سفرنامه مالدیو، هتل سان آیلند

سفرنامه مالدیو، هتل سان آیلند

61-Maldiv-Blog cover (01-03-17).jpg

این سفر هم به پایان رسید، امیدوارم این اطلاعات براى دوستانى که قصد سفر دارند مفید باشه.

کشور مالدیو مجموعه اى از جزایر در اقیانوس هند است، که با توجه به طبیعت خاص و زیبایش گردشگران زیادى را از نقاط مختلف جهان جذب مى کند.

براى سفر با توجه به زمان سفر، قیمت بلیط، میزان ترانزیت و ... با یکى از پروازهاى الاتحاد، امارات، قطر و یا از طریق سریلانکا مى توانید اقدام کنید، ما با توجه به خدمات ، پرواز قطر را انتخاب کردیم. نرخ پرواز براى ما نفرى ٣٢٠٠٠٠٠ تومان بود.

سفرنامه مالدیو

بلیط را با چند ساعت ترانزیت جهت خرید کردن در فرودگاه قطر و به صورتى که ساعت ٨ صبح در ماله باشیم و بتوانیم از کل روز استفاده کنیم از سایت قطر رزرو کردیم و با دادن کد رزرو به آژانس بلیط صادر شده را تحویل گرفتیم.

از فرودگاه امام به دوحه دو ساعت و از دوحه به فرودگاه ماله چهار ساعت و سى و پنج دقیقه زمان می برد. اختلاف ساعت با ایران در ماله حدوداً سى دقیقه بوده. در هواپیما با فیلم، موزیک و بازى و در فرودگاه قطر نیز در زمان ترانزیت با کمى گردش در فرى شاپ و خوردن یک غذاى خوشمزه در فود کرت و استفاده از اینترنت رایگان فرودگاه مى توانید سرگرم شوید.

فراموش نکنید در نزدیک شدن به لحظه لندینگ هواپیما در ماله ( پایتخت مالدیو ) از منظره زیباى جزایر و آبهاى شیشه اى اطرافشان عکاسى کنید.

سفرنامه مالدیو

فرودگاه ماله به صورت یک جزیره در کنار ماله قرار داشته و در زمان فرود، حس فرود در دریا را خواهید داشت. اگر از قبل از طریق آژانسها، تور یا هتل مورد نظرتان را بوک کرده اید مسلماً یک نفر در فرودگاه با درج نام شما روى یک برگه منتظر شما خواهد بود، در غیر این صورت به محض خارج شدن کانترهاى هتلهاى مختلف را مى بینید و به راحتى از همان جا مى توانید براى هتل و ترانسفر آن اقدام کنید. حتماً در نظر داشته باشید که زمان ترانسفر به جزایر بین ساعت ٦ صبح تا ١٥ بعد از ظهر بوده و بعد از این ساعت شما مجبور به یک شب اقامت در ماله هستید.
با توجه به اینکه ترانسفر به جزایر در چند مرحله انجام میشه، راحت تر و مطمئن تر هست تا مثل ما هتل و ترانسفر را از طریق آژانسهاى هواپیمایى بوک نمایید.

پس از رسیدن به فرودگاه ماله، اگر زمان کافى دارید به راحتى مى توانید وسایلتان را در قسمتى که مخصوص نگهدارى چمدانها در فرودگاه است قرار دهید و با یک قایق با پرداخت چند دلار به ماله بروید و بعد از یک گشت نیمروزى در ماله، مجدد به فرودگاه برگشته و سفر خود را ادامه دهید. متاسفانه ما فرصت نداشتیم و بلافاصله همراه تور لیدرى که منتظر ما بود به قسمت پرواز داخلى رفتیم، چمدانها که نباید بیشتر از نفرى بیست کیلو باشند را تحویل داده و با هواپیماى ملخى به مدت بیست و پنج دقیقه به سمت فرودگاه مامى گیلى پرواز کردیم.

سفرنامه مالدیو

سپس با ون هاى جداگانه مسافران هر هتل به اسکله مى روند و با قایقهاى تندرو به سمت هتلها حرکت مى کنند.

تا هتل سان آیلند که انتخاب ما بود ده دقیقه زمان برد.

تاریخ سفر ما ٢٤ شهریور ١٣٩٤ به مدت یک هفته بود، که اواخر فصل بارندگى در مالدیو است، البته باید بگم کلاً در این یک هفته سه ساعت هوا آفتابى شد.

سفرنامه مالدیو

هزینه اقامت ما براى یک هفته در این هتل با خدمات فول برد و ترانسفر براى دو نفر ٧٤٠٠٠٠٠ تومان بود.

در ضمن در حین پرواز داخلى به سمت جزیره، در فرودگاه و مجلات داخل هواپیما دیدن خط مالدیوى براى ما خیلى جالب و متفاوت بود.

نقشه جزیره

این هتل پنج ستاره داراى خدمات مینى گلف، تفریحات آبى، سه عدد کافی شاپ با اینترنت رایگان، یک رستوران اصلى، رستوران ایتالیایى، رستوران باربیکیو، رستوران تایلندى چینى، اجاره دوچرخه، استخر رو باز، زمین والیبال ساحلى، زمین بسکتبال، زمین تنیس، سالن بدمینگتون، سالن ورزش، ساحل مناسب براى اسنورکلینگ و خدمات غواصى، همچنین سالن ماساژ و باغ ارگانیک بوده.

اتاقى که ما انتخاب کردیم سوپریور بود، کلاً داخل تمام اتاقها یک شکل بوده با این تفاوت که اتاقهاى واتر بنگلو بالکن خصوصى و پله به دریا داشته و روى آب بوده، اتاقهاى سوپریور وان داشته و متراژ آن دو برابر اتاقهاى استاندارد و واتر بنگلو و حدوداً ٥٢ متر هست.

در بیرون اتاقها محلى براى شستن پاها، بعد از بازگشت از ساحل بوده، که واقعاً مفید بود، همچنین بالکنى با دو صندلى راحتى. در ساحل جلوى هر اتاق هم دو تخت با شماره همان اتاق قرار دارد.

اگر در ماه عسل باشید اتاق را تزئین مى کنند و یک سبد میوه نیز هدیه مى دهند.

سفرنامه مالدیو

در اتاقها سیفتى باکس و براى هر نفر یک چتر قرار دارد، کترى برقى و هر روز چاى، قهوه و یک بطرى٥٠٠ میلى آب براى هر نفر، همچنین حوله مخصوص تختهاى ساحلى به تعداد نفرات. اما سشوار عملاً کارایى نداشت و اگر براتون مهم هست با خودتون ببرید.

اگر هوا بارانى نباشد از تورهاى مختلف مثل ماهیگیرى، دیدن دلفینها و ... که در لابى هتل کانتر دارد، مى توانید بوک کنید و لذت ببرید، البته قیمتها خیلى بالاست، مثلاً تفریحات آبى مثل پاراسیلینگ که در اکثر کشورها ١٠ تا ٣٠$ بوده اینجا نفرى ١٥٠$ بود. اسم تورها و قیمتشان را مى توانید در عکس ببینید.

توجه داشته باشید که خارج کردن هرگونه لاک لاک پشت، صدف و مرجان و صنایع دستى از این قبیل از کشور مالدیو،ممنوع هست.

براى غذا بهتر و به صرفه تر هست که بسته به سلیقه هاف برد صبحانه، شام یا فول برد صبحانه، ناهار، شام بگیرید، که کلاً در رستوران اصلى در ساعتهاى مشخصى سرو میشه و مجموعه اى کامل از غذاهاى وسترن، هندى، سالاد بار، سوپ، میز دسر و میوه هاى تازه بوده که هر وعده نیز تغییر مى کند.

از ابتدا براى کل زمان اقامت هر شخص یک میز و یک گارسن معرفى میشه که گارسن ما آقاى مجید یک مرد مسن و مهربون مالدیوى بود.

سفرنامه مالدیو

هر روز ساعت ١٨:٣٠ بعد از ظهر در دو نقطه از جزیره به کوسه ها و سفره ماهى ها غذا داده میشه، شما هم میتوانید در این غذا دادن شریک شوید و حس جالبى هست از نزدیک دیدن این حیوانات

از دیدن گلهاى زیبا و پیاده روى در این طبیعت سبز لذت خواهید برد.

حیوانات بامزه مثل خرچنگهاى سفید و صدفى در ساحل، خرچنگهاى بزرگ روى صخره ها، لک لک ها در زمین مینى گلف و کلى هزارپا همه جا و...، مطمئناً مثل ما با هر بار بیرون رفتن از اتاق و دیدن یک حیوان بامزه سورپرایز خواهید شد.

اگر در قسمت اتاقهاى واتر بنگلو اسنورکلینگ کنید انواع ماهى هاى زیبا و بچه کوسه ها را در اطرافتان میبینید، پس دوربین ضد آب یادتون نره. اگر وسایل اسنورکلینگ نبرده باشید، همانجا امکان خرید و اجاره بوده البته با قیمتى گرانتر از معمول، در ضمن مواظب پوستتون باشید با توجه به آب بسیار شور دریا و آفتاب سوزان، روغن و ضد آفتاب بسته به سلیقه دو مورد ضروریه. اگر اتاقتان از رستوران فاصله دارد یا براى سرگرمى مى توانید دوچرخه کرایه کنید، تقریباً ٦$ براى هر روز.

استفاده از امکانات ورزشى مثل سالن ورزش، بسکتبال، والیبال، بدمینگتون و ... ١٠$. همچنین مى توانید با بازى پینگ پنگ یا بیلیارد ، سرگرم شوید. هر شب تفریحاتى براى مسافران برقرار میشه که شامل مسابقه خرچنگها، کارائوکه، دیدن رقصهاى محلى مالدیویها، موزیک زنده و ... مى باشد.

سفرنامه مالدیو

توصیه من شرکت در مسابقه خرچنگهاست که واقعاً مفرح بوده و ما آن شب برنده یک ساعت قایق سوارى با کاپیتان شدیم، توصیه ما سعى کنید خرچنگى را انتخاب کنید که تحرک بیشترى دارد.

با اینکه جاهای دیدنی مالدیو بسیار است اما این کشور صنایع دستى خاصى ندارد جز ظروفى که از چوب نارگیل تهیه مى شود که مثلاً قیمت هر لیوان آن ٢٣$ به بالا بوده و صدف و صنایع دیگرى مثل آلبوم عکس و قاب عکس، جا کلیدى که از کشورهاى دیگه و معمولاً از سنگاپور آورده میشه.

در زمان استراحت روى ننوها زیر درختان نارگیل مواظب سقوط نارگیلها باشید. همچنین اگر خفاشهاى خیلى بزرگ را در حال پرواز دیدید نترسید، این خفاشها از میوه درختان تغذیه مى کنند.

با تشکر از آژانس گردشگرى پارسیان و آقاى مهدى زند مدیریت آژانس که زحمت صدور بلیط و هماهنگى هتل و ترانسفر ما را به عهده داشتند.

نویسنده :محسن شریفى و بنفشه حاج على اکبرى

تمامی مطالب عنوان شده در سفرنامه ها نظر و برداشت شخصی نویسنده است و وب‌ سایت بانک تور و گردشگری مسؤولیتی در قبال صحت اطلاعات سفرنامه ها بر عهده نمی‌گیرد.