معرفی 7 جاذبه گردشگری مطابق با رنگ سال 2021

4.7
از 3 رای
سفرنامه نویسی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
جاذبه‌های توریستی که با رنگ سال 2021 ست شده‌اند + تصاویر
04 تیر 1400 09:00
0

کمپانی پرآوازه پنتون از سال 1963 تا کنون، بیش از نیم قرن است که سالانه رنگ‌ یا رنگ‌هایی را به عنوان Color of Year یا همان رنگ سال انتخاب می‌کند و صنایع بسیاری را از جمله دکوراسیون، مد و فشن را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد. کمپانی پنتون که برای بیش از 3000 رنگ کدهای مشخصی را انتخاب کرده، در سال 2021 دو رنگ خاکستری روشن (Ultimate Gray) و زرد کمرنگ (Illuminating) را به ترتیب با کدهای ۱۷ - ۵۱۰۴  و ۱۳ - ۰۶۴۷ به عنوان رنگ سال برگزیده است. اکنون به بهانه همین موضوع شما را به دیدن چند شهر و جاذبه‌ای دعوت می‌کنیم که دارای مناظری به این دو رنگ هستند. گاها دیده شده حتّی در حوزه گردشگری هم برای ماکتنیگ از رنگ‌های سالی که پنتون انتخاب می‌کند، استفاده کنند. مثل این مقاصدی که باعث می‌شوند ما به یاد رنگ ترند سال بیفتیم.

 

رنگ سال 2021

 

مزارع کلزا، ایران

همه ساله در استان‌های مختلف ایران، از خوزستان گرفته تا گلستان، منظره‌های حیرت انگیزی از شکوفه‌های گل کلزا به چشم می‌خورد که به دلایل مناسب بودن شرایط رشد این گل در ایران و صرفه اقتصادی بالا به طور انبوه کشت می‌شود تا علاوه بر ایجاد مناظر زیبا نقش مهمی در صنعت کشورزی کشورمان داشته باشد. 

 

مزارع کلزا
مزرعه کلزا در گلستان - تصویر از ایسنا 

 

روتردام، هلند

روتردام شهر رویایی هر معماری است. حتی اگر علاقه‌ای هم به معماری نداشته باشید قدم زدن در خیابان و سازه‌های خارق العاده آن شمار به تحسین وا می‌دارد. در این شهر سازه‌‎های مفهومی اوربلاک (overblaak) درست همان چیزی است رنگ سال پنتون برایمان مشخص کرده. 

 

روتردام هلند

 

خیابان جینکو، ژاپن

خیابان جینکو همانطور که از نامش مشخص است به دلیل داشتن درخت‌های زرد رنگ جینکو که با نام کهن دار نیز از آن یاد می‌شود معروف است. خیابان جینکو که در شهر توکیو واقع شده به دلیل داشتن برگ‌های تمام زرد از محبوبیت بالایی میان گردشگران برخوردار است.

 

خیابان جینکو

 

لندن، انگلیس

 از آسمان بارانی و آب و هوایش گرفته تا معماری و سنگ فرش‌های خیابان‌ها، همگی حال و هوای خاکستری رنگی را به شما القا می‌کند. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های دیگر  لندن که می‌توان به واسطه‌اش آن را مقصد منتخبی برای رنگ سال پنتون انتخاب کرد، معماری خاصی به نام بروتالیست (brutalist) است که از دهه 1960 در این شهر جریان گرفت و به موجب آن بسیاری از ساختمان‌ها بدون زینت کاری و با رنگ خاکستری در شهر ساخته شدند.

 

لندن

 

ایزمال، مکزیک

در جنوب مکزیک شهر کوچکی به نام ایزمال (Izmal) وجود دارد که به معنای واقعی مملو از جاذبه‌های زرد رنگ است. از معماری مرکز شهر و دیوار خانه‌ها گرفته تا معبد ایتزامنا و صومعه سن آنتونیو د پادوئا همگی دارای بناهای زرد رنگ هستند.

 

ایزمال مکزیک

 

برازیلیا، برزیل

شاید متصور شدن پایتخت برزیل، برزیلیا در انبوهی از محطه‌های سر سبز به عنوان یک شهر خاکستری رنگ کمی سخت باشد. اما شهر مدرن برزیلیا در اواسط قرن بیستم توسط معماری به نام لوسیو کوستا (Lúcio Costa) مملو از سازه‌های مهم سفید، طوسی و خاکستری رنگ شد. در برزیلیا نیز همانند لندن از معماری بروتالیست استفاده شده و دیدن ساختمان‌هایی با ظاهر مدرن اما بی رنگ و خاکستری کار دشواری نخواهد بود.

 

برازیلیا برزیل

 

رود زرد، چین

رود زرد چین دومین رود بزرگ این کشور است که به لطف میلیاردها کیلوگرم گِل مایعِ طلایی رنگی که از فلات لوس در آن جریان پیدا می‌کند. رنگ آبی و روشن خود را از دست می‌دهد. برای هزاران سال رود زرد نقش اساسی در کشاورزی چینی‌ها ایفا کرده است.

 

رود زرد چین

 

تالیف لست سکند

منبع: lonelyplanet

مهدی فتاحی
مهدی فتاحی

نویسندگی جورترین پازلی است که در زندگی پیدا کرده‌ام. به عنوان برنامه‌نویسی که نویسنده هم هست، باور دارم تلفیق هر چیزی با نوشتن، لذت‌بخش‌تر می‌شود. فرقی نمی‌کند چه علاقه‌ای دارید و چه کاری انجام می‌دهید، نوشتن همان چاشنی است که هر کاری را جذاب‌تر می‌کند.