ماه عسل رویایی در بدروم

02-Bodrum-Blog cover (01-03-11).jpg

به نام خدا

با سلام به همه دوستان لست سکندی عزیز

سهیل هستم و این اولین باری است که سفر نامه مینویسم . تصمیم گرفتم سفرنامه بهترین هفته زندگیم یعنی ماه عسلمان را برای شما دوستان عاشق سفر و ماجراجو بنویسم ، شاید گوشه ای از تجربیاتم در شهر بدروم روزی مورد استفاده شما هم قرار بگیرد .

بعد از مراسم ازدواجمون که  9 شهریور 1396 انجام شد من و همسرم  تصمیم گرفتیم که یک سفر رویایی برای ماه عسل داشته باشیم . گزینه های متفاوتی سر راهمون بود مثل : کوآلالامپور ، پوکت ، دبی ، گوآ ، مسکو ، آنتالیا و بدروم

مهمترین فاکتور ما برای انتخاب مقصد ماه عسل این بود که جایی بریم که هیچکدام مان تا به حال نرفتیم . پس بنابراین خیلی از گزینه ها حذف شد و ما میبایست بین 2 گزینه پوکت و بدروم یکی را انتخاب میکردیم .

فاکتور بعدی ما آب و هوا بود . که در تاریخی که ما قصد سفر داشتیم هوای تایلند بارانی و شرجی بود و بدروم روزهای آفتابی و سوزان و شبهای خنکی داشت

فاکتور بعدی هزینه های سفر بود که ما مجبور بودیم بعد از هزینه های سرسام آور مراسم عروسی خیلی صرفه جویی کنیم

شروع کردیم به گشتن سایت لست سکند و مقایسه قیمت ها  که بعد از چند دقیقه گشتن متوجه شدیم هزینه های سفر به پوکت بالاتر از بدروم است.

بنابراین پس از مشورت با همسرم و باتوجه به شرایطمان بالاخره با هیجان و عشق زیاد مقصد ماه عسل رویاهایمان را انتخاب کردیم

بدروم شهر شب زنده دارها

پس مشخص شدن نهایی مقصدمون مشغول به جستجو کردن تورهای بدروم شدیم . قدم اول ما انتخاب هتل بود بنابراین شروع به خواندن سفرنامه های دوستان در سایت لست سکند کردیم و بعد از آن نقد و بررسی هتل ها . در این قسمت از سایت تریپ ادوایزر و بوکینگ هم کمک گرفتیم و در نهایت با اقوامی که به این شهر سفر کرده بودند صحبت کردیم و ار تجربیاتشون استفاده کردیم .

انتخاب نهایی ما با توجه به قیمت ، فاصله تا شهر ، فضای هتل ، آل اینکلوسیو بودن و ...  هتل ایسیس بدروم بود

تصمیم ما برای تاریخ سفرمان هفته سوم شهریور بود که قیمت تور این هتل در تاریخ 23 شهریور ماه 3300000 تومان بود و در تاریخ 30 شهریور 2440000 تومان

بنابراین ما پس از بررسی سایتهای پیش بینی آب وهوا و مطمئن شدن از وضعیت جوی شهر بدروم سفرمان را یک هفته عقب انداختیم و نزدیک به 850000 تومان برای هر نفر صرفه جویی کردیم .

بین تمامی آژانس ها قیمت آژانس مسافرتی شباویز پرواز منصفانه تر بود . مسئول تورهای بدروم خانم راد بود که بسیار خانم محترمی هستند ایشون . تور ما فقط هتل و ترانسفر بود و گشت شهری نداشت . تور را خریداری کردیم و آماده سفر شدیم .

بالاخره روز سفر فرا رسید و ما خیلی هیجان داشتیم . ساعت پرواز 30 دقیقه بامداد با هواپیمایی معراج . بعد از خروج از گیت بازرسی منتظر اتصال گیت به هواپیما بودیم که متوجه شدیم هنوز با اتوبوس مسافران را پای پرواز میبرند . هواپیمای ایرباس 300-600 با نقش یوز ایرانی ، صندلی های نزدیک به هم ، کیفیت غذا مناسب ، تیک آف خوب و لندینگ افتضاح و نداشتن بالشت و پتوی کافی برای مسافران .

بعد از 3 ساعت و 10 دقیقه پرواز به فرودگاه عدنان مندرس ازمیر رسیدیم . فرودگاهی بسیار کوچک و فری شاپی کوچک تر از فرودگاه کشورمان

بعد از برداشتن چمدانها و خروج از بازرسی تور لیدرمان را ملاقات کردیم ، آقای حامد

منتظر دیگر هموطنان شدیم تا بیایند و به سمت اتوبوس ها رفتیم . مسیر ازمیر تا بدروم مسیری 4 ساعته بود که میان راه 10 دقیقه توقف برای استراحت داشت .

ساعت 7:30 صبح به شهر بدروم رسیدیم . شهری زیبا با خانه های سفید دو طبقه سبک خانه های یونانی با سراشیبی و سربالایی های زیاد ، تپه های فراوان و پوشش گیاهی استپی . درختان کوتاه قد روی تپه ها و گل های کاغذی سرخابی در حیاط و بالکن خانه ها  و در نهایت بهتر از همه دریای بیکران و فیروزه ای اژه که تصورات شما را دگرگون میکند

دمای هوا روزها در گرمترین ساعت به 33 درجه ساتیگراد میرسید و شبها در سردترین ساعات دمای هوا 20 درجه سانتیگراد بود . در طول هفت روز سفر ما هر روز هوا آفتابی بود

به هتل رسیدیم ، تور لیدر حتی داخل هم نیامد و رفت ، البته ما راضی تر بودیم که دیگر نمیبینیمشون تا روز آخر ( به خاطر قیمت های عجیب غریب تورهای شهری بی کیفیتی که از قبل خبر داشتیم و ایشون در اتوبوس توضیحاتش را داد )

وارد لابی شدیم . قسمت اطلاعات کاملا ابتدایی و معمولی بود . وچرها و پاسپورتها را دادیم . مردی که در قسمت اطلاعات کارهای ما را انجام داد خوشبختانه به خوبی انگلیسی صحبت میکرد همچنین روسی و آلمانی

دستبندهایی دستمان کرد که به نشانه این بودکه میتوانیم از تمامی امکانات هتل استفاده کنیم و گفتند ساعت 14 اتاقمان را تحویل میدهند اما تا آن زمان میتوانیم از تمامی امکانات استفاده کنیم و محیط هتل را ببینیم .

دست به کار شدیم و اولین کاری که کردیم وارد رستوران اصلی هتل شدیم ، جایی که وعده های صبحانه ، نهار و شام آنجا سرو میشد . انتخاب های زیادی داشتیم و همینطور زمان زیاد ، پس سرفرصت شروع به خوردن صبحانه کردیم، همه چیز مناسب بود ، املت و نیمرو انواع مربا و نان های تازه سبزیجات و ... و بعد از آن تصمیم به گشتن تمام محیط هتل گرفتیم

قسمت اول لابی اصلی هتل که در آن تعداد زیادی مبلمان شیک ، پیانو به همراه نوازنده چیره دست بود

بعد از آن راهرویی که به سمت دیگر هتل میرفت که وسط آن مبلمان زیبایی بود که مردم روی آن استراحت میکردند و از اینترنت استفاده میکردند و آنجا بود که فهمیدیم  در این هتل فقط در لابی میتوانیم از اینترنت استفاده کنیم آن هم با قطعی های زیاد و سرعت بسیار پایین

بعد از آن وارد راهرویی شدیم که مارا به سمت اتاقها ، استخر و ساحل هدایت میکرد

در این راهرو مغازه فروش پوشاک ، قنادی که تمامی محصولاتش رایگان بود ، 2 عدد میز بیلیارد داخلش بود و ساعت کاریش 10 الی 19 بود ، یک مغازه صنایع دستی که قلیان هم ارائه میکرد ، البته هر قلیان 30 لیر و ذغال را هم زود به زود تعویض میکرد و یک سوپر مارکت که همه چیز داشت و قیمت هایش خیلی از قیمتهای شهر بالاتر نبود

PVMpJKKilpwtFZ6tvCLuAh9UhEtLCITC0eBWjDbZ.jpegXdjnDy9DCQkyl4f4Dvr7ZAgAq7zMujjmbmSzZDhA.jpeg

وارد محیط باز شدیم ، یک مسیر به اتاقهای کلاب راه داشت و سمت چپ به تراس که ساعت کاریش 18 الی 24 بود و بهترین کافه هتل بود هم از لحاظ  فضا و هم از لحاظ ارائه خدمات

وارد محیط استخر شدیم که یک اسنک بار جلوی آن بود با میزها و صندلی های چوبی

استخری بزرگ ، تمیز با آبی گرمتر از آب دریا که در شب نورپردازی بی نظیر و  رویایی داشت در ضمن استخر کودکان با عمق کم و سرسره مجاور این استخر بود

قسمت بعد چادری در میان درختان بود که خانمی در آن نان محلی میپخت .

اسم این نان گوزلمه بود و در دو مدل پخت میشد . یکی با سیب زمینی و یکی با گوشت چرخ کرده و پنیر پیتزا که هر دوی آن فوق العاده خوش مزه بود . در طول آماده شدن گوزلمه ها با آن خانم صحبت کردیم و متوجه شدیم دو دخترش در آنجا کار میکنند ، یکی در کافه لابی و یکی در مرکز ماساژ

BqcD2iPXNB45I3dciRTbuwcAxKRNTyjw5Su0s0gh.jpegVNGSpnD7x5286mPtQoEFYnC5XIGC7g47Be4lQppC.jpeg

قسمت بعدی مرکز ماساژ و حمام ترکی هتل بود

که همان موقع به درخواست همسرم برای روز سوم ساعت 15 زمان رزرو کردیم

در نهایت به ساحل رسیدیم . ساحلی بینظیر ، دریای زیبا و تمیز ، آب شفاف و ذلال

در طول سفر یک هفته ای هر روز و حداقل  روزی 5 ساعت ما زمانمان را کنار این دریای زیبا میگذراندیم بدون اینکه لحظه ای خسته بشیم . ساحل اسکله ای و شنی از مزیت های این هتل بود . تخت ، سایه بان و میز به اندازه کافی وجود داشت ، سرویس بهداشتی ، دوش و کافه که از ساعت 10 الی 18 کار میکرد . همینطور اسنک باری که از ساعت 12:30 الی 17 از مهمانها با هات داگ ، انواع سالاد و سیب زمینی سرخ شده پذیرایی میکرد .

شوری آب دریا در حد دریای خزر بود اما تمیزی و شفافیت در حد سواحل جزیره کیش و شاید هم بهتر و درجه دمای آب تقریبا 23 درجه سانتیگراد بود

aK4iIAPNj9r2lZ8jdYyULVygdMRHaQLtQMECXQEU.jpeg.

بعد از کلی گشت و گذار در اطراف هتل و صرف ناهار راهی لابی شدیم که اتاق را تحویل بگیریم . در لابی قسمتی وجود داشت به نام  Guest Relation که ما با کنجکاوی زیاد با آنجا مراجعه کردیم ، خانمی که آنجا بود به ما توضیح داد که این هتل 4 رستوران بین المللی به غیر از رستوران اصلی دارد که در طول اقامتمون میتونیم از هر رستوران 1 بار استفاده کنیم ، البته در این فصل 2 رستوران بیشتر خدمات ارائه نمیدهند . یکی رستوران غذا های دریایی و دیگر رستوران ایتالیایی . وچر هامون را بهشون تحویل دادیم که برای روز سوم رستوران غذاهای دریایی را رزرو کنیم .در وچر های ما از ایران ذکر شده بود که این سفر ماه عسل هست  و این خانم به ما گفت یک سورپرایز برای ما در نظر خواهد داشت

ساعت 14 بود و هنوز اتاق حاضر نبود . بالاخره ساعت 15:30 دقیقه اتاقمان را تحویل دادند . اتاقهای ما از نوع کلاب بود ، ما شنیده بودیم که اتاقهای ساختمان اصلی خیلی بهتر است اما همه اتاقهای ساختمان اصلی پر بود

یکنفر همراه ما فرستادند که اتاق را تحویل دهد و چمدانها را بیاورد

بعد از یک سر بالایی رسیدیم به قسمتی که بلوکهای 2 طبقه بود ، یاد متل ها و هتل آپارتمانهای مشهد افتادم

وارد اتاق شدیم ، اسم هتل پنج ستاره اما اتاقها در حد سه ستاره

سورپرایز آن خانم اینجا بود . سبد میوه شیک ، یک نوشیدنی فرانسوی ، کارت تبریک و تخت خواب تزئین شده با گل های زیبا

دوش و وان که رنگ وان از سفیدی در آمده بود و به زردی میزد

توالت فرنگی همراه با شیلنگ که قاب دور کاسه توالت شکسته بود و تعویض هم نکردند

یخچال یا مینی باری که آنقدر ضعیف بود که آب را هم خنک نمیکرد

سرویس نظافت هتل واقعا افتضاح بود ، حتما باید به کارگران میگفتید اتاق را تمیز کنند

تمامی اتاقها اسپیلت داشت ، آب داغ ، تلفن ، تلوزیون ، چای و قهوه ساز ، مینی بار هم هر روز رایگان شارژ میشد

بعد از پرواز خسته کننده ای که داشتیم تصمیم گرفتیم روز اول و دوم را در هتل و لب استخر و ساحل استراحت کنیم و از امکانات هتل لذت ببریم

روز سوم یادمان آمد برای ساعت 15 وقت ماساژ داریم . به مرکز ماساژ هتل رفتیم و پکیج حمام ترکی و ماساژ نارگیل ، شیر و عسل را که قیمتش 310 لیر برای هر نفر بود به قیمت 125 لیر خریداری کردیم ، یکی از بهترین قسمتهای ماه عسل ما در اینجا اتفاق افتاد ، 95 دقیقه شستشو و بعد از آن ماساژ با آرامش کامل . در حدی که 10 دقیقه پایانی هر دوی ما خوابمان برده بود و دوست نداشتیم هیچوقت از این خواب بیدار بشیم و ای کاش هیچوقت آن ماساژ تمام نمیشد

عصر بود و تصمیم رفتن به شهر گرفتیم

هتل ایسیس در منطقه گمبت واقع شده که فاصله گمبت تا شهر بدروم 11 کیلومتر هست و با توجه به اینکه اکثر هتل های بدروم دور از شهر هستند و کرایه تاکسی ها به شدت بالا هست این یک مزیت برای هتل محسوب میشود .

جلوی درب هتل رفتیم . دو عدد تابلو دیدیم . یکی برای تاکسی که نوشته شده بود : مرکز گمبت 15 لیر و مرکز بدروم 35 لیر

و دیگری تابلو زمان سرویس شاتل هتل بود .

اکثریت هتل های بدروم در سراشیبی واقع شده اند این هتل هم همینطور بود . تا خیابان اصلی 200 متر سربالایی بود که سرویس شاتل هتل به رایگان از 7 صبح تا ساعت 22 هر 20 دقیقه مهمانها را به جاده اصلی میرساند .

در جاده اصلی منتظر مینی بوس های ترکی یا دلموش ماندیم ، هر 5 دقیقه یک دلموش می آمد که مقصدش گمبت و بعد از آن مرکز بدروم و کرایه اش برای هرنفر 3 لیر بود

سوار شدیم و تا مقصد به زیبایی های شهر خیره شده بودیم . پس از 20 دقیقه به بدروم رسیدیم

در آنجا از مغازه داری پرسیدیم بازار بدروم کجاست و به راهمان ادامه دادیم . وارد خیابانی سرزنده شدیم

تعداد زیادی از مردم در کافه ها و رستورانها به خوشگذرانی مشغول بودند و پس از آن وارد بازار بدروم شدیم . بازاری زیبا با اجناسی معمولی

آنجا بود فهمیدیم اینجا جای خرید نیست . در انتهای بازار به بندرگاه بدروم رسیدیم که واقعا زیبا بود

در آنجا صدف دریایی را امتحان کردیم دانه ای 1 لیر که زیاد خوشمان نیامد . مقداری استراحت کردیم و آبمیوه تازه خوردیم و به هتل برگشتیم

s17alpmA098VdKTBSoFf0wmwx983dLTwbFiucjxW.jpegUyExe5jcgQZkjiQ9S7lq8tTTNZ1I3yTICE2e5J0t.jpeg

امشب برنامه رزرو رستوران دریایی را داشتیم . در یک گوشه از هتل اسکله ای تعبیه شده بود که این رستوران در آنجا قرار داشت . منظره ای رومانتیک و رویایی همراه با غروب آفتاب و دریای آرام . نور ملایم و موزیک کلاسیک . پیش غذای اول سوپ ماهی ، که از اسمش خیلی بهتر بود . پیش غذای بعدی رول میگو و کالاماری ( پای هشت پای سوخاری شده ) که واقعا بی نظیر و فوق العاده بود و در قسمت آخر غذای اصلی که سالمون کبابی بود . خانمم زیاد از غذای اصلی خوشش نیامد ولی من خیلی دوست داشتم

شب ها در هتل گروه انیمیشن برنامه هایی اجرا میکرد

هر شب یک قسمت از هتل . یک شب کارائوکه ، یک شب رقص آفریقایی ، ترکی و عربی و برنامه های طنز

زمان اجرای برنامه ها 21 و 45 دقیقه تا 23 بود. در کل گروه انیمیشن بسیار ضعیف بود

روزچهارم بعد از برنامه های همیشگی صبحانه ، به سمت دریا رفتیم و با زوجی ایرانی آشنا شدیم که آنها هم ماه عسل را تجربه میکردند و از اینجای سفر هم مسیر شدیم

برای شب برنامه ای برای کشتی کاتاماران گذاشتیم ، لنگرگاه کشتی در بازار بدروم بود و ساعت خروج از لنگرگاه دوازده شب

با استفاده از دلموش به بدروم رفتیم و به گیت کاتاماران رسیدیم ، تعداد زیادی از هموطنان را دیدیم که با تور لیدرهای خود آمده بودند

بلیط ورودی را به قیمت نفری 50 لیر خریداری کردیم . از صحبت هموطنان فهمیدم که تور این کشتی تفریحی را نفری 30دلار به آنها فروخته بودند و اکثرا ناراحت از این موضوع بودند که چرا بیش از 2 برابر قیمت واقعی از آنها پول گرفته شده

در کاتاماران آن شب فقط موزیک های ایرانی گذاشته شد و تا ساعت چهار صبح در کشتی بودیم و بعد از آن به هتل برگشتیم

روز پنجم تصمیم بر استراحت تا عصر در هتل را داشتیم و برای عصر برنامه خرید و دیدن از مراکز خرید شهر بدروم

اکثریت مراکز خرید بزرگ این شهر در یک بزرگراه واقع شده اند ، بزرگراه بدروم به تورگتوریز یولو

با یک دلموش به بدروم رفتیم و از آنجا مینی بوس های مید تون معروفترین مرکز خرید شهر را سوار شدیم

به ترتیب اول در ایستگاه مرکز خرید اوآسیس پیاده شدیم و یک ساعت آنجا بودیم و در نهایت به مغازه استارباکس رفتیم و از قهوه ها و محصولات این برند معروف میل کردیم

دوباره جلوی درب سوار دلموش شدیم و بعد از کمتر از 2 دقیقه به مرکز خرید اونیو ( بزرگراه ) رسیدیم ، آنجا نیز نیم ساعت توقف کردیم و به همان روال قبل سوار دلموش شدیم و بعد از پنج دقیقه بالاخره در ایستگاه میدتون پیاده شدیم ( هر مسیر سفر با دلموش برای هر نفر 3 لیر است )

مرکز خریدی دو طبقه و انواع برند ها بعد از گشت و گذار کامل و مقایسه قیمت های آنجا با استانبول متوجه اختلاف قیمت زیاد این دو شهر شدیم

قیمت ها نسبت به ایران ارزانتر و نسبت به استانبول بالاتر بود بنابراین خرید آنچنانی نکردیم و به هتل برگشتیم

در راه برگشت به هتل تورلیدرمان تماس گرفت و اطلاعات تور گشت با کشتی را به ما داد و گفت که برای هر نفر قیمت این تور 50 دلار است

بعد از رسیدن به هتل و رفتن به اتاق ، بروشوری را پیدا کردم که مسئول قسمت ورزشهای آبی هتل همان روز صبح جلوی استخر به من داده بود

با ایشان تماس گرفتم و تور گشت کشتی را جویا شدم . دقیقا همان گشتی که تور لیدرمان ازش صحبت میکرد ، رفتن به پنج جزیره ، نهار داغ و تازه رایگان و تمامی نوشیدنی ها به صورت نامحدود رایگان نفری 100 لیر که بعد از چانه های بنده به 90  لیر رسید

در این قسمت هم نصف قیمت دیگر هموطنان تور را خریداری کردیم

روز ششم قرار بود ساعت 10 صبح جلوی اسکله هتل آماده سوار شدن به کشتی باشیم ، سر ساعت مقرر کشتی آمد

به غیر از ما نزدیک به 15 نفر دیگر از ملیت های مختلف مسافر داشت که البته فضای کشتی برای 40 نفر تعبیه شده بود

بنابراین فضای خیلی بیشتری در اختیار ما وجود داشت و هیچ هموطن دیگری در کشتی نبود

سفر یکروزه ما با کشتی آغاز شد

بعد از بیست دقیقه سفر با کشتی به اولین جزیره رسیدیم ، جزیره سیاه

در آنجا باد سردی شروع به وزیدن کرد به صورتی که داخل آب نمیشد رفت . اسکله ای در آنجا تعبیه شده بود ، پیاده شدیم و متوجه یک غار در این جزیره شدیم . فضای این جزیره وصف نشدنیست ، آب معدنی که از داخل غار به بیرون می آمد کمی بوی گوگرد می داد همانجا دست به کار شدیم و وارد آب شدیم

آب داغ و باد سرد ، تلفیق دو دما حس خوبی به ما میداد . وارد غار شدیم ، نور کم بود اما به شدت زیبا

به سفر ادامه دادیم ایستگاه بعد آکواریوم بود ، جایی که آب بسیار شفافی داشت ، لوازم غواصی سطحی دانه ای 5 لیر کرایه کردیم و دوباره به آب زدیم

در همان مکان خدمه کشتی نهار را سرو کردند

مرغ سرخ شده همراه با پاستا و سالاد که چون ادویه جات خوبی در آن استفاده شده بود خیلی به ما چسبید

توقف بعدی جزیره شتر ها بود ، در آنجا با بیست لیر شما میتونید سواری بر روی شتر را تجربه کنید

توقف بعدی جزیره خرگوش ها بود که ساحل شنی مناسبی داشت

و توقف آخر خلیج اوراک بود که آب آن از همه جا زلال تر و شفاف تر بود

وقتی وارد آب شدیم متوجه میزان شوری بسیار زیاد آب شدیم ، قسمت جالب دیگر این بود که آنقدر آب سنگین بود که شما با هر ده ثانیه یکبار پا دوچرخه زدن روی آب می ماندید

بطور کلی غرق شدن در این آبها امکان پذیر نبود

ساعت 17 بود و کشتی به سمت اسکله برگشت ، روز بسیار جذابی برای ما بود و البته خیلی هم خسته شده بودیم ولی کاملا از این انتخاب راضی بودیم

روز آخر زودتر بیدار شدیم

چمدانهایمان را بستیم و اتاق را تحویل دادیم ، صبحانه را میل کردیم و به ساحل رفتیم که تا آخرین دقایق از این دریای بی نظیر لذت ببریم

به پیشنهاد همسرم تصمیم گرفتیم یکی از تفریحات آبی را امتحان کنیم ، به دکه تفریحات و ورزشهای آبی هتل که لب ساحل واقع شده بود رفتم

تصمیم گرفتیم تیوپ فیش فلای را امتحان کنیم ، قیمت آن برای هر نفر 75 لیر بود و دوباره پس از چانه زدن های من قیمت به 40 لیر رسید

به مسئول غایق تندرو که قرار بود تیوپ ما را روی آب بکشد گفتم که با سرعت خیلی زیاد این کار را انجام دهد و چه اشتباهی کردم که این را گفتم

هیجان شروع شد ، زمان عرف این تفریح ده دقیقه است که این دوستمان بیست دقیقه این کار را انجام داد تا جایی که ازش خواهش میکردیم که تمامش کند

لذت وصف نشدنی سرعت زیاد و بالا پایین پریدن تیوپ روی امواج که در نهایت با بدن درد زیاد به علت سفت نگه داشتن دستگیره های تیوپ به وجود آمد

ساعت 14 بود که تورلیدرمان زنگ زد و گفت ساعت 16 در لابی هتل منتظر باشیم که برای رفتن به فرودگاه حاضر باشیم در صورتی که ساعت پرواز ما 3 بامداد بود

اجازه سوال کردن نداد و قطع کرد ، گویا به خاطر اینکه تورهایش را خریداری نکرده بودیم ناراحت بود

اتوبوس آمد ما دومین هتلی بودیم که سوار شدیم و بعد از ما پنج هتل دیگر مسافر سوار کرد . هموطنان شروع به سوال پرسیدن ار تور لیدر شدند که چرا وقتی ساعت پرواز 3 بامداد هست و فاصله بدروم تا ازمیر 4 ساعت است آنقدر زود دنبال ما آمدید . این شرایط برای هموطنانی که بچه کوچک داشتند سخت تر هم بود

تور لیدر توضیح دادکه وسط راه در شهر سوکه مرکز خریدی وجود دارد تخفیف های خوبی میزند ، علت این مسئله همین مرکز خرید است که می خواستیم شما از این مکان نیز دیدن کنید ، در آنجا بود که هموطنان عزیز که متوجه شده بودند تورهای گشت بدروم به قیمت دو برابر به آنها فروخته شده بود و راجب به این گشت مرکز خرید آخر هم چیزی بهشان گفته نشده بود صبرشان تمام شد و با تور لیدر درگیر شدند

این درگیری حدودا ده دقیقه طول کشید و در نهایت تور لیدر گفت هر کسی که نمیخواهد مرکز خرید بیاید با هزینه خودش تاکسی بگیرد و به فرودگاه برود

پس از حدودا 2 ساعت به شهر سوکه و مرکز خرید نوادا رسیدیم

مرکز خرید معمولی که تخفیفاتش بهتر از شهر بدروم بود ، ما که قصد خرید نداشتیم تصمیم گرفتیم به رستورانی برویم و غذای معروف ترکیه یعنی اسکندر کباب را امتحان کنیم

لایه های نازک و کاملا پخته شده گوشت گوساله روی نان محلی شبیه به نان بربری خودمان ، آغشته به سس مخصوص که موقع سرو روی آن کره داغ شده ریختند به همراه دورچین ماست محلی

غذایی فوق العاده که با طبع ما ایرانی ها بسیار همخوانی دارد

هنوز وقت داشتیم پس دسر معروف ترکیه را هم سفارش دادیم . کنافه مخصوص ترکیه

رشته کاداییف سرخ شده که زیر آن شیر عسل بود ، آغشته در شربتی مخصوص همراه با بستنی وانیلی که این هم خیلی خوشمزه بود اما به علت شیرینی  خیلی زیاد مجبور به سفارش چای هم شدیم .

سوار اتوبوس شدیم ، بعد از یک ساعت و نیم به فرودگاه ازمیر رسیدیم . ساعت 12 بامداد بود و تا پرواز 3 ساعت زمان داشتیم

همه شاکی بودند اما کاری از دستشان بر نمی آمد

پس از تحویل دادن چمدانها متوجه شدیم پروازمان یک ساعت و نیم تاخیر خواهد داشت و شاکی تر شدیم

ساعت 4 و 30 دقیقه سوار هواپیمای معراج شدیم و به وطن برگشتیم

در طول مسیر تا کشورمان به دقایق سپری شده در بدروم فکر میکردیم

به بهترین روزهای زندگی مشترکمان که دراین سفر رقم خورده بود ، به شش شبی که در کنار ساحل قدم میزدیم ، به صدای دریا گوش میکردیم

در مورد تصمیمات آینده برای زندگیمان صحبت میکردیم و در همانجا به هم قول دادیم یکروز شاید در سالهای دور دوباره همان اتاق 3 ستاره را رزرو کنیم و خاطرات ماه عسل را دوباره زنده کنیم .

سفر ما به بدروم لحظات بسیار نابی داشت که همه خاطره شد ، البته قسمتهایی هم داشت که ما را ناراضی میکرد اما این شوق ماه عسل بود که همه آن قسمتهای بد را برای ما خوب میکرد

صندلی های نامناسب پرواز ، اتاق با وسایل قدیمی ، ناهار و و شام های تکراری ، رفتار و لباسهای زننده هموطنان ( در حد باور نکردنی ) ،جفای تور لیدر در حق هموطنان ،  نگاه سنگین خدمه و ذکر جمله : ایرانی جون داری پول نداری و ... همه اینها باعث نشد ما لحظه ای در انتخاب مقصد ماه عسلمان پشیمان شویم

در انتها به همه یکبار سفر به بدروم را پیشنهاد میدم ، اگر قصد صرفه جویی در هزینه را داشته باشید باید ولخرجی را کنار بگذارید و بیشتر کنجکاو باشید

هزینه های سفر ما به بدروم برای هر نفر : 2440000 تومان هزینه تور + 700000 تومان هزینه های رفت و آمد ، خورد و خوراک بیرون هتل ، گشت های مختلف و غیره

امیدوارم اولین سفرنامه بنده مورد توجه شما عزیزان بوده باشه و ممنونم که وقت گذاشتید و این سفرنامه را خواندید و شرمنده اگر جمله بندی ها یا بیانم در سفرنامه نویسی مناسب نبود