دانلود تقویم مرداد 1401 و پیشنهاد سفر برای تعطیلات آن

4.2
از 14 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
تعطیلات مرداد 1401 کجا بریم؟ + دانلود تقویم مرداد ماه 1401
01 مرداد 1401 08:00
0

در تقویم مرداد 1401 هم تعطیلات خوبی داریم که امکان برنامه‌ریزی یک سفر چند روزه و مناسب را برای ما مهیا می‌کنند. اگر یک نگاه کلی به تقویم سال 1401 بیندازید، بیشتر تعطیلی‌های هر ماه به شکلی چیده شده‌اند که پشت هم قرار می‌گیرند یا با فاصله کمی از اول یا آخر هفته هستند که این خود باعث می‌شود امکان برنامه‌ریزی سفرهای چند روزه برای افرادی فراهم شود که قصد گردش و تفریح دارند. با نگاه به تقویم مرداد 1401 هم در می‌یابیم که دو تعطیلی داریم و فرصت خوبی برای ترتیب دادن سفری چند روزه وجود دارد.

این دو تعطیلی در اوایل هفته هستند و به این ترتیب برای چیدن روزهای سفر طولانی، موقعیت خوبی را ایجاد کرده‌اند. اما پیش از برنامه‌ریزی سفر باید به این موضوع دقت کنیم که مرداد ماه هوای بیشتر استان‌ها، شهرها و مناطق مختلف ایران و اطرافش گرم است. این موقع از سال، به‌ندرت منطقه‌ای در این خط جغرافیایی پیدا می‌شود که هوای خیلی خنک و خوبی داشته باشد. با این حال ما در این مطلب از بلاگ لست سکند، سعی کرده‌ایم جاهایی را به شما معرفی کنیم که هوای خنک‌تری داشته باشند و برای سفر مناسب‌تر باشند. افزون بر آن، تعطیلات مرداد مصادف با محرم است، برخی از شهرها مراسمی را برگزار می‌کنند که فقط مختص خود آن منطقه است، ما در این مطلب، ضمن معرفی شهرهای به‌نسبت خنک‌تر، مراسم مختص هر کدام از این منطقه‌ها را هم برای شما شرح می‌دهیم.

01 copy 32.jpg

تقویم مرداد 1401

تعطیلات مرداد 1401 مربوط به تاسوعا و عاشوراست و به ترتیب طبق تقویم 1401 در روزهای یک‌شنبه و دوشنبه قرار دارند. بنابراین اگر شما بتوانید شنبه را هم مرخصی بگیرید، به ترتیب چهار روز تعطیلی دارید و می‌توانید از جمعه تا دوشنبه را برای سفری چند روزه برنامه‌ریزی کنید. در این میان عده‌ای هم هستند که پنج‌شنبه‌ها هم تعطیلند که به این شکل راحت‌تر و منعطف‌تر می‌توانند گردش‌های خود را بچینند.

با توجه به تعطیلات تاسوعا عاشورا، هم مقاصدی که در این مناسبت دیدنی هستند را معرفی کردیم و هم مقاصد مناسب برای این وقت سال که با نگاه جامع‌تری انتخاب کنید. در ادامه چند مقصد خارجی را به شما معرفی می‌کنیم که برای سفرهای چند روزه مناسب هستند و با توجه به ویژگی‌هایی که دارند، برای این موقع از سال، مخصوصا تعطیلات مرداد 1401 گزینه‌های بسیار ایده‌آلی به حساب می‌آیند. پس از معرفی مقاصد خارجی هم، مقاصد داخلی را بررسی می‌کنیم و ویژگی هر یک را عنوان می‌کنیم که چرا باید به ‌آن‌ها سفر کنیم.

دانلود تقویم 1401 با کیفیت خوب

Lastsecond.ir-mordad-calendar-1401.jpg
تقویم مرداد 1401

مقاصد خارجی برای سفر در تعطیلات تقویم مرداد 1401

معمولا تعطیلات چند روزه، شرایط سفر خارجی را بهتر فراهم می‌کنند. هر یک از مقاصد خارجی که در ادامه می‌آوریم، ویژگی خاصی دارند که برای سفرهای چند روزه در تعطیلات مرداد 1401، گزینه‌های مناسبی هستند.

استانبول

شهر استانبول که یکی از توریستی‌ترین شهرهای ترکیه است، مقصد بسیار مناسبی برای یک سفر چند روزه به حساب می‌آید. معمولا تور استانبول مرداد بین ایرانی‌ها بسیار پرطرفدار است زیرا هم هوای استانبول خنک‌تر از ایران است و هم تفریحات آبی در مرداد استانبول محبوب‌تر از اوقات دیگر سال است.

هیجان انگیزترین پارک‌های آبی استانبول

برای کسب اطلاعات بیشتر از جاهای دیدنی استانبول و نحوه سفر به این شهر، قبل از هر اقدامی، راهنمای سفر به استانبول را از سایت لست سکند بخوانید و البته جاهای دیدنی استانبول هم بشناسید تا حین سفر تجربه‌ای به‌یاد ماندنی را برای خود ثبت کنید.

Lastsecond.ir-mordad-holidays-1401-istanbul.jpg
نمایی از استانبول ترکیه

آنتالیا

شهر آنتالیا یکی دیگر از شهرهای توریستی کشور ترکیه است که بیشترین دلیل سفر به آن هم به‌خاطر سواحل بسیار زیبا و تمیزش است. سواحل آنتالیا برای بسیاری از گردشگران نقاط مختلف دنیا جذابیت دارند و تنها ایرانیان نیستند که آنتالیا را به‌خاطر سواحل فوق‌العاده آن انتخاب می‌کنند. اگر هم بخواهیم منصف باشیم، فقط سواحل آنتالیا نیستند که آن را جالب توجه کرده‌اند، جاهای دیدنی آنتالیا در دسته‌های مختلف تاریخی، طبیعی، سواحل و... تقسیم‌بندی می‌شوند، بنابراین با هر سلیقه‌ای که داشته باشید، می‌توانید به آنتالیا سفر کنید.

امّا به دلیل محبوبیت سواحل و تفریحات آبی آنتالیا، معمولا تور آنتالیا مرداد بسیار پرفروش می‌شود زیرا مرداد ماه طلایی آنتالیاست و این تعطیلات چند روزه سبب می‌شود روزهای کمتری را برای تور آنتالیا مرخصی بگیرید.

Lastsecond.ir-mordad-holidays-1401-antalya.jpg
نمایی از مناظر طبیعی آنتالیا ترکیه

بدروم

یکی دیگر از شهرهای توریستی ترکیه که بعضی از اوقات جمعیت گردشگران آن از جمعیت ساکنینش بیشتر می‌شود، بدروم است. این شهر هم مانند آنتالیا یک شهر ساحلی است و جذابیت‌های مختلفی را برای گردشگران دارد. یکی از جاذبه‌های این شهر، مناظر بسیار دیدنی آن است که توجه هرکسی را جلب می‌کند. اما این تنها زیبایی بدروم نیست، در اینجا خانه‌های سفید رنگ متعددی هم وجود دارند که جلوه‌ای متفاوت را به شهر داده‌اند و آن را تماشایی‌تر کرده‌اند.

آب و هوای مدیترانه‌ای، قلعه‌ها، جاهای دیدنی باستانی و... به اضافه سواحل و تفریحات آبی هیجان انگیز، تور بدروم تابستان را بین بسیاری از مسافران محبوب کرده است.

Lastsecond.ir-mordad-holidays-1401-bodrum.jpg
منظره‌ای زیبا از بدروم ترکیه

بلغارستان

اگر برای روزهای تعطیل مرداد قصد سفر به یک کشور اروپایی را دارید و نمی‌خواهید پول خیلی زیادی هم بپردازید، تور بلغارستان تابستان می‌تواند یک انتخاب هوشمندانه باشد، زیرا تورهای بلغارستان از مبدأ ایران فقط در تابستان اجرا می‌شود و بلغارستان هم سواحل بی‌نظیری دارد که می‌توانید تابستان حیرت‌انگیزی را تجربه کنید.

موقعیت جغرافیایی بلغارستان، در جنوب شرقی قاره اروپا است و با توجه به اینکه کنار دریای سیاه قرار گرفته و رشته‌کوه‌های مختلفی در آن پدیدار هستند، از نظر آب و هوایی به‌نسبت خنک‌تر از بسیاری مقاصد دیگر است. از همه این‌ها که بگذریم، تابستان بهترین فصل سفر به این کشور است و روزهای تعطیل مرداد زمان بسیار خوبی برای بازدید از جاهای دیدنی بلغارستان به‌وجود آورده‌اند.

Lastsecond.ir-mordad-holidays-1401-bulgaria.jpg
بلغارستان، یک مقصد به‌نسبت ارزان اروپایی

گرجستان

کشور گرجستان بیشتر به سبب مناظر طبیعی و متنوعی که دارد برای سفر در این ایام مناسب است؛ اما نباید این مسئله را نادیده گرفت که تعداد جاذبه‌های این کشور هم کم نیستند و برای گردش بین آن‌ها، استفاده از تعطیلات تقویم مرداد 1401 کاری منطقی است. دیدن جاهایی مثل قلعه‌ها، کلیساها، روستاها و خیلی از جاذبه‌های دیگر، خاطرات خوبی را از این کشور برای شما به جای می‌گذارد. با توجه به اینکه گرجستان هوایش کمی خنک‌تر از ایران است، به نظر می‌رسد تور گرجستان تابستان امسال هم مثل سال‌های گذشته پرطرفدار باشد.

Lastsecond.ir-mordad-holidays-1401-georgia.jpg
نمایی زیبا از تفلیس گرجستان

روسیه

اگر از گرما فراری هستید و می‌خواهید به مقصدی خنک و متفاوت سفر کنید، روسیه بهترین مقصد برای شمایی است که می‌گویید: «تعطیلات مرداد کجا بریم؟». هوای خنک این کشور برای آن دسته از افرادی که از گرما به‌دور هستند، بسیار مناسب است.

روسیه مقصدی متفاوت و زیباست که فرهنگ و جاذبه‌های جدیدی در آن خواهید دید. اگر تحمل سرمای شدید روسیه را در فصول دیگر ندارید، بهترین فصل سفر به روسیه می‌تواند تور روسیه تابستان باشد، پس روی این گزینه هم فکر کنید.

Lastsecond.ir-mordad-holidays-1401-russia.jpg
روسیه و معماری جذاب بناهایش

مقاصد داخلی برای سفر در تعطیلات تقویم مرداد 1401

حال نوبت به مقاصد داخلی و بررسی آن‌ها می‌رسد. همان طور که گفتیم، تعطیلات تقویم مرداد 1401 برای تاسوعا و عاشورا است و طبیعتا در بسیاری از شهرها و مناطق ایران، مردم عزاداری‌های مخصوص به خود را دارند که دیدن و حضور در این عزاداری‌ها خود می‌تواند آشنایی نسبی خوبی را از فرهنگ مقصد به ما منتقل کند. برخی از افراد با همین هدف به این شهرها سفر می‌کنند تا در این مراسم شرکت کنند و عده‌ای هم تصمیمی برای شرکت در این مراسم ندارند و فقط می‌خواهند از هوای نسبتا خنک‌تر شهرهایی که به آن‌ها سفر می‌کنند استفاده کنند.

در بخش مقاصد داخلی، شهرهایی را معرفی می‌کنیم که از شهرهای خنک ایران محسوب می‌شوند. همچنین همان طور که اشاره کردیم، مراسم محرم در شهرهای مختلف ایران به شکل‌های متفاوتی برگزار می‌شوند که برخی از این مراسم را هم باتوجه به شهرهایی که معرفی می‌کنیم، جداگانه نام می‌بریم.

اردبیل (استان اردبیل)

اردبیل همیشه با هوای خنک و سردش شناخته می‌شود و در زمستان هم یخبندان‌های فراوانی در نقاط مختلف این استان شاهد هستیم. اقلیم اردبیل به‌طور کلی نیمه‌خشک و سرد است که همین موضوع سبب می‌شود در فصول سرد پاییز و زمستان، هوای به‌شدت سردی داشته باشد و در فصل تابستان هم هوای گرم اذیت‌کننده‌ای نداشته باشد. در نتیجه برای آن‌هایی که دنبال خنکی هوا هستند، اردبیل می‌تواند مقصد خوبی باشد. خود شهر اردبیل هم جاهای دیدنی بسیاری دارد که در سفرتان می‌توانید به آنها سربزنید.

لیست بهترین جاهای دیدنی اردبیل

جدای از این وضعیت آب و هوایی، با توجه به تعطیلات تاسوعا و عاشورا باید بگوییم که در اردبیل مراسم عزاداری مخصوصی هم اجرا می‌شود که یکی از آن‌ها «تشت‌گذاری» نام دارد. روایت‌های مختلفی برای توضیح ذات آن وجود دارد و یکی از آن‌ها از اهمیت آب در حادثه تاسوعا و عاشورا حکایت می‌کند. در تشت‌گذاری، مردم طی مراسمی درون تشت‌ها آب می‌ریزند و سپس هرکس از آن می‌نوشد یا صورت خودش را می‌شوید که این به منظور تبرک دانستن آب یا به عقیده عده‌ای، شفا گرفتن از آن است. رسم دیگری که اردبیلی‌ها دارند، «شمع‌گردانی» است و در آن شمع روشن می‌کنند تا حاجتشان را بگیرند و این فرایند طی مراسمی مشخص انجام می‌شود.

Lastsecond.ir-mordad-holidays-1401-ardabil.jpg
طبیعت زیبای اردبیل

تفرش (استان مرکزی)

اگر در تهران ساکنید و دنبال مقصد نزدیک می‌گردید، تفرش یکی دیگر از جاهایی است که برای تعطیلات مرداد می‌توانید به آن سفر کنید. علاوه بر اینکه هوای این شهر به نسبت کمی خنک‌تر از بسیاری شهرها و منطقه‌های دیگر است، در اینجا مراسم عزاداری مخصوصی هم اجرا می‌شود که یکی از آن‌ها عَلَم‌گردانی است و یک فرد علم را بلند می‌کند و در همین حال بقیه افراد به سینه‌زنی مشغول هستند و مداحی هم خوانده می‌شود.

یکی دیگر از آیین‌ها و کارهایی که در تفرش انجام می‌شود، تعزیه‌خوانی است که عده‌ای بر این باورند، تعزیه‌خوانی ابتدا از تفرش آغاز شده و به تعبیری مهد آن از اینجا بوده است.

Lastsecond.ir-mordad-holidays-1401-tafresh.jpg
بخشی از طبیعت تفرش

ایلام (استان ایلام)

ایلام به سبب موقعیت جغرافیایی خود، اقلیم کوهستانی دارد و بعضی نقاطش خنک است. با کمی بررسی وضعیت آب و هوا در موقعیت‌های مختلف، می‌توانید بهترین نقطه برای سفر را انتخاب کرده و سپس حرکت خود را آغاز کنید. اما به‌طور کلی باید بگوییم که ایلام در تابستان، آب و هوایی معتدل تا گرم و خشک دارد و این بدان معناست که احتمالا آفتاب شما را با نور مستقیم خود اذیت می‌کند، اما اگر در سایه باشید، گرمای آزاردهنده‌ای را حس نمی‌کنید.

در ایلام هم مردم مراسم عزاداری مخصوص به خود را دارند و هرکسی می‌تواند در هر مراسمی شرکت کند. یکی از این مراسم، «چمر» است که طی آن خانم‌ها به شکل خاصی بر سر و صورت خود می‌زنند و گریه و زاری می‌کنند که البته این آیین برای زمان ختم بزرگان هم انجام می‌شود. حین این مراسم، اسبی را می‌آورند که او را با خنجر و تفنگ آراسته‌اند. پس از آوردن اسب، خانم‌ها شدت عزاداری خود را بیشتر کرده و شیون می‌کنند. تعطیلات تقویم مرداد 1401 بهترین زمان برای سفر به ایلام است تا بتوانید این مراسم را ببینید؛ مراسم دیگری هم مثل «چایینه» وجود دارد که در آن، افراد بیشتر با سینه‌زنی عزاداری می‌کنند.

Lastsecond.ir-mordad-holidays-1401-ilam.jpg
دره‌های زیبای ایلام

قزوین (استان قزوین)

قزوین مملو از آثار تاریخی و جاذبه‌های مختلف است که قطعا همه آن‌ها را نمی‌توانید فقط در یک روز مشاهده کنید و تعطیلات تقویم مرداد 1401 فرصت خوبی را برای این کار مهیا ساخته است. از نظر آب و هوایی هم اقلیم قزوین به‌گونه‌ای است که از آب و هوای سرد و کوهستانی تا گرم و خشک و گرمسیری در آن وجود دارد، پس دمای هوا، با توجه به منطقه‌ای که به بازدید از آن می‌روید متفاوت است. با این حال اگر مرکز استان را در نظر بگیریم، بهتر است که ظهرها بیرون نروید تا آفتاب مستقیم و گرمای هوا شما را اذیت نکند.

یکی از مراسمی که در استان قزوین انجام می‌شود، مربوط به سوم امام حسین (دوازدهم محرم) است که برگزار کننده‌های اصلی این مراسم، خانم‌ها هستند. طبق روایاتی که وجود دارد، پس از جنگ عاشورا، خیلی از مردم از روی ترس حاکم بر شهر خود، نمی‌توانستند اجساد شهدا را دفن کنند. در این میان عده‌ای از زنان طایفه بنی اسد با شجاعت این کار را انجام دادند. امروزه هم به همین نشانه، خانم‌ها به سمت مسجد پیاده‌روی می‌کنند و برخی به‌صورت نمادین بیل و کلنگ همراه خود می‌برند و 72 پیکر نمادین را هم به نشانه پیکر شهدا همراه دارند که به این ترتیب به نوعی آن واقعه در زمان گذشته را در این روزها احیا کنند و با عزاداری خود آن را کامل می‌کنند.

Lastsecond.ir-mordad-holidays-1401-qazvin.jpg
برخی از آثار و بناهای تاریخی در قزوین

تبریز (استان آذربایجان شرقی)

تبریز یکی از شهرهای نمونه گردشگری است و با دلایل مختلفی گردشگران را به سمت خود جذب می‌کند. جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی، طبیعی و... از نمونه شاخه‌هایی هستند که گردشگران، از جاذبه‌های موجود در هر کدام از این شاخه‌ها بازدید می‌کنند. اقلیم آب و هوایی تبریز در تابستان معتدل و گرم و خشک است، این تفاوت هم با توجه به جغرافیای آن ایجاد شده است. برای اینکه لذت بیشتری از تبریز ببرید، می‌توانید بازدیدهای خود را در صبح‌ها و عصرها بچینید و ظهرها را به گردش در مکان‌های سرپوشیده بگذرانید. در مجموع تبریز مقصد مناسبی برای سفر در تعطیلات تقویم مرداد 1401 برشمرده می‌شود.

لیست بهترین جاهای دیدنی تبریز

یکی از مراسمی که آذری‌ها و مخصوصا مردم تبریز آن را در تاسوعا و عاشورا انجام می‌دهند، مراسمی با عنوان «شاخسی واخسی» است که تقریبا چند روز قبل محرم شروع می‌شود و تا عاشورا هم ادامه دارد. در این مراسم مردم گرد هم می‌آیند و عزاداری می‌کنند. آن‌ها چوب‌هایی را در دست می‌گیرند و از زمین تا فرق سر خود حرکت می‌دهند، در همین حالت عده‌ای می‌گویند «شاخسی» که به معنای «شاه حسین» است و عده دیگری پس از آن می‌گویند «واخسی» که به معنای «وای حسین» است. در تعطیلات مرداد می‌توانید این مراسم را هم ببینید.

Lastsecond.ir-mordad-holidays-1401-tbriz.jpg
نمایی از شهر تبریز و ائل گلی

زنجان (استان زنجان)

در زنجان می‌توانید جاذبه‌های متعددی را مشاهده کنید و از بازارهای مختلف، بناهای تاریخی گوناگون، طبیعت بکر و... آن دیدن کنید. پل میربهاالدین، کوه‌های رنگین کمانی و گنبد سلطانیه فقط نمونه‌هایی از این جاذبه‌ها هستند. جدا از بحث جاذبه‌ها، زنجان را یکی از استان‌های چهارفصل ایران می‌دانند که آب و هوای متنوعی دارد. اما در حالت کلی اقلیم آن بیشتر سرد و کوهستانی است.

با در نظر گرفتن این نکته، زنجان یکی از مقاصد درخور توجه برای روزهای تعطیل مرداد است. فراموش نکنید که این انتخاب بر اساس دمای کمتر آن نسبت به شهرهای دیگر است. در حالت کلی بهترین زمان سفر به زنجان، از اواسط بهار تا اوایل تابستان است. آفتاب مرداد ماه، شاید برای عده‌ای آزاردهنده باشد، اما می‌توان با کمی استراحت زیر سایه، از آن دور بود و این آب و هوا مثل شمال کشور نیست که شرجی باشد و شما را در هر حالت اذیت کند.

زنجان یکی از بزرگ‌ترین برگزارکنندگان مراسم عزاداری در محرم است و قدمتی دیرینه در این امر دارد. از زنجان به‌عنوان پایتخت عزاداری کشور هم یاد می‌‎شود. مراسم عزاداری در زنجان از اوایل ماه محرم شروع می‌شود، اما هرچه به تاسوعا و عاشورا نزدیک‌تر می‌شویم، شور آن بیشتر می‌شود. حسینیه اعظم و زینبیه اعظم دو جای اصلی برای برگزاری مراسم عزاداری و شروع‌کننده مراسم هستند. به مرور مردم گروه گروه اضافه می‌شوند و یکی از بزرگ‌ترین مراسم عزاداری حسینی در کشور به‌وجود می‌آید.

Lastsecond.ir-mordad-holidays-1401-zanjan.jpg
گنبد سلطانیه زنجان

ماسوله (استان گیلان)

ماسوله به تنهایی یکی از جذاب‌ترین شهرهای ایران است که به واسطه معماری خانه‌ها و نحوه ساختشان، مناظر زیبایی را از شهر برای بازدیدکننده‌ها نمایان می‌کند. طبیعت زیبا و جاذبه‌های مختلف ماسوله، در کنار آب و هوای معتدل و مرطوبش در تابستان، آن را به یکی از مقاصد گردشگری درخور توجه بدل کرده که تعطیلات تقویم مرداد 1401 یکی از بهترین موقعیت‌ها برای سفر به این شهر است.

در ماسوله یکی از قدیمی‌ترین مراسم عزاداری انجام می‌شود که «علم‌بندان» نام دارد و قدمت آن هم به 800 سال می‌رسد. این مراسم از روز ششم ماه محرم شروع می‌شود و در آن ریش‌سفیدان علم‌ها را می‌بندند و این علم‌ها به محله‌های مختلفی سپرده می‌شوند؛ به این ترتیب تا آخر ماه محرم از آن‌ها استفاده می‌شود. حین مراسم هم مردم از روی پشت‌بام‌ها و بالکن‌ها به این مراسم پرشکوه می‌نگرند و در آن شرکت می‌کنند.

Lastsecond.ir-mordad-holidays-1401-masouleh.jpg
معماری جذاب ماسوله گیلان

کیش (استان هرمزگان)

حالا اگر بخواهیم یک مقصد تفریحی هم پیشنهاد کنیم، کیش است! شاید با خودتان فکر کنید که چرا کیش در این لیست قرار دارد؟ درست است که کیش یکی از گرم‌ترین نقاط کشور در تابستان است، اما سفر به آن در تابستان و مخصوصا در تعطیلات مرداد می‌تواند مزیت‌های مختلفی داشته باشد. استفاده از تفریحات آبی کیش خود یکی از دلایل آن است، اما برجسته‌ترین دلیلی که می‌توانیم برای آن بیاوریم، کاهش قیمت‌ها در تابستان کیش است.

در تابستان، قیمت تورها کمتر است و برای مثال می‌توانید تور کیش مرداد 1401 را بسیار ارزان‌تر تهیه کنید. بعضی از فروشگاه‌ها هم حراج‌های خوبی را برای اجناس خود می‌گذارند تا به‌خاطر کمتر شدن تعداد گردشگران، همچنان بتوانند کالاهای خود را به فروش برسانند. هنگام خرید، بابت گرم بودن هوا هم نیازی نیست نگران باشید، چون اکثر فروشگاه‌ها و بازارها از تهویه مناسب برخوردار هستند و می‌توانید با خیالی راحت پاساژگردی کنید.

قیمت تورهای کیش مرداد 1401

Lastsecond.ir-mordad-holidays-1401-kish.jpg
جزیره کیش و هتل‌های جذابش

سخن آخر

در این مطلب سعی کردیم که مناسب‌ترین مقاصد سفر برای تعطیلات تقویم مرداد 1401 را برای شما بیاوریم تا بین آن‌ها بهترین گزینه را برای خود انتخاب کنید. هر مقصد از بین جاهایی که در این لیست معرفی شده، خصوصیت و ویژگی برجسته‌ای دارد که با مطالعه آن و تطبیقش با سلیقه خودتان، می‌توانید بهترین تور را انتخاب کنید. از نظر شما کدام یک از شهرها و منطقه‌های ایران برای سفر در تعطیلات مرداد 1401 مناسب هستند؟ اگر می‌خواهید به تقویم امسال دسترسی داشته باشید، با رفتن به صفحه تقویم ۱۴۰۳ می‌توانید تقویم کامل امسال را دانلود کنید. همچنین اگر می‌خواهید کل ماه‌های امسال را همراه با مناسبت‌های مهم و تعطیلات در یک صفحه داشته باشید، می‌توانید به صفحه تقویم ۱۴۰۳ در یک نگاه بروید و آن را دانلود کنید.

 

تألیف: تیم نویسندگان لست سکند

پویا دهقان
پویا دهقان

گردشگری خوانده‌ام و به‌شدت دوست دارم با ماجراجویی، چیزهای جدیدی کشف کنم و کارهای هیجان‌انگیزی انجام بدهم. سعی می‌کنم این‌طور آگاه‌تر شوم. دوست دارم فرصت‌های خالی‌ام را به شنیدن موسیقی و عکاسی توی کوچه‌پس‌کوچه‌های طهران بگذرانم و از حس‌وحالم بنویسم. کتاب خواندن، فیلم دیدن، معاشرت و کسب تجربه‌های جدید، دنیایم را کامل‌تر می‌کند!