مسیر دو اقیانوس؛ سفری باشکوه و بی نظیر از میان آفریقا تا آنگولا

4.5
از 2 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
قطاری که مسیر دو اقیانوس را طی می‌کند
21 آبان 1399 10:00
0

اکثر ما در زمان هایی که سردرگم یا غمگین هستیم، رویای یک ماجراجویی را درسر می پرورانیم و یا شاید آن را برنامه ریزی هم بکنیم.

مسیر دو اقیانوس تجربه یک ماجراجویی 15 روزه با قطاری لاکچری است که شرکت رووس ریل (Rovos Rail) به زیبایی آن را ساخته است و گذری بی نظیر از شرق تا غرب آفریقا و از اقیانوس هند تا اقیانوس اطلس را برای مسافران می‌آفریند.

این سفر از بندرگاه شهر و دارالسلام -پایتخت پیشین تانزانیا- آغاز می شود؛ محلی که رووس ریل ارتباطات محکمی با آن دارد و از سال 1993 سفر خود به کیپ‌تاون را از این مکان انجام داده است. سرانجام، مسیر دو اقیانوس، سفر مجلل خود را در شهر ساحلی آنگولایِ لوبیتو به پایان می رساند.

در داخل این واگن های خیره کننده، که قدمت برخی از آنها به دهه 1940 باز می گردد، گردشگرانی از اروپا، آفریقای جنوبی و ایالات متحده، خدمات 5 ستاره دریافت کردند و با آنها مانند ستاره های راک رفتار شد.

 

Rovos-Rail-Luxury-Service.jpg

 

این تجربه برای روهان ووس (Rohan vos)، مدیر عامل شرکت رووس ریل که از اسم خود نیز در نامگذاری این شرکت استفاده کرده است خاطره‌ای فراموش نشدنی خواهد بود.

روهان خود بسابار مشتاق این سفر بود و تمام طول سفر را با مشتریان خود همراه شد. هنگامی که زمان ارزیابی رسید، ایده های جدید به ذهن او خطور کرد:

«من مشتاقانه در انتظار اتصال نامیبیا به آنگولا از طریق خطوط ریلی هستم. دلایل خوبی وجود دارد که چرا این اتفاق باید بیافتد. البته ما دوست داریم به هر ترتیبی که شده این خطوط اتصال با لواندا را ببینیم».

«سرانجام وقتی وارد لوبیتو شدیم اگر به نظر خوشحال می آمدم، چرا که من هیچوقت جوجه هایم را قبل از تمام شدن پاییز نمی شمارم»!

«ما پیش از این در سفرهایی بوده ایم که توانستیم به کیلومتر 99 برسیم اما در کیلومتر آخر مشکلی پیش آمده است! بنابراین تا زمانی که قطار وارد ایستگاه نشده، هیجان زده نخواهم شد».

 luxury-train.jpg

این سفر و گزارش یورونیوز در ژوئیه 2019 فیلمبرداری شده است. سفر دوم برای تابستان برنامه ریزی شده بود که به دلیل شیوع ویروس کووید - 19 به اجبار لغو شد.

اما روهان نسبت به رزروهای تابستان آینده خوشبین و مشتاق است:

بله! ما تمام بلیط ها رو فروخته بودیم. بنابراین امسال برای ما وضعیت بسیار ناراحت کننده ای پیش آمد که مجبور به لغو کار شدیم. درواقع بسیار ناراحت کننده است. « من مطمئن هستم مسافرانی که برنامه را با ما رزرو کرده اند بسیار ناامید شده اند. اما در ژوئن و ژانویه سال آینده باری دیگر منتظر باشند. 

 

trail-2-oceans.jpg

 

ساندرا آرچیبالد، یک توریست انگلیسی در این سفر بود که هنگام ورود به لوبیتو این واکنش را نشان داد:

«شگفت انگیز بود. ما انتظار نداشتیم همه اینها اتفاق  بیافتد و مردم به این شکل از ما استقبال بکنند. می بینید که در اینجا ظرفیت بالایی برای گردشگری وجود دارد. بنابراین من مشتاقانه در انتظار آینده هستم».

داوید آلن از ایالات متحده هم به همین شکل به ذوق آمده بود:

«ماجراجویی بی نظیری بود. فکر می کنم افتخار می کنیم که بخشی از آن بوده ایم. شگفت انگیز بود و نمی توانم مانعی را تصور کنم که کار آنها را متوقف کند».

این سفر برای بسیاری از این گردشگران تنها یک شروع بود تا دیگر عجایب آنگولا را کشف کنند.

برای بسیاری افراد در مسیر دو اقیانوس، ورود به لوبیتو تنها یک شروع بود تا دیگر عجایب آنگولا را کشف کنند.

 

 trail-of-two-oceans.jpg

 

منبع: euronews

مهدی فتاحی
مهدی فتاحی

نویسندگی جورترین پازلی است که در زندگی پیدا کرده‌ام. به عنوان برنامه‌نویسی که نویسنده هم هست، باور دارم تلفیق هر چیزی با نوشتن، لذت‌بخش‌تر می‌شود. فرقی نمی‌کند چه علاقه‌ای دارید و چه کاری انجام می‌دهید، نوشتن همان چاشنی است که هر کاری را جذاب‌تر می‌کند.