بهترین غذاهای تخم ‌مرغی از نقاط مختلف جهان را بشناسید!

5
از 4 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
یک چیز در تمامی این غذاها در سراسر دنیا مشترک است! +تصاویر
07 شهریور 1399 08:00
0

این غذاها آن‌قدر خوشمزه‌اند که اصلی‌ترین ماده تشکیل‌دهنده‌شان یعنی تخم‌مرغ را سربلند می‌کنند. اصلا بگذارید با این سوال شروع کنیم، قبول دارید که تخم‌مرغ دارد جهان را می‌چرخاند؟ خب این موضوع دست‌کم درباره وعده صبحانه درست است. صبحانه در هر یک از کشورهای جهان شکل دیگری دارد و تخم‌مرغ تنها یک ماده غذایی جانبی برای این وعده نیست؛ بلکه حتی می‌تواند غذای اصلی، ناهار و شام و یک وعده کامل به شمار بیاید. به همین دلیل است که تصمیم گرفتیم این وعده‌های تخم‌مرغی را با شما به اشتراک بگذاریم تا آن‌ها را بپزید و نوش جان کنید.

کشورهایی که از آن‌ها سخن می‌گوییم برخی بهترین صبحانه‌ها را دارند و برخی حتی چگونگی پخت تخم‌مرغ را کاملاً تغییر داده‌اند؛ صد در صد کارشان درست است. و خیلی‌هایشان هم از بهترین کشورها در سرو وعده صبح‌ناهار (برانچ) هستند. این غذاها باعث می‌شوند دیگر املت را فراموش کنید و خوبی‌شان این است که برای درست کردنشان در خانه به هیچ وسیله یا روش خاصی نیاز ندارید. اگر نمی‌دانید که با شانه 18 تایی تخم‌مرغتان چه کنید، پیشنهاد می‌کنیم یکی از این غذاها را برای ناهار بپزید.

 

شاکشوکا

این غذای تخم‌مرغی که با گوجه درست می‌شود ابتدا از آفریقای شمالی و خاورمیانه آمد و بعد سرتاسر جهان از آن استقبال شد. می‌توان آن را در منوی صبح‌ناهار (برانچ) برخی از رستوران‌های آمریکا هم یافت، ولی درست کردنش در خانه نیز آن‌قدرها دشوار نیست. کافی است یک تخم‌مرغ را بی پوست آب پز کنید و آن را روی یک سس گوجه‌فرنگی کمی تند بریزید؛ سپس با نان تازه و ترد میل کنید... یک غذای آسان بهشتی در قابلمه شما.

بهترین غذاهای تخم‌مرغی از نقاط مختلف جهان!

 

بریک تخم‌مرغ

آیا تابه‌حال از تخم‌مرغ شل در کیسه چیزی شنیده‌اید؟ اگرنه، احتمالاً پیش‌ازاین چیزی از بریک تخم‌مرغ نمی‌دانستید. برای پخت آن، یک خمیر سبک و مربع شکل را با ماهی تن، چاشنی کیپر، جعفری و یک تخم‌مرغ پر کرده و سپس آن را سرخ می‌کنند تا زرده‌اش کمی طلایی شود.

بهترین غذاهای تخم‌مرغی از نقاط مختلف جهان!

آنگاه مقداری لیمو روی آن می‌چکانند و نتیجه‌اش یک خوراکی طلایی، تخم‌مرغی و خوش‌خوراک می‌شود. در تونس معمولاً این غذا را با یک ورق خمیری سبک درست می‌کنند که در بیشتر اوقات، حتی این ورق را هم در خانه تهیه می‌کنند.

بهترین غذاهای تخم‌مرغی از نقاط مختلف جهان!

 

بِنِدیکت تخم‌مرغ

چاره‌ای نداشتیم جز این‌که صبحناهار محبوب همه یعنی بندیکت تخم‌مرغ را در فهرستمان بیاوریم. جالب‌ترین نکته درباره این غذا آن است که اگرچه در اصل یک غذای آمریکایی است، ولی می‌توان آن را به طرق گوناگون در سرتاسر جهان نیز پخت؛ اتفاقی که البته افتاده است. گویا روش‌های جذاب درست کردن این تخم‌مرغ آب‌پز یا کلوچه انگلیسی تمامی ندارند و نسخه‌های متفاوتی از آن مانند بندیکت خرچنگ یا بندیکت مخلوط آبگوشتی را همواره در کشورهای مختلف می‌بینیم. واقعاً معلوم نیست این خوراکی خوشمزه با سس هُلانِیزش چه دارد که هر بار توجه ما را به خود جلب می‌کند.

بهترین غذاهای تخم‌مرغی از نقاط مختلف جهان!

 

سوپ اِگ دِراپ (سوپ عصاره تخم‌مرغ)

مدت‌هاست که خیلی از آمریکایی‌ها در کنار غذای چینی‌شان سوپ اگ دراپ را هم سفارش می‌دهند، ولی در اصل، سوپ اگ دراپ با میزان نشاسته ذرت بسیار کمتری پخته می‌شود. در نسخه چینی آن، مخلوط آبگوشت و تخم‌مرغی که لحظه آخر به آن می‌افزایند به یک سوپ نرم و خوش‌خوراک تبدیل می‌شود که بعد به آن زنجبیل تازه و پیاز سبز نیز می‌افزایند. یکی از منحصربه‌فردترین ویژگی‌های این غذا افزودنی‌های معطر آن است و ترکیب عطر گل گون آن با دیگر مواد تشکیل‌دهنده به طعمی عالی می‌انجامد. همچنین معمولاً برای عالی‌تر کردن طعم اگ دراپ، چند قطره روغن کنجد نیز رویش می‌چکانند.

بهترین غذاهای تخم‌مرغی از نقاط مختلف جهان!

 

تاماگویاکی

چندی است که ویدیوهایی از این غذای ژاپنی در فضای مجازی دست‌به‌دست می‌چرخد، ولی واقعاً هم طعمش مانند زیبایی‌اش حرف ندارد. برای پخت آن، رول‌هایی از تخم‌مرغ سرخ یا «بریان» شده را با استفاده از ماهی‌تابه‌ای به نام ماکیاکینابه (که فرایند پخت را سرعت می‌بخشد) لایه‌لایه روی هم می‌چینند تا به شکل نرم و بالشت مانندی درآید.

می‌توان تاماگویاکی را یک املت بسیار بزرگ دانست که به بهترین حالت ممکن درست شده است؛ این غذای تند اما شیرین و ترد با ترکیبی از شکر، ماهی، کتانجک و سس سویا، همه ویژگی‌های یک طعم اومامی کامل را دارد. این غذا نه‌تنها بسیار لذیذ است، بلکه درست کردن آن بسیار جالب و آسان است؛ البته پس‌ازآنکه دستتان در حرکت سنتی رول کردن تخم‌مرغ‌ها راه بیفتد.

بهترین غذاهای تخم‌مرغی از نقاط مختلف جهان!

 

منبع: thetravel.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.