همه چیز درباره پارک آبی هلیا تبریز + سانس ها و قیمت

4.2
از 139 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
در پارک آبی تبریز چه خبر است؟
22 مرداد 1401 08:00
14

پارک‌های آبی همیشه تفریحات جذابی برای گردشگران بوده‌اند. در سال‌های اخیر شاهد احداث پارک‌های آبی مختلف و مجهز در شهرهای مختلف ایران از جمله مشهد بوده‌ایم که هر سال گردشگران بسیاری را به سوی خودشان جذب می‌کنند. حالا با منتشر شدن خبر افتتاح مجتمع فرهنگی، ورزشی، تجاری و گردشگری هلیا، گفته شده بزرگترین پارک آبی کشور با کامل‌ترین امکانات قرار است در تبریز به بهره‌برداری برسد. به همین مناسبت، در این متن از لست سکند می‌خواهیم گردشی در بزرگترین پارک آبی کشور داشته باشیم و در جریان امکانات موجود در آن قرار بگیریم.

lastsecond.ir-cover-the-largest-water-park-in-tabriz.jpg

ماجرای مجتمع بزرگ تفریحی هلیا چیست؟

24 خرداد 1400 بود که پارک آبی هلیا توسط وزیر میراث فرهنگی، جناب آقای علی اصغر مونسان افتتاح شد و تا کنون با توجه به گزارش‌ها، دو فاز پروژه تکمیل شده و فاز سوم در حال اجراست. علی اصغر مونسان در مراسم افتتاحیه این مجتمع تفریحی بیان کرد:

"با حضور فعال بخش خصوصی در کشور شاهد پیشبرد اهدافی هستیم که بدون آن‌ها این اهداف دست یافتنی نبود. پروژه سرمایه‌گذاری مجتمع گردشگری هلیا نیز از جمله پروژه‌های بزرگ و شایسته‌ای است که قطعا سبب رونق بیش از پیش گردشگری منطقه خواهد شد، چرا که با پوشش گسترده حوزه‌های مختلف گردشگری اعم از هتل پنج ستاره، پارک آبی و رستوران‌های مدرن و سنتی به ارائه خدمات خواهد پرداخت."

این پروژه بزرگ تفریحی سعی کرده در کنار تفریحات، خدمات لازم و مورد نیاز گردشگران را هم پوشش دهد تا گردشگران با خیال آسوده‌تری از خدمات استفاده کنند. البته پیش از این در سال 1394 رستوران سنتی این مجموعه با حضور رییس جمهور و معاون میراث فرهنگی، آقای سلطانی فر افتتاح شده بود.

پروژه هلیا از بزرگترین پروژه‌های سرمایه‌گذاری در استان آذربایجان شرقی است که توسط بخش خصوصی احداث شده. این مجموعه با وسعت 10 هزار متر مربع در قسمت آقایان و 8 هزار و 700 متر در قسمت بانوان در کیلومتر 5 جاده تبریز تهران قرار گرفته و گفته شده 357 میلیارد حجم سرمایه‌گذاری آن بوده است. در ادامه با بخش‌های مختلف این مجموعه آشنا می‌شویم.

IMG-20200920-WA0032.jpg
پارک آبی هلیا تبریز

پارک آبی هلیا

پارک آبی مجموعه هلیا را به عنوان بزرگترین پارک آبی شمال غرب ایران نامگذاری کرده‌اند. این پارک آبی از دو قسمت مردانه و زنانه در فضای 17000 متر مربعی ساخته شده است که این فرصت را به مراجعه کنندگان می‌دهد تا بتوانند به طور همزمان و خانوادگی از امکانات این مجموعه استفاده کنند. پارک آبی هلیا برای افرادی که علاقه‌مند به هیجان هستند مکان مناسبی برای تخلیه انرژی است. ظرفیت قسمت مردانه این پارک آبی 7000 نفر و ظرفیت قسمت زنانه 5000 نفر است. سالن‌های این مجموعه وسعت زیادی دارند و فضای مناسبی را در اختیار مراجعه کنندگان می‌گذارند. همچنین امکانات بسیار متنوعی در این مجموعه فراهم است که باعث می‌شود پارک آبی هلیا به یک قطب توریستی در تبریز تبدیل و موجب رونق سفرهای تبریز شود.

20-scaled.jpg
سرسره‌های آبی پارک آبی هلیا
photo_2020-11-01_13-23-28-2.jpg
پارک آبی هلیا، بزرگترین پارک آبی شمال غرب ایران
photo_2020-11-01_13-23-29.jpg
امکانات پارک آبی هلیا تبریز
photo_2020-11-01_13-23-30.jpg
مجموعه پارک آبی هلیا تبریز
23222-scaled.jpg
نقشه پارک آبی هلیا تبریز

امکانات پارک آبی هلیا

شاید پارک های آبی مشهد جزو پارک‌های آبی مجهز و پیشگام باشند امّا بعد از آن‌ها، پارک های آبی مجهز دیگری در ایران ساخته شدند مثل پارک آبی هلیا. علاوه بر وسعت زیاد این مجموعه، امکانات بی‌نظیر و منحصر به فردی نیز در آن وجود دارد که باعث می‌شود یک تجربه خاص و خاطره انگیز را برای افراد رقم بزند. این پارک آبی یکی از کامل‌ترین مجموعه‌های آبی کشور است که می‌تواند در سفر به تبریز یکی از تفریحاتی باشد که در برنامه سفرتان قرار می‌گیرد. امکانات پارک آبی هلیا فقط به سرسره‌های آبی و استخرهایش محدود نمی‌شود، بلکه هلیا مجموعه‌ای از امکانات رفاهی است که در یک منطقه قرار گرفته‌اند. سرسره‌های آبی متنوع، استخر موج، سقوط آزاد، چاله‌های فضایی، بازی‌های آبی مخصوص کودکان از جمله تفریحاتی است که در این پارک آبی فراهم شده است.

این مجموعه دو موتورخانه مجزا برای فیلترینگ آب هر استخر دارد. علاوه بر آن13 عدد سرسره آبی، سرسره یو، چیلر برای گرمایش محیط، 3 عدد سرسره کودکان و رودخانه از جمله امکاناتی است که در پارک آبی هلیا در دسترس افراد قرار دارد. حمام ترکی، سالن بولینگ، سالن‌های بدنسازی و بیلیارد، استخر شنا، سونا، جکوزی، اتاق ماساژ و همچنین انواع رستوران و کافی شاپ از جمله امکاناتی است که این پارک آبی را ویژه کرده است.

مرکز خرید هلیا پارک

یکی از بخش‌های مجموعه هلیا پارک مراکز تجاری و خرید است که 10000 متر مربع وسعت دارد و در 4 طبقه ساخته شده است. انواع برندهای خارجی و ایرانی در مراکز خرید حضور دارند. فودکورت مجموعه تجاری هم در طبقه چهارم مجموعه آماده خدمت رسانی است. گردشگران می‌توانند علاوه بر استفاده از مجموعه پارک آبی هلیا پارک از این مرکز خرید هم بازدید کنند. همچنین این مرکز خرید پارکینگ مناسبی نیز برای افرادی که با خودرو به آن مراجعه می‌‎کنند در نظر گرفته و به خاطر همین امکانات یکی از پرطرفدارترین جاهای دیدنی تبریز است.

مهمترین جاهای دیدنی شهر تبریز

تجاری.jpg
مرکز خرید هلیا پارک
تجاری 2.jpg
مرکز خرید هلیا پارک
کاور.jpg
مرکز خرید هلیا پارک تبریز

رستوران سنتی هلیا

مجموعه هلیا برای علاقمندان به فضاهای سنتی هم فضایی فراهم کرده و آن رستوران سنتی است که با ترکیبی از معماری سنتی و مدرن ساخته شده است. این رستوران با وسعت 1250 متر، ظرفیت 900 نفر را دارد و انواع غذاهای ایرانی و خارجی در آن سرو می‌شود. علاوه بر فضای داخلی و سرپوشیده، 800 متر مربع هم فضای باز همراه با آلاچیق این رستوران است. تالار و رستوران سنتی هلیا، فضای مناسبی را برای افرادی که می‌خواهند بعد از یک تفریح هیجان‌انگیز غذاهای محلی تبریز را میل کنند، فراهم می‌کند. این رستوران شاید جزء بهترین رستوران‌های تبریز نباشد اما محلی محبوب برای برگزاری جش‌ها و دورهمی‌های خانوادگی است.

بهترین رستوران های تبریز از نظر مردم

a7.jpg
رستوران سنتی هلیا پارک تبریز
895.jpg
رستوران سنتی پارک آبی هلیا
a10.jpg
رستوران سنتی هلیا در پارک آبی هلیا

هتل 5 ستاره هلیا

هتلی که در این مجموعه قرار گرفته، 5 ستاره با 27500 متر مربع وسعت در 12 طبقه است و امکاناتی از جمله تالارهای عروسی، رستوران، مراکز خرید، سالن‌های همایش، آمفی تاتر دارد. هتل‌های مجموعه هلیا 160 اتاق دبل و 20 سوئیت را در خودش جای داده تا شرایط اقامت راحت برای گردشگران را فراهم کند. پارکینگ‌های هتل هم در دو طبقه در حال ساخت هستند. این هتل میزبان مسافران و گردشگران داخلی و خارجی است که شهر تبریز را به عنوان مقصدشان انتخاب کردند. علاوه بر امکانات بی‌نظیر هتل 5 ستاره هلیا پارک تبریز، این اقامتگاه محیط زیبا و آرام و به دور از هیاهو و شلوغی شهر را در اختیار مسافران قرار می‌دهد.  

هتل.jpg
هتل پنج ستاره مجموعه هلیا پارک تبریز

آدرس مجموعه هلیا

مجموعه پارک آبی هلیا در شهر تبریز قرار دارد و یکی از جاذبه‌های منحصر به فرد این شهر محسوب می‌شود. دسترسی به هلیا پارک بسیار آسان است، زیرا این مجموعه بزرگ تفریحی، فرهنگی و گردشگری در کیلومتر پنج جاده تبریز - تهران، روبروی پمپ بنزین کندرود قرار گرفته است. 

موقعیت دقیق پارک آبی هلیا

ساعات کاری مجموعه هلیا پارک تبریز

برای استفاده از این مجموعه باید از سانس‌های فعالیت آن اطلاع داشته باشید. توجه کنید که پارک آبی هلیا روزهای شنبه تعطیل است و بقیه ساعت‌های فعالیت آن به صورت زیر است:

  • سانس بانوان: یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 14 ظهر تا 22 شب
  • سانس آقایان: یکشنبه تا پنجشنبه از ساعت 14 ظهر تا 22 شب

قیمت بلیط پارک آبی هلیا

کسانی که قصد مراجعه به این مجموعه را دارند معمولا علاقه‌مند هستند که از نرخ ورودی آن اطلاع داشته باشند و با توجه به بودجه خود تصمیم‌گیری کنند. البته باید توجه داشت که این نرخ ممکن است با تصمیمات مدیران مجموعه متغیر باشد اما در حال حاضر نر‌خ‌های ورودی مجموعه به شرح زیر است:

  • بلیط آقایان و بانوان پارک آبی هلیا تبریز (زمان 3 ساعته): روزهای غیرتعطیل 380 هزار تومان روزهای تعطیل 400 هزار تومان
  • بلیط خردسالان پارک آبی هلیا تبریز (زیر 12 سال) 3 ساعته: روزهای غیرتعطیل 340 هزار تومان و روزهای تعطیل 365 هزارتومان
  • بلیط آقایان و بانوان پارک آبی هلیا تبریز (آزاد): روزهای غیرتعطیل 500 هزار تومان و روزهای تعطیل 550 هزار تومان
  • بلیط خردسالان پارک آبی هلیا تبریز (زیر 12 سال)، تایم آزاد: روزهای غیرتعطیل 450 هزار تومان و روزهای تعطیل 500 هزارتومان

به ازای هر ساعت اضافه در سانس‌های 3 ساعته، بزرگسال 70 هزار تومان و خردسال 50 هزار تومان باید بپردازد.

IMG_20211031_111046-scaled.jpg
بزرگترین پارک آبی ایران

سخن آخر

وجود چنین مراکز بزرگ تفریحی سبب می‌شوند گردشگران در کنار آثار فرهنگی و تاریخی و جاذبه‌های طبیعی مقصد، اوقات فراغتشان را با هیجان پر کنند. اگر شرایط بازدید از جاذبه‌ها را نداشته باشند با حضور در چنین مجموعه‌هایی می‌توانند لحظات به یاد ماندنی از سفرشان ایجاد کنند. هلیا پارک به عنوان بزرگترین پارک آبی شمال غرب ایران یکی از جاذبه‌هایی است که امکانات بسیاری را در خود جای داده است. این مجموعه یکی از جاذبه‌های دیدنی شهر تبریز محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر در حال تکمیل شدن است. امیدواریم ساخت چنین مجموعه‌های بزرگی با استانداردهای کافی انجام شود تا هم افراد بیشتری در حوزه گردشگری مشغول به کار شوند و هم گردشگران تجربه‌های ویژه‌ای از سفرهایشان خلق کنند.

 

تألیف: لست سکند

منبع تصاویر: وبسایت مجموعه هلیا

نرگس کاظمی‌فرد
نرگس کاظمی‌فرد

سفر که به واژه‌ها پیوند می‌خورد، برایم مرزها را بی‌معنی می‌کند. گردشگری خواندم چون مفهوم سفر بیش از کلمه‌اش در ذهنم قد کشیده بود و ایرانشناسی خواندنم، دلیلش چیزی جز پیدا کردن ریشه‌هایم نبود. اما این ماجراجویی در مسیر واژه‌ها بود که علایقم را به سطح واقعیت رساند و مزه‌مزه کردن جهان را دوباره برایم ترجمه کرد.