هر آنچه باید در مورد سفر به اندونزی به مناسبت روز ملی این کشور بدانید!

4.3
از 3 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
هر آنچه باید در مورد سفر به اندونزی به مناسبت روز ملی این کشور بدانید! +تصاویر
27 مرداد 1399 12:00
0

اندونزی یکی از امن‌ترین کشورهای جهان برای گردشگران است که جاذبه‌های طبیعی خارق‌العاده‌ای را در خود جای داده است. طبیعت شگفت‌انگیز مناطق استوایی این مجمع‌الجزایر، هر گردشگری را جذب می‌کند. ۲۷ مرداد روز ملی اندونزی است و به همین بهانه در ادامه، راهنمای سفر به اندونزی را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

تاریخچه روز ملی اندونزی

indonesia-national-day.jpg

۱۷ اوت مصادف با ۲۷ مرداد، روز ملی اندونزی است. در چنین روزی کشور اندونزی در سال ۱۹۴۵ از هلند جدا شد و به استقلال رسید. به همین دلیل روز ملی اندونزی را روز استقلال هم می‌نامند. چرا که اندونزی بیش از ۳۰۰ سال مستعمره هلند بود و بالاخره انقلابیون این کشور پس از چهار سال روابط دیپلماتیک و مبارزه مسلحانه، توانستند اندونزی را از هلند جدا کنند. جالب است بدانید که پرچم ملی اندونزی هم در همین روز رونمایی شده است.

علی‌رغم اعطای استقلال در سال ۱۹۴۵ به اندونزی، کشور هلند در سال ۲۰۰۵ این روز را روز استقلال اندونزی نامید. از آن پس، این روز از تعطیلات ملی در اندونزی به شمار می‌رود که در سراسر کشور جشن گرفته می‌شود. برپایی مسابقات ورزشی، نمایشگاه‌های فرهنگی و هنری، رژه و دورهمی‌ها بخشی از مراسم جشن روز استقلال اندونزی به شمار می‌روند. همچنین به عنوان یک سنت در این روز، مردم اندونزی شیرینی سنتی کراپوک را می‌خورند و همچنین به عنوان یک سنت دیگر، میوه‌ها را از درخت نخل آویزان می‌کنند تا جوانان از درخت بالا رفته و آن‌ها را بچینند.

 

راهنمای سفر به اندونزی به مناسبت روز ملی اندونزی

travel-to-indonesia.jpg

اندونزی با بیش از ۱۷ هزار جزیره، بزرگ‌ترین کشور جزیره‌ای جهان است که حدود ۲۶۱ میلیون نفر در آن زندگی می‌کنند. این کشور یکی از ارزان‌ترین مقاصد گردشگری در جهان شناخته می‌شود که هزینه غذاهای محلی و اقامتگاه‌ها بسیار پایین است. بی‌دلیل نیست که اندونزی در میان گردشگران بسیار محبوب شناخته می‌شود. سواحل شنی، آتش‌فشان‌ها و شهرهای شلوغ در اندونزی چشمان هر گردشگری را به خود خیره می‌کند.

مشهورترین مقصد گردشگری در اندونزی بالی است، اما این کشور سراسر از دیدنی است و بازدید از جاوا، سوماترا، جیلی و لمبوک را هم نباید از دست بدهید. در ادامه همراه باشید تا راهنمای سفر به اندونزی را به مناسبت روزی ملی این کشور به شما معرفی کنیم.

 

بهترین زمان سفر به اندونزی

زمان.jpg

اندونزی کشوری دو فصل به شمار می‌رود که یک فصل آن خشک و دیگری مرطوب است. فصل خشک از ماه می تا سپتامبر (اواسط اردیبهشت تا اواسط مهر) را شامل می‌شود، در حالی که فصل مرطوب ماه‌های اکتبر تا آوریل (اواسط مهر تا اواسط اردیبهشت) را در برمی‌گیرد. متوسط دمای هوا در اندونزی حدود ۲۸ درجه سانتی‌گراد است.

در فصل مرطوب، بارندگی بسیار زیاد است و به همین دلیل بهترین زمان سفر به اندونزی را می‌توان فصل خشک (ماه‌های می تا سپتامبر) دانست که هوا آفتابی و خشک است. در فصل مرطوب هم بارندگی‌ها سریع و شدید بوده و پس از چند ساعت به سرعت قطع می‌شوند. بنابراین اگر با رطوبت و بارندگی مشکلی نداشته باشید،‌ سفر کردن در فصل بارندگی هم خالی از لطف نیست. البته در نظر داشته باشید که در ماه‌های بارندگی، جاده‌ها گل‌آلود شده و حتی تهدید سیل وجود دارد.

بااین‌حال اگر قصد شنا کردن در دریا یا کوهنوردی بر آتش‌فشان‌ها را دارید، فصل گرم و خشک اندونزی را برای سفر انتخاب کنید.

 

جاذبه‌های گردشگری اندونزی

mount-rinjani.jpg

اندونزی یک مجمع‌الجزایر استوایی است و به همین دلیل از لحاظ طبیعتی خارق‌العاده و شگفت‌انگیز است. گشت‌وگذار در دل طبیعت جزایر رجا امپات و غواصی و شنا در دریای مرجانی و زیبای آن، کوهنوردی بر آتش‌فشان برومو، بازدید از دریاچه کلیموتو با رنگ‌های متغیر و شگفت‌انگیزش، بازدید از جزیره کومودو به عنوان زیستگاه اژدهای کومودوی و صخره‌نوردی بر هرم کارستنس بعضی از دیدنی‌های طبیعی و فعالیت‌های جذاب برای طبیعت‌گردان در اندونزی شناخته می‌شوند.

همچنین ساحل کلینگ کینگ و کوه باتور از دیگر دیدنی‌های طبیعی و منحصربه‌فرد این مجمع‌الجزایر به شمار می‌روند. معبد تیرتا امپول، معبد اولاواتو،‌ معبد لوط و معبد بوروبودور هم از جاذبه‌های تاریخی این منطقه محسوب می‌شوند که بسیار دیدنی و خارق‌العاده هستند. بنابراین اگر گشت‌وگذار در طبیعت شگفت‌انگیز، بازدید از معابد تاریخی مرموز و سنت‌های اهالی جزایر اندونزی برایتان جذاب است، این کشور مقصد مناسبی برایتان خواهد بود.

 

حمل‌ونقل در اندونزی

حمل-و-نقل.jpg

حمل‌ونقل عمومی جز در منطقه جاوا در اندونزی برای جابه‌جایی در شهر خیلی معنادار نیست. اما در جاکارتا سیستم حمل‌ونقل اتوبوس به صورت گسترده وجود دارد که برای استفاده از آن‌ها باید کارت تهیه کنید و هزینه آن حدود ۴۰/۱ دلار است.

اکثر افراد از ریکشای رکابی در اندونزی برای جابه‌جایی در سطح شهر استفاده می‌کنند. این وسیله نوعی سه چرخه است که جایگاهی برای نشستن مسافر دارد. قبل از سوار شدن بر ریکشای رکابی، باید با راننده آن درباره قیمت مذاکره کنید تا بیش از حد از شما هزینه دریافت نکند. معمولا هزینه استفاده از آن حدود ۳۶/۰ دلار برای هر کیلومتر است.

در شهرهای بزرگ اندونزی، تاکسی‌ها هم فراوان دیده می‌شوند که هزینه منطقی دارند. تاکسی‌های شرکت Bluebird، مطمئن‌ترین تاکسی‌های سطح شهر در اندونزی شناخته می‌شوند و اکثر رانندگان آن به زبان انگلیسی صحبت می‌کنند. همچنین با استفاده از اپلیکیشن مخصوص هم می‌توانید این تاکسی‌ها را رزرو کنید. هزینه تاکسی‌ها برای هر کیلومتر حدود ۵۰/۰ و ۳۰/۰ دلار خواهد بود.

تاکسی اینترنتی Grab که زیرمجموعه اوبر (Uber) است،‌ در این منطقه فعال بوده اما هزینه بیشتری نسبت به دیگر تاکسی‌ها دارد. Gojek هم نمونه بومی تاکسی‌های اینترنتی در اندونزی است.

اما برای جابه‌جایی در میان جزایر اندونزی، به کشتی یا هواپیما نیاز خواهید داشت. بلیت کشتی برای جابه‌جایی از شرق جاوا به غرب بالی حدود ۵۰ دلار است. بلیت یک طرفه بالی به جزایر جیلی هم با قایق موتوری حدود ۳۰ دلار و از بالی به لمبوک حدود پنج دلار خواهد بود. در فصل‌های شلوغ، بهتر است که حتما بلیت خود را آنلاین رزرو کنید، چون تعداد گردشگران بسیار بالا خواهد بود.

Garuda،‌ اصلی‌ترین شرکت هواپیمایی در اندونزی است که پروازهای بین‌المللی و داخلی انجام می‌دهد. Lion Air  و AirAsia هم پروازهای داخلی انجام می‌دهند. البته شرکت Lion Air خیلی امنیت خوبی ندارد و استفاده از آن را پیشنهاد نمی‌کنیم. بلیت پرواز بین بالی و جارکارتا حدود ۵۰ دلار،‌ از جاکارتا به لمبوک ۶۰ دلار و از بالی به لمبوک ۱۸ دلار است. پرواز حمل‌ونقل ارزان‌ قیمتی در اندونزی نیست و اگر هزینه برایتان اهمیت دارد، تنها زمانی که زمانتان محدود است با هواپیما سفر کنید.

قطار هم از دیگر وسایل حمل‌ونقل در اندونزی محسوب می‌شود که در شهرهای جاکارتا، بندونگ، سورابایا و جاوا به راحتی در دسترس است. سفر از جاکارتا تا سورابایا با قطار اکونومی کلاس حدود ۱۵ ساعت طول می‌کشد و هفت دلار هزینه دارد. در حالی که با با قطار تندرو،‌ این مقصد ۹ ساعته خواهد بود اما هزینه آن ۹۰ دلار است.

 

اقامت در اندونزی

RCJAKPP_00048_conversion.jpg

با توجه به اینکه اندونزی یک کشور توریستی است، اقامتگاه‌های متعددی هم دارد. هزینه یک شب تخت در هاستل خوابگاهی حدود هفت دلار است و برای هاستل‌های خصوصی این هزینه دو برابر و به ۱۴ دلار می‌رسد. هزینه یک اتاق دو نفره در هتل‌های معمولی شامل وای‌فای و صبحانه هم شبی ۱۴ دلار خواهد بود. یک هتل سه ستاره هم شبی ۲۸ دلار هزینه دارد.

اقامتگاه‌های ایر بی‌ان‌بی (Airbnb) هم در اندونزی به فور یافت می‌شود. یک اتاق خصوصی ۱۰ دلار و یک آپارتمان دربست شبی ۲۸ دلار هزینه خواهد داشت. از وب‌سایت Booking.com هم می‌توانید اقامتگاه خود را رزرو کنید. به‌طورکلی هاستل‌ها و خانه‌ها بسیار ارزان هستند و کمپ کردن در اندونزی خیلی رایج نیست.

 

خورد و خوراک در اندونزی

غذا.jpg

سامبال (دورچین غذا و نوعی سس تند)، باسکو (سوپ)، ساتای (کباب)، ناسی گورنگ (برنج سرخ شده)، گادو گادو (سالاد سبزیجات)،‌ ناسی پادانگ (برنج بخارپز شده با گوشت گاو و ماهی) و اوپور آیام (مرغ سرخ شده در شیر نارگیل) بعضی از محبوب‌ترین غذاهای سنتی اندونزی به شمار می‌روند که چشیدن طعم آن‌ها را نباید فراموش کنید.

غذاهای محلی و استریت فودها در این کشور بسیار ارزان هستند و کمتر از ۷۰ درصد دلار هزینه خواهند داشت. یک وعده غذایی ارزان در رستوران‌های محلی حدود یک دلار و در رستوران‌های میان رده با نوشیدنی حدود ۶ دلار هزینه دارد. در اندونزی غذاهای غربی و فست‌فودها بسیار گران‌ هستند و با توجه به اینکه دسترسی به آشپزخانه هم در این کشور برای پخت‌وپز شخصی سخت خواهد بود، به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای صرفه‌جویی در هزینه‌ها از رستوران‌های محلی استفاده کنید.

 

امنیت در اندونزی

Jakarta_Indonesia_Police-officers-01.jpg

اندونزی یک مقصد امن برای گردشگران است. کوله‌گردان، مسافران تنها و زنان به راحتی می‌توانند در این کشور سفر کنند. آمار جنایات در این کشور بسیار کم بوده و تنها کیف‌قاپی از رایج‌ترین جرم‌های اندونزی است. معمولا در محل‌های شلوغ و در وسایل حمل‌ونقل عمومی کیف‌قاپی انجام می‌شود، بنابراین بهتر است که مراقب اشیا گران‌قیمت و کیف خود باشید.

کلاهبرداری با کارت اعتباری هم زیاد است. در نتیجه بهتر است که به جای استفاده از کارت‌های اعتباری، پول نقد پرداخت کنید و برای جلوگیری از سرقت اطلاعات خود، در داخل بانک‌ها کارهای خود را انجام دهید و از ATM‌های سطح شهر استفاده نکنید. همیشه از مدارک قانونی خود کپی تهیه کرده و خانواده خود را از موقعیتتان با خبر کنید.

 

در نهایت

اگر قصد سفر به اندونزی را دارید، اقامتگاه‌ها و سیستم حمل‌ونقل را پیش از سفر بررسی کنید، بهترین زمان سفر به اندونزی را انتخاب و سپس به این مجمع‌الجزایر سفر کنید. فراموش نکنید که از جاذبه‌های طبیعی این کشور دیدن و غذاهای محلی آن‌ها را امتحان کنید.

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.