کاخ تاریخی مروارید کرج نیاز به مرمت اضطراری دارد!

3.5
از 8 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
تخصیص بودجه 900 میلیون تومانی برای مرمت کاخ باشکوه و تاریخی در کرج! + تصاویر
10 آذر 1399 06:00
0

عباس نوری سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز اعلام کرد که مرمت اضطراری مجموعه کاخ تاریخی مروارید واقع در مهرشهر کرج در دستور کار قرار گرفت.

عباس نوری روز شنبه گفت: طبق پیگیری های انجام شده، بودجه ای حدود ۹ میلیارد ریال از محل اعتبارات اداره کل امور پایگاه های پژوهشی وزارت میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی برای تعمیر کاخ تاریخی مروارید اختصاص یافته است.

8vio0dkzrmfe.jpg

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت: اولویت اصلی با مرمت و حفاظت گنبد مرکزی این بنای تاریخی  است که با برگزاری نشست شورای فنی این مهم بررسی خواهد شد تا پوشش مناسبی برای آن در نظر گرفته شده و از آسیب های احتمالی جلوگیری به عمل آید.

وی در ادامه افزود: همچنین اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز به عنوان نهاد متولی آثار تاریخی، به طور جد درصدد تکمیل و تجهیز مجموعه کاخ مروارید با همکاری شهرداری کرج است.

کاخ مروارید کرج (کاخ شمس) مربوط به دهه ۴۰ شمسی از آثار ارزشمند تاریخی کشور بوده که با سبک معماری ویژه در زمینی به مساحت ۱۱۰ هکتار در مهرشهر کرج ساخته شده که براثر حوادث طبیعی مانند بارش ها و تغییرات جوی دچار آسیب هایی شده است.

منبع: ایرنا

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.