از خطرناک‌ترین مکان‌های جهان بازدید کنید!

4.1
از 52 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
سفر به این مکان‌ها ممکن است به قیمت جانتان تمام ‌شود! + تصاویر
23 آذر 1399 07:00
0

​​​​​​​​اگرچه مکان‌های زیادی در دنیا وجود دارند که به راحتی می‌توان به عنوان بهشت از آنها یاد کرد، اما مکان‌های دیگری نیز در دنیا وجود دارند که توصیه می‌شود افراد به خاطر خطرات ناشناخته به آنجا قدم نگذارند. در اینجا ما دقیقا در مورد این مکان‌ها می‌خواهیم صحبت کنیم. بنابراین اگر به دنبال مقصد ایده‌آل برای تعطیلات خود هستید، این لیست مناسب شما نخواهد بود. در این مطلب از لست سکند خطرناک‌ترین مکان‌های که در دنیا وجود دارند، معرفی شده که تنها برای یک ماجراجویی جدی مناسب هستند.

 

۱۰ مکان خطرناک در دنیا

اگر از مکان‌های خطرناک جهان تا به امروز آگاه نبودید و بدون هیچ اطلاعی برخی از آنها را در لیست سفرهای خود قرار داده‌اید، احتمالا این مکان‌ها در سفرهای احتمالی شما را شگفت‌زده می‌کردند. برای جلوگیری از این شگفت‌زدگی وحشتناک، این لیست را بررسی کنید تا بتوانید مقصد مناسبی برای ماجراجویی خود انتخاب کنید.

 

جاده مرگ؛ جاده ای بسیار خطرناک

جاده یونگاس شمالی (North Yungas) به تمام دلایل درستی که می توانید حدس بزنید به عنوان «جاده مرگ» شناخته می‌شود. این گذرگاه ۴۳ مایلی (‏۶۹ کیلومتری)‏ به دلیل مه، رانش زمین، آبشارها و صخره‌هایی که در هر پیچ ۲۰۰۰ فوت (‏۶۱۰ متر) ‏ارتفاع دارند، بسیار خطرناک است. تا سال ۱۹۹۴، هر ساله حدود ۳۰۰ راننده در این جاده کشته می‌شدند. آمار کشته‌شدگان در این جاده، نام مستعار جاده مرگ را برای جاده یونگاس شمالی توجیه می‌کند و اجازه می‌دهد که آن را در لیست خطرناک‌ترین مکان‌های جهان قرار دهیم.

این جاده، جنگل‌های بارانی آمازون را به پایتخت متصل می‌کند و توسط مناطق کوهستانی احاطه شده است. پیچ‌های تند این جاده برای اغلب وسایل نقلیه مناسب نیست (این پیچ‌ها باعث می‌شدند بسیاری از کامیون‌ها با مسافران و بار خود به سمت دره منحرف شوند). به همین دلیل، برای همین، اغلب تاجران و بازرگانان برای فروش چوب و محصولات خود در منطقه به کامیون‌ها و اتوبوس‌ها پناه می‌برند.

جاده یونگاس

جاده یونگاس

جاده مرگ

 

جزیره مار؛ کشنده‌ترین مکان بر روی زمین

جزیره‌ای در ۲۵ مایلی ساحل بزریل وجود دارد که مردم محلی هرگز جرأت رفتن به آنجا را ندارند. شایعاتی مبنی بر این وجود دارد که آخرین ماهی‌گیری که بیش از حد به این ساحل نزدیک شده بود، بعد از چند روز، بی‌جان در قایق خود که تبدیل به استخر خون شده بود، پیدا شد.

این جزیره مرموز با نام «ایلها دا کوییمادا گراند» (Ilha da Queimada Grande) شناخته می‌شود و طبق گزارش‌ها پا گذاشتن در آنجا به قدری خطرناک می‌باشد که دولت برزیل بازدید از آن را برای هر کسی ممنوع اعلام کرده است. در واقع تهدید اصلی این جزیره مارهای افعی سرنیزه‌ای زرین (golden lancehead snakes) هست که جزو مرگبارترین مارهای جهان شناخته می‌شوند. زهر این مار کشنده‌ترین زهر در میان مارهای جهان است.

جزیره مار

جزیره ایلها دا کوییمادا گراند

جزیره مار

 

دریاچه ناترون؛ نامهربان‌ترین مناطق روی زمین

اجازه ندهید حلقه شوره‌زارها در حاشیه دریاچه ناترون (Lake Natron) شما را گول بزند. این دریاچه به عنوان نامهربان‌ترین منطقه در روی زمین شناخته می‌شود. دریاچه ناترون در تانزانیای شمالی بسیار شبیه به دریاچه‌ای ازآتش است. آب این دریاچه مقادیر زیادی ناترون (دی هیدرات کربنات سدیم) دارد که برای پوست و چشم انسان بسیار خطرناک بوده و همچنین گاهی أوقات سطح PH آب به بالای ۱۲ می‌رسد.

علاوه بر این، دریاچه حاوی باکتری‌های قرمز رنگی است که باعث شده رنگ آن صورتی یا سرخ رنگ به نظر برسد. با اینکه بسیاری از گونه‌های جانوری هرگز نمی‌توانند آب این دریاچه را تحمل کنند، سیانوباکتری‌ها (باکتری‌هایی که نیازی به اکسیژن ندارند و برای تولید مواد غذایی تنها به نور و آب نیاز دارند) دریاچه ناترون را خانه خود کرده‌اند و رنگ عجیب دریاچه نیز متعلق به آنهاست. شاید عجیب باشد اگر بگوییم، بیش از ۲.۵ میلیون فلامینگوی کوچک (Lesser Flamingos) نیز در این دریاچه زندگی می‌کنند و البته باید گفت که دریاچه ناترون تنها محل تولید مثل آنهاست. به همین منظور از این دریاچه محافظت شدیدی می‌شود.

دریاچه ناتر

دریاچه ناترون

فلامینگو

 

اویمیاکن؛ تجربه یک شرایط اقلیمی عجیب

اویمیاکن (Oymyakon) روستای کوچکی در اویمیاکونسکی (Oymyakonsky) روسیه است. این مکان به خاطر شرایط آب و هوایی عجیب خود یکی از خطرناک‌ترین مکان‌ها برای سفر شناخته می‌شود. دمای هوای منطقه اغلب تا ۴۰- درجه سانتی‌گراد کاهش می‌یابد و ادامه زندگی در این منطقه را تقریبا غیرممکن می‌کند. دمای هوای در اویمیاکن، بازدید را برای اکثر گردشگران و مسافران ناممکن کرده است. زیرا بسیاری از افراد در این دما زنده نمی‌مانند.

علاوه بر دمای هوا، یکی دیگر از دلایلی که گردشگران به اینجا سفر نمی‌کنند، عدم وجود سبزیجات است. در این منطقه هیچ گیاهی نمی‌تواند رشد کند، بنابراین کمبود غذا مسئله بسیار مهمی است. ساکنان اویمیاکن حدودا ۵۰۰ نفر هستند که توانسته‌اند از این سرمای سخت جان سالم به درببرند.

روستای اویمیاکن

اویمیاکن

اویمیاکن

 

دره مرگ؛ دور‌ترین نقطه بر روی زمین

دره مرگ (Death Valley)، دره‌ای صحرایی در مرز کالیفرنیا و نوادا با گرمای بسیاری شدید است. این مکان به عنوان یکی از گرم‌ترین مکان‌های جهان نیز شناخته می‌شود. در خاورمیانه و آفریقا چندین بیابان وجود دارد که در تابستان دمای آنها به اوج خود می‌رسد و می‌توانند برای رسیدن به عنوان دره مرگ با هم به رقابت بپردازند. گرم‌ترین مکان بر روی زمین، دمای خود را در ژوئن ۲۰۱۸ ثبت کرده است. میانگین دما در خنک‌ترین ساعات روز (هنگام شب) ۱۰۸.۱ درجه فارنهایت (۴۲ درجه سانتی‌گراد) بود. میانگین دما در چهار روز متوالی در طی روز به ۱۲۷ درجه فارنهایت (حدودا ۵۲ درجه سانتی‌گراد) رسید و توانست بالاترین دمای ثبت شده در جهان را برای خود ثبت کند.

گروهی از مهاجران در زمستان‌ سال‌های ۱۸۴۹ تا ۱۸۵۰ در این مکان مفقود شدند و نام دره مرگ را برای این منطقه به ارمغان آوردند. در حالی که تنها یک نفر در اینجا مرد، اما همه فکر می‌کردند که این دره گورستان جمعی آن‌ها شده است. این گروه توسط دو مرد جوان به نام ویلیام لویس مانلی (William Lewis Manly) و جان راجرز (John Rogers) که پیش از این در عملیات اکتشاف آموزش زیادی دیده بودند، پیدا شدند.

وقتی مردان از دره بالا آمدند و بر فراز کوهستان پانامنت (Panamint) قرار گرفتند، یکی از مردان برگشت و به پشت سر خود نگاه کرد و گفت: خداحافظ، دره مرگ!

کالیفرنیا

دره مرگ

دره مرگ کالیفرنیا

 

ساحل اسکلت؛ آب و هوای وحشتناک

ساحل اسکلت (Skeleton Coast) در جنوب آنگولا تا شمال نامیبیا گسترده شده و از رودخانه کونین (جنوب) تا رودخانه سواکوب امتداد دارد. ساحل اسکلت به دلیل آب و هوای وحشتناک خود در لیست کشنده‌ترین مکان‌های روی زمین قرار گرفته و احتمال زنده ماندن در این ساحل تقریبا صفر است. هوا، بادهای گرم، کمبود مواد غذایی و آب باعث شده که این مکان برای مسافرت مناسب نباشد.

این منطقه به غیر از شرایط سخت آب و هوایی، مملو از استخوان‌های حیوانات متعدد ( از جمله استخوان‌های نهنگ، فیل، لاک‌پشت، خوک آبی و غیره) می‌باشد که ظاهر عجیب و وحشتناکی به این منطقه داده است. جدا از شرایط طبیعی، تهدیدات انسانی (خشونت و سرقت گروهی) موجود در منطقه باعث شده که گردشگران دور این مکان را برای سفر خط بکشند. بدون شک این مکان یکی از خطرناک‌ترین مکان‌های موجود بر روی کره زمین است.

ساحل اسکلت

ساحل اسکلت

ساحل اسکلت

 

صحرای داناکیل؛ منطقه‌ای فعال از نظر آتشفشانی

​​​​​​​​یکی از غیرمسکونی‌ترین مناطق جهان، صحرای داناکیل (Danakil Desert) در شرق آفریقاست. صحرای داناکیل با دمای بیش از ۵۰ درجه سانتی‌گراد، آتشفشان‌ها و آبفشان‌هایی که گاز سمی منتشر می‌کنند، برای سفر و گردشگری مکانی مناسب نیست. حتی اگر مدت زمان کوتاهی در آنجا بمانید، جسم شما می‌تواند آسیب شدیدی ببیند.

بیشترین عوارض جانبی به خاطر حضور غلظت بالای بخارهای مسموم کننده گوگرد در منطقه رخ می‌دهد. این منطقه یک منطقه آتشفشانی فعال است. علاوه بر خطرات گفته شده، دمای هوا در اینجا به ندرت کمتر از ۵۰ درجه می‌شود. در نتیجه صحرای داناکیل را به یکی از خطرناک‌ترین مناطق جهان برای سفر تبدیل کرده است.

آفریقا

آفریقا

صحرای داناکیل

 

دروازه جهنم؛ دری به روی جهنم

حفره گازی در ترکمنستان به دروازه جهنم (Gates Of Hell) مشهور است. اینجا یک میدان گازی طبیعی درون یک غار زیرزمینی می‌باشد. زمین‌شناسان آن را به آتش کشیدند تا از گسترش گاز متان در منطقه جلوگیری کنند. این منطقه از سال ۱۹۷۱ در حال سوختن است.  این گاز در وسط صحرای کاراکوم (Karakum Desert)، حدودا ۲۶۰ کیلومتری شمال پایتخت ترکمنستان و در نزدیکی روستای درویزه (Derweze)، عشق‌آباد قرار دارد.

ذخیره گازی که در اینجا کشف شده یکی از گسترده‌ترین گازهای طبیعی جهان است. افراد محلی به دلیل انفجار، گلفشان و شعله‌های نارنجی در دهانه بزرگ این منطقه با قطر ۷۰ متر، نام «دری به سوی جهنم» (Door to hell) را به این منطقه داده‌اند.

ترکمنستان

حفره گازی

دروازه جهنم ترکمنستان

 

جزیره سنتینل شمالی؛ مکانی ممنوعه، خطرناک و مرموز

جزیره سنتینل شمالی (North Sentinel island) که در جزایر آندامان قرار گرفته، یکی از خطرناک‌ترین مکان‌های جهان برای بازدید گردشگران به حساب می‌آید. مردم بومی در این مکان به روش سنتی خود زندگی می‌کنند و تمام راه‌های ممکن برای ارتباط با جهان خارج را رد کرده‌اند. قبیله‌های ساکن در این جزیره به افراد خارجی عادت ندارند و اگر گردشگری پا به این جزیره بگذارد، او را تهدید کرده و نهایتا دست به اعمال خشونت‌آمیز می‌زنند.

دلیلی دیگری که از گردشگران خواسته می‌شود به این مکان سفر نکنند، به خاطر حفظ امنیت جامعه قبیله‌ای است که در اینجا زندگی می‌کنند. آنها مطلقا هیچ ایمنی و مصونیتی ندارند و گردشگران می‌توانند برخی میکروب‌ها، ویروس‌ها و باکتری‌های بیماری‌زا را به آنها منتقل کرد و باعث شیوع آن در کل جامعه شوند.

جزیره

جزیره سنتینل

جزیره

 

پارک ملی مادیدی؛ یک بهشت جنگلی

پارک ملی مادیدی (Madidi National Park) در امتداد رودخانه آمازون در بولیوی واقع شده و مساحت آن در حدود ۱۹ هزار کیلومتر مربع است.  پارک ملی مادیدی در واقع یک جنگل انبوه است که در آن انواع گیاهان و جانواران مختلف دیده می‌شود. برخی از این گونه‌های گیاهی بسیار خطرناک و غیر خوراکی هستند. همچنین این جنگل مملو از شکارچیانی است که می‌توانند هر لحظه گردشگران را سوپرایز کنند. برای همین به گردشگران توصیه می‌شود که هرگز به تنهایی از این پارک بازدید نکنند. این جنگل یکی از بزرگ‌ترین مناطق حفاظت شده جهان است زیرا خطرناک‌ترین حیوانات، پرندگان و گیاهان را در خود جای داده است.

آمازون

پارک ملی مادیدی آمازون

آمازون

 

منبع: traveltriangle

فاطمه فراهانی
فاطمه فراهانی