آبشار اسپه او، الماس بی مثال مازندران که همچنان می درخشد!

4
از 12 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
الماس درخشانی که در میان جنگل های سبز ایران می درخشد! +تصاویر
25 شهریور 1399 08:00
0

در استان مازندران در نزدیکی روستای پاسند در منطقه هزار جریب نکا، آبشار اسپه او قرار گرفته است. این آبشار صورت پلکانی و کاسه ای است، صدها حوضچه آهکی در 7 طبقه که در طول سالیان متمادی ایجاد شده باعث ایجاد آبشار شده‌اند. از جمله جاذبه‌های طبیعی این روستا جنگل‌های سر سبز و خوش آب و هوای آن است و می‌توان از چشمه و آبشار اسپه او به عنوان یکی از شگفتی‌های طبیعت و نعمت‌های طبیعی این منطقه نام برد.

آبشار اسپه او، الماس بی مثال مازندران

آبشار زیبا و دیدنی اسپه او به معنای آب سفید است که از دل کوه سیاخانی از شکاف سنگی در زیر درختی کهنسال می جوشد. آبشار اسپه او همانطور که ذکر شد به صورت پلکانی و کاسه‌ای است و دارای حوضچه‌های آهکی متعدد در ۷ طبقه می‌باشد که در طول سالیان متمادی ایجاد شده‌اند و سرانجام به رودخانه نکارود می‌ریزد.

آبشار اسپه او، الماس بی مثال مازندران

اين آبشار زيبا در اثر برخورد آب با سنگ‌های بستر و سر خوردن از روی آنها حالتی کف آلود و سفید رنگ دارد که به همین دلیل نام این آبشار که به زبان محلی (مازندرانی) به معنای آب سفید است بر آن گذاشته شده است. آبشار بسیار باشکوه و بلند اسپه او پوشیده از خز می‌باشد و به خاطر شرایط آهکی بودن سنگ آن به راحتی می‌توان از پایین تا محل سرچشمه از آبشار بالا رفت و از مناظر پیش رو لذت برد.

آبشار اسپه او، الماس بی مثال مازندران

نزدیکترین روستاها به این منطقه از سمت شمال روستای غربی محله و از سمت غرب روستای رودبار می باشند. قسمتهایی از مسیر این آبشار از داخل رودخانه میگذرد لذا پیمایش مسافت تقریبا سه ساعته این آبشار بسیار مفرح و لذت بخش شده است.

آبشار اسپه او، الماس بی مثال مازندران

امیدواریم بیماری کرونا هرچه زودتر از بین رفته و شرایط سفر فراهم شود تا بتوانید این الماس زیبا را از نزدیک ببینید!

آبشار اسپه او، الماس بی مثال مازندران