سفرنامه دبی (بخش 1)

سفرنامه دبی (بخش 1)

سفرنامه دبی ( شهر رویایی و با شکوه ) (بخش 1)

با سلام خدمت همه دوستان محمد هستم با توجه به اینکه خودم تقریبا 4 هفته پیش عضو این سایت شدم و دنبال اطلاعات کافی برای یه مسافرات خارج از کشور بودم خواستم اطلاعات دقیق و 4 هفته ای خودم رو و همچنین تجربه سفر 5 روزه به دبی رو در اختیار شما بزارم تا شما هم مانند من لذت کافی از این شهر با شکوه رو برده باشین. اطلاعات دقیق و کامل می باشد اگه سرتونو درد میارم همین جا پوزش می خواهم و منظور از این سفر نامه فقط کمک و راهنمایی می باشد.

4 هفته قبل از مسافرت : ( در آوردن اطلاعات مربوط به شهر دبی ، هتل و تنظیم برنامه سفر )

4 هفته پیش تصمیم گرفتم به مسافرت برم با خانومم در میون گذاشتم و اینکه تصمیم گرفتیم بریم حالا مونده بودیم که کجا بریم چند گزینه رو انتخاب کردیم دبی ، استانبول اصلا با هیچکدومشون اشناییت نداشتیم از دوستان و آشنایان پرسیدیم همه می گفتن استانبول چون هم واسه خرید خوبه هم واسه ارزونیش اما من اصلا دوست نداشتم جایی برم که شرایط الانش مثل ایران باشه یعنی تو این زمستان سرد دوباره تو کشوری باشم که لباس های گرم بپوشم و کلا اون راحتی که من دنبالش بودم ( راحت بودن آزاد کشتن و ... ) رو تو کشور ترکیه نمی دیدم کلا بر خلاف همه تفکر دوستان تصمیم گرفتم برم به دبی.
E
طبق عادت خودم که همیشه اگه چیزی بخوام انجام بدم همه جوانب مثل یه حمله جنگی همه برنامه های خودمو + نقشه مترو (عکس شماره 1 ) ، نقشه کامل شهر ( عکس شماره 2 )، جاهای دیدنی ، قیمت ها ، تور ها ، انواع برنامه های موبایل که بشه همه راهنمایی کامل رو ازش گرفت دنبال همه این برنامه ها افتادم .با این سایت اشناییت کامل داشتم و از چند سایت دیگه هم استفاده کردم تا اطلاعات قبل از سفر رو داشته باشم.یه برنامه مترو به نام dubai metro رو گوشیم نصب کردم و نقشه توریستی شهر رو از اینترنت سرچ کردم و درآوردم حالا نوبت جاهای گردشگری تفریحی بود اونا رو، رو نقشه علامت گذاری کردم و نزدیکترین مترو بهش رو درآوردم که چیه جاهایی که می خواستم بروم و علامت گذاری کردم شامل ( دوبی مال ، فواره موزیکال ، برج العرب ، اکواریوم ، پارک فراری ، مدینه الجمیرا ، ابن البطوطه ، برج الخلیفه ، پارک آبی اتلانتیس ، پارک آبی والید وادی ، دی تو دی ، انصار گالری ، سیتی سیزن ، ساحل جمیرا ، ساحل الممزر ، و ..... ) بود . نمی دونستم اصلا می تونم به همه اینجاها سر بزنم یا نه و هیچ آشنایی از نزدیکی یا دور بودن هم نداشتم .تو سایت عضو گروه انجمن شدم و سوالات خودم اونجا پرسیدم که به بعضی از جواب ها رسیدم به بعضی ها هم نه . کل سوالات رو پرسیدم .

مثلا دبی گرمه یا سرد ؟ تو این فصل روز های بهاری و شب های خنک تنها یه لباس و تو فروشگاه ها و مترو ها سرده

با مترو بریم به صرفه تره با تاکسی ؟ مترو اما اگه تعداد شما 4 نفر باشه بعضی جاهای که مسیر کوتاه داره تاکسی کدوم فروشگاه ها خوبه ؟ قیمت ها در چه حده ؟ می خواستم ماشین کرایه کنم چطوری؟ و سوالاتی زیاد دیگه که تو ذهنم بود و تو سفر نامه خودم جوابشونو می دم.

ما اولین سفر متاهلی خارج از کشورمون بوده پس با سفر مجردی اختلاف زیادی داره باید سعی می کردم هتل مناسب محیط مناسب نزدیکی به همه جا ( مترو ، فروشگاه ها ، مغاره سوپر مارک و .... ) باشه . دنبال هتل مناسب و آژانسی که ویزا رو به من زود بده تا دلار مسافرتی که واسه دقیقه اخر نزارم افتادم، فهمیدم بهترین آژانس واسه تور دبی بهنود گشت و همچمنین ارزان ترینش رفتم تو سایت آژانس بهنود گشت و قیمت ها رو مشاهده کردم انواع هتل ها با قیمت های مناسب رو دیدم نمی دونستم چه هتلی خوبه ؟ همه هتل ها رو نوشتم و تو یه سایت به نام www.booking.com اسم هتل ها رو زدم عکس ها + خدمات هتل + کجای شهر هست + نظرات همه کسانی که تو هتل بودن رو خودنم بعضی ها ایرادات و نقاط قوت داشتن رو خودندم فهمیدم هتل لند مارک رقه و رز ریحان خوبه نقطه واقع شده هتل رو چک کردم چون من هتلی می خواستم حتما اینترنت رایگان نزدیکی به مترو و واقع شدن هتل در وسط شهر دبی یعنی منطقه دیره باشه هتل لند مارک رو انتخاب کردم شماره هتل رو گرفتم و زنگ زدم و پرسیدم بابت اینترنت که خیالم جمع بشه مطمئن شدم که هتل اینترنت رایگان داره.

توضیح : نقشه مترو دبی که بیشتر خط قزمز رنگ مورد استفاده قرار می گیره

توضیح : نقشه توریستی شهر دبی

2 هفته قبل مسافرت : ( بستن قرار داد با آژانس ، انجام کارهای قبل از سفر و تحویل بلیط و ... ) رفتیم آژانس و کارای سفر رو اوکی کردیم یه قرار داد بین ما و آژانس بسته شد و من 50% پول آژانس رو پرداخت کردم ما بقی هم موند بعد اینکه ویزا رو به ما تحویل دادن کلا در مورد آژانس بگم اینکه بسیار خوب بودن و راهنمایی کاملی به ما کردن ولی تمام فکر من این بود که ویزا 4 روز زودتر بدست من برسه چون واسه ارز مسافراتی که هر سال 300 دلار به مسافر تعلق میگیره باید زود تر اقدام می کردیم.از شانس ما اون روزا مصادف شده بود ما روز ملی شدن امارت متحده و 1 هفته ای سفارت امارات متحده عربی تعطیل شده بود و همه کارا افتاد به روز های اخر و استراس های خودش .

دقیقا 1 هفته مونده بود به مسافرت از اژانس زنگ زدن و گفتن که ویزا شما در اومده و واسه بقیه کارا بیاین اژانس از اونجایی که خانم صالحی ( مسئول تور دبی آژانس بهنود گشت ) با خانمم دوست شده بود بقیه کارا رو خانمم انجام داد که 50% باقی مانده رو پرداخت کرد و ویزا ، بلیط هواپیما ، و هتل رو به ما دادن . چند روزی ما برای دلار گرفتن یعنی 5شنبه تاریخ 20 اذر ماه به بانک رفتیم باید بگم بانک های ارزی ملت ، سامان ، ملی ارز مسافرتی میدن ما هم به بانک ملت رفتیم و اون روز متصدی گفت 1 روز قبل پرواز اقدام کنید دلیل هم اختلاف دلار که اگه قیمت بالا میرفت باید دوباره پرداخت می کردیم که کلا گذاشتیم 1 روز قبل مسافرات ، ولی اون روز رفتیم بانک ملی و عوارض خروج از کشور که 75 هزار تومان شد را پرداخت کردیم. پرواز ما 24 اذر یعنی دوشنبه بود ساعت 9.30 صبح با شرکت هواپیمایی قشم ایر روز قبلش اقدام کردیم واسه دلار گرفتن که من و خانمم با هم رفتیم مدارکی که هم می خواستن شامل :فتوکپی شناسنامه ، فتوکپی پاسپورت ، فتوکپی کارت ملی ، فتوکپی فیش خروج از کشور ، و اصل مدارک و حضور خود فرد با هم به بانک ملت رفتیم متصدی بانک ادم بد اخلاقی بود و گفت انجام نمیدم با کلی خواهش گفت کار 1 کدوم رو انجام می دم کار من رو انجام داد فیش دلار رو گرفتیم ( خود دلار رو فرودگاه می دادن ) کنار بانک ملت ؛بانک ملی هم بود که اونم دقیقا گفت حوصله ندارم برین بانک سامان ، رفتیم بانک سامان و با احترام زیاد کار مارو انجام داد و فیش رو به ما داد .ما برگشتیم خونه تا وسایل مورد نیاز مسافرات رو اماده کنیم.

روز اول دوشنبه : ( روز پرواز ، ورود به دبی ، تحویل اتاق ، شبگردی در دبی مال )

ساعت 5 صبح بیدار شدیم آماده شدیم و ساعت 6 صبح از خونه حرکت کردیم تا برسیم ساعت 7 صبح بود که به فرودگاه امام خمینی رسیدیم وسایل رو از ماشین برداشتیم و به سمت درب سالن رفتیم چون قبلا مسافرت رفته بودم به کارای فرودگاه اشنایی داشتم و اول از گیت بازرسی وارد سالن دیگری شدیم پرواز ما 2202 قشم ایر بود رفتیم تو صف خلوتی که تابلویی بالاش زده بود qm2202 و بعد از 5 دقیقه تو صف موندن کارت پرواز خودمونو گرفتیم.

توضیح عکس شماره 3 : کارت پرواز

و چمدان خودمونو تحویل دادیم و دوباره رفتیم به سمت گیت که مهر خروج از کشور رو میزنن اونجا فقط پاسپورت و فیش عوارض خروج از کشور رو دادیم که ادمه بسیار خوش صحبتی بودن با کمکی شوخی و گفتن ارزوی سلامتی واسه ما مهر رو زد و ما از اون سالن رفتیم به سالن زیریش که باید دلار می گرفتیم 3 تا بانک کنار هم بود ما فیش خودمونو دادیم و دلار های خودمونو گرفتیم. دوباره برگشتیم به سالن بالا و به سالن انتظار وارد شدیم قبل وارد شدن دوباره مورد بازرسی قرار گرفتیم . ساعت 8.30 بود تقریبا 40 دقیقه انتظار خروجی شماره 13 که واسه پرواز ما بود اعلام شد که وارد هواپیما بشیم اونجا هم کارت پرواز ما رو چک کردن و مستقیم وارد هواپیما شدیم.

توضیح عکس شماره 4 : سرجای خودمون نشستیم تقریبا روی بال بودیم

پرواز با 10 دقیقه تاخیر ساعت 9.40 دقیقه پرواز کرد و پرواز خوبی داشتیم آرام و راحت بعد از گذشت شهر قم اصفهان شیراز خلبان وضعیت هوا رو اعلام کرد که ما در اسمان شیراز هستیم دمای هوا – 58 درجه می باشد و تا 1 ساعت دیگر در اسمان دبی هستیم تقریبا 20 دقیقه مونده بود به فرود امدن وارد ابهای خلیج همیشه فارس شدیم و جزیره کیش رو هم از ارتفاع بالا دیدیم.

توضیح عکس شماره 5 : نمایی از جزیره کیش

توضیح عکس شماره 6 : صبحانه شرکت قشم ایر در هنگام پرواز

توضیح عکس شماره 7 : دبی از نمایی داخل هواپیما

و تقریبا ساعت 11.40 به وقت تهران و به وقت محلی دبی ساعت 12.10 دقیقه رسیدیم من همون اول سریعا ساعت خودمو تنظیم کردم به وقت دبی که نیم ساعت از ساعت تهران جلو تر بود چند دقیقه ای صبر کردیم درهای هواپیما باز شد و اتوبوسی اومد تا مارو سوار کنه هوا هم بهاری بود یعنی اگه تو افتاب بودی گرم بود و سایه ای نسبتا خنک داشت . با راهنمایی نیروهای فرودگاه وارد اتوبوس شدیم و اتوبوسی که هوای داخلش بسیار خنک بود و احساس سرما بهمون دست می داد بعد از گذشت 5 دقیقه و طی کردن مسافتی به سالن ورودی رسیدیم و پیاده شدیم و وارد سالن چک کردن پاسپورت و ویزا شدیم رفتیم تو صف چند دقیقه صبر کردیم نوبت ما شد که پاسپورت و ویزا ما رو چک کرد و اسکن چشم و عکس گرفت و مهر ورود به کشور رو زد یه خورده دلخور شدم بابت تحقیر شدن که اعتبار پاسپورت ایران چرا اینقدر پایینه که ما ایرانی ها باید اسکن چشم بشیم .بهر حال گذشت و ما وارد سالنی شدیم که چمدان ها رو اونجا بعد از گذشت تقریبا یه ربع معطلی گرفتیم .چند تا عکس یادگاری تو سالن بسیار زیبا و بسیار بسیار تمیز فرودگاه ترمینال 2 دبی انداختیم.

توضیح عکس شماره 8 : سالن تحویل چمدان دبی ترمینال 2

و وارد سالنی شدیم که دنبال ترانسفری که روی بلیط هتل زده بود گشتیم یعنی ترانسفر ( سرو ) تقریبا بعد از وارد شدن به همون سالن سریعا پیدا کردیم و به ما گفت بشینید صداتون می کنم 10 دقیقه ای معطل شدیم باید بگم هوای توی سالن خیلی خنک بود یعنی سرد بود چون تهویه ها و کولر ها روشن بود ترانسفر صدامون کرد که یک راننده هندی واسه خود هتل را به ما معرفی کرد تا با اون به هتل برویم، وسیله های خودمونو گرفتیم به سمت ماشین که یه ون هیوندا بود رفتیم راننده ادم خوبی بود و مهربون اهنگهای ایرانی گوش می داد که ما تعجب کرده بودیم یه هندی اهنگهای ایرانی گوش بده، جمعا 9 نفر توماشین بودیم که همه با همون پروازی که ما اومدیم ، اومده بودند . (( باید بگم وضعیت رانندگی تو دبی بر خلاف ایران بسیار نظم داشت یعنی همه راننده ها با سرعت متعادل تو یک لاین حرکت می کردن ترافیکی بود که همه ماشین ها پشت سر هم بدون بی نظمی ( برخلاف ایران ) بود.جالب اینه من و همه مسافرانی که بعدا باهاشون اشنا شدیم می گفتیم تو این شهر 1 عدد پلیس ندیدیم.اگه عابری روی خط عابر پیاده حرکت می کرد راننده ماشین با فاصله 2 متری باید وامیستاد تا همه عابرین میرفتن ، هیچ عابری حق اینو نداشت که وقتی چراغ عابر قرمز بود حرکت می کرد کلا قوانین بسیار منظم و حتی بدون نظارت کسی خود مردم رعایت می کردند.))

توضیح عکس شماره 9 : پارکینگ فرودگاه دبی

بعد از گذشت 15 دقیقه که ترافیک سبکی هم داشت به هتل رسیدیم من قبل از سفر عکس هایی که از هتل دیده بودم و حدسم این بود با اون چیزی که من تو عکس ها دیدم 40 % باید پیش بینی این رو میدادم که هتل بدتر باشه اما برعکس بود همه چی مانند اون عکس ها بود لابی زیبا و متوسط نه بزرگ نه کوچک

توضیح عکس شماره 10 : نمایی از لابی درب ورودی سمت راست عکس پذیرش می باشد

توضیح عکس شماره 11 : نمایی از لابی هتل و پذیرش

وارد هتل که شدیم لیدر تور ما اقا احمد عبداللهی ( ادم بسیار بسیار بسیار خوب ) از خوبی هاش تو سفر نامه می گم و دلیل خوب بودنشم خودتون می فهمید. با ما سلام و احوال پرسی کرد و به ما خوش امد گفت و قوانین هتل رو گفت : ساعت صبحانه ، نهار رو به ما اعلام کرد و انواع تور های به ما معرفی کرد من اشنایی کامل رو با این تور های قیمت هاش داشتم و حتی می دونستم کجای شهر واقع شده و چطوری با مترو برم اونجا ( این ها از صدقه سر کارهای قبل از سفر و راهنمایی سایت و انجمن سایت و در اوردن نقشه ها و .... بود ) تور های که به ما معرفی کرد تور در شهر بود 170 درهم ، تور صحرا 170 درهم ، تور والید وادی 250 درهم ، تور اتلانتیس 270 درهم با نهار ، تور های اتوبوس و چند تای دیگه که ممکنه هر لیدر قیمت متفاوتی داشته باشه ولی همه لیدر ها همدیگرو میشناسن و قیمت ها با هم برابر هست پس دنبال اینکه قیمت کمتری از کس دیگه ای بگیرید نباشید چون خودم همه راه ها رو گشتم واسه ارزون تر پیدا کردن که ارزش نداره،همه تور ها رو به ما معرفی کرد و ما رو تا تحویل دادن اتاقامون به سالن غذا خوری واسه خوردن نهار راهنمایی کرد . غذا به سبک ایرانی ، هندی ، فلیپینی رو میز اردور بود که من ماکارانی رو خوردم کلا غذای هتل خوب بود و باب میل ما ایرانی ها بود بعد از خوردن غذا اومدیم تو لابی تا اتاق رو به ما تحویل بدن طبق قوانین گردشگری دبی بابت هر شب اتاق در هتل 4 ستاره 15 درهم می گرفتن ما هم چون 4 شب بودیم 60 درهم دادیم.( هتل 3 ستاره هر شب 10 درهم ، هتل 5 ستاره 20 درهم هر شب ) و رفتیم به اتاقمون هتل دارای 5 طبقه 4 طبقه مسکونی طبقه اخر HC شامل اتاق سونا ، اتاق بدنسازی ، استخر بود .

توضیح عکس شماره 12 : طبقه hc و استخر هتل

ما طبقه دوم بودیم یعنی اتاق 209 کلا شما رو به نام اتاقتون میشناسن و ما هم به نام ( تو ، زیرو ، ناین ) یعنی 209 کلا زبان مردم دبی متفاوته چون زیادی مهاجر داره ، هندی ، ایرانی ، فلیپینی که اکثر مهاجرین هستند و همشون هم به زبان انگلیسی مسلط هستند و زبان عامیانه مردم می باشد.رفتیم به اتاقمون اتاقی تمیز سرویس حموم و روشویی شیک و اروپایی و دارای وان حمام تقریبا اتاق کلاسیک به سبک مدرن بود تنها بدی اتاق ما این بود که رو به خیابان نبود و واسه من اهمیت زیادی نداشت چون ما فقط واسه استراحت و خوردن نهار به هتل میومدیم لباس ها و چمدان ها رو جابجا کردیم و من چون شغلم مرتبط با اینترنته لبتاب رو باز کردم و کارامو انجام دادم اتاق ها اینترنت رایگان داشت که سرعت اینترنت این هتل بهتر بگم کل دبی قابل قیاس با ایران نیست چون سرعت با پهنای باند 10 مگ با سرعت دانلود 2 الی 3 مگابایت بر ثانیه اونم از نوع نامحدودش که من تو خوابم همچین سرعتی رو تصور نمی کردم بود

توضیح عکس شماره 13 : کارت اتاق هتل لندمارک رقه

بعد از انجام کار شخصی و کمی استراحت طبق برنامه قبلی ساعت 6 از هتل زدیم بیرون هتل واقع شده بود در خیابان رقه ( یکی از مشهور ترین خیابان ها دبی ) که همه چی کنارش بود سوپر مارک کلی فروشگاه بزرگ که هر کدومش فقط 4 دقیقه راه بود فروشگاه الغریر ، انصار گالری ، ریف مال ، دی تو دی ، و چند فروشگاه خوب دیگه و کلا فاصله با 2 مترو که نزدیک ما بود 5 دقیقه راه بود یعنی ایستگاه های مترو رقه و مترو الاتحاد (union ) ، یک ساعتی تو خیابون دور هتل قدم زدیم زیبا ،شیک ، شاد

بعدش رفتیم به سمت مترو رقه و تو مترو به سمت ایستگاه برج الخلیفه یا ایستگاه دوبی مال (dubai moll ) بلیط رو تهیه کردیم بلیط 2 طرفه قرمز رنگ )مترو دبی بعد از مترو تهران ارزان ترین مترو جهانه( مبلغ بلیط واسه 2 نفر شد 28 درهم بعداز گذشت 8 ایستگاه به دبی مال رسیدیم . مترو بسیار تمیز با قوانین خاص خودش ( آدامس خوردن آشامیدن و .... ممنوع و جریمه داشت باید بگم مترو بدونه راننده بود )

سفرنامه دبی

توضیح عکس شماره 15 : نمایی از ایستگاه مترو برج خلیفه ( dubai moll )

خود ایستگاه مترو تا دبی مال فاصله 10 دقیقه ای داشت یا باید پیاده میرفتیم یا روی مونو ریل که تقریبا زمان ما رو نصف می کرد می رفتیم . خود مونو ریل بسیار زیبا بود بعدش از گذشت روی مونو ریل به دبی مال بزرگترین مرکز خرید دنیا با 1200 فروشگاه ( فروشگاه نه مغازه ای که تو ایرانه ) و با 22هزار پارکینگ رسیدیم.

توضیح عکس شماره 16 : نمایی از مونو ریل ( فاصله بین ایستگاه دبی مال و مرکز خرید )

ما به سمت اکواریوم دبی مال حرکت کردیم تو مسیر مغازه های دینی جنس های خوب و گران را هم دیدیم وقتی به اکواریوم رسیدیم تنها چیزی که تعجب منو برانگیخت اسمان مصنوعی اونجا بود که از هیچ چه چیزایی ساختن آکواریوم دارای 30 هزار موجود زنده که همه کنار هم زندگی می کنند بود ( شما می تونین به تونل این اکواریوم که نفری 70 درهم هست برین ) چند دقیقه ای اونجا صبر کردیم و عکس یادگاری گرفتیم.

توضیح عکس شماره 17 : آسمان مصنوعی دبی مال کنار آکواریوم

توضیح عکس شماره 18 : آکواریوم دبی مال

و بعد به سمت یه آبشاری رفتیم که تقریبا نزدیک آکواریوم بود .

توضیح عکس شماره 19 : آبشار مرکز خرید دبی مال

بعد از چند دقیقه دیدن آبشار به بازدید از مغازه ها و مکان های زیبایی که تو مرکز خرید بود رفتیم.

توضیح عکس شماره 20 : نمایی از فروشگاه های مرکز خرید

توضیح عکس شماره 21 : نمایی از فروشگاه های مرکز خرید

توضیح عکس شماره 22 : نمایی از فروشگاه های مرکز خرید

توضیح عکس شماره 23 : نمایی از مرکز خرید

بعد از دیدن فروشگاه ها کم کم به سمت فواره ها رفتیم به اونجا که رسیدیم بلندترین برج دنیا یعنی برج الخلیفه را دیدیم دارای 210 طبقه قابل استفاده بود با ارتفاع 831 متر چند تا عکس یادگاری انداختیم و اونجا روی نیمکتی که داشت نشستیم تا شروع رقص فواره صبر کردیم اهنگ ملایمی پخش می شد که واقعا باید گفت ارامش خوبی داشت بعد از اهنگ ملایم نور هایی که کنار فواره ها بود شروع کرد به روشن و خاموش شدن بعد از 5 دقیقه رقص اب با موزیک شاد عربی اغاز شد که زیبا بود بسیار زیبا ما 2 تا اهنگ اونجا با رقص آب دیدیم .

توضیح عکس شماره 24 : نمایی از برج الخلیفه بلند ترین برج دنیا

توضیح عکس شماره 25 : رقص فواره ها به همراه نور پردازی و موزیک

بعدش به سمت مترو برگشتیم چون می دونستم ساعت کار مترو تا ساعت 11.20 دقیقه بیشتر نیست ساعت 11 به سمت مترو حرکت کردیم بعد از گذشت 10 دقیقه به مترو رسیدیم مترو هر 6 دقیقه سر وقت تو ایستگاه وارد میشه ما هم سوار شدیم به سمت ایستگاه رقه رفتیم به ایستگاه رسیدیم و تو خیابون رقه برای تهیه غذا به رستورانی رفتیم که هزینه شام 2 عدد همبرگر نوشابه و و سیب زمینی 60 درهم شد . به هتل برگشتیم و بعد از دوش گرفتن استراحت کردیم .

توضیح عکس شماره 26 : هتل لند مارک رقه از نمایی بیرون

روز دوم سه شنبه : ( گذشتن با تور در شهر )

صبح یه خورده دیر بیدار شدیم یعنی با صدای زنگ تلفن اتاق که لیدر تور ما بود بیدار شدیم احمد به من گفت برنامه تون چیه ؟ من گفتم الان واسه صرف صبحانه میام پایین حاضر شدیم رفتیم صبحانه بخوریم کنار پنچره رو به خیابان داشتیم صبحانه می خوردیم که احمد اومد کنار ما نشست و گفت جوونا برنامشون چیه ؟ منم از برنامه قبلیم حرف زدم گفتم تور پارک ابی می خوام اونم گفت تور پارک آبی آتلانتیس 270 درهم با نهار رو به ما پیشنهاد داد . ما هم قبول کردیم چون آتلانتیس با کلاس تره نسبت به وایلد وادی بعدش تور شهر هم به ما معرفی کرد نفری 170 درهم من قبول کردم و یه برنامه دیگه هم به ما پیشنهاد داد که 100 درهم بود اون برنامه ویژه چهارشنبه ها هتل کرون پلازا بود که به نام Persian nighte معروف بود باز هم قبول کردیم تور های دیگه رو معرفی کرد که بخاطر برنامه ریزی از قبل فقط این 3 تا رو انتخاب کردیم تور شهر ما همین امروز یعنی بود قرار شد ساعت 3.30 ترانسفر بیاد دنبالمون .

بعد از صرف صبحانه رفتیم بیرون و فروشگاه های دور هتل دیدن کردیم ، فروشگاه انصار گالری که انتهای خیابان ما بود و همچنین فروشگاه ریف مال روبروی انصار گالری و فروشگاه الغریر دور میدان ماهی بود همه این فروشگاه ها رو رفتیم دور زدیم خرید کمی انجام دادیم حدودا ساعت 2 بود که برگشتیم هتل نهار رو همون موقع تو هتل خوردیم یه خورده تو لابی هتل نشستیم با احمد صحبت کردیم در مورد قوانین کار کردن تو دبی احمد می گفت : فیلیپینی ها کارگر های ارزان دبی هستند مثلا تو هتل کار می کنند خوراک رایگان جا رایگان و 1400 درهم هم دستمزدشون بود و کلا چیزی پس انداز نمی کردن و خرج خودشون می کردن جالب بود واسم که ما ایرانی ها بیشتر دنبال save کردن هستیم اما اونا برعکس ما هستند. ساعت 3 شده بود رفتیم تو اتاق لباس هامونو عوض کردیم بعد از میل کردن یه چای ساعت 3.20 دقیقه اومدیم تو لابی منتظر موندیم ساعت 3.30 ترانسفر تور اومد دنبالمون و با صدا کردن شماره اتاقمون ما فهمیدیم تور شهر دنبال ما اومده ما رفتیم به سمت ماشین که یک مینی بوس 31 نفره بود بعد از گذشت 1 ساعت همه مسافر ها از هتل های متفاوت سوار کرد .

توضیح عکس شماره 27 : نمایی شهر دبی در هنگام سوار کردن افراد تور در شهر

توضیح عکس شماره 28 : نمایی شهر دبی در هنگام سوار کردن افراد تور در شهر

توضیح عکس شماره 29 : نمایی از هتل روتانا در هنگام سوار کردن افراد تور در شهر

لیدر تور در شهر فردی بود به نام بهنام که اطلاعات دقیقی در مورد دبی تعداد جمعیت و اطلاعات دیگری رو به ما داد که با برخی از این اطلاعات اشنا بودم به سمت مدینه الجمیرا می رفتیم از خیابان شیخ زائد بزرگترین خیابان دبی که دبی رو به ابوظبی متصل می کرد در حرکت بودیم برج های خیابان منو یاد عکس های این شهر می انداخت بلند ، شیک ، زیبا ، چراغانی بود واقعا می شه گفت متفاوت بود.

توضیح عکس شماره 30 : رودخانه خور

قبل غروب افتاب به مدینه الجمیرا ( ونیز دبی ) رسیدیم 30 دقیقه وقت داشتیم از اونجا دیدن کنیم واقعا زیبا بود رودخانه مصنوعی که ساخته بودن خیلی خوب بود یه قایق که 70 درهم می گرفت تا دور این رودخانه رو دور بزنه ما وقت زیادی نداشتیم واسه همینم بیشتر فیلم و عکس گرفتیم از مدینه الجمیرا نمایی زیبایی هم به برج العرب داشت زیبا بود .

توضیح عکس شماره 32 : نمایی از رودخانه مدینه الجمیرا ( ونیز دبی )

توضیح عکس شماره 33 : صنایع دستی در مدینه الجمیرا

توضیح عکس شماره 35 : نمایی از رودخانه مدینه الجمیرا ( ونیز دبی )