سفرنامه تایلند، سرزمین لبخندها (قسمت اول)

سفرنامه تایلند، سرزمین لبخندها (قسمت اول)

بهمن ماه سال نود ساعت 10:30 شب پرواز به بانکوک داشتم که دو ساعت تاخیر داشت ساعت 12:30 شب بالاخره سوار هواپیمای ماهان ایرشدم که 7 ساعت پرواز تا بانکوک خوب تا پرواز تموم میشه از تجربیات سفر های قبلیم براتون بنویسم شاید به دوستانی که میخوان به تایلند برن و تجربه ای ندارن و سوالات زیادی دارن قابل استفاده باشه فرودگاه بانکوک (سووآناپوم) بزرگ و زیبا برای راحتی مسافرها برای رفتن به بانکوک وسایل زیادی رو تهیه دیدن از قبیل تاکسی ومتروواتوبوس بیرون فرودگاه شرکتی هست که تاکسی کرایه میده که تاکسی گرونه مترو درپایین ترین طبقه فرودگاه هست که به بانکوک میره قیمتش مناسبه بیرون فرودگاه ایستگاه اتوبوسی هست که اسم ایستگاه باس شاتله که اتوبوس از جلو فرودگاه شما رو به ترمینال اتوبوس که نزدیکه فرودگاه هست میبره که لازم بگم این اتوبوس مجانیه در ترمینال اتوبوس های زیادی هست که به نقاط مختلف بانکوک میره و حتی به شهرهای دیگه مثل پاتایا وجزیره کو چانگ البته در فرودگاه هم در طبقه اول اتوبوس برای رفتن به پاتایا هست به نظرم برای دوستانی که میخوان به پاتایا برن خیلی خوب و بصرفه است مردم تایلند واقعا مهمان نواز خنده رو ومهربان وساده هستن معدود کسی رو میبینید که به قوله خودمون خورده شیشه داشته باشه و تا جایی که بتونن کمکتون میکنند و اولین باری که من به تایلند رفتم واقعا از طرز برخوردشون لذت بردم و باعث شد که به دفعات به تایلند سفر کنم و حتی باعث ازدواج من با یک خانم تایلندی شده که 2 سال با هم در ایران زندگی میکنیم وواقعا راضیم از انتخابم. خوب بانکوک یک کلان شهر هست با ترافیکی که روی تهران رو سفید می کنه

سفرنامه تایلند

شلوغ و نه جندان پاک.گوشه گوشه ی شهر پرازدست فروش های با نقش رستوران سیارهست و غذاهایی مثل بال مرغ.کوفته مرغ وماهی وخوک وامثالهم سرو می کنن که گاهی حتی نمیشه بوی نامتعارف بعضیاشو تحمل کرد.هرچنداین بوها بعد یه مدت کوتاه براتون عادی میشه

بانکوک بهترین جا برای خرید در تایلنده مرکز خریدهای بسیار زیاد و بزرگ که بیشتر در منطقه پتونام قرار گرفته اند مثل سنترال ورد . zen.سیام پاراگون.ام بی کی و چندتا دیگه که اسماشون رو یادم رفته از همه بهترشون ام بی کی جنسهای عالی و قیمتهای مناسب البته نه بادلار الان

البته در پتونام مغازه و دستفروشم زیاد هست که دست فروشها بیشتر شبها هستن میتونید تخفیف های خوبی بگیرید یه بازار دیگه هست که فقط لباس و شلوار می فروشند و برای خرید شلوار جین و تی شرت حرف نداره به نام بو بی مارکت پیشنهاد میدم که حتما برید عالیه از پتونام با تاکسی یا اتوبوس و قایق میشه به اونجا رفت که قایق خیلی ارزان و سریع و جالبه خیلی با حاله امتحان کنید

بعد از اونجا محله چینی ها دیدنی

خیلی شلوغ و قشنگه همه چیز اونجا می تونید پیدا کنید . جاهای دیدنی بانکوک زیاد مثل پارک دوسیت وسفری ورد ودریم ورد ومخصوصا گرند پلیس

یه سری عکسم از تاکسیهاوتوک توک

سفرنامه تایلند

البته بانکوک جاهای زیادی داره که اگه بخوام بگم خسته کننده می شه بعد از بانکوک پاتایا گزینه دوم ایرانی هاست از بانکوک تا پاتایا 1:30 راه شهری ساحلی و قشنگ که معروفترین خیابان پاتایا واکینگ استریت که روزابرای عبور ماشین ها بازه و شبها فقط پیاده میشه رفت شب ها خیلی شلوغ وپر سر وصداست در کل پاتایا شبها شلوغ تر وروزا خلوته جاهای دیدنی پاتایا مزرعه کرکدیل وپارک سنگها که قدمت میلیونی دارند

پاتایا پارک که جالبه استخر داره وسرسره آبی وترن هوایی که اونم با حاله تاور شات و چندتا سرگرمی دیگه داره

از تفریحات دیگه بانجی جمپ وکار کیت که بانجی جمپ خیلی هیجان انگیزه

آکواریوم پاتایا هم خالی از لطف نیست شما می تونید با پستونک به ماهی ها غذا بدین و قسمت اصلی آکواریوم بسیاربزرگی که بالای سر شماست من تا حالا 3 بار رفتم حتما امتحان کنید

معبد های پاتایا زیبا

سووآ نونگ نونگ هم که نزدیک پاتایاست با موتور 40 دقیقه راه پارک قشنگی ویه سالن نمایش داره که تاریخ تایلند رو بازگو میکنه و شو فیل هم داره جالبه

شو آلکازاز هم هست که من ندیدم ولی بیشتر تورها بلیطش رو به مسا فر ها میدندومینی سیام که پارک وسیعی با نمادهایی از تایلندوکشورهای دیگست که با سایز خیلی کوچکتراز اصلی ساخته شده. شما می تونید در پاتایا موتور کرایه کنید که خیلی به صرفه تر از تاکسی فقط یادتون باشه که حتما کلاه کاسکت داشته باشید وگرنه پلیس جریمتون میکنه. یه دکه سیار تو پاتایا هست که انواع خزنده و کرم های سرخ شده می فروشه شانس بیارین و ببینینش البته از این بابت که برای ما ایرانی ها تازگی داره

خیابان ساحلی پاتایا

این اطلاعاتی از سفر های قبلیم به بانکوک و پاتایا بود که به دوستانی که به بانکوک و پاتایا میروند کمک کنه. بالاخره به فرودگاه سووآناپوم رسیدم وسایل رو تحویل گرفتم ورفتم سالن ورودی که خانمم منتظرم بود که خیلی وقت تو فرودگاه منتظرم بود خانمم 3 ماه زود تر آمده بود برای دیدن اقوامش و قرار بود که با هم یک ماه و نیم به گردشه شهرها و جزایرتایلند بپردازیم خلاصه با اتوبوس به ترمینال نزدیک فرودگاه رفتیم و بلیط جزیره کوه چانگ به معنی جزیره فیلها رو خریدیم این جزیره در جنوب شرقی تایلند قرار داره که درحدود 315 کیلومتری بانکوک قرار داره ودومین جزیره بزرگه تایلنده قسمتی از این جزیره شکل فیله و این اسم رو هم از این بابت روی جزیره گذاشتن بعد ساعتی اتوبوس اومد و ما به سمت جزیره براه افتادیم بعذ از 5 ساعت به اسکله رسیدیم و کشتی منتظر ما بود سوار کشتی به سمت جزیره رفتیم بلیط برای هر نفر 100 بات اونجا تاکسی ها ی وانت منتظر مسافر ها بودند و خانمم با هاشون صحبت کرد و قرار شد ما رو به یک هتل خوب و ارزون ببرند کرایه نفری 100 بت گرفت البته از خارجی ها 200 بت ما رو برد به یک هتل البته هتل بهش نمی شه گفت و بهش میگن بانگالوکه یک کلبه کوچیک خیلی خوشگله از هتلم ارزونتره

جزیره زیبایی در شرق تایلند برای استراحت کردن و لذت بردن از مسافرت خیلی بهتر از بانکوک و پاتایاست یک سری دکه هست که کارشون فروش تورهای مختلفه مثل ماهیگیری واسنورکلینگ که با قایق به جاهایی که زیر آبش قشنگه و ماهی های رنگارنگ داره میبرند و عینک و وسایل برای تنفس بهتون میدن که زیر آب رو نگاه کنید و لذت زیبایی زیرآب رو ببرید البته یک صبحانه لایت و نهارهم داخل قایق میدن که هزینش رو روی تور حساب می کنند تقریبا از 8 صبح شروع و 5 غروب تمام میشه که خیلی جالبه روز اول ما تورش رو گرفتیم و رفتیم نفری 500 بت

یه اسکله زیبای هم در جزیره هست که یک فانوس دریایی داره که دیدنیه

توصیه میکنم حتما موتور کرایه کنید چون منتظر تاکسی شدن باعث از دست دادن زمانتون میشه ساحلهای زیبایی داره که در روزدوم ما برای شنا کردن رفتیم و یکم تنقلات با خودمون یردیم موتورموکه پارک کردم و اومدم که وسائلمو بردارم میمونا حمله کردن به سمت میوه هامونو و همشون رو بردن

خلاصه رفتیم لبه دریا و تا ساعت 8 شب اونجا موندیم و همونجا شاممونم خوردیم

سفرنامه تایلند

برگشتیم هتل و حسابی خوابیدیم فردا یعنی روز سوم به یک آبشار خیلی زیبا رفتیم که از مراکز دیدنی جزیره است به نام کلانگ پوول

خیلی خوش گذشت مخصوصا شنا کردن تو اون آب سیاه رنگ که یکم ترسناک بود دیگه غروب شده برگشتیم به سمت هتل و فردا تصمیم گرفتیم یه چرخی تو جزیره بزنیم فردا صبح ساعت9:30 رفتیم به گشتن تا ساعت 6:30 غروب خیلی زیبا بود تا شب گشتیم و خسته برگشتیم به هتل