مردی آلمانی بزرگ‌ترین شهاب‌ سنگ دیده شده را در باغچه خانه اش کشف کرد!

4.3
از 19 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
مردی بزرگ‌ترین گردشگر فضایی دیده شده را در باغچه خانه اش کشف کرد! +تصاویر
27 مرداد 1399 07:00
0

بزرگ‌ترین شهاب‌سنگی که تاکنون دیده ‌شده، پس از 31 سال در آلمان شناسایی شد. سنگ‌های آسمانی ازجمله اجرام عجیبی هستند که از زمان درکشان توسط انسان، همیشه او را مجذوب خود کرده‌اند. این سنگ‌ها در گذشته‌های بسیار دور خود را به کره زمین می‌رساندند و شاید هزاران سال پیش اجدادمان فکر می‌کردند که این‌ها پیام‌هایی از سوی خداوند هستند و معمولاً خبر از رویداد بدی می‌دهند. هنرمندان مختلف همپای ستاره‌شناسان و متخصصین علوم آسمانی همیشه سعی در درک این موارد داشته‌اند و از آن‌ها به‌عنوان منبعی برای الهام گرفتن در داستان‌ها، اشعار و حتی فیلم‌های خود استفاده می‌کردند.

مردی آلمانی بزرگ‌ترین شهاب‌ سنگ دیده شده را در باغچه خانه اش کشف کرد!

احتمالاً شناخته‌شده‌ترین فیلم درباره اجرام آسمانی، فیلم تخیلی دهه 1950 غول‌های سنگی (The Monolith Monsters) است. سنگی در حیاط خانه مردی افتاد و چیزی که درون این سنگ بود باعث شد که تمام مردم شهر تبدیل به خون‌آشام شوند. سپس در سال 1962 فیلم روز تریفیدها (The Day Of The Triffids) ساخته شد که یکی از بهترین و وحشتناک‌ترین فیلم‌های دهه معرفی شد. این فیلم بر اساس رمانی با همین نام بود و داستان شهاب‌سنگی را روایت می‌کرد که باعث کور شدن همه انسان‌های کره زمین شده و منجر به هرج‌ومرج و بلوا شد.

مردی آلمانی بزرگ‌ترین شهاب‌ سنگ دیده شده را در باغچه خانه اش کشف کرد!

پس از دهه 1960، مردم طعم ترس حاصل از بارش اجرام آسمانی را چشیدند و باعث شد که ساخت این‌گونه فیلم‌ها نیز بیشتر شود. به همین خاطر فیلم‌هایی مانند تأثیر عمیق (Deep Impact) در سال 1998 سروصدای زیادی به پا کرد، زیرا مردم از سنگ‌هایی که از سوی آسمان می‌آمدند ترس داشتند و هالیوود نیز از این فرصت استفاده کرد.

اما واقعیت اجرام آسمانی تا حدی کسل آور و حتی احمقانه است. این شهاب‌سنگ‌ها درواقع بخشی از سنگ‌هایی هستند که در فضا معلق‌اند و از آن جدا شده و به سمت زمین پرتاپ می‌شوند.

مردی آلمانی بزرگ‌ترین شهاب‌ سنگ دیده شده را در باغچه خانه اش کشف کرد!

اما هنوز هم اگر چنین چیزی در حیاط خانه کسی پیدا شود، بازهم خبر بزرگی محسوب می‌شود، این همان اتفاقی است که 31 سال پیش در جنوب آلمان رخ داد. مردی در سال 1989 در حال کندن حیاطش برای خواباندن یک کابل بود. درحین کندن احساس کرد که به یک سنگ سفت و بزرگ برخورده است.

در ابتدا او متوجه ارزش این سنگ نشد و سعی کرد از آن برای تزئین باغ خود استفاده کند. اما در ژانویه امسال، مرد آهنربایی نزدیک سنگ قرار داد و متوجه مقادیر زیادی آهن درون سنگ شد، بنابراین تصمیم گرفت با کارشناسان تماس بگیرد. کارشناسان یک موسسه تحقیقاتی تصدیق کردند که این سنگ یک شهاب‌سنگ است.

شهاب‌سنگ‌ها در هر جای زمین که باشند، حائز اهمیت‌اند اما این‌یکی فرق می‌کند، زیرا بزرگ‌ترین سنگی است که تاکنون در آلمان فرود آمده است. تاریخ فرود این سنگ را سه دهه پیش ثبت کردند. موسسه از دیدن چنین سنگی واقعاً متعجب شده بود، لذا در مصاحبه‌ای گفتند: «سنگ را همان‌جا که پیدا شده بود رها کردیم، ما این ماجرا را بعد از 31 سال فهمیده‌ایم، این سنگ گردشگری است که از فضا آمده است.»

مردی آلمانی بزرگ‌ترین شهاب‌ سنگ دیده شده را در باغچه خانه اش کشف کرد!

در سال 2013 شهاب‌سنگی در روسیه فرود آمد و به‌قدری شدت سقوط آن زیاد بود که برخی پنجره‌ها در منطقه کوهستانی فروریخت. بیشتر شهاب‌سنگ‌ها هرگز راه خود را به سمت زمین نمی‌یابند، زیرا وقتی از سنگ اصلی جدا می‌شوند، تا زمانی که بخواهند وارد جو شوند، توسط فشار اتمسفر سوزانده می‌شوند. اگر چنین بود، آن‌ها را بجای شهاب‌سنگ، سنگ آسمانی می‌نامیدیم.

اندازه سنگی که در آلمان پیداشده، 11*9.8*7.9 اینچ است و به‌اندازه‌ای بزرگ نیست که تبدیل به ستاره یک فیلم شود. اما می‌تواند تزیین زیبایی برای یک باغ شخصی باشد و درحال حاضر در محل مناسب خود قرار دارد.

 

منبع: thevintagenews.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.