تجربیات منحصر به فرد، برای کشف هانوی واقعی

5
از 3 رای
تقویم ۱۴۰۳ لست‌سکند - جایگاه K - دسکتاپ
هانوی واقعی (پایتخت ویتنام)، شما را شگفت‌زده می‌کند
25 آذر 1399 10:00
0

هانوی مهد مناظری دیدنی است که در هیچ جای دیگری نمی‌توانید، آنها را ببینید. بازدید از هانوی بدون تجربه مواردی که در این مطلب ارائه شده، کامل نخواهد شد. با این تجربه‌ها می‌توانید به زیر پوست این شهر عجیب و البته زیبا رفته و سفری واقعی به هانوی داشته باشید.

 

هانوی، پایتخت ویتنام

هانوی، پایتخت ویتنام سرشار از تجربیات منحصر به فرد است. چه شما به دنبال بینشی از آشپزی اصیل ویتنامی باشید یا بخواهید یک تئاتر سنتی عروسکی را تجربه کنید، لست‌سکند بهترین‌های هانوی را به شما معرفی می‌کند. همراه ما باشید.

ویتنام

ویتنام

هانوی

 

تجربه سفالگری در محله قدیمی هانوی

در قدیمی‌ترین دهکده، سفال‌گری درست در مرکز محله قدیمی هانوی قرار دارد. در آنجا می‌توانید برای ساعت‌ها سفالگری را تجربه کنید. همچنین امکان ثبت‌نام در یک کلاس سفالگری وجود دارد. در این کلاس‌ها با کمک یک معلم با تجربه در میان یک گروه کوچک، سفالگری را به سبک مردم هانوی تجربه خواهید کرد.

هزینه این کلاس‌ها حدودا ۳۵ دلار است و در این کلاس‌ها اصول اولیه سفالگری را یاد گرفته و می‌توانید ظرف یا چیزی که ساخته‌اید را با خود به خانه ببرید. اگر علاقه‌ای به ثبت‌نام در کلاس سفال‌گری ندارید، در این محله می‌توانید کلاس‌ها و نحوه آموزش سفالگری را مشاهده کنید والبته با صنایع دستی زیبای هانوی آشنا شوید.

ویتنام

سفالگری

سفالگری

 

مانند مادربزرگ‌های ویتنامی آشپزی کنید

غذاهای ویتنامی جزو آن گروه از غذاهای آسیای جنوب شرقی است که اغلب مورد پسند سلایق مختلف گردشگران قرار می‌گیرد. این غذاها نه تنها خوشمزه‌ هستند بلکه مواد اولیه ارزانی برای تهیه آن‌ها نیاز است. برای تجربه یک سفر ماجراجویانه به هانوی، می‌توانید غذای ویتنامی به سبک مادربزرگ‌های ویتنامی بپزید.

برای این تجربه به محله قدیمی هانوی رفته و با یک خانواده محلی صحبت کنید. در این محله مادربزرگ‌ها کلاس آشپزی برگزاری می‌کنند. غذاها با دستور غذای خانوادگی آنها طبخ و آموزش داده می‌شود که در هیچ رستورانی نخواهید دید. در کلاس‌های آشپزی مادربزرگ‌های ویتنامی، زندگی  واقعی یک ویتنامی را خواهید دید که چطور برای وعده‌های مختلف غذایی خود خرید و آنها را طبخ می‌کند. هزینه این کلاس‌ها از ۵۵ دلار شروع می‌شود.

غذاهای ویتنام

غذاهای ویتنام

غذاهای هانوی ویتنام

 

کلاس آشپزی چهار ساعته در مرکز آشپزی هانوی

ویتنام غذاهای منحصربه فرد زیادی دارد و اغلب این غذاها بین گردشگران محبوب هستند. اگر به محله قدیمی هانوی سر نزدید می‌توانید در مرکز آشپزی هانوی کلاس چهارساعته آشپزی را بگذرانند و از اسرار آشپزی ویتنامی‌ها سر در بیاورید. هزینه این کلاس‌های چهار ساعته تنها ۵۰ دلار است. در این کلاس‌ها می‌توانید با آشپز محلی به بازار روز رفته و مواد اولیه غذاها را تهیه کنید. همچنین در فرایند خرید مواد اولیه، در مورد نام غذاهای خیابانی و غذاهای فصلی ویتنام نیز اطلاعات کاملی به دست آورید. بعد در آرامش بنشینید و از غذاهای خانگی خوشمزه‌ای که درست کرده‌اید، لذت ببرید.

غذاهای ویتنام

غذاهای هانوی

تجربیات منحصر به فرد را برای کشف هانوی واقعی

 

تماشای نمایش عروسک‌های بر روی آب

عروسک‌گردانی در آب (Water Puppetry) نوعی هنر سنتی با هویت فرهنگی متمایز در ویتنام است. قدمت این نمایش عروسکی، به بیش از هزار سال پیش در کنار رود سرخ باز می‌گردد. نمایش عروسکی بر روی آب، تغییرات بسیاری داشته است. این هنر نمایشی به لطف اجراهای بی‌نظیر در سراسر جهان مشهور و بسیار مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

در سال‌های اولیه، عروسک‌گردانی در آب زندگی روزمره روستاییان مانند کشاورزی، ماهیگیری، عشق و بازی کودکان را نشان می‌داد. اما در حال حاضر، در این نمایش‌ها موضوعاتی مختلف از جمله افسانه‌های باستانی، اسطوره‌های ویتنامی، داستان‌های تاریخی انتخاب و اجرا می‌گردد. در سفرتان به هانوی حتما به یکی از این نمایش‌های عروسک‌گردانی بر روی آب رفته و با این هنر عجیب و البته مهیّج از نزدیک آشنا شوید. هزینه این برنامه برای هر نفر ۴ دلار است.

عروسک های ویتنام

عروسک های ویتنام

عروسک‌گردانی

 

تجربه یک وعده غذایی با یک خانواده محلی در هانوی

همانطور که گفته شد، فرهنگ آشپزی در ویتنام یکی از مهم‌ترین شاخص‌های فرهنگی این کشور است. هر نقطه از ویتنام فرهنگ غذایی خود را دارد و این رنگارنگی در فرهنگ غذایی باعث شده که فعالیت‌های متنوعی برای تجربه گردشگران ایجاد شود. شاید غذا خوردن با یک خانواده محلی جزو تجربه‌های منحصربه فردی است که کمتر گردشگری آن را رد می‌کند.

 غذا خوردن در کنار مردم محلی اتفاق بسیار جالب و البته لذت‌بخشی خواهد بود. برای این کار می‌توانید با مردم محلی ارتباط بگیرید. آنها شما را به خانه خود دعوت می‌کنند. البته فراموش نکنید که در ارتباط با مردم محلی، صمیمیت را در حد مناسبی حفظ کنید تا آنها به شما اعتماد کنند. اگر اهل ارتباط گرفتن و وارد شدن به حریم خصوصی مردم محلی نیستید، به آژانس‌های گردشگری در خیابان‌های هانوی سر بزنید. آنها برای این خواسته شما، تورهای ویژه‌ای آماده کرده‌اند. البته باید بابت یک برنامه ۴ ساعته ۴۲ دلار پرداخت کنید.

غذاهای محلی

غذاهای ویتنام

غذاهای محلی

 

غذاهای خیابانی، فرهنگ، سرگرمی در یک جیپ باز مانده از عصر شوروی

اگر به دنبال راهی برای کشف و دیدن هانوی به سبک قدیم هستید، تور گردشگری با جیپ بازمانده از عصر شوروی بهترین گزینه‌ انتخابی شما خواهد بود. این تور گردشگری، راهی جالب برای دیدن مناظر هانوی، بوها و سلایق مردم محلی است. در یکی از این تورها ثبت نام کنید و با باری سبک به پشت جیپ سوار شوید.

در راه اجازه دهید راننده (که یک راهنمای متخصص در زمینه جاذبه‌های گردشگری هانوی نیز است)، هانوی واقعی را به شما نشان دهد. در این تور می‌توانید گنجینه‌های پنهان مانده از چشم گردشگران را ببینید و همچینن بهترین غذای خیابانی هانوی را تست کنید. در این تورهای گردشگری از مهم‌ترین مراکز گردشگری دور خواهید شد و با هانوی واقعی آشنا می‌شوید. مدت زمان اجرای تورهای گردشگری با جیپ عصر شوروی، ۴.۵ ساعت است که بابت این مدت زمان باید ۴۳ دلار پرداخت کنید.

ویتنام

ویتنام

ویتنام

 

منبع: theculturetrip

​​​​​​​​​​​​​​

فاطمه فراهانی
فاطمه فراهانی