قیمت غذا در فرانسه؛ لیستی از قیمت غذا، قهوه و مواد خوراکی

4.2
از 5 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
لیست قیمت غذا، خوراکی، رستوران و مواد غذایی در فرانسه
25 شهریور 1402 08:00
1

بخش جدایی‌ناپذیر هر سفر، خوردوخوراک آن است که قسمت درخور توجهی از هزینه‌ها را به خودش اختصاص می‌دهد. در مقاصدی مثل فرانسه که هزینه‌ها در حالت کلی زیاد است، بهترین کار برای کنترل هزینه غذا و میان‌وعده، تخمین قیمت‌ها پیش از سفر است. با دانستن قیمت غذا در فرانسه، می‌توانید کمتر و حساب‌شده‌تر خرج کنید. ما در این مطلب، لیستی از انواع مواد غذایی و همین‌طور انواع رستوران‌ها از ارزان تا گران را برای شما آورده‌ایم تا بتوانید برای وعده‌های غذایی‌تان بهتر برنامه‌ریزی کنید.

بسته به نوع سفر و محل اقامت شما، وعده‌های غذایی‌تان هم تحت‌تأثیر قرار می‌گیرد. در بعضی از هتل‌ها، فقط صبحانه به‌صورت رایگان سرو می‌شود و همین، شما را مجبور می‌کند که به سراغ رستوران‌ها بروید یا خودتان دست‌به‌کار شوید و غذا درست کنید. خوشبختانه در این مطلب از مجله لست‌سکند، هم قیمت حدودی غذا در رستوران‌های ارزان تا گران را آورده‌ایم و هم حدود قیمت مواد اولیه غذایی را مشخص کرده‌ایم. به این ترتیب می‌توانید با آمادگی بیشتری قدم در مسیر سفر بگذارید.

قیمت غذا در فرانسه چقدر است؟

می‌توانیم بگوییم که قیمت غذا در فرانسه از حدود 10 یورو در یک رستوران ارزان‌قیمت شروع می‌شود و حتی تا بیشتر از 200 یورو در یک رستوران لوکس می‌رود. اینکه در چه محله‌ای باشید و در چه رستورانی غذا بخورید هم شرط است. اگر می‌خواهید هزینه‌هایتان کمتر شود و صرفه‌جویی کنید، می‌توانید خودتان غذا درست کنید. بسیاری از بهترین هتل های پاریس، آشپزخانه دارند و برای پخت‌وپز مانعی وجود ندارد. به این ترتیب، هزینه‌هایتان نسبتاً کمتر می‌شود. در ادامه مطلب به تفکیک، قیمت مواد خوراکی و انواع غذا در فرانسه را آورده‌ایم.

lastsecond.ir-food-price-in-france2.jpg
رتتویی، از غذاهای محبوب فرانسوی‌ها

قیمت غذا در انواع رستوران‌های فرانسه

فرانسه، تنوع بسیار زیادی در رستوران‌هایش دارد و شما می‌توانید وعده‌های غذایی‌تان را طوری برنامه‌ریزی کنید که در رستوران‌های ارزان، رستوران‌های میان‌رده یا در رستوران‌های لوکس غذا میل کنید و تجربه حضور در هرکدام از این رستوران‌ها را کسب کنید. البته نکته‌ای که حتماً باید به آن توجه کنید این است که هرکدام از این رستوران‌ها، با اینکه بین 3 کلاس کلی قیمتی قرار می‌گیرند، اما همچنان با توجه به محله، دکوراسیون و حتی قدمتی که دارند، قیمت‌های متفاوتی را پیش روی شما می‌گذارند. اگر بین بهترین رستوران های پاریس هم بگردید، می‌توانید بازه‌های قیمتی متنوعی را پیدا کنید و اینکه رستورانی از بهترین‌های پاریس باشد، لزومی بر گران بودن وعده‌های غذایی‌اش نیست!

یکی از بهترین راهکارها برای اینکه با آمادگی قبلی وارد هر رستوران شوید و حدودی از قیمت‌های آن را بدانید، این است که پیش از ورود، منوی آن‌ها را بررسی کنید. در این قسمت ما قیمت حدودی رستوران‌های ارزان‌قیمت، میان‌رده و لوکس را برای شما آورده‌ایم تا تقریب کلی از قیمت یک وعده غذا در رستوران‌های فرانسه را داشته باشید.

  • قیمت غذا در رستوران‌های ارزان‌قیمت: حدود 15 یورو (تقریباً بین 10 تا 25 یورو)

  • قیمت غذا در رستوران‌های میان‌رده: حدود 30 یورو (تقریباً بین 20 تا 44 یورو)

  • قیمت غذا در رستوران‌های لوکس: حدود 120 یورو (تقریباً بین 50 تا 200 یورو)

قطعاً می‌دانید که این قیمت‌ها حدودی هستند. بااین‌حال سعی کردیم برای درک بهتر میانگین قیمت‌ها، بازه‌ای تقریبی بیاوریم تا بدانید که معمولاً در رستوران‌هایی با کلاس قیمتی متفاوت، باید تا چه میزان هزینه کنید.

lastsecond.ir-food-price-in-france-restaurants.jpg
برخی از رستوران‌های فرانسه

قیمت غذاهای خیابانی در فرانسه

اگر تصمیم دارید که بابت تهیه غذا در فرانسه هزینه‌های هنگفتی نپردازید، پیشنهاد می‌کنیم که حتماً غذاهای خیابانی فرانسه را تجربه کنید. تنوع غذاهای خیابانی این کشور بسیار زیاد است و می‌توانید چند وعده‌ای را بدون اینکه غذایتان تکراری شود، از این غذاهای خیابانی میل کنید. به این ترتیب هزینه کمتری هم برای این غذاها خواهید پرداخت.

این غذاها شامل انواع ساندویچ، اسنک و غذاهای دیگر می‌شوند و حدود قیمتی آن‌ها از تقریباً 5 تا 30 یورو یا بیشتر هم هست. حالا برای مثال با دانستن تقریبی قیمت ساندویچ در فرانسه و مقایسه آن با سایر غذاهای دیگر، می‌توانید راحت‌تر برای خوردوخوراکتان برنامه‌ریزی کنید. جالب است بدانید که تعدادی از این غذاها، جزو بهترین غذاهای فرانسه هستند. برخی از غذاهای خیابانی که می‌توانید در فرانسه سفارش دهید شامل سیب‌زمینی سرخ‌کرده، ساندویچ ژامبون با نان تست، کباب، فلافل، ژامبون با باگت‌های فرانسوی و تعدادی دیگر از غذاهای متنوع است.

lastsecond.ir-food-price-in-france-food-strret.jpg
غذاهای خیابانی در فرانسه

قیمت فست فود در فرانسه

در فرانسه می‌توانید رستوران‌های زنجیره‌ای متفاوتی را بیابید و با توجه به سلیقه‌ای که دارید، وعده‌های غذایی‌تان را در آن‌ها میل کنید. اگر به‌دنبال مرغ سوخاری می‌گردید، کی‌اف‌سی (KFC)، اگر برگر می‌خواهید، مک دونالد (McDonald) و اگر پیتزاخور هستید، پیتزا هات (Pizza Hut) را به شما معرفی می‌کنیم.

رستوران‌های کی‌اف‌سی و پیتزا هات معمولاً امتیازهای خوبی دارند و از نظر کیفیت و محبوب بودن، بیشتر سر زبان‌ها هستند. در ارتباط با مک دونالد موضوع فرق می‌کند. قیمت مک دونالد در فرانسه به‌نسبت تعدادی از رستوران‌های زنجیره‌ای دیگر کمتر است و همین، یکی از دلایل اصلی پرطرفدار بودنش است. قیمت غذا در رستوران های فرانسه که 3 تا از آن‌ها را پیش‌تر نام بردیم، به شرح زیر است.

این قیمت‌ها را با توجه به شعبه‌هایی از این رستوران‌ها آورده‌ایم که در فرانسه و پاریس هستند. ممکن است که قیمت‌ها در شعبه‌های مختلف شهرهای این کشور کمی با یکدیگر فرق کنند. همچنین قیمت‌ها با توجه به غذاهایی هستند که هر رستوران زنجیره‌ای بیشتر با آن شناخته می‌شود. برای مک دونالد برگر را در نظر گرفته‌ایم، برای کی‌‎اف‌سی هم مرغ و برای پیتزا هات هم پیتزا مد نظر بوده است که کمترین و بیشترین قیمت هرکدام را آورده‌ایم.

  • قیمت برگر در مک دونالد در فرانسه: از حدود 3.65 یورو تا تقریباً 21.85 یورو

  • قیمت مرغ سوخاری در کی‌اف‌سی در فرانسه: از حدود 3 یورو تا تقریباً 45.95 یورو

  • قیمت پیتزا در پیتزا هات در فرانسه: از حدود 13.20 یورو تا تقریباً 49.90 یورو

lastsecond.ir-food-price-in-france-fast-food.jpg
تنوع درخور توجه فست فود در رستوران‌های زنجیره‌ای فرانسه

قیمت مواد غذایی در فرانسه

یکی از بهترین راه‌های سفر ارزان به پاریس، کنترل هزینه‌های خوردوخوراک است که به روش‌های مختلفی می‌توانید این کار را انجام دهید. یکی از اصلی‌ترین روش‌ها این است که خودتان وعده‌های غذایی‌تان را بپزید. مواد اولیه غذا را می‌توانید از فروشگاه‌های مختلف بخرید و سپس پخت‌وپز را شروع کنید. برای اینکه قیمت مواد اولیه غذایی را بهتر تخمین بزنید و بهای حدودی و تمام‌شده برای هر غذا را راحت‌تر محاسبه کنید، ما قیمت اقلام اساسی را برایتان آورده‌ایم. به این ترتیب می‌توانید قیمت غذا در فرانسه را به این روش هم به دست آورید.

مواد غذایی

میانگین حدودی قیمت

هر کیلو گوشت قرمز

18.74 یورو

هر کیلو فیله مرغ

11.53 یورو

یک کیلو پنیر محلی

16.38 یورو

شانه تخم‌مرغ 12 عددی

3.24 یورو

هر کیلو برنج

2.03 یورو

lastsecond.ir-food-price-in-france-meat1.jpg
نمونه‌هایی از انواع مدل‌های گوشت در فرانسه

قیمت نوشیدنی در فرانسه

برای نوشیدن آب، حتماً لازم نیست از فروشگاه‌ها آب تهیه کنید. در قسمت‌های مختلف شهر مثل پارک‌ها و باغ‌ها و در کنار برخی از پیاده‌روها می‌توانید آبخوری پیدا و تشنگی‌تان را بدون صرف هزینه رفع کنید. نکته دیگر این است اگر در رستوران‌ها هم آب بخواهید، می‌توانید رایگان تهیه کنید. منتها نکته اینجاست که نباید درخواست آب معدنی کنید و فقط باید آب آشامیدنی یا لوله‌کشی بخواهید.

این نکته را به‌خاطر بسپارید، بسیاری از آب‌هایی که می‌توانید از فروشگاه‌ها تهیه کنید، قیمت واحدی ندارند و ممکن است در فروشگاه‌های مختلف، هزینه متفاوتی را از شما بگیرند. بنابراین قیمت آب در فرانسه در همه قسمت‌های این کشور واحد نیست. بااین‌حال در ادامه میانگینی از قیمت آب و برخی از نوشیدنی‌ها را آورده‌ایم.

نوشیدنی‌ها

میانگین حدودی قیمت

یک لیتر شیر

1.08 یورو

بطری آب 1.5 لیتری

0.7 یورو

نوشابه 330 سی‌سی (کوکا یا پپسی)

2.67 یورو

lastsecond.ir-food-price-in-france-milk.jpg
شیر و خامه ترش فرانسوی

قیمت میوه، پیاز و سیب‌زمینی در فرانسه

بعضی از گردشگران هستند که حین سفر، ممکن است دچار مشکلات مختلفی مثل هضم یا مشکلات گوارشی شوند. یکی از بهترین راه‌حل‌ها برای این دسته از گردشگران، استفاده از میوه است. ازآنجایی‌که نمی‌توانید در ساک و چمدان میوه ببرید، پیشنهاد می‌کنیم که این مواد غذایی را در مقصد تهیه کنید. ازاین‌رو قیمت برخی از میوه‌ها را در ادامه برایتان آورده‌ایم.

نکته دیگری که حائز اهمیت است، بیشتر به‌درد کسانی می‌خورد که می‌خواهند خودشان در سفر غذا درست کنند. برای این کار نیاز به یک سری مواد غذایی پایه مثل پیاز یا سیب‌زمینی دارید که قیمت حدودی آن‌ها را در ادامه برایتان آورده‌ایم. افزون‌بر این‌ها، اگر قیمت نان را هم داشته باشید، خیلی راحت‌تر می‌توانید وعده‌های غذایی‌تان را برنامه‌ریزی کنید.

مواد خوراکی

میانگین حدودی قیمت

یک قرص نان 500 گرمی

1.58 یورو

هر کیلو سیب‌زمینی

1.78 یورو

هر کیلو پیاز

2 یورو

هر کیلو گوجه

3.13 یورو

هر کیلو سیب

2.72 یورو

هر کیلو موز

1.97 یورو

هر کیلو پرتقال

2.61 یورو

هر یک بوته کاهو

1.21 یورو

lastsecond.ir-food-price-in-france-fruits.jpg
انواع میوه

قیمت قهوه در فرانسه

وقتی به فرانسه سفر می‌کنید، انگار یکی از کارهای واجبی که حتماً باید انجام دهید، رفتن به کافه است. بسیاری از کافه‌ها در این کشور هستند که میز و صندلی‌هایشان را در قسمتی از پیاده‌روها چیده‌اند و فضای صمیمی و جذابی را برای مشتریانشان ایجاد کرده‌اند. پس اگر به هرکدام از شهرهای این کشور می‌روید، حتماً پیشنهاد می‌کنیم که تجربه میل کردن یک فنجان قهوه به‌همراه کروسان را در کافه‌های فرانسه از دست ندهید.

همان‌طور که می‌دانید، نوشیدنی‌هایی که در کافی‌شاپ‌ها سفارش می‌دهید، در ابعاد مختلفی آماده می‌شوند، به همین خاطر قیمت قهوه در فرانسه کاملاً بستگی به حجم لیوان و فنجان و همین‌طور کافه‌ای دارد که شما از آن نوشیدنی می‌گیرید. در ادامه، قیمت قهوه در فرانسه را با توجه به شعبه‌های استارباکس و به‌صورت تقریبی و میانگین برایتان آورده‌ایم.

اگر با تور اقساطی سفر می‌کنید، خرج کردن حین مسافرت برایتان راحت‌تر می‌شود؛ چون از ابتدا لازم نیست که تمام پولتان را برای خرید تور بدهید. در این نوع سفر، این امکان برای شما مهیاست که بخشی از پول تور را در ابتدا بدهید و مابقی را در قسط‌های مختلف بپردازید. به این ترتیب، دست شما برای خرید کردن و گشت‌وگذار در طول سفر بازتر است.

نوشیدنی‌های کافه

میانگین حدودی قیمت

قهوه

5 یورو

اسپرسو

4 یورو

آمریکانو

3.60 یورو

لته

4.50 یورو

کارامل ماکیاتو

5.80 یورو

کاپوچینو

3 یورو

lastsecond.ir-food-price-in-france-cafes.jpg
نمونه‌ای از کافه‌های فرانسه

سفر با تور به فرانسه

یکی از محبوبیت‌های کشور فرانسه، جدا از جاهای دیدنی، معماری بناها و جاذبه‌های گردشگری، غذاهای این کشور است که ما در این مطلب، قیمت غذا در فرانسه را برای شما آوردیم. به همین دلیل راحت‌تر می‌توانید برای سفر خود برنامه‌ریزی و بودجه‌تان را برای کارهای مختلف تقسیم کنید. در سایت لست‌سکند برای تور فرانسه، گزینه‌های بسیاری وجود دارد. یعنی شما می‌توانید علاوه‌بر اینکه تعداد زیادی تور را با قیمت‌های مختلف ببینید، فیلترهای گوناگونی هم برای راحت‌تر پیدا کردن سفر مورد نظرتان پیدا کنید.

می‌توانید تورهای تعریف شده در سایت را براساس کمترین به بیشترین قیمت بچینید یا مدت‌زمان آن را کم یا زیاد کنید. اگر هم بخواهید، می‌توانید قسمت تور ترکیبی را فعال کنید و به‌جای اینکه فقط یک شهر یا کشور مقصدتان باشد، چند مقصد را در شهرها و کشورهای دیگر ببینید. تور اروپا نمونه خوبی از این سفرهاست که در آن می‌توانید برای مثال از شهرهای بارسلون اسپانیا، رم ایتالیا و پاریس فرانسه، ظرف مدت چند روز بازدید کنید.

lastsecond.ir-food-price-in-france-tour.jpg
سفر به فرانسه با تور

سخن آخر

حالا اگر بخواهید به شهر پاریس بروید، می‌توانید با خیال راحت‌تری این کار را انجام بدهید. با استفاده از نکاتی که در مطلب راهنمای سفر به پاریس وجود دارد و تخمین قیمت‌هایی که برای بحث خوردوخوراک در این مطلب انجام دادیم، می‌توانید برنامه‌ریزی خیلی جامع‌تر و دقیق‌تری را انجام دهید و عملکرد بهتر و تجربه جذاب‌تری را برای خودتان رقم بزنید.

پویا دهقان
پویا دهقان

گردشگری خوانده‌ام و به‌شدت دوست دارم با ماجراجویی، چیزهای جدیدی کشف کنم و کارهای هیجان‌انگیزی انجام بدهم. سعی می‌کنم این‌طور آگاه‌تر شوم. دوست دارم فرصت‌های خالی‌ام را به شنیدن موسیقی و عکاسی توی کوچه‌پس‌کوچه‌های طهران بگذرانم و از حس‌وحالم بنویسم. کتاب خواندن، فیلم دیدن، معاشرت و کسب تجربه‌های جدید، دنیایم را کامل‌تر می‌کند!