لوکیشن‌های فیلمبرداری سریال برکینگ بد (breaking bad)

4.6
از 5 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
جذاب ترین لوکیشن‌های سریال برکینگ بد (breaking bad)
21 آذر 1399 08:00
0

با وجود این که چندین سال از اتمام سریال برکینگ بد می‌گذرد، کماکان  به عنوان یکی از ترند ترین سریال‌های جهان شناخته می‌شود و کم تر سریالی نظریش در جهان ساخته شده است. بدون شک breaking bad یکی از برترین سریال‌های تاریخ محسوب می‌شود که در لیست تماشای بسیاری از طرفداران فیلم و سریال قرار گرفته است.

در این مطلب قصد معرفی لوکیشن و موقعیت‌های فیلمبرداری سریال breaking bad را داریم تا فضای دوست داشتنی آن را باری دیگر برای هوادارانش یادآوری کنیم.

در ضمن اگر شما تا کنون این شاهکار را تماشا نکردید و قصد دارید که در آینده به تماشای آن بنشینید، ممکن است بخشی از خط داستانی breaking bad برایتان اسپویل شود. بنابراین پیش از ادامه دادن به خواندن این مطلب این نکته را در نظر داشته باشید.

 

برکینگ بد

 

1. خانه والتر وایت

 با یکی از معروف ترین لوکیشن‌های سریال کارمان را آغاز می‌کنیم. این لوکیشن جایی نیست به جز خانه والتر وایت. به احتمال زیاد ایستادن جلوی خانه هایزنبرگ و عکاسی از  در و پنجره این مکان ایده خیلی خوب نباشد! به هر حال اگر کسی شهامت انجام این کار را داشت، اکیدا توصیه می‌کنیم که در این خانه را نزند. بد نیست اشاره‌ای هم به خلاصه یکی از معروف ترین دیالوگ هایی که در داخل این ملک بین والتر وایت و اسکایلر (همسر والتر) اتفاق افتاد داشته باشیم.

واتلر وایت: «من در خطر نیستم اسکایلر، من خود خطرم. یه آدمی در خونه‌ش رو باز میکنه و تیر میخوره، به نظرت اون منم؟ نه. من اونی‌ام که در رو زده !»

خانه والتر وایت و تقریبا تمامی لوکیشن‌های فیلم برداری این سریال در آمریکا، ایالت نیومکزیکو و شهر آلبوکرکی ضبط شده است. پیش از شروع فیلمبرداری، تصمیم اصلی تیم سازنده  بر این بود که این سریال را در ایالت کالیفورنیا و شهر لس آنجلس انجام بدهند. اما به دلیل تخفیف مالیاتی که ایالت نیومکزیکو به سازندگان برکینگ بد ارائه کرد آنقدر قانع کننده بود تا این سریال در این شهر و ایالت فیلمبرداری شود. 

 

خانه والتر وایت

سریال برکینگ بد

 

2. صحرای توهاجیلی (Tohajiilee)

صحرای توهاجیلی لوکیشن جدا نشدنی سریال breaking bad بود. از خراب شدن ون معروفشان گرفته تا دادوستدها و مرگ‌های بسیاری که در این صحرا رخ داده آن را به یکی از مهم‌ترین لوکیشن‌های سریال تبدیل کرده است.

صحرای توهاجیلی در ایالت نیومکزیکو واقع شده و به استراحت گاه سرخپوستان آمریکایی شهرت دارد. در واقعیت صدها صحرای دیگر وجود دارند که بزرگ‌تر، دارای حیات وحش متنوع تر و حتی در معمولی بودن هم حتی از توهاجیلی شناخته شده‌تر هستند! شاید اگر سریال برکینگ بد در این مکان فیلم برداری نمی‌شد، من و شما هم نام این صحرا را هرگز نمی‌شنیدیم. 

 

توهاجیلی

breaking bad desert.JPG

breaking bad desert.JPG

breaking bad desert.JPG

 

3. رستوران گاس: Los Pollos Hermanos

از همان ابتدا هم گاس، هم رستورانش و هم پیشخدمتانش مشکوک بودند و نوید یک دشمن بالقوه را می‌دادند. اما چیزی که کسی فکرش را نمی‌کرد سرسختی گاس فرینگ بود. تصور این که آن مرد متشخص با آن لحن صحبت کردن و پوشش مرتبش همچین کارهایی را بتواند انجام دهد دشوار بود. این رستوران در واقع یکی از شعب رستوران twister در شهر الکوبرکی است که در حال حاضر نیز دایر بوده و به طور قطع مشهورترین شعبه این برند محسوب می‌شود.

اما نکته ظریفی که شاید تاکنون به آن دقت نکردید، موقعیت این رستوران است. رستوران Los Pollos Hermanos در جنوب این شهر و در مکانی نه چندان پر سکنه واقع شده است. موقعیت و دور دستی این رستوران، امتیاز ویژه‌ای به گاس می‌داد تا بتواند با سهولت بیشتری آن تشکیلات و آشپزخانه واقعی تر را اداره کند.

 

رستوران گاس

رستوران گاس

رستوران گاس

رستوران گاس

 

4. خانه جسی پینکمن و جین مارگولین

سریال Breaking bad در همان چند فصل نخست به ما فهماند از آن دست سریال هایی نیست که خیلی به نظر مخاطب اهمیت بدهد! مرگ و صحنه‌های غم‌انگیز بسیاری در سریال اتفاق افتاد که شاید هیچ یک از طرفداران آن راضی به اتفاقش نبودند. یکی از دلخراش ترین آن‌ها مرگ جین مارگولین بود. واقعا تیم سازنده به جز آزار دادن دل طرفداران خود چه دلیلی داشتند تا زوج دوست داشتنی جسی و جین را از مخاطبان بگیرند؟

در غرب آلبوکرکی و مرکز خیابان NE/Rte جایی است که جسی پینکمن تصمیم به اجاره خانه جدید خود می‌گیرد، خانه‌ای درست چسبیده به محل سکونت جین مارگولین.

 

جسی پینکمن

سریال برکینگ بد

خانه جسی پینکمن

 

5.  نیوهمپشایر یا باز هم نیومکزیکو ؟

در دنیای فیلمسازی یا هرگونه نمایش دیگر، سازندگان از تروکاژهای مختلفی برای ساخت اثر خود استفاده می‌کنند که یکی از اهداف آن به کاهش دادن بودجه ختم می‌شود.

در فصل پایانی برکینگ بد شاهد سکانس هایی از والتر وایت هستیم که در اوج سرمای ایالت نیوهمپشایر به آخر خط خود رسیده. اما ایالت نیوهمپشایر از ایالت‌های شمال شرقی آمریکا محسوب می‌شود و نسبت به یکی از جنوبی ترین ایالات آمریکا، یعنی نیومکزیکو فاصله بسیاری دارد. بنابراین سازندگان برکینگ بد طی یک ایده کاملا منطقی تصمیم به ضبط سریال در همان ایالت نیومکزیکو گرفتند، به طور دقیق تر این سکانس ها که در قسمت‌های آخر سریال شاهدش هستیم درست در پیست اسکی این ایالت فیلم برداری شده است.

البته این دست از تغییر لوکیشن ها را در بسیاری از سریال‌ها می‌توان مشاهده کرد. برای مثال در لوکیشن فیلمبرداری سریال خانه کاغذی یا money heist شاهد این هستیم که سارقان از ضرابخانه ملی اسپانیا سرقت می‌کنند، اما در حقیقت تمامی موقعیت های فیلم برداری آن سکانس‌ها به استدیوی نتفلیکس (لوکیشن داخلی) و شورای تحقیقات ملی اسپانیا (لوکیشن خارجی) که نسبت به ضرابخانه از تدابیر امنیتی کمتری برخوردار بودند، تعلق داشت.

نیوهمپشایر

سریال برکینگ بد

 

سایر لوکیشن های معروف برکینگ بد

 

carwash breaking bad.JPG
در این کارواش هم ماشین شسته می‌شد هم پول
سائول گودزمن
دفتر سائول گودزمن را به خاطر دارید؟
Tuco Salamanca spot
پاتوق غول مرحله اول را چطور ؟
Hank & Marie Schrader house
خانه هنک و ماری
jesi house breaking bad.JPG
خانه جسی پینکمن و آن ون معروف
شهر آلبوکرکی
نمایی از شهر آلبوکرکی در ایالت نیومکزیکو

 

تمامی لوکیشن‌های سریال برکینگ بد

در آخر اگر تمایل دارید که از تمامی موقعیت‌های فیلمبرداری سریال آگاه ‌شوید کافیست تا به نقشه زیر نگاهی بندازید. در این نقشه معرفی لوکیشن‌های سریال با دقت بالایی انجام شده است و کافیست تا بر روی نقطه مورد نظر کلیک کنید تا به دنیای breaking bad بازگردید.

 

 

 منبع: thennowmovielocations

 

مهدی فتاحی
مهدی فتاحی

نویسندگی جورترین پازلی است که در زندگی پیدا کرده‌ام. به عنوان برنامه‌نویسی که نویسنده هم هست، باور دارم تلفیق هر چیزی با نوشتن، لذت‌بخش‌تر می‌شود. فرقی نمی‌کند چه علاقه‌ای دارید و چه کاری انجام می‌دهید، نوشتن همان چاشنی است که هر کاری را جذاب‌تر می‌کند.