سفری به یاد ماندنی به دبی

سفری به یاد ماندنی به دبی

به نام خدا

سفرنامه متاهلی به دبی، آبان 94

قبل از همه چیز بگم من و خانومم دفعه اولمون بود که همچین سفری می رفتیم ،اونم بدون هیج تجربه ای و دو نفری

(این مسافرت خیلی راحت تر از مسافرت رفتن داخل ایران بود)

من و همسرم چند ماه پیش تصمیم گرفتیم بریم مسافرت و بعد از کلی تحقیق و بررسی قیمت ها دو مقصد رو انتخاب کردیم اول ترکیه بعد امارات که با این وضعیتی که ترکیه پیدا کرد امارات رو انتخاب کردیم. از اینترنت نقشه مترو دبی و نقشه کلی شهر رو گرفتم و بعدش سیزده روز قبل مسافرت تصمیم گرفتیم که اقدام کنیم که بتونیم به موقع ویزا رو بگیریم با چند آژانس تماس گرفتم تا تونستم یه مورد خوب رو پیدا کنم . کلا قیمت تور دبی با صبحانه و نهار و هتل چهار ستاره و ویزا و بلیط هواپیما شد واسه هر نفر 1.430.000 تومان و فیش واریزی عوارض خروج از کشور 75.000 تومان شد .

مبلغ 2.000.000 تومان رو برای پیش پرداخت واریز کردم و مدارک رو براشون ایمیل کردم.

پروازمون یک شنبه 17 آبان 94 بود که ویزا پنج شنبه 15 آبان آماده شد تقریبا لحظه آخر بلیط هواپیما و ویزا و برگه رزو هتل رو واسم ایمیل کردن .چون از شهرستان بودیم نتونستیم حضوری مدارک رو بگیریم .فقط کافیه مهر آژانس رو رو تموم برگه ها بزنن تا بتونید برای ارز مسافرتی که نفری 300 دلار بود اقدام کنید.

ما شنبه برای ارز رفیتم بانک سامان و حواله ارزمون رو گرفتیم .

هتلمون هم مونتریال با همون مونترال چهار ستاره نزدیک میدان ماهی بود که واقعا یه نقطه استراتژیکی داشت و همه چی در دست رس بود هم دو خط سبز و قرمز مترو هم فروشگاه هاه دی تو دی و... هم فست فود های معروف مک دونالد و کی اف سی و پیتزا هات و...

روز اول:

ساعت 14:40 پرواز داشتیم باید دو ساعت قبل پرواز فرودگاه امام می بودیم و طبق تابلویی که داخل فرودگاه بود پرواز به موقع بود. بعد از رفتن به قسمت تحویل بار و گرفتن کارت پرواز گفتند ساعت دو گیت 25 باشیم به موقع رفیتم واسه سوار شدن به هوا پیما که هواپیما دقیقا ساعت 14:45 پرواز کرد ما تقریبا روی بال بودیم اینو هم بگم که دفعه اولم بود که سوار هواپیما می شدم فکر می کردم ترسناکه اما نه جالب بود.

ما به خاطر این ایر عربیا رو انتخاب کردیم که اول از همه چون متعلق به ایران نبود امنیت بیشتری داشت چون تحریم نیستند و سن هواپیماهاشون به نسبت کمتره دوم قیمت بلیط هاش کمتر از سایر شرکت هاست و این که میزان بار هر مسافر 30 کیلو گرم بود که بقیه 25 کیلو بودند و دلیل اخر هم فرود ایر عربیا در فرودگاه شارجه ست که نسبت به فرودگاه دوبی ترمینال 1 و 2 خیلی بهتره و طبق تحقیقم افرادی بودند که خاطرات بدی داشتند از اون فرودگاه و برخورد نا مناسب )

ما یک پرواز آروم و خیلی خوب رو داشتیم و هواپیما ساعت 16:35 در فرودگاه شارجه فرود اومد بعد از پیاده شدن اول واسه چنج کردن دلار ها به صرافی که داخل فرودگاه بود رفتیم و 600دلار رو دادیم 2170 درهم امارات گرفتیم (یکی از اشتباهات بزرگمون این بود که چون قبل سفر از طریق اینترنت قیمت چند صرافی داخل امارات رو چک کردیم که قیمت دلار همون قیمت ارز مسافرتی بود حتی ارزان تر و گفتیم میریم همونجا چنج می کنیم اما هیچ جای این کشور پول ایران هیچ ارزشی نداشت فقط یک جا که خیلی سخت پیدا کردیم .بازار مرشد که اکثرا ایرانی مقیم امارت هستند و خیلی گرون تر واسمون افتاد.)

بعد به سمت قسمت اسکن چشم رفتیم که تقریبا کنارش بود ،کار چشم نگاری که تموم شد بعد از زدن مهر ورود به کشور رفتیم چمدون هامون که سالن پایین بود تحویل گرفتیم و بیرون از فرودگاه منتظر ترانسفر هتل موندیم متاسفانه چون ترانسفر واسه چند هتل با هم اومده بود خیلی طول کشید تا سوار مینی بوس شدیم و دونه دونه افراد رو رسوند هتل هاشون و ما ماقبل آخر بودیم وقتی رسیدیم هتل ساعت 20:00 شده بود که به ساعت اونجا تقریبا شده بود 20:30 که بعد از تحویل اتاق رفتیم کی اف سی و دوتا ساندویچ گرفتیم با سیب زمینی و نوشابه شد 30 درهم اومدیم داخل اتاق و شام رو خوردیم چون خیلی خسته شده بودیم ساعت 23:00 خوابیدیم.

(صبحانه هتل ساعت 7 تا 10 و نهار 13 تا 15 که واقعا غذا های خوبی داشتند.)

هتل خیلی خوبی بود فقط دمپایی و اتو نداشت که می تونید برید بگید تا واستون دمپایی بیارن.رایگانه

کارت سوار شدن

میدان ماهی کنار هتل

روز دوم:

ساعت 7:20 رفتیم واسه صبحونه تا 8:00

بعد از صبحونه رفتیم به سمت مترو که بریم سیتی سنتر. نزدیک ترین ایستگاه به ما الاتحاد بود که به انگلیسی میشد یونیون بهترین کارت واسه مترو به نظرم سیلور کارت بود که باید واسه هر کسی جدا کارت گرفت هزینه کارت 5درهم بود که ما 100درهم دادیم و دوکارت گرفتیم با شارژ (اگه آخر سفر شارژ واستون موند می تونید پس بگیرید فقط 5 درهم هزینه کارت ازش کم میشه)

بعد از گذشتن از دو ایستگاه به سیتی سنتر رسیدیم که درب ورودی فروشگاه کنار درب خروجی مترو بود که حتی اسانسور هم مستقیم داشت به مترو. رفتیم فروشگاه کارفور که داخل سیتی سنتر بود واسه کتاب اینتر تراینر دبی یا همون کتاب واچر که قیمتش 475 درهم بود 1000 فروشگاه و جاهای تفریحی و فست فود رو داشت کلی واچر داشت اما چون اعتبارش فقط تا آخر 2015 بود نگرفتیم (یه سرچ بکنید متوجه می شید که چقد مفیده اما متاسفانه چون دونفر بودیم به صرفه نبود می تونید قبل سفر از سایت های ایرانی واچر رو بگیرید حدودا هزینه هاتون نصف میشه خیلی خیلی خوبه)

تا 10 اونجا بودیم و بعدش رفتیم فروشگاه دی تو دی که اون سمت خیابون روبه روی سیتی سنتر بود بعد از یکم خرید ساعت 13:00 رفیم هتل واسه نهار تا 14:00 بعد از نهار رفیتم به اتاقمون یکم استراحت کنیم تا 16:00 بعد رفتیم به سمت مترو که بریم دبی مول و برج خلیفه بعد گذشتن از چند ایستگاه رسیدیم به ایستگاه برج خلیفه چون خیلی راه بود تا دبی مول و برج خلیفه تموم راه رو منو ریل گذاشته بودن که خدایی نکرده کسی خسته نشه کلی راه بود که منو ریل گذاشته بودن و جای خیلی خنکی بود رسیدیم به دبی مول..

بعد از یکم گشت تو مغازه هاش که خیلی خیلی جنساش گرون بودن رسیدیم به آبشار دبی مول که عکسش رو گذاشتم چند تا عکس گرفتیم و بعد گشتیم تا آکواریوم رو پیدا کردیم که آسمان مصنوعی هم همونجا بود واقعا زیبا بودند.اکواریوم رو میشد از بیرون دید اما واسه رفتن به قسمت تونل قیمت های متفاوتی بود از 100 درهم بود تا 250 درهم که وی آی پی بود ما 240 درهم دادیم با پنل های خودش رفتیم داخل تونل که خیلی خیلی خیلی خوشگل و رویایی بود.

اولش یه جای تاریک بود که اکثر کوسه هاش اونجا بودن و بعدش بقیه ماهی ها سفره ماهی و... داشت بعد از تونل با همون بلیط ها رفتیم دو طبقه بالا تر برای باغ وحش و قایق کف شیشه ای اولش رفتیم داخل یه اتاقک که یه چیزی مثل سینما چند بعدی بود که یه فیلم 5 دقیقه ای گذاشتن و بعد از اون جلیقه نجات پوشیدیم و رفتیم سوار قایقی شدیم که کفش شیشه بود و تموم ماهی ها و اون تونل که از داخلش رد شدیم رو میشد از کفش دید بعد دور زدن و کلی لذت بردن پیاده شدیم و رفتیم به قسمت باغ وحش که یه جای خیلی خیلی زیبا و خوب بود یه عالمه ماهی و موجودات دریایی و.. داشت از عروس دریایی گرفته تا کروکودیل و پنگوین و... خیلی خوش گذشت و کلی خاطره شد واسمون.

بعد از اون رفتیم طبقه ال جی دبی مول که بریم سمت فواره ها طبقه ال جی یه قسمت داشت واسه رفتن به بالای برج خلیفه (که روز تا ساعت 19:00 نفری 500 درهم بود و 19:00 به بعد نفری 300 درهم)علاقه ای نداشتیم اون همه پول داسه دیدنش بدیم رفتیم سمت درب خروجی که میرفت سمت فواره هایی که روبه روی برج خلیفه بود هنوز شروع نشده بود اینو هم بگم که هر نیم ساعت یک آهنگ رو اجرا می کردن یه منظره واقعا لذت بخشی بود، خیلی خیلی خوش گذشت.

بعد اومدیم دبی مول که بریم سمت مترو تو مسیر مترو یه قسمت بود که بلیط پارک آبی وایلدوادی رو گرفتیم نفری 260 درهم بود برگشتیم به ایستگاه متروی الاتحاد و رفتیم مک دونالد که تقریبا روبه روی مترو بود شام رو گرفتیم اومدیم هتل شام رو خوردیم و ساعت 23:30 خوابیدیم.(ساعت کاری مترو هم فک کنم 23:30 بیشتر نیست

سیتی سنتر

کارفور داخل سیتی سنتر

کتاب واچر های دبی(که داخل متن واستون توضیح دادم?

دی تو دی روبه روی سیتی سنتر

باغ وحش دبی مول

شام مک دونالد

روز سوم:

صبح خواب موندیم و ساعت 8:30 رفتیم واسه صبحانه تا 9:30 بعدش رفتیم سمت مترو که بریم به ایستگاه سی و یکم بعدش با تاکسی که حدودا شد 20 درهم. ساعت 10:30 رفتیم پارک آبی بعد از دادن بلیط بهمون دوتا دست بند دادن و یکیشون رو واسه گرفتن کمد شارژ کردیم یکی رو واسه غذا یه کمد کوچک 40 درهم بود سعی کنید وسایلاتون خیلی کم باشه و حوله ببرید وگرنه اونم پولیه اونجا کسی به حجاب و لباس و چیز های دیگه کار نداره اصلا مهم نیست حتی با خانم ها می تونن با مانتو بیان یا می تونن مایو اسلامی بگیرن که 120 درهم بود.

اگه شارژ غذا رو استفاده نکردید می تونید برگردونید و پولتون رو بگیرید یه پسر به نام عبدالله اونجا بود که می تونست فارسی صحبت کنه کمکمون کرد تا راحت تر کارامون رو انجام بدیم، بعد از عوض کردن لباسامون رفتیم یه نقشه از پارک که به زبان فارسی بود تهیه کردیم .

کلی خوش گذشت حتی جمیرا سکیرا (سقوط آزاد) رو هم یه بار رفتیم فقط با موبایل یا گردن بند و ... نمی زارن باید هیچی نداشته باشید چون پارک کنار برج العرب بود از همونجا چند تا عکس گرفتیم و واقعا روز به یاد موندنی شد ساعت کاری از 10 تا 16 بود و که مختلط بود .

ساعت 14:00 اومدیم بیرون و با تاکسی رفتیم تا ایستگاه مترو (اگه تعداد بیشتر از دو نفر باشه تاکسی از هتل تا پارک و بلعکس خیلی به صرفه تره) و ساعت 14:45 رسیدیم هتل واسه نهار بعد نهار 15:30 رفتیم داخل اتاقمون واسه استراحت تا ساعت ..17:00

بعد رفتیم دنبال صرافی واسه چنج کردن پولی که تو ایران چنج نکرده بودیم یه خیابون کنار هتلمون بود مستقیم می رفت سمت بازار مرشد با کلی پرس و جو صرافی عزیز رو پیدا کردیم درهم که تو ایران 915 تومان بود رو 970 گرفتیم بعدش اومدیدم بازار الغریر روبه روی متروی الاتحاد تا ساعت 21:00 بعدش رفتیم مک دونالد واسه شام و شام رو بردیم هتل خوردیم ساعت 23:40 خوابیدیم.

بلیط های پارک آبی وایلدوادی

داخل پارک آبی وایلد وادی

صرافی عزیز واسه چنج کردن پول ایران در بازار مرشد دیره

روز چهارم:

صبح ساعت 7:00 رفتیم واسه صبحانه تا 8:00 بعدش رفتیم سمت مترو که بریم امارت مال واسه دیدن پیست اسکی بعد از رسیدن به امارات مال رفتیم قسمت پیست اسکی که چون سمت خودمون برف زیاد دیده بودیم اصلا علاقه ای نداشتیم بریم داخل فقط چند تا عکس از پشت شیشه گرفتیم بعد از خوردن دوتا بستنی هرکدوم به قیمت 18 درهم اومدیم سمت مترو و با مترو رفتیم ایستگاه نخل بعدش با تاکسی رفتیم سمت هتل اتلانتیس قسمت آخر راه که با تاکسی رفتیم جاده از زیر آب می رفت جالب بود.

چند تا عکس گرفتیم و از منظره و دریا لذت بردیم این هتل یه پارک آبی داره که وایلدوادی خیلی ازش بهتره، بعد برگشتیم سمت هتل برای نهار ساعت 14 تا 15 طول کشید و بعد از کمی استراحت رفتیم بازار ابن بطوطه که پیشنهاد می کنم حتما این بازار رو وقتی برید که بخواید برید امارات مال و هتل آتلانتیس.

مثل ما نشه دوبار هزینه رفت و برگشت مترو رو بدید ایستگاه ابن بطوطه تقریبا جزو آخرین ایستگاه هاست که هر قسمتش معرف یک کشوره که ابن بطوطه به اونجا ها سفر کرده و معماری مخصوص اون کشور هاست که ایران هم جزوشونه بعضی از فروشگاهاش خیلی تخفیف خورده بود خوب بود مثلا یه کیف از 360 درهم شده بود 36 درهم.

اصلا واسه خریداتون عجله نکنید که پشیمون میشید. سعی کنید واسه تفریح برید نه خرید .بعد چند ساعت گشتن داخل بازار حدود ساعت 19 برگشتیم سمت برج خلیفه و چون شب آخر بود خواستیم فقط بشینیم و از فواره ها لذت ببریم تا حدود 22 اونجا بودیم و بعدش برگشتیم به ایستگاه الاتحاد و واسه شام رفتیم پیتزا هات که دقیقا کنار مک دونالد روبه روی ایستگاه مترو اون سمت خیابون بود خیلی خیلی شلوغ بود، کلی طول کشید تا آماده شد اما مک دونالد خیلی سریع سفارشات رو آماده می کنند خلاصه شام رو گرفتیم اومدیم هتل خوردیم و بعدش وسایلامون رو جمع کردیم که صبح آماده باشیم

امارات مول

اسکی امارات مول

هتل آتلانتیس

نمای بیرون بازار ابن بطوطه

نمای داخلی بازار ابن بطوطه

برج خلیفه در شب

برج خلیفه از داخل مترو

روز پنجم:

صبح ساعت 7:30 بیدار شدیم و ساعت 8:00 رفتیم واسه صبحونه چون قبلا با لیدر هماهنگ کرده بودیم گفته بود یه ربع به 9 تو لابی هتل باشیم برای همین چمدون هامون رو بردیم پایین و رفتیم صبحونه خوردیم بعد اتاق رو تحویل دادیم که چون هتل 4 ستاره بود واسه هر شب 15 درهم مالیات دادیم که شد 60 درهم بعدش ترانسفر اومد و چمدون ها رو گذاشت داخل ماشین و رفتیم سمت فرودگاه شارجه.

هوا خیلی خوب بود ظاهرا شب بارون اومده بود بعد از سوار کردن سایر افراد از هتل های دیگه رفتیم فرودگاه حدود ساعت 10 شد بعد روی تابلو زده بود پرواز به موقه ساعت 12 کانتر آ گیت 20 بعد از تحویل بار و گرفتن کارت پرواز رفتیم به سمت گیت تا نوبت بشه بعد از نیم ساعت گیت باز شد و بعد از بازرسی جزیی رفتیم سالن انتظار حدود ساعت 12 اتوبوس اومد و سوار شدیم رفتیم سمت هواپیما.

بارون خیلی قشنگی گرفته بود مثل بارون بهاری بعد از سوار شدن به هوا پیما خوشبختانه پرواز دقیقا ساعت 12:30 انجام شد طی مسیر با یه خانوم آشنا شدیم ایرانی بود، اما 10 سال بود ساکن امارات بود واقعا مهربون و خوش برخورد بود و من و خانومم کلی باهاش صحبت کردیم قبل پرواز باهاش آشنا شدیم، اتفاقی صندلیش افتاد کنار صندلی خانومم.

حدود ساعت 2 بود که رسیدیم تهران، وقتی فرود اومد خیلی بد بود چون قبلش باند فرودگاه آماده پذیرش هواپیمامون نبود یکم دور زد و کلا حال گیری بود خوشبختانه با موفقیت فرود اومد و بعد از پیاده شدن رفتیم سمت چک کردن پاسپورت و زدن مهر ورود به کشور و بعدش رفتیم طبقه پایین واسه تحویل بار بعدش اومدیم بیرون از فرودگاه.اگه تعداد وسایلاتون زیاد باشه شاید قسمت گمرکش گیر بدن اما کلا کاری ندارن

کارت سوار شدن فرودگاه شارجه

بارون فرودگاه شارجه عکس از داخل اتوبوس

همینجا سفرمون تمون شد و ما موندیم حدود 800 کیلومتر راه تا خونه یعنی بجنورد خراسان شمالی

توصیه من به دوستانی که می خوان برن امارات:

- قبل از سفر حتما یه برنامه واسه تموم روز هاتون بریزید .

- سه هفته قیل از سفر با آژانسی که می خوایید تور رو بگیرید قرار داد ببندید که ویزاتون نمونه واسه دقیقه نود اعتبارشون 1 تا 2 ماهه

- پول هاتون رو ایران چنج کنید.

- واسه لباس مردونه به نظرم قیمت های دی تو دی روبه روی سیتی سنتر بهتر از بقیه جا ها بود.واسه سوغاتی هم دی تو دی روبه روی متروی الاتحاد تموم اجناسشون 10 درهمه خیلی خوبه.

- شکلات و قهوه و نسکافه یادتون نره که کیفیت و قیمتهاشون نسبت به ایران خیلی بهتره.

- حتما حتما تورتون حد اقل 4 شب و پنج روز باشه چون روز اول و روز آخر رو نمیشه روش حساب باز کرد واسه کامل گشتن امارات فک کنم 5 شب و شیش روز خوب باشه اگه سه شب باشه پولتون رو هدر دادید.

- پول به اندازه کافی بردارید که مثل ما نشید ما خیلی از جاها نتونستیم بریم مثل شهربازی فراری در شارجه و سافاری و بازدید از برج خلیفه و...

- به نظرم توری از لیدر نگیرید که قیمتهاشون نسبت به قیمت واقیش گرونه ما اصلا تور گشت شهری رو نگرفتیم خودمون رفتیم گشتیم و تموم وقت دست خودمون بود کجا بریم و کجا بمونیم..

- اگه تعدادتون کمه می تونید واچر از طریق اینترنت تهیه کنید چند سایت ایرانی هستند که می فروشند خیلی به صرفست.

-حتما حتما سیم کارت اتصالات رو فرودگاه بگیرید 15 درهمه

-بهتره واسه داخل هواپیما خوراکی بردارید .. برای هر دو طرف.

- اصلا به مسئله حجاب فکر نکنید چون اونجا اصلا کسی دقت نمیکنه طرف با نقاب اومده یا با تاپ هر طوری که راحتیت برید.

- خوردن و آشامدیدن داخل مترو ممنوعه و جریمه داره حتی جویدن آدامس و تو مترو حواستون باشه که قسمت اول مترو مخصوص کارت های طلاییه و بعدی خانم و ها و بچه ها بعدیش معلولین بقیه مختلط زیاد مهم نیست اما میتونن گیر بدن بهتون

- از مدارکتون یه کپی بگیرید که اگه گم شدن دردسرتون کمتر باشه...

مبلغ بالا هزینه استفاده از مترو و پایینی الباقی موجودی کارت مترو

لابی هتل

سیم کارت اتصالات

منو ریل هایی که از مترو به سمت دبی مول میرن

نقشه های دبی:

نقشه مترو دبی حتما واسه خودتون پرینت بزنید رو آچهار

مناطق دیدنی دبی که از اینترنت دانلودش کردم چون فارسیه فک کنم به دردتون بخوره

مسیر های عبوری اتوبوس گشت شهری(واچرش رو تهیه کنید...)

هزینه های سفرمون:

هزینه تور واسه دو نفر چهار شب و پنج روز با ایر عربیا و هتل پنج ستاره حدود 3میلیون تومان

+ عوارض خروج کشور واسه دو نفر 150 هزار تومان

+ مالیات هتل 60 درهم واسه چهار شب

+ حدود 2میلیون 500 تومان هم به درهم چنج کردیم که چیزی ازش نموند.(پارک آبی نفری 260 درهم.آکواریوم و باغ وحش از 100 درهم تا 250 درهم نفری.بازدید برج خلیفه روز نفری 500 درهم شب 300 درهم یعنی تا 19 و 19 به بعد.)

باز هم می گم دوستای گلم حتما واچر تهیه کنید و بدون اطلاع از واچر پولتون رو حیف نکنید...

حرف آخر:

یه سفر پر خاطره و خوب

در آخر تشکر می کنم از مدیریت سایت لست سکند که همچنین سایتی رو راه اندازی کردند واقعا به کارم اومد. تموم سفرنامه های سایت رو خوندم مشخصات هتل ها قیمت تور ها واقعا خیلی خیلی عالی بود و سایت کاملی بود.

ما اولین بارمون بود که به سفر خارج می رفتیم اصلا نمی دونستیم چه مدارکی می خواد و چه کارهایی باید انجام داد اما با کمک این سایت تونستیم حتی بدون لیدر تورمون تموم جاها رو بگردیم حتی یه بار هم حضوری ندیدمشون فقط یک بار تلفنی صحبت کردیم.

خیلی خاطره های خوبی شد واسمون یه شهر تمیز با امنیت و منظم و با نظم و قانون بود. یادش بخیر