پلکان برج ایفل فرانسه به حراج گذاشته شد

5
از 1 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
پلکان برج ایفل فرانسه به حراج گذاشته شد
13 آذر 1399 07:00
0

در یک حراجی بخشی از پلکان برج ایفل به فروش رسید و در نهایت 10 برابر قیمت گذاشته شده فروخته شد!

با توجه به گزارشی که از خبرگزاری فرانسه تهیه شد، روز گذشته (سه شنبه 11 آذر ماه 99) یک بخش ۱۴ پله‌ای از پلکان برج ایفل در حراجی آرت کیوریال پاریس به حراج گذاشته شد. با توجه به گفته های متولیان حراجی، این پلکان مارپیچ به قیمت ۲۷۴ هزار و ۴۷۵ دلار فروخته شد که ۱۰ برابر قیمت تخمینی بود.

پله های برج ایفل

ارتفاع این پلکان حدودا 3 متر میباشد و بخشی از پلکان اولیه برج ایفل است که تا سال 1983، پیش از قراردادن آسانسور طبقه دوم و سوم را به هم وصل میکرد. این پلکان حدود نیم قرن در برج ایفل فعالیت داشت و پس از خارج شدن از برج به 24 قسمت تقسیم شد. 20 قطعه آن به مجموعه داران خصوصی فروخته شد و 3 قطعه دیگر به موزه های فرانسه رفتند و آخرین تکه از این پلکان که در طبقه اول برج ایفل قرار داشت با نام "بانوی آهنین" به نمایش گذاشته شد.

بخش‌هایی از این پلکان را می‌توانید در کنار مجسمه آزادی نیویورک و بنیاد یوشی ژاپن مشاهده کنید.

روز گذشته این پلکان توسط یک مجموعه دار کانادایی بین 30 تا 40 هزار یورو برای فروش قیمت گذاری شد اما در نهایت یک کلکسیون‌دار اروپایی حاضر شد ۲۷۴ هزار و ۴۷۵ یورو برای این تکه از پلکان اصلی ایفل بپردازد.با این حال باز هم این قیمت، بالاترین قیمت پلکان نیست. در سال 2016 قطعه ی دیگری از پلکان برج ایفل در یک مزایده بزرگ در حراجی آرت کیوریال به قیمت 523 هزار و 800 یورو فروخته شد.

برج ایفل فرانسه با ارتفاع 324 متر در سال 1889 توسط گوستاو معمار مشهور فرانسوی در صدمین سالگرد انقلاب فرانسه در شهر پاریس ساخته شد. جالب است بدانید این برج در آن زمان مورد استقبال اهالی شهر پاریس قرار نگرفت اما امروزه به نماد پایتخت فرانسه تبدیل شده است.

منبع : ایرنا

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.