معبد گمشده هندو به طرز خارق العاده ای از زیر شن و ماسه بیرون آمد!

4.5
از 11 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
معبد گمشده ای که به طرز خارق العاده ای از زیر شن و ماسه بیرون آمد! +تصاویر
28 تیر 1399 07:00
0

یک معبد هندو با چند قرن قدمت در هند و از اعماق شن و ماسه‌ها کشف شده‌ است. هند منزلگاه بسیاری از مکان‌های تاریخی ارزشمند است، شاید معروف‌ترین آنها تاج‌ محل باشد که در آگرا، یک مجتمع تماشایی با باغ‌ و یک مقبره که در سال ۱۶۴۸ میلادی ساخته شده، را شامل می‌شود. این مکان در سال به تنهایی میلیون ها بازدیدکننده را به خود جذب می‌کند که همه آن‌ها توسط معماری دیدنی و ساختارهای باورنکردنی که یکی از هفت شگفتی جدید جهان را تشکیل می‌دهند تحت تأثیر قرار می گیرند.

بسیاری از مکان های ارزشمند دیگری نیز در هند وجود دارند که کمتر مشهور هستند، اما توسط افرادی که در همان نزدیکی زندگی می کنند، مورخان و باستان شناسان در سراسر جهان مورد توجه قرار گرفته اند. براساس گزارشی از آسیا نیوز مجله بین المللی، یکی از این مکانهای شناخته شده اخیرا کشف شده است که یک معبد 200 ساله هندو است که در ایالت شرقی آندرا پرادش در نزدیکی رودخانه پنا قرار دارد.

 

معبد گمشده هندو در هند به طرز خارق العاده ای از زیر شن و ماسه بیرون می آید

 معبد 200 ساله هندو در هند که به مدت 80 سال در ماسه دفن شده بوده است.

 

این معبد که زمانی متعلق به پادشاه نیگساوارا بود، در زمان سیلی که سالها پیش رخ داد در لبه رودخانه توسط شن و ماسه ها دفن شد، اما سرانجام گروهی از روستائیان محلی، معدنچیان و تجار گرد هم آمدند تا معبد را از زیر شن و ماسه ها بیرون بکشند.

مردم در چجارلا ماندال از معبد خبر داشتند، خصوصاً آنهایی که قدمت خاطراتشان مربوط به چندین دهه پیش بود. همین اواخر بود که یک مرد محلی تصمیم گرفت برای این پروژه کمک های مالی جمع آوری کند و شروع به اقدام کرد. اکنون بخشی از معبد به راحتی در ساحل رودخانه دیده می شود اما بخش اعظم آن هنوز در کوهپایه دفن شده است . هم‌اکنون با مشورت رهبران مذهبی، مقامات دولتی و باستان شناسان مقدمات بازسازی این معبد در دست اقدام است.

اگرچه بسیاری از جوانان مشتاق که حفاری این مکان را انجام داده بودند امیدوار بودند که کارشان ادامه داشته باشد، اما کارشناسان نگران این موضوع بودند که بدون برنامه ریزی مناسب و کاوش دقیق ممکن است معبد توسط اقدامات نادرست آسیب ببیند. یک مقام محلی به تازگی گفته است: «برخی از جوانان مشتاق معبد را حفر کردند. ما طرح‌هایی داریم تا معبد را برای مراسم مذهبی پوجا بازسازی کنیم& این مراسم،  یک مراسم مذهبی است که توسط هندوها انجام می شود.»

 

معبد گمشده هندو در هند به طرز خارق العاده ای از زیر شن و ماسه بیرون می آید

 مراسم هومی پوجا که در آن برای خدا، روغن در آتش ریخته می‌شود.

 

معبد هندو پیدا شده در هند پس از طغیان عمیق آب دریاچه منطقه که در سال 1850 رخ داده زیر شن و ماسه ها دفن شده و مسیر رودخانه تغییر پیدا کرد و به تدریج و به طور کامل توسط تپه های ماسه ای پوشانده شد . راماسوبا ردی، باستان شناس ایالتی به رسانه ها گفت که دولت قصد دارد یک استراتژی رسمی را برای کشف این معبد پیش بگیرد و باقی مانده معبد را بازسازی کند. به گفته وی مردم در حال حاضر به این محل هجوم می اورند، برخی برای بازدید اما برخی دیگر برای عبادت به این معبد میروند.

ردی در مصاحبه خود با رسانه های هندی اظهار داشت: «به زودی مقامات برای گفتگو و تهیه برنامه هایی در مورد چگونگی نزدیک شدن و انجام کاوش ها از این مکان با هم بازدید می کنند، به گونه ای کار حفاری را ادامه میدهند که بتوانند بیشتر قسمت معبد را حفظ کنند. آنها همچنین تصمیم میگیرند که آیا می توان بخش های جدیدی را به ساختار موجود معبد اضافه کرد با نه، البته به نحوی که توسط جریان رودخانه در معرض خطر قرار نگیرد.»

 

Hindu-Temple4.jpg

گروهی از هندوها که مراسم "عبادت " را اجرا می‌کنند.

 

هند بیشترین درصد هندوها در جهان را دارد  - تقریباً 80 درصد از شهروندان این کشور را با مذهب هندو می شناسند. دومین گروه بزرگ مذهبی در هند، اسلام است و البته مذاهب دیگر مانند  مسیحیت تا بودیسم نیز در هند وجود دارند.

این کشف نشان می دهد که گاهی اوقات و در این ایام سخت، خبرهای خوب و اتفاقات خوش بینانه هم رخ می دهد و کشف این معبد نمونه بارز آن است. مردم هند در حال حاضر از دیدن ساختمان‌هایی که قرن ها قدمت دارند اما مردم هرگز راجع به آنها چیزی نشنیده اند حیرت‌زده می‌شوند  و سرانجام این بناها به بخشی دیگر از زندگی هندوهای این منطقه تبدیل می شوند.

 

منبع: thevintagenews.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.