بهترین جاهای دیدنی فرانسه + قیمت، عکس و ساعت بازدید

5
از 6 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
کدام جاذبه ها را در فرانسه ببینیم؟
28 بهمن 1401 08:00
0

جاهای دیدنی فرانسه وصف‌ناشدنی هستند. در هر قسمت از خاک این کشور، دیدنی های فرانسه جای گرفته‌اند و بسیاری از آن‌ها شاهکارهایی به‌حساب می‌آیند که قطعاً طرز تفکر شما را متفاوت از گذشته می‌کنند. کاخ‌ها و قلعه‌های قرون وسطایی، باغ‌ها و مزرعه‌هایی که چشم‌اندازهای بکر و کم‌نظیر دارند، کلیساهایی که با جزئیاتشان در طراحی، بازدیدکنندگان را انگشت به دهان می‌گذارند و بسیاری از دیدنی‌های دیگر، همگی فرانسه را از بسیاری از کشورهای دیگر متمایز می‌کنند و بازدید از آن را تبدیل به خاطره‌ای فراموش‌نشدنی می‌کنند.

از جاهای دیدنی فرانسه با شهرت جهانی‌شان که بگذریم، باید بگوییم قدم زدن در شهرهای مختلف و مخصوصاً حضور در قسمت‌های قدیمی برخی از شهرها، به‌تنهایی بسیار چشم‌نواز هستند و حس زنده بودن به شما القا می‌کنند. جاذبه های فرانسه بسیار فراوانند و با وجود این‌همه تنوع، هیچ‌وقت چشم و دل شما از دیدن این کشور سیر نمی‌شود. اگر با تور فرانسه سفر می‌کنید، حتماً بهترین جاهای دیدنی فرانسه را همراه گروه می‌بینید، با این حال سلیقه شما منحصربه‌فرد است. پس پیشنهاد می‌کنیم از جاذبه‌های فرانسه که در این مطلب از بلاگ لست سکند برای شما آورده‌ایم، اطلاعات کسب کنید و برنامه شخصی‌سازی‌شده‌تان را بچینید.

کلیساهای معروف فرانسه

فرانسه کلیساهای بسیار زیبا و اعجاب‌انگیزی دارد؛ از این رو در برنامه‌تان حتما لازم است یک بازدید کلیسا داشته باشید. در ادامه، تعدادی از معروفترین کلیساهای معروف فرانسه را به شما معرفی می‌کنیم که اگر قصد دارید به چند کلیسای مهم سربزنید، ایده‌ای داشته باشید.

کلیسای جامع نوتردام استراسبورگ (Strasbourg Cathedral)

کلیسای جامع استراسبورگ از پراهمیت‌ترین نمونه‌های معماری گوتیک فرانسه از قرون وسطی است. اهمیت این کلیسا نه تنها برای فرانسه است که در اروپا هم بسیار ارزشمند است. نوتردام استراسبورگ، سال 1239 میلادی ساخته شده و بارها آن را بازسازی و مرمت کرده‌اند و همچنان به‌خوبی حفظ شده است. دیدن این کلیسا را به هر کسی که به تاریخ فرانسه و معماری آن علاقه دارد، پیشنهاد می‌کنیم.

  • هزینه بازدید از کلیسای جامع استراسبورگ: رایگان
  • ساعات بازدید از کلیسای جامع استراسبورگ: از 08:30 تا 11:15 و از 12:45 تا 17:45؛ یک‌شنبه‌ها و روزهای تعطیل از 14:00 تا 17:15
  • وب‌سایت کلیسای جامع استراسبورگ: cathedrale.strasbourg.fr
  • مکان: استراسبورگ

موقعیت دقیق کلیسای جامع استراسبورگ روی نقشه

Lastsecond.ir-france-best-attractions-strasbourg-cathedral.jpg
یکی از درهای کلیسای جامع شهر استراسبورگ

کلیسای جامع نتردام ریمز (Reims Cathedral)

یکی از جاهایی که پادشاهان فرانسه در آن تاج‌گذاری می‌کردند، کلیسای جامع نتردام بوده است. معروف‌ترین واقعه در این کلیسا زمان تاج‌گذاری سال 1429 بوده که جان آرک، چارلز هفتم را برای تا‌گذاری‌اش همراهی می‌کند. کلیسا در قرن 13 ساخته شده است و فضای بیرونی آن از مجسمه‌ها و جزئیات دیگر تشکیل شده و نمای درون آن هم بسیار معنوی و با شکوه است.

  • هزینه بازدید از کلیسای جامع نتردام ریمز: رایگان
  • ساعات بازدید از کلیسای جامع نتردام ریمز: از 07:30 تا 19:30 و یک‌شنبه‌ها تا 19:15
  • وب‌سایت کلیسای جامع نتردام ریمز: cathedrale.reims.com
  • مکان: ریمز

موقعیت دقیق کلیسای جامع نتردام ریمز روی نقشه

Lastsecond.ir-france-best-attractions-reims-cathedral.jpg
کلیسای جامع ریمز از جاهای دیدنی فرانسه

کلیسای سنت باسیلیک (Saint Basilica Cathedral)

کلیسای سنت باسیلیکا در ریمز از دیگر جاذبه های فرانسه است که در قرن یازدهم و در قرون وسطی ساخته شده است. سنت باسیلیک ریمز، سبکی رومی و گوتیک دارد و بسیار زیباست. طرح‌های رنگی شیشه‌های پنجره این کلیسا، جذابیت آن را دوچندان کرده‌اند. در کلیسا، یک لوستر بزرگ هم هست که روی آن تعداد 96 شمع روشن می‌کنند و این شمع‌ها به‌تعبیری برای یادبود از رِمی مقدس (راهب ریمز) است. زندگی سنت رمی در 96 سالگی به پایان می‌رسد.

موقعیت دقیق کلیسای سنت باسیلیک روی نقشه

Lastsecond.ir-france-best-attractions-saint-basillique.jpg
کلیسای باسیلیک مقدس از نمایی دور

 جاهای تاریخی فرانسه

تاریخ را علاوه بر کلیساها، در بناهایی که میان شهرهای فرانسه جا خوش کرده‌اند هم می‌شود پیدا کرد. بعضی از این جاهای تاریخی فرانسه به اندازه‌ای مشهورند که به نماد فرانسه تبدیل شده‌اند و بعضی دیگر هم فقط میان خود فرانسوی‌ها شناخته شده است. در این بخش، تعدادی از معروفترین جاهای تاریخی فرانسه را به شما معرفی می‌کنیم.

برج ایفل (Eiffel Tower)

برج ایفل از مشهورترین جاهای دیدنی فرانسه است و شهرت آن به‌گونه‌ای است که سال‌ها از آن به‌عنوان نماد شهر پاریس می‌شود. بنای این برج برای یک جشنواره طراحی شده بود و قرار بود که به‌صورت موقتی استفاده شود؛ اما از سال 1889 همچنان پابرجاست و امکان ندارد که کسی به پاریس سفر کند و این برج را نبیند. طراحی ایفل توسط معمار فرانسوی گوستاو ایفل انجام شده است و ساخت آن از 1887 تا 1889 به‌طول انجامیده. برای جلوگیری از تخریب بنای برج و از بین رفتن فلزهای آن، هر هفت سال یک‌بار آن را رنگ می‌زنند. جالب است بدانید که در نوادای امریکا، توکیو و حتی کیش خودمان، برج‌های ایفل خارج از فرانسه را ساخته‌اند.

در ساختمان برج ایفل فرانسه تعداد 8 هزار قطعه فلز استفاده شده است و تقریباً 10 هزار تُن وزن دارد. زیبایی و ظرافت برج، سبب شده تا به آن لقب «بانوی آهنین» بدهند. ارتفاع ایفل در مجموع به 330 متر می‌رسد و سه سطح دارد که می‌توانید به سطح اول و دوم آن با استفاده از پله و آسانسور برسید. سطح دوم برج، یک رستوران دارد که از استاندارد میشلن یا میشلین (Michelin) برخوردار است. این استاندارد، سطح کیفی رستوران و آشپزهای آن را نشان می‌دهد و از نظر کیفیت آن را ضمانت می‌کند. اگر داخل برج ایفل و طبقات آن رفتید، در صورت تمیزی هوا می‌توانید شعاعی تا حدود 70 کیلومتر اطراف ایفل و از شهر پاریس را ببینید. البته اگر با تور پاریس به این شهر می‌روید، قطعاً زیبایی‌هایی بیشتر از برج ایفل به چشم شما می‌آیند.

هزینه بازدید از برج ایفل برای طبقات مختلف، با یکدیگر متفاوت است. اینکه با پله‌ها به طبقات بالایی برج بروید یا اینکه از آسانسور استفاده کنید، روی قیمت‌ها تأثیر می‌گذارد. در ادامه فقط هزینه ورود به طبقه دوم و با استفاده از پله‌ها آمده است که کمترین هزینه محسوب می‌شود.

  • هزینه بازدید از برج ایفل: بزرگ‌سالان، 11.30 یورو؛ جوانان 12 تا 24 سال، 5.60 یورو؛ کودکان 4 تا 11 ساله، 2.80 یورو؛ افراد معلول، 2.80 یورو؛ خردسالان زیر 4 سال، رایگان
  • ساعات بازدید از برج ایفل: از ساعت 09:30 تا 23:00
  • وب‌سایت برج ایفل: toureiffel.paris
  • مکان: پاریس

حقایقی از برج ایفل فرانسه بدانید

موقعیت دقیق برج ایفل روی نقشه

Lastsecond.ir-france-best-attractions-eiffel.jpg
نمایی زیبا از برج ایفل پاریس

قلعه چمبرد (Chambord Chateau)

قلعه چمبرد فرانسه در اوایل سال‌های 1500 ساخته شده و به سبک رنسانس فرانسه است. این قلعه تعداد 400 اتاق دارد و زمانی که ساخته شده، به‌منظور استراحت شبانه پس از شکار از آن استفاده می‌کردند. چمبرد از شاخص‌ترین قلعه‌های دره لوار است. قلعه چمبرد با باغ‌های اطراف و دریاچه‌ای که روبه‌رویش دارد، منظره‌های شگفت‌انگیزی را ایجاد کرده که جذابیتش را چند برابر کرده است. توجه کنید که پیش از رفتن به مجموعه، از ساعات کاری آن‌ها اطلاعات دقیق به‌دست آورید. ساعت‌ها در ماه‌های مختلف، متغیر هستند.

  • هزینه بازدید از باغ و کاخ چمبرد: 16 یورو
  • ساعات بازدید از کلیسای جامع نتردام ریمز: از 09:00 تا 17:00
  • وب‌سایت کلیسای جامع نتردام ریمز: chambord.org
  • مکان: چمبرد

موقعیت دقیق قلعه چمبرد روی نقشه

Lastsecond.ir-france-best-attractions-chambor.jpg
نمایی زیبا از قلعه چمبرد در فرانسه

 کاخ و موزه های فرانسه

کاخ و موزه ها در فرانسه اهمیت ویژه‌ای دارند. بعضی از آن‌ها شهرت جهانی دارند و آثار بسیار مهمی در خود جای داده‌اند. حتی اگر با تاریخ و آثار موزه‌ای بیگانه باشید، احتمالا نام چندتای آن‌ها به گوشتان خورده است. در ادامه تعدادی از معروف‌ترین کاخ و موزه‌های فرانسه را به شما معرفی می‌کنیم و پیشنهاد می‌کنیم در سفرتان به فرانسه، بازدید از حداقل یکی از آن‌ها را از دست ندهید.

موزه لوور (Louvre Museum)

ساختمان موزه لوور، در گذشته یک اقامتگاه سلطنتی بوده است و به لطف همین عقبه، بسیاری از آثار آن به تعبیری با مشارکت پادشاهان جمع‌آوری شده‌اند. برای مثال برخی از این آثار، غنایمی هستند که توسط ناپلئون اول به‌دست آمده‌اند و برخی دیگر از آن‌ها، به‌واسطه معاهداتی که در طول سالیان مختلف انجام شده، برای موزه جمع‌آوری شده است. در مجموع حدود 35000 اثر در این موزه وجود دارد که برای بازدید دقیق آن‌ها بیشتر از یک روز یا حتی یک هفته فرصت نیاز دارید. این نکته هم وجود دارد که برخی از سایت‌های فرانسوی، ادعا می‌کنند که موزه فقط بین 5 تا 10 درصد آثارش را نمایش داده است.

موزه لوور، از جمله کلکسیون‌های درجه یک هنرهای زیبا محسوب می‌شود. بیشتر کارهای معروف موزه لوور فرانسه از تمدن‌های غرب هستند، مانند مونالیزا اثر داوینچی. با این حال، موزه لوور تعداد هشت بخش اصلی دارد که به نمایش آثار شرقی، آثار مصری، یونان و حتی ایران می‌پردازد. آثار آن هم شامل جواهرات، نقاشی‌ها، عتیقه‌ها، مجسمه‌ها و آثاری دیگر می‌شوند.

  • هزینه بازدید از موزه لوور: ورودی، 17 یورو؛ افراد زیر 18 سال، رایگان
  • ساعات بازدید از موزه لوور: از ساعت 09:00 تا 18:00 و جمعه‌ها تا 21:45؛ سه‌شنبه‌ها تعطیل
  • وب‌سایت موزه لوور: louvre.fr
  • مکان: پاریس

موقعیت دقیق موزه لوور روی نقشه

Lastsecond.ir-france-best-attractions-louvre-2.jpg
نمایی زیبا از موزه لوور

کاخ ورسای (Versaille Palace)

ورسای در واقع نام یک بخش در کشور فرانسه، نزدیک پاریس است. در این بخش، تعدادی از جاهای دیدنی فرانسه قرار دارند که می‌توانید به دلخواه، هریک از آن‌ها را مشاهده کنید و چند ساعتی از گشت‌وگذار خودتان را در ورسای صرف کنید. کاخ ورسای، یکی از زیباترین کاخ‌های فرانسه است که شهرت جهانی دارد. این کاخ و باغ آن به ثبت جهانی رسیده‌اند. کاخ ورسای، در ابتدا ساختمان یا شکارگاهی برای لویی سیزدهم بوده است؛ اما لویی چهاردهم (پادشاه خورشید) دستور بازسازی این بنا و توسعه کاخ را می‌دهد که در نتیجه به یکی از باشکوه‌ترین کاخ‌های دنیا بدل می‌شود. بنا مربوط به قرن 17 است و شکوه و قدرت فرانسه در آن زمان را نشان می‌دهد. جزئیات بنا، تزئینات و زیبایی‌های دیگر آن، از جمله جذابیت‌های ورسای هستند.

مجموعه ورسای از بخش‌های مختلفی تشکیل شده است که تالار آینه، چشمه‌های متعدد، باغ‌ها، مجسمه‌ها و قسمت‌های دیگر، آن را تشکیل می‌دهند. اگر در اطراف این کاخ قدم بزنید، می‌توانید دهکده ملکه را هم پیدا کنید. این دهکده در فاصله 2.7 کیلومتری از کاخ ورسای قرار گرفته و پیاده‌روی تا آن حدود 30 دقیقه زمان می‌برد. دهکده به دستور آخرین ملکه یعنی ماری آنتوان ساخته شد و علتش هم برای فرار از زندگی رسمی در کاخ بوده است.

توجه کنید که پیش از رفتن به کاخ فرانسه، حتماً از ساعات بازدید و قیمت بلیط‌ها مطمئن شوید، چراکه فصل‌های سال و بخش‌های مختلف کاخ، باعث ایجاد تغییر در قیمت‌ها می‌شوند. معمولاً در تور اروپا این نکته‌ها را در نظر می‌گیرند، در غیر این صورت بهتر است که خودتان هم به این ساعت‌ها دقت کنید.

  • هزینه بازدید از کل مجموعه کاخ ورسای: 21.50 یورو؛ افراد زیر 18 سال، رایگان
  • ساعات بازدید از کاخ ورسای: 09:00 تا 17:30؛ دوشنبه‌ها تعطیل
  • وب‌سایت کاخ ورسای: chateauversailles.fr
  • مکان: ورسای

موقعیت دقیق کاخ ورسای روی نقشه

Lastsecond.ir-france-best-attractions-versillas.jpg
نمای درونی از کاخ ورسای فرانسه

کاخ فونتنبلو (Fontainebleau Palace)

در منطقه فونتنبلو، کاخی با همین نام وجود دارد که سیر تاریخی آن بسیار جالب است. این کاخ، جایی است که ناپلئون در آن از سلطنت کناره‌گیری کرد و سپس به البا تبعید شد. تاریخ بنا شدن کاخ به حوالی سال‌های 1130 باز می‌گردد و از کاخ‌های ورسای و لوور قدیمی‌تر است. کاخ فونتنبلو زمانی خانه ماری آنتوان بوده و غیر از او، شخصیت‌های مشهور و غیر مشهور دیگری هم در آن سکونت داشته‌اند.

راهرو‌های زیبا و با تزئینات این کاخ، شما را به اتاقی می‌رسانند که زمانی ناپلئون در آن تاج‌گذاری کرده است؛ اما یکی از مهم‌ترین نکات این کاخ، دست‌نخورده باقی ماندن آن است. علاوه بر عمارت کاخ، باغ، جنگل و پارک‌هایی هم در محدوده آن هستند. فونتنبلو تقریباً در فاصله 55 کیلومتری از مرکز پاریس قرار گرفته و دیدن آن را حتماً به گردشگران توصیه می‌کنیم. ساعات بازدید از این مجموعه در ماه‌های مختلف سال، تغییرات اندکی دارد که پیشنهاد می‌کنیم قبل از رفتن به آنجا، حتماٌ از زمانشان آگاه شوید.

  • هزینه بازدید از کاخ فونتنبلو: 14 یورو
  • ساعات بازدید از کاخ فونتنبلو: از 09:00 تا 17:00
  • وب‌سایت کاخ فونتنبلو: chateaudefontainebleau.fr
  • مکان: فونتنبلو

موقعیت دقیق کاخ فونتنبلو روی نقشه

Lastsecond.ir-france-best-attractions-fontaenbleu.jpg
کاخ فونتنبلو از جاذبه های فرانسه

شهرها و مناطق دیدنی فرانسه

بعضی شهرها یا مناطق فرانسه به صورت کلی توریستی و دیدنی هستند. بافت شهری، جاذبه‌های متعدد یا حتی حال و هوای ویژه آن‌ها سبب می‌شود به مسافران توصیه شود کل شهرها را بازدید کنند. با این مقدمه، در ادامه شهرها یا مناطقی را به شما معرفی می‌کنیم که بازدید از کل آن‌ها توصیه می‌شود. بنابراین، لازم است زمان زیادی را برای بازدید از این مناطق در نظر بگیرید.

جزیره سنت میشل (Saint Michel)

سنت میشل، جزیره‌ای است که هیچ گردشگری نباید دیدن آن را از دست بدهد. در این جزیره، باغ‌های میوه، مراتع، قلعه تاریخی و خانه‌های بسیار زیبایی هستند که جذابیت بسیاری را به سنت میشل بخشیده‌اند. بخش‌های مختلف این جزیره بین قرن 11 و 13 ساخته شده‌اند و مهم‌ترین سازه در سنت میشل، کلیسا و صومعه‌اش است. راه ارتباطی به سنت میشل، پلی است که در سال 1879 ساخته شده است.

جزیره، حدود 80 متر بالاتر از سطح آب است و به آن، هرم دریا هم می‌گویند. یکی از نکات جالب درباره جزیره سنت میشل، وجود دیوار دفاعی در اطراف آن است. کلیسای این جزیره، از مهم‌ترین کلیساها برای مسیحیان و زیارت کردنشان است. همچنان مسیحیانی هستند که طبق سنت‌های قدیمی، با پای برهنه طول خلیج اینجا را طی می‌کنند. برای اینکه از پاریس به سنت میشل بیایید، حدود 4 ساعت زمان نیاز دارید. بخشی از این مسیر را باید با قطار و بخش دیگر آن را با اتوبوس طی کنید.

موقعیت دقیق سنت میشل روی نقشه

Lastsecond.ir-france-best-attractions-mont-saint-michel.jpg
نمایی زیبا از سنت میشل در نورماندی

شهر تاریخی استراسبورگ (Strasbourg Historic Town)

در مرکز قسمت قدیمی این شهر، می‌توانید فرهنگ و تاریخ فرانسه و حتی آلمان را مشاهده کنید. یکی از بهترین کارهایی که هنگام مشاهده این شهر به شما پیشنهاد می‌کنیم، پرسه‌زدن در کوچه‌پس‌کوچه‌ها و قسمت‌های مختلف بخش قدیمی استراسبورگ است. روی سنگ‌فرش‌های قرون وسطایی راه بروید و سر از مسیرهای پرپیچ‌وخم و بافت جذاب شهر در آورید.

خانه‌های نیمه‌چوبی و ساختمان‌هایی از قرن دوازده و پانزده، کلیساهای باستانی، میدان‌هایی که پر از کافه‌هایی با صندلی‌های بیرون چیده شده هستند و قسمت‌های دیگر، همگی بخش‌هایی از تکه قدیمی شهر استراسبورگ به‌حساب می‌آیند. استراسبورگ، شهری است که با قدم گذاشتن در آن به چند قرن قبل می‌روید.

موقعیت بخش‌های تاریخی شهر استراسبورگ

Lastsecond.ir-france-best-attractions-strasbourg-historic-town.jpg
خانه‌های نیمه‌چوبی و زیبای شهر استراسبورگ

شهر لیون (Lyon City)

شهر لیون به‌عنوان سومین شهر بزرگ فرانسه و یکی از مقاصد جذاب برای گردشگران شناخته می‌شود. این شهر، جذابیت‌های مختلفی دارد که افراد را با سلیقه‌های مختلف به آنجا می‌کشاند. لیون برای شکم‌پرست‌ها به‌نوعی بهشت محسوب می‌شود، چراکه تعداد زیادی رستوران دارد. شما در لیون امکان این را دارید که غذاهای محلی و منطقه‌ای فرانسه را تجربه کنید. برخی از رستوران‌های شهر لیون فرانسه، استاندارد میشلین دارند و این گواه از کیفیتشان دارد.

از طرف دیگر، پیشنینه تاریخی شهر، آن را برای کسانی جذاب می‌کند که به تاریخ علاقه دارند. وجود خانه‌های رنسانسی، خرابه‌های رومی و مانند آن‌ها از جمله این موارد هستند. در لیون، یکی از قدیمی‌ترین موزه‌های استودیو فیلم‌سازی هم وجود دارد. موزه‌های دیگری هم در شهر لیون هستند که در آن‌ها آثاری از قرن 14 تا 20 پیدا می‌کنید.

موقعیت دقیق شهر لیون روی نقشه

Lastsecond.ir-france-best-attractions-lyon-1.jpg
کوچه‌پس‌کوچه‌های شهر لیون

شهر آرلس (Arles City)

 شهر آرلس نزدیک منطقه کمرگو است. آرلس به ثبت جهانی رسیده و همین امر اهمیت آن را بیشتر می‌کند. در این شهر، فروشگاه‌های مختلف و رستوران‌های متفاوت هم وجود دارد. در شهر آرلس می‌توانید نمایی از یک شهر قدیمی را مشاهده کنید و خود را در زمان‌های گذشته تصور کنید. نکته بسیار جالبی که باید درباره آرلس بدانید، آن است که این شهر، شهری بوده که وینسنت ون‌گوگ برای برخی از آثارش از آن الهام می‌گرفته است.

موقعیت دقیق رستوران آرلس روی نقشه

Lastsecond.ir-france-best-attractions-arles-1.jpg
بخش‌هایی از شهر آرلس

شهر کارکاسونه (Carcassonne City)

کارکاسونه از دیگر مکان های دیدنی فرانسه است که می‌توانیم آن را کمی شبیه به دیزنی‌لند پاریس بدانیم. به محض ورود به کارکاسونه می‌توانید خودتان را در قرون وسطی تصور کنید و با هر قدمی که بر سنگ‌فرش‌ها می‌گذارید، یک گام بیشتر به گذشته بازگردید. قلعه کارکاسونه 52 برج دارد که تعدادی از آن‌ها هم در قرن 19 بازسازی شدند. یک پل متحرک برای این دژ وجود دارد که باید از روی آن قدم بردارید و داخل قلعه شوید. این قلعه، بیشتر شبیه به یک افسانه است تا واقعیت.

موقعیت دقیق کارکاسونه روی نقشه

Lastsecond.ir-france-best-attractions-carcassonne.jpg
شهر کارکاسونه از بهترین جاهای دیدنی فرانسه

شهر آنسی (Annecy City)

شهر آنسی با طبیعت و مناظری که دارد، توجه گردشگران و مسافران فرانسه را به خود جلب کرده است. مرتفع‌ترین کوه در قسمت کوهستانی این شهر قرار دارد و ارتفاع آن به حدود 4 هزار و 810 متر می‌رسد. در این شهر می‌توانید دریاچه کریستالی آنسی، دره‌ها و آبشارهای آن را مشاهده کنید. با در نظر گرفتن طبیعت این شهر، شما می‌توانید ورزش‌ها و تفریحات گوناگونی را هم انجام دهید. کوه‌نوردی، اسکی، دوچرخه‌سواری، سورتمه، از جمله ورزش‌هایی هستند که در شهر آنسی از آن‌ها استقبال می‌کنند و ظرفیت انجام آن‌ها وجود دارد.

شهر آنسی را با بافتی که دارد، به‌عنوان ونیز آلپ هم می‌شناسند. خانه‌هایی که در این شهر می‌بینید، راه‌ها و کانال‌های ارتباطی، همگی جذابیت‌های خاص خودشان را دارند و برای بازدیدکنندگان جاذبه‌های متفاوتی به‌شمار می‌آیند. اگر به قسمت قدیمی شهر بروید، می‌بینید که آنجا از هر رشدی که آن را از اصالتش خارج کند، به‌دور مانده است. برای درک بهتر این شهر، بهتر است با قدم‌هایتان نقطه‌نقطه آن را جستجو کنید. ساختمان‌ها، درختان و انعکاس عکس کوه‌ها را در آب دریاچه‌ها ببینید و آن‌ها را در خاطره‌تان ثبت کنید.

موقعیت دقیق شهر آنسی روی نقشه

Lastsecond.ir-france-best-attractions-annecy.jpg
شهر آنسی، از مکان های دیدنی فرانسه

شهر کن (Cannes City)

کن از شناخته‌شده‌ترین شهرهای فرانسه است که عمده دلیل شهرت آن هم جشنواره سالانه فیلمش به‌شمار می‌آید. جشنواره کن، هرساله بین اردیبشهت تا خرداد برگزار می‌شود و در این بازه زمانی، می‌توانید هنرمندان مطرح دنیا را در فرش قرمزها و مراسم کن از نزدیک ببینید. جدای از این مراسم، هتل‌های فوق‌العاده این شهر، بوتیک‌های شگفت‌انگیزش و رستوران‌های آن بسیاری از مسافرانی را که به فرانسه سفر کرده‌اند، به اینجا می‌کشاند. اگر به هیچ‌کدام از این مواردی که اشاره کردیم، علاقه‌ای ندارید، از سواحل این شهر استفاده کنید و از قدم‌زدن در کنار آن‌ها لذت ببرید.

موقعیت دقیق شهر کن فرانسه روی نقشه

Lastsecond.ir-france-best-attractions-cannes.jpg
شهر کن از جاهای دیدنی فرانسه

جاهای طبیعی فرانسه

 طبیعت فرانسه هم به اندازه تاریخ و آثار متنوعش، دیدنی و زیباست. این کشور برای عاشقان طبیعت به اندازه علاقمندان به شهرگردی، جاذبه دارد. طبیعت بی‌نظیر فرانسه مدیون موقعیت جغرافیایی این کشور در میانه اروپا است که هم مناظر کوه‌های آلپ را می‌توانید داشته باشید و هم سواحل متنوع. در ادامه، تعدادی از محبوب‌ترین مناظر طبیعی فرانسه را به شما معرفی می‌کنیم که می‌توانید آن‌ها را در برنامه سفرتان قرار دهید.

منطقه پرووانس (Provence Region)

تصویر این دشت‌های لوندر آن قدر در جاهای مختلف از جمله بکگراند ویندوز استفاده وعادی شده که باعث شده هیچ وقت به این فکر نکنیم که این تصویر زیبا کجاست. دشت‌های لوندر یا همان اسطوخودوس، از دیدنی‌ترین مناظری هستند که نباید آن‌ها را در منطقه پرووانس فرانسه از دست بدهید. دشت‌های لوندر را می‌توانید در تابستان مشاهده و بوی خوش رایحه آن‌ها را استشمام کنید. البته این نکته را باید در نظر بگیرید که افزون بر اسطوخودوس، مزرعه گل‌های آفتابگردان، درختان زیتون و بوته‌های رزماری از دیگر مناظر تماشایی در این منطقه هستند. فراموش نکنید که بسیاری از این قسمت‌‌‌ها، الهام‌بخش هنرمندانی مثل پابلو پیکاسو هم بوده‌اند.

موقعیت دقیق منطقه پرووانس روی نقشه

Lastsecond.ir-france-best-attractions-lavender.jpg
دشت‌های اسطوخودوس

منطقه کمرگو (Camargue Region)

منطقه کمرگو به واسطه طبیعت و حیات‌وحشی که دارد، منظره‌های کم‌نظیری را پیش چشمان شما به نمایش می‌گذارد و از بهترین گزینه‌ها برای کسانی است که تور فرانسه نوروز گرفته‌اند. اگر دوست دارید که هوای پاک استشمام کنید و دویدن آزادانه اسب‌های وحشی را ببینید، حتماً به این منطقه بروید. در اینجا حدود 300 نوع پرنده مختلف هم وجود دارد که کمرگو را به محل مناسبی برای پرنده‌نگری تبدیل می‌کند. فراموش نکنید که این منطقه، محافظت شده است.

 

موقعیت منطقه کمرگو

دره لوار (Loire Valley)

دره لوار که به فرانسوی لوآغ خوانده می‌شود، یکی دیگر از جاهای دیدنی فرانسه است که به ثبت جهانی درآمده است. این دره، قلعه‌های بسیاری را در خودش جای داده که هر کدام از آن‌ها زیبایی مسحورکننده‌ای دارند. بیشتر این قلعه‌ها بین قرن‌های 15 و 16 ساخته شده‌اند و چون از شهر پاریس فاصله دارند، در حین جنگ از بین نرفته‌اند. بیشتر این قلعه‌ها در مراتع سرسبز و جنگل‌های دره لوار فرانسه پراکنده شده‌اند. دره لوار، از جاهای دیدنی فرانسه است که در یونسکو هم ثبت شده است.

 

موقعیت دقیق دره لوار روی نقشه

Lastsecond.ir-france-best-attractions-loire-valley.jpg
نمایی از قلعه‌ای در دره لوار

سخن آخر

چه با تور فرانسه به این کشور بروید، چه به‌صورت شخصی، می‌توانید با شناخت بهترین جاهای دیدنی فرانسه، سفرتان را به‌یادماندنی کنید. کشور فرانسه به‌خودی‌خود مثل یک موزه است که این موزه دسته‌بندی‌های پرشماری دارد و از طبیعت گرفته تا شهرهایی با معماری غنی، جاذبه‌های متنوعی را در بر می‌گیرد. از هر نوع و شکلی که هوس کنید، در این کشور و مناطق مختلف آن، جاهای دیدنی پیدا می‌کنید. کافی است که پیش از رفتن، اطلاعات لازم را به‌دست آورید و راهنمای سفر به فرانسه را به دقت مطالعه کنید.

 

تألیف: تیم نویسندگان لست‌سکند

پویا دهقان
پویا دهقان

گردشگری خوانده‌ام و به‌شدت دوست دارم با ماجراجویی، چیزهای جدیدی کشف کنم و کارهای هیجان‌انگیزی انجام بدهم. سعی می‌کنم این‌طور آگاه‌تر شوم. دوست دارم فرصت‌های خالی‌ام را به شنیدن موسیقی و عکاسی توی کوچه‌پس‌کوچه‌های طهران بگذرانم و از حس‌وحالم بنویسم. کتاب خواندن، فیلم دیدن، معاشرت و کسب تجربه‌های جدید، دنیایم را کامل‌تر می‌کند!