سفرنامه تایلند، سرزمین لبخندها (قسمت دوم)

3.7
سفرنامه تایلند، سرزمین لبخندها (قسمت دوم)

فردا قرار به برگشت و رفتن به شهر سوخوتای و دیدن اقوام شد صبح ساعت 8 صبح موتورهارو تحویل دادیم با تاکسی رفتیم به ایستگاه اتوبوس ومثل قبل اتوبوس رفت داخل کشتی و اونطرف روی خشکی اومد پایین و رفت به سمت بانکوک ساعت 2 به بانکوک رسیدیم و از اونجا با تاکسی رفتیم به سمت ترمینال مووچیت که اتوبوس هاش فقط به سمت شمال ومرکز تایلند میره دو تا بلیط خریدیم برای شهر سوخوتای حرکت کردیم به سمت سوخوتای تا اونجا 6 ساعت راهه سوخوتای اولین شهری که 700 سال پیش توسط چینیها در تایلند ساخته شده و اولین شهر تایلند به حساب میاد و هنوزم که هنوز چهره شهر خیلی قدیمی و ساده هستش البته این سیاست مردمان اونجا هست چهره شهر تغییر نکنه وباعث می شه که گردش گران از کشورهای مختلف به اینجا بیان کار اصلیه مردمان سوخوتای وبیشتر شهرهای مرکزو شمال تایلند برنج کاریه و تمام جاده پر از شالیزارهای سرسبزوزیباست شب ساعت 10 به سوخوتای رسیدیم و خانواده همسرم به پیشواز ما در ترمینال اومدن در تایلند دست دادن و رو بوسی رسم نیست و فقط دستهارو به هم میچسبونند و یکم تعظیم میکنند و میگن سووادی کا برای خانمها و سووادی کاب برای مردها به منزله سلام کردنه و جالب اینکه در تایلند مثل ایران نیست که هر موقع همدیگر رو میبینیم وسلام میکنیم نیست یکبار سلام کافی و دفعات بعدی سلامی وجود نداره مگه بلند مدت همدیگرو نبینی خلاصه رفتیم خونه وخسته و کوفته خوابیدیم و 5 روز در سوخوتای موندیم البته این بار جاهای دیدنیش رو نرفتم ببینم قبلا زیاد رفتم اما یسری عکس از جاهای دیدنیش رو براتون میذارم این بزرگترین معبد در سوخوتای که مساحتش 5 کیلومتره خیلی زیباست واقعا دیدنیه و یکسری نقاش اونجا هستن که از معابد نقاشی میکنند و می فروشند

پرورشگاه خوک که بچه خوکها خیلی بامزه بودن

سفرنامه تایلند

اینم بزرگترین مجسمه بودا که از طلا هست و خیلی قابل احترام برای بودائیهای کل تایلنده وهر تایلندی آرزو دیدنش را داره که در 50 کیلومتری سوخوتای شهرپیسانولوک هست اسم این مجسمه پاپود تاچین نا لات است

پیسانولوک شهر بزرگی ولی من زیاد به صورت توریستی به آنجا نرفتم فقط برای کارهای روزمره به این شهررفتم مثلا یک بار برای خرید موتور سیکلت ویاخریدوسائل خونه به آنجا رفتم بعد 5 روز تصمیم گرفتیم به شهر آیوت هایا که قبلا شاهد جنگهای زیادی بوده و دشمنان این شهرو به آتش کشیدن و به شهر سوخته معروفه بریم 2 روز در این شهر اقامت داشتیم هتل شبی 500 بت بود خیلی خوب و تمیز این شهر در حدودا 85 کیلومتری بانکوک قرار داره و یکی از جذابیت ها پارک تاریخی آیوت هایا ست و به عنوان میراث تاریخی توسط یونسکو ثبت شده

یه محله هم در آیوت هایا هست که به شهر میمون ها معروفه جای جالبی البته من این محله رو 2 سال پیش رفتم ودر نزدیکی اونجا یه محوطه هست که یکسری مجسمه هست که نشان دهنده بهشت و جهنمه جای جالبی

سفرنامه تایلند

از آیوت هایا قرار رفتن به جزیره تائو به معنی جزیره لاک پشتها شد بلیط برای رفتن به کوه تاو رو تهیه کردیم البته بلیط رو از سوپر مارکت های زنجیره ای خریداری کردیم شما برای رفتن به هر جا می تونید از سون الون بلیط تون رو بخرید که خیلی راحتر و سریعه و همه جای تایلند پر از مغازه های سون الونه که می تونید مایحتاج روزانتون روبخرید ساعت 8 شب با اتوبوس رفتیم یه بانکوک ساعت 10 شب از ترمینال سای دای مای با اتوبوس رفتیم به سمت شهر چومپون که تا 5 صبح طول کشید و2 ساعت در یکی از آژانس های توریستی منتظر شدیم وبعد یک مینی بوس ما رو برد به اسکله و از اونجا با کشتی رفتیم به جزیره کوه تاوو

از داخل کشتی به هتل آمانجیرا که شمارش رو داشتیم زنگ زدیم و هماهنگ کردیم که چه ساعتی به جزیره می رسیم و ماشینه هتل منتظرمون باشه وای عجب جزیره ای اسکله ورودی خیلی شلوغ بود همه از سراسر دنیا آمده بودن برای دیدن جزیره به جز ایرانی البته اینطوری میگم بجز ایرانی چون واقعا حیفیم می آد این همه ایرانی به تایلند میره ولی نمیرند زیبا ییهای واقعی تایلند رو ببینند 90 درصد فقط بانکوک و پاتایامساحت زیره کلا 20 کیلومتره و بهترین محل برای غواصی در خلیج تایلنده و به همین خاطر توریست های زیادی از این جزیره دیدن می کنند خوب جزیره واقعا زیبا بود جاده هاش باریک و نا هموار طوریکه موتورها از لاستیک های مخصوص( آفرود) استفاده می کردن ولی این مشکل در زیبایی های بی نهایت کوه تاوو محو میشد

کرایه موتور از پاتایا ارزون تره 150 بت تورهای دریایی زیادی داره تور ماهیگیری تور گشت دور جزیره تور گشت 4 جزیره نزدیک به کوه تاوو تور غار نوردی و غواصی خیلی دیگه روز اول تور4 جزیره رو رزرو کردیم خیلی خوب بود مخصوصا جزیره نا نگ یو آنگ واقعا رویا یی بودکه از سه جزیره کوچیک که با یک ساحل به هم مرتبط هستند دیدن کردیم

سفرنامه تایلند

بعد از جزیره با قایق بردنمون برای شنا و اسنورک لینگ به یک مکان مشخص وجالب ترین و ترسناک ترین چیزی که میشه در آب دید رو تجربه کردم کوسه بله کوسه که حدود 5 متر پایین تر شنا میکرد رو دیدم البته نه کوسه بالغ کوچیک تقریبا 150 سانتیمتر البته این محل تمام تور ها توریست ها رو میارن برای دیدن کوسه اولش باور نکردم ولی وقتی کوسه رو دیدم باور کردم واقعا خیلی خیلی هیجان انگیز بود تجربه جالبی بود از اونجا برگشتیم به جزیره قرار شد فردا یریم لبه ساحل و آب تنی کنیم که بدترین اتفاقی که میشه در یک سفر بیفته یرای من افتادکنار ساحل چند تایی سنگ بود که می خواستم برم بالای یک سنگ که از جلبک پوشیده شده بود لیز خورم و مچ دست راستم شکست همینجا از دوستان میخوام موقع رفتن به مسافرت خیلی مواظب باشند وحتما خودشون رو بیمه کنند واقعا خرج بیمارستان و دکتر گرونه یه آتل برای من چهارصد هزار تومان آب خورد خلاصه حالمون گرفت بر گشتیم هتل فرداشم تو جزیره چرخی زدیم و حسرت کارهایی رو که نمیتونستم بکنم رو می خوردم یه سری عکس از جزیره

بعد از 3 روز تصمیم گرفتیم بریم به جزیره پانگان نزدیک جزیره تائو زیاد جالب نیست مساحت این جزیره 190 کیلومتره ویک فستیوال هر ماه در این جزیره برگزار می شه که خیلی معروفه به نامه فستیوال ماه کامل البته من ندیدم 3 روز پانگان بودیم جای زیاد جالبی برای من نیست البته تورهای مختلفی داره ولی من خوشم نیومدو تقریبا گرونه یه تور ما رفتیم 1200 بات واقعاکسل کننده طوریکه فقط می خواستم زودتر تمام شه توصیه می کنم به این جزیره نرید

از پانگان رفتیم به کوه سامویی جزیره نارگیل ها سامویی به معنی بهشت امن که این نام یک واژه چینی این جزیره هم نزدیکه پانگانه جزیره بزرگیه از پانگان می شه این جزیره رو دید البته پانگان وتائو زیر مجموعه ساموئی هستن و یکی از بزرگترین جزایر تایلند با مساحت230کیلومتره و جاهای دیدنی زیادی داره معبد های زیادی داره که معروف ترینش بیگ بودا هستش

شو ببرها البته شو ببر ها با شو طوطی ها شروع میشه و همین طور سمور آبی خیلی جالبه

حتما برین بیگ فادر و بیگ مادرومعبد چینی ها وبودای مومیایی تور های آفرود که خیلی با حاله

سفرنامه تایلند

سامویی برای دیدن خوبه تورهای زیادی داره که می تونید استفاده کنیدودیدنی های زیادی داره

4 روز سامویی بودیم و از سامویی قرار شد بریم پوکت پوکتم تورهای متنوع و سرگرم کننده زیادی داره و بهترین قسمت پوکت محله پاتونگه که بهترین رستورانها و هتل ها در پوکت رو داره و مثل پاتایا خیابان واکینگ استریت رو هم داره در پوکت همه چی تقریبا گرونه غذایی که در بانکوک وپاتایا 30 بت در پوکت 70 بات بود خوب البته کلاس پوکت خیلی بالاتره