

عکس-اقامت.jpg

در کانادا اقامت‌گاه‌های متنوعی وجود دارد، از خوابگاه تا هتل‌های مجلل را می‌توانید در این کشور برای اقامت خود رزرو کنید. البته اقامت‌گاه‌ها در بعضی شهرهای کوچک و مناطق بکر با شهرهای بزرگ تفاوت خواهند داشت. وب‌سایت‌های Airbnb  و  booking.comبه شما در پیدا کردن بهترین مکان برای اقامت کمک خواهند کرد. هاستل‌ها، هتل‌ها، مهمان‌خانه‌ها یا حتی میزبانان کانادایی را می‌توانید از این وب‌سایت‌ها پیدا و برای اقامت خود برنامه‌ریزی کنید.

هزینه اقامت در کانادا

به طور میانگین برای اقامت در یک هاستل حدود ۲۲ دلار آمریکا (۳۰ دلار کانادا) و برای اقامت در یک هتل ۴۸ دلار آمریکا (۶۵ دلار کانادا) باید پرداخت کنید. این قیمت‌ها در شهرهای بزرگ مانند اتاوا، تورنتو و ونکوور بسیار بیشتر خواهد بود.

می‌توانید برای اقامت از خدمات Airbnb در سراسر کشور کانادا استفاده کنید تا هزینه‌های کمتری پرداخت کنید. رزرو یک اتاق مشترک حدود ۲۲ دلار آمریکا (۳۰ دلار کانادا) و یک آپارتمان دربست حدود ۶۰ دلار آمریکا (۸۰ دلار کانادا) از Airbnb برایتان هزینه خواهد داشت.

شهرهای کوچک‌تر بسیار ارزان‌تر خواهند بود. به‌ طور میانگین برای یک شب اقامت در کانادا چیزی حدود ۷ تا ۲۲ دلار آمریکا (۱۰ تا ۳۰ دلار کانادا) باید پرداخت کنید. در فصل تابستان (ژوئن تا آگوست)، کانادا میزبان گردشگران بسیاری خواهد بود و به همین دلیل بسیاری از هاستل‌ها و اقامت‌گاه‌ها رزرو می‌شوند، پس باید خیلی زودتر محل اقامت خود را انتخاب کنید.

 

خورد و خوراک در کانادا

عکس-غذا.jpg

در کانادا رستوارن‌ها و کافی‌شاپ‌های متفاوتی را پیدا خواهید که از غذاهای بومی تا غذاهای بین‌المللی را برای شما سرو می‌کنند. پوتین (ترکیب سیب‌زمینی سرخ‌ کرده، قطعات پنیر و آب گوشت)،‌ بنوک (نوعی نان)، تارت کره‌ای (ترکیب کره، شکر و تخم‌مرغ)، رول خرچنگ نوا اسکوشن (ترکیب سالمون آتلانتیک و پسفیک، سالمون دودی، قزل‌آلای کانادایی و خرچنگ‌های ساحل شرقی)، بیگل مونترال (نان شیرینی حلقوی)، پای سسکتون (شیرینی با طعم بادام)، سوپ نخودفرنگی (ترکیب نخودفرنگی، گوشت قرمز و گیاهان معطر) و بسیاری غذاهای مشهور و محبوب کانادایی دیگر را به شما پیشنهاد می‌کنیم که در سفر خود این کشور امتحان کنید.

اما اگر قصد پس‌انداز کردن بودجه سفر خود را دارید، بهتر است که خودتان آشپزی کنید. اگر در مهمان‌خانه یا Airbnb اقامت کنید، آشپزخانه در اختیار شما خواهد بود تا خودتان با استفاده از مواد اولیه آشپزی کرده و غذای مورد نیاز خود را تهیه کنید.

هزینه خورد و خوراک در کانادا

اگر خودتان در طول سفر آشپزی کنید، هزینه غذا و خورد و خوراکتان بسیار ارزان خواهد بود. درحالی‌که برای یک وعده غذا در رستوران باید حدود ۱۵ تا ۲۶ دلار آمریکا (۲۰ تا ۳۵ دلار کانادا) هزینه کنید. ساندویچ ‌فروشی‌ها و فست‌فودی‌ها بسیار ارزان بوده و کمتر از ۱۰ دلار آمریکا (۱۳ دلار کانادا) برایتان هزینه خواهد داشت. اما اگر خودتان آشپزی کنید، هزینه غذا شما برای یک هفته حدود ۲۷ تا ۵۵ دلار آمریکا (۵۰ تا ۷۵ دلار کانادا) خواهد بود.

 

امنیت در کانادا

کانادا یک مقصد تقریبا بی‌خطر و امن است، بااین‌حال بهتر است که نکات احتیاطی را همیشه رعایت کنید:

  • وسایل باارزش را با خود در خیابان‌ها جابه‌جا نکنید.
  • مراقب وسایل خود باشید و آن‌ها را رها نکنید.
  • نسبت به محیط اطراف خود آگاه باشید.
  • شب‌ها در خیابان‌های ناشناخته و خلوت قدم نزنید.
  • اطلاعات لازم برای حضور در حیات وحش کانادا را مطالعه کنید تا در جنگل‌ها و کوهستان‌ها برایتان مشکلی ایجاد نشود.

 

در نهایت

کانادا یکی از دیدنی‌ترین کشورهای جهان است که بازدید از آن در روز ملی کانادا می‌تواند بسیار جذاب و خاطره‌انگیز باشد. بررسی هزینه‌های حمل‌ونقل، اقامت و خورد و خوراک در کانادا با برنامه‌ریزی برای سفر در بهترین زمان به این کشور، می‌تواند یک سفر مناسب و البته دوست‌داشتنی را برای شما رقم بزند.

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.