21 خرداد 1391 04:32

با سلام این سفرنامه مربوط به اسفند ماه سال 90 هست که با چند تا از دوستان همکارم تصمیم به سفر به آلمان و در کنار اون بازدید از نمایشگاه سبیت 2012 گرفتیم سفرنامه رو از گرفتن ویزا شروع میکنم که حسابی اذیت شدم بعد از گرفتن وقت سفارت و جمع کردن یک کیسه مدارک و غیره رفتیم به مصاحبه سفارت آلمان و بعد از دو هفته ویزا ها اومد البته از 8 نفری که تصمیم به سفر داشتیم فقط بیچاره به یک نفر از ما ویزا ندادن و خدا رو شکر به بقیه ویزا شنگن 10 روزه دادن خلاصه سرتون رو درد نیارم این ویزا گرفتن خودش یک داستان و سفرنامه داره بگذریم بریم سراغ اصل مطلب پرواز ما از فرودگاه امام به مقصد فرانکفورت ساعت 8 صبح 14 اسفند بود ما طبق قرار با دوستان 3 ساعت قبل به فرودگاه امام خمینی رفتیم و بعد از تحویل بار و عبور از گیت و گرفتن ارز مسافرتی که اون موقع خوشبختانه 1500 دلار بود سوار هواپیما شدیم پروازمون ایران ایر بود و تقریباً با نیم ساعت تاخیر یعنی 8.5 حرکت کرد به نسبت پرواز خوبی بود و پذیرایی خیلی خوبی داشت من کلاً راضی بودم تازه برامون فیلم ایرانی هم گذاشته بودن!!! خلاصه بعد از 5.5 الی 6 ساعت به فرودگاه فرانکفورت رسیدم بعد از توقف هواپیما دو تا افسر آلمانی جلوی درب هواپیما تک تک ویزاها رو چک کردن و بعد اجازه پیاده شدن از هواپیما رو دادن بعد از پیاده شدن و انتقال به فرودگاه و چک کردن ویزاها و عبور از گیت چمدان ها رو برداشتیم و در فرودگاه منتظر لیدر تورمون شدیم بالاخره لیدر تور اومد اسمش آقا فرشید و در آلمان زندگی میکرد و در شرکت جهانگردی بلو استار کار میکرد خلاصه ابتدا ما رو با یک اتوبوس توریستی در شهر چند ساعتی گردوند و از رودخانه راین و ساختمان های شهر فرانکفورت دیدن کردیم فرانکفورت شهر صنعتی و تجار ی آلمان حساب میشه و در کل شهر قشنگ و البته تمیز و با نظم و انظباطی بود که البته از آلمانی ها غیر از این هم انتظار نمیره.

بعد از بازدید ار فرانکفورت طی مسافت 2 ساعته وارد شهر همل در نزدکی شهر هانوفر محل برگزاری نمایشگاه شدیم و اسم هتلمون مرکور بود که شعبات زیادی در سراسر دنیا داره اتاق ها رو تحویل گرفیتم و زودی خوابیدم چون حسابی خسته بودیم.

سفرنامه آلمان +نمایشگاه CeBIT 2012

روز دوم : صبح بعد صرف صبحانه که بسیار کامل و مفصل بود (به گفته لیدرمون آلمانی ها به صبحانه خیلی اهمیت میدن) به سمت نمایشگاه حرکت کردیم نیم ساعت از شهر همل تا هانوفر فاصله بود به نمایشگاه که رسیدم دوستان در گروه های 3 یا 4 نفره با بازید از غرفه ها و سالن ها پرداختند متاسفانه در روز افتتاحیه در نمایشگاه حضور نداشتیم در روز دوم برگزاری و در بدو ورود به نمایشگاه با خبر شدیم برای اولین بار مسئولین نمایشگاه در مرکز IC برای گروه اعزامی از ایران جلسه استقبال و خوشامدگویی برگزار کردند که در این جلسه توضیحات کامل در مورد غرفه ها و موضوعات مطرح شده در سالن ها برای اعضای گروه داده شد که بسیار مفید و اثربخش بود برنامه بازدید گروه از نمایشگاه از ساعت 9 صبح تا 4 بعداز ظهر انجام شد

بعد از بازدید به سمت شهر هانوفر حرکت کردیم و در مرکز شهر هانفور به خرید و بازدید از مرکز خرید پرداختیم البته تا یادم نرفته دلار ها رو هم اونجا در صرافی چنج کردیم

شب ساعت 8 به سمت محل استقرارمون در همل برگشتیم و بعد از صرف شام مفصل در یک رستوران افغانی نزدیک هتل خوابیدیم.

روز سوم: مانند روز قبل بعد از صرف صبحانه بطرف نمایشگاه رفتیم و ساعت 4 عصر بیرون اومیدم قرار بود دوباره به هانوفر بریم اما با پیشنهاد لیدر تور قرار شد به بازدید از شهر تاریخی سله در نزدیکی هانوفر بریم که این کار رو کردیم شهر زیبا و قشنگی بود اونجا بعد از بازدید از موزه شهر دوباره به خرید و گشت و گذار در شهر سله پرداختیم

سفرنامه آلمان +نمایشگاه CeBIT 2012

و ساعت 9 به هتل برگشتیم و دوباره جاتون خالی یه سری به رستوران افغانی نزدیک هتل زدیم و زود خوابیدم چون فردا قرار بود هانوفر رو ترک کنیم و به شهر کلن بریم چون برگشتمون از شهر کلن بود.

روز چهارم: صبح زودتر صبحانه رو صرف کردیم و به سمت شهر کلن رفتیم در راه مسیرمون از کنار ورزشگاه بایر لورزکون رد شدیم که بسیار زیبا بود

حدود ساعت 12 به شهر کلن رفتیم ودر هتل مارتیم اقامت کردیم

سفرنامه آلمان +نمایشگاه CeBIT 2012

و بعد از صرف نهار و استراحت کوتاهی به گشت و گذار از شهر کلن پردختیم با این تفاوت که دیگه از شر نمایشگاه راحت شده بودیم و با فراغ بال می تونستیم گردش کنیم اول سراغ کلیسای دوم رفتیم واقعاً بی نظیر و حیرت انگیز بود خیلی عظمت داشت میگفتن در این کلیسا یه فیلم تاریخی هم ساخته شدهلیدرمون میگفت ساخت کلیسا 700 سال طول کشیده واقعاً وحشتانک بود من واقعا از دیدنش لذت بردم

بعد از کلیسا سراغ پل عشاق رفتم پلی روی رودخانه راین که عاشق ها اونجا قفل های رو بر روی پل می زنند و کلید اونو توی آب میدازند به نشانه پایداری و وفاداری در عشق و رندگی

بعد از بازدید از پل عشاق دوباره رفتیم سراغ خرید چون آخرین فرصت بود و فردا داشتیم بر میگشتیم تهران طبق معمول سراغ فروشگاه های H&M و C&M و غیره رفتیم و کلی یورو خرج کردیم البته در آلمان قانونی هست که برای خرید های بالای 25 یورو میتونی فاکتور tax free بگری و در فرودگاه حدود 10 درصد پولتو پس بگیری واقعاً به این میگن کشور با قانون که عقیده دارن برای کسانی که در این کشور زندگی نمی کنن مالیات هم نباید بدن بگذریم در نهایت شب بعد از صرف شام در مک دونالد به هتل برگشتیم و چمدون ها رو آماده کردیم واسه فردا

روز آخر: صبح سریع صبحانه خوردیم و زودتر به سمت فرودگاه به عشق خرید از free shop رفیتیم بعد از گرفتن tax free ها و تحویل چمدون و عبور از گیت از free shop شکلات و عطر گرفتیم که البته زیاد قیمت با بیرون فرقی نمی کرد. در نهایت ساعت 11.5 به سمت تهران حرکت کردیم.