عجیب‌ترین روش‌های مقابله با پاندمی کرونا در سراسر جهان

5
از 1 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
عجیب‌ترین روش‌های مقابله با پاندمی کرونا در سراسر جهان
09 آبان 1399 09:02
1

 برخی از شهروندان کشورهای مختلف برای نگه داشتن تجارت خود، رفتن به مکان عمومی و یا اشتغال خود ابداعاتی داشته‌اند. ​در مورد بیماری همه‌گیر "کورونا ویروس" (‏Coronvirus)‏، در ابتدا شرایط سخت شد اما این شرایط باز سخت‌تر هم خواهد شد. در این مطلب از لست ‌سکند افراد و کسب‌وکارهای را به صورت اجمالی بررسی می‌کنیم که راه‌های خلاقانه‌‌ای برای مقابله با کرونا ویروس پیدا کرده‌اند تا روزهایشان را خراب نکند.

کرونا در جهان

همانطور که کشورها به بستن مرزهای خود و تحمیل فاصله اجتماعی ادامه می‌دهند، این موضوع و این مبحث آشکارا تبدیل به پر استفاده‌ترین عبارت در سال ۲۰۲۰ شده که در اخبار به آن اشاره می‌شود. در این میان برخی از شهروندان جسور روش‌های برای ماندن در تجارت، رفت و آمد در مکان‌های عمومی و یا اشتغال خود در قرنطینه یافته‌اند.

برخی این از این روش‌های آشکارا ظالمانه و سخت به نظر می‌رسند، در حالی که برخی دیگر کمی غیر معمول هستند اگرچه منطق پشت آن پایه عملی دارد. در اینجا مقطعی از آنچه مردم برای زیباتر شدن روزهای خود در یکی از تاریک‌ترین دوره‌های تاریخ اخیر انجام می‌دهند، آورده شده است.​

 

ویروسی که راه‌های قابل اعتماد برای بازماندن را هشدار می‌دهد!

مقابله با کرونا

در حالی که دولت‌ها حجم اجتماعات عمومی را محدود می‌کنند، مشاغل کوچک از این موضوع رنج می‌برند. بر خلاف شرکت‌های بزرگ، گردانندگان کوچک‌تر درآمد انباشته ندارند،‌ تا در پاندمی کروناویروس بتوانند از خود محافظت کنند. به همین دلیل برخی از مالکان کسب و کارهای کوچک تصمیم گرفتند که ذهن خود را معطوف به این موضوع کنند که کسب و کار خود را حفظ نمایند.

یک رستوران چینی به سرعت تعدادی پلکسی‌گلاس خرید و آن‌ها را به صورت صفحات ایستاده آماده کرد و روی میزهای قرار داد. بر روی این میزها به راحتی چهار نفر می‌توانستند جای بگیرند.

یک نانوایی چینی در جلوی مغازه خود یک رمپ قرار داد و مشتریان را تشویق کرد تا کالاهای خود را از طریق گوشی‌های هوشمند سفارش دهند تا احتمال ابتلا به کرونا ویروس را کاهش دهند.

سایر کسب و کارها مصرف کنندگان را به عبور از یک تونل تشویق کردند که  اسپری ضدعفونی از اطراف پخش می‌شود و قبل از ورود به ساختمان مصرف‌کنندگان ضدعفونی می‌شدند. همچنین موسسات دیگر روبات‌هایی را برای بررسی دمای بدن مشتریان تهیه کردند.

 

اگر ماسک ندارید، روبند‌های جالب خلق کنید.

کرونا در چین

یکی از کالاهایی که به سرعت در قفسه‌های خرده‌فروشی در حال گسترش است، ماسک‌های جراحی است، اما این مانع از آن نمی‌شود که افراد در سراسر جهان خود را از شر این ماسک خلاص نکنند.

 برخی از افراد به عنوان ماسک از پوست مرکبات مانند پرتقال استفاده می‌کنند تا بتوانند با لذت بردن از عطر میوه، در مکان‌های عمومی نیز ایمن باشند. برخی دیگر با اعتقاد به این که این لایه‌های اضافی حفاظت بیشتری را فراهم می‌کنند، ماسک‌هایی از لباس زیر و حتی پدهای بهداشتی ساخته‌اند.

بسیاری از مردم نگرانی بیشتری نسبت به بقیه در مورد ابتلا به کرونا ویروس دارند برای همین محافظت خود را دوچندان می‌کنند. علاوه بر پوشیدن ماسک، اقلام جانبی دیگر شامل پوشیدن کلاه ایمنی موتورسیکلت و پوشاندن بدن با کیسه‌های پلاستیکی بزرگ و شفاف را در برنامه خود قرار دادند.

اما به نظر می رسد محبوب ترین گزینه بریدن انتهای بطری‌های آب معدنی بزرگ و قرار دادن آنها به گونه‌ای است که در یک حرکت علمی-تخیلی برای حفاظت بیشتر می‌باشد.

 

قرنطینه و ایده‌های برای تحمل آن

کرونا در قرنطینه

به طور کلی استاندارد دستورالعمل‌ها و روش‌های اتخاذ شده توسط دولت‌ها در سراسر جهان، مربوط به مسافران بازگشته به کشورهای خود حداقل دو هفته قرنطینه خانگی بوده است. برخی دیگر از کشورهایی که شیوع بیماری کرونا در آن‌ها بیشتر بود مانند چین، ایران و ایتالیا، از طرف جوامع مختلف بسیار تحت فشار قرار گرفتند.

این دستورالعمل‌ها باعث می‌شود که افراد در قرنطینه دیوانه شوند مگر اینکه راهی برای کنار آمدن با قرنطینه خود بیابند. ایتالیایی‌ها یکدیگر را از بالکن‌ها می‌دیدند و با هم شاد بودند،این مورد در ابتدای کرونا در صدر اخبار بین‌المللی بود. اما در این میان چند مورد کم‌تر شناخته‌شده نیز وجود داشت که در قرنطیه برای کنترل زندگی خود انجام می‌دادند.

 در چین، یک مرد بدون اینکه از سوئیت خود خارج شود، معادل یک ماراتن را دوید، در حالی که فرد دیگری در پشت‌بام آپارتمان خود یک جلسه اسکی صحرانوردی انجام داد. با ادامه این بیماری همه‌گیر، انتظار می‌رود که افراد بیشتری ایده‌های ساده‌ای را با یکدیگر در میان بگذارند.

 

منبع: thetravel 

فاطمه فراهانی
فاطمه فراهانی