سفرنامه پوکت تعبیر یک رویا و بانکوک شهر فرشتگان

به شهر فرشتگان خوش آمدید! +تصاویر

سفر به هر کشوری، همانند پا گذاشتن در دنیای جدیدی است . دنیایی که نه تنها قیافه و زبان ساکنان آن، بلکه فرهنگ، صورت و سبک زندگی مردمش هم متفاوت است. با نگاه کردن به این وجه از سفر، می توان بعد جذاب و هیجان انگیز سفرهای خارجی را بیشتر لمس کرد. افراد در سفر چه بسیار جاذبه هایی را که می بینند و تجربه می کنند که هیچ گاه حتی گمان هم نمی کردند وجود داشته باشند. یک نقل قولی که بهش خیلی اعتقاد دارم اینکه کافی است تا فقط یکبار سفر را تجربه کنید، آنگاه به هیچ وجه نمی‌توانید آن را ترک کنید زیرا که ذهن تجربه شیرین سفر را فراموش نمی‌کند و تازه پس از بازگشت از سفر و با نگاه به گذشته و مرور خاطره‌های سفر ، مجدد جاذبه هایی برایتان پدیدار می گردد.

با همه این ها گرچه هر مقصد جذابیت های خودش را دارد؛ اما تفاوت در روحیه و سلیقه آدم ها باعث می شود تا هر شهر طرفداران خودش را داشته باشد. اما بدون شک یکی از بهترین مقاصد گردشگری در آسیا تایلند هست. کشوری که با طبیعت بی نظیر و جاذبه های تاریخی و فرهنگیش به خوبی توانسته در انتخاب های گردشگران برای خود جا باز کند.  سفر به تایلند می تواند برای مدت ها در یاد و خاطر شما باقی بماند، کشوری که در آن وقت برای گشتن کم می آورید . با توجه به کاهش ارزش پول کشورمان  باید از قبل سفر یک برنامه ریزی صحیح که مطابق با سلایقتان است را تدوین کنید ، انتخاب لوکیشن هتل و در نظر داشتن مخارج سفر و استفاده از تجارب دیگران میتونه منجر به کاهش هزینه های سفر گردد. جاذبه های گفته شده از این کشور من را مجاب کرد تا در اسفند سال 95 به مدت 8 شب به تایلند ( پوکت – بانکوک ) سفر کنم و آنقدر این سفر لذت بخش برام بود که مجدد در اردیبهشت سال 97 رخت سفرمجدد بستیم و به مدت 9 شب ، رهسپار تایلند ( پوکت – بانکوک ) بشویم.

قبل از سفر با توجه به بودجه ای که در اختیار داشتیم ، شروع به گشتن هتل ها کردیم و چون قبلا رفته بودیم به لوکیشن محل هتل ها آشنایی بهتری داشتیم در بازه زمانی کوتاهی انتخاب های نهایی برای استقرار در شهر های پوکت و بانکوک را با آژانس مورد نظرمان نهایی کردیم . انتخاب پرواز ما مثل همیشه هواپیمایی ماهان بود و هتل ما در پوکت ( رامادا دیوانا ) و در بانکوک ( ماندارین ) گردید. از قبل از رفتن به فرودگاه کارهای ارزی و پرداخت عوارض خروج انجام دادیم و ارز سفر را از فرودگاه گرفتیم . از قبل با آژانسی که کارهای بلیط هواپیما و گرفتن هتل کرده بود ، برای مقصد اولمون پوکت را انتخاب کردیم که در نتیجه می بایست پس از رسیدن به فرودگاه بانکوک جهت رفتن به پوکت، به فرودگاه دیگری بریم. در طول 7 ساعت پرواز از تهران به بانکوک بیشترش را خواب بودیم و گهگاه مهمانداران که برای ارائه خدمات شام و .. می آمدند ، ما را از خواب خوش بیدار می کردند. پرواز و خدمات مهمانداران ماهان خیلی خوب بود. خدا را شکر در طول پرواز از تکان هایی که گهگاه در سفر با هاش مواجه میشیم ، خبری نبود.

عکس 1 – شام هواپیمایی فرودگاه

شام ماهان.jpg

بعد از رسیدن به فرودگاه بانکوک ( Suvarnabhumi  )  و بعد از دریافت مهر ورود به گذرنامه و دریافت چمدان ها به محل خروجی رفتیم . مثل اکثر سفر ها ، از قبل اشخاصی با داشتن پلاکارد و اسامی افراد حضور دارند که شما را جهت رفتن به هتل یا شهر دیگر راهنمایی کنند. میتونم اینطوری بگم خدمت شما از مجموع مسافرین پرواز ، 70% میخواستن برن پاتایا ، 15% بانکوک و 15% پوکت. ما با سایر گروهی که مقصدمان یکی بود با یک ون به فرودگاه دیگری که سفر های داخلی انجام میداد رفتیم .  ما حدودا 4 ساعتی بین پیاده شدن و سوار شدن هواپیما بعدی جهت رسیدن به شهر پوکت ، منتظر شدیم. ( یکم خسته میشید که بهتره جایی برای استراحت در فرودگاه پیدا کنید و اگه تونستید یکم بخوابید. ) پرواز ما از بانکوک به پوکت ، Air Asia  و در زمان بازگشت از پوکت به بانکوک ایرلاین نوک ایر بود.

عکس 2- پرواز Air Asia-بانکوک پوکت

عکس 3- پرواز Nok Air-پوکت به بانکوک

در نهایت بعد حدودا کمی بیشتر از یک ساعت به پوکت رسیدیم. پوکت یکی از زیباترین جزایر کشور تایلند  هست و برای بازدید از جاذبه‌هایی زیبا و دیدنیش حتما زمان کم میاورید. پوکت به خاطر وجود جاذبه‌هایی همچون سواحل آفتابی، تفریحات آبی متعدد و جاذبه‌های مدرنش و شهری که شب های زنده ای دارد و  شرایط مناسبش برای حضور خانواده ها توانسته به یکی از جاذبه های اصلی در انتخاب سفر برای توریست ها بشود.

در ابتدا پاسخ  یکسری از مهمترین سوالات رایجی که همیشه قبل سفر برای همه پیش میاد را میدهم تا  با دید بهتری بقیه سفرنامه را مطالعه کنید .  سوال اول اینکه چند شب برای پوکت حداقل لازم هست ؟ شما برای جاذبه های اصلی بدون لحاظ روزی برای ریلکس کردن و استراحت کردن ، 6 شب  به شرح ذیل حداقل نیاز دارید. پس اگر توری که انتخاب کردید مدت زمان کمتری را دارد باید به ناچار یکی از موارد زیر را از برنامتون مجبور هستید حذف کنید.

1-روز اول که ظهر یا بعد از ظهر شهر میرسید و هیچ توری برای اون روز نمی تونید بگیرید و میرید ساحل پاتونگ یا خیابان بنگلارود

2-روز دوم جزیره جیمز باند که از صبح تا عصر با تور هستید.

3-روز سوم تور رفتینگ که از صبح تا عصر با تور هستید.

4-روز چهارم جزیره فی فی اونم از صبح تا عصر با تور هستید.

5-روز پنجم میرید تور رفتینگ از صبح زود تا عصر

6- روز ششم ، تور زیپ لاین از صبح تا ظهر +  بعد از ظهر ساحل پاتونگ ( تفریحات آبی ) یا بازدید از بودا سفید

شما برای اینکه بتوانید در روز ششم از بازدید بودا سفید  بازدید کنید ، باید یک برنامه خیلی فشرده را در روز ششمتان داشته باشید که شاید درنهایت منجر به از حذف یکی از آن ها بشوید که خیلی حیف میشود. ( تمام این موارد در طول سفرنامه جامع خدمتتون توضیح خواهم داد. )

سوال بعدی که باز باید پاسخش برای شما خیلی مهم باش ، اینکه شما کجا هتل بگیرید ؟  برای پاسخش ، باید ببینید روحیه شما و سن شما برای شب زنده داری و گشتن تا پاسی از شب در خیابان همیشه بیدار بنگلارود چطوره ؟ اگر شما جوان یا میانسال هستید و شب ها را بیرون برای گشتن میروید ، باید سعی کنید مسافت هتل شما به خیابان بنگلارود نزدیک تر باش ، علت این حرفم اینکه ، شما صبح زود میرید بیرون برای بازدید از جاذبه های توریستی با تورهایی که از قبل هماهنگ کردید و ساعت 18 هر عصر معمولا تازه شاید به هتل برسید که تا دوش بگیرید و بخوابید ، میشه ساعت 9 شب. از ساعت 10 شب تازه مرحله اول شلوغی و موزیک در خیابان بنگلارود ، شروع و از 12 شب وارد فاز جدی تر میشه تا 3 تا 4 صبح. حالا اگر مسیر هتل شما کوتاه باشد ، شما هر موقع خسته بشید و نیاز باشد به هتل مراجعه و بعد بر میگردید ، بدون هیچ هزینه ای. موقع انتخاب هتل ممکن است آژانس به شما بگه که خود هتل شاتل رایگان دارد که درست میگن اما بیشتر شان خدماتش تا ساعت 10 شب هست و فقط هر یک ساعت یکبار. ( این نکته را در نظر داشته باشید )

سوال مهم بعدی ، آیا گرفتن تور و تبدیل ارز در پوکت کار مشکلی هست ؟ خیر . پوکت پر از دکه هایی شبیه روزنامه فروشی های خودمان که شما میتوانید تور روز بعدیتون را بگیرید. البته خود لیدر تور که شما را از فرودگاه به هتل میاره ، حتما یکسری نرخ و قیمت به شما میده و نرخ دست شما میاد. اگر از هر جا تور بگیرید ، مطمئن هست و با دادن شماره اتاق و اسم هتل میان فرداش دنبال شما.  تنها نکته ای که باید حواستان بهش باش ، در گرفتن تخفیف و انتخاب شرکتی که اون تور برگزار میکند ، می باشد. این کمی بیشتر توضیح میدم و بعد عکس کاتالوگ هایی که اونجا به شما پرزنت میشه جهت انتخاب میزارم .

عکس بادجه های تهیه تور در پوکت :

lpk4JKfgG8Oy1yyeJCFntCBZK7YJxPN162hl7WQP.jpegدکه فروش تور در پوکت (2).jpg

به طور مثال حداقل 10 تور برای رفتن به جزیره فی فی هست ، نرخ ها متفاوت و گاها فاصله نرخ ها زیاد هست که به علت نوع خدمات اون تور هست که در طول سفرنامه به شما بیشتر توضیح میدم. اما کاری که شما باید بکنید جهت جلوگیری از سر در گم شدن در نرخ ها ، زمانیکه از هر دکه نرخ میگیرید ، اسم اون آژانسی که اون خدمات ارائه می کند را یادداشت کنید تا در دفعات بعد متوجه کاهش یا افزایش نرخ بشوید.

ضمنا اگر زبان بلد نیستد ، فقط قبل سفر اسم لاتین مکان هایی که میخواید برید بنویسید و با ماشین حساب یا کمک موبایل نرخی که پس از اعلام متصدی دکه به شما ، میخواید کم کنید بهش نشان بدید ، خودشان اوکی یا کم و زیادش میکنند. اگر هم استرس داشتید که از خود لیدر میگیرید و از سفرتان لذت می برید.

تا یادم نرفته بگم خدمت شما ، که روی کاتالوگ ها اکثرا یک قیمت هایی درج شده که زمانی که فروشنده تور ، برای شما  در حال توضیح می باشد بهش استناد میکند ، شما حداقل میتونید 500 بات ازون را با چانه زنی کم کنید.

عکس کاتالوگ 3- جیمز باند

عکس کاتالوگ 4-زیپ لاین

برای آخرین سوال هم اگر به دنبال دانستن مراکز خرید در پوکت هستید ، باید قاطعانه بگم فقط 3 انتخاب مناسب را برای شما پیشنهاد میکنم .

1-مرکز خرید جانگیسلون که جنب هتل میلینیوم و 100 متری ورودی خیابان بنگلارود هست ( بهترین محل برای خرید )

اصلی ترین و نزدیکترین مرکز خرید به ساحل پاتونگ و خیابان بنگلارود ، مرکز خرید جانگسیلون می باشد . در این مجتمع فروشگاه های متنوع با برند های آسایایی و اروپایی را به راحتی میتوانید پیدا کنید. رستوران ها و کافی شاپ هایی در بیرون پاساژ و محوطه بیرونیش قرار گرفته است. برای بافتن مو و انواع ماساژ در طبقات منفی و بالایی پاساژ ، مراکزی هستند که قیمت طبقات منفی مناسب تر هست. 2 مرکز خرید بزرگ هم در این مجتمع هست که قیمت هاش از فروشگاه های زنجیره ای Eleven مناسب تر هست و بسیار متنوع می باشد.

عکس  مجتمع جانگسیلون:

پاساژ جانگسیلون (26).jpgپاساژ جانگسیلون (13).jpg

2-مرکز خرید فستیوال که دارای بیش از 100 فروشگاه و انتخاب دوم شما میتونه باش. برای رفتن به اونجا باید از توک توک یا تاکسی استفاده کنید.

عکس مجتمع فستیوال :

3-در اطراف خیابان های نزدیک بنگلارود و بخشی از سطح شهر ، مغازه هایی هستند که پوشاک تایلندی و دمپایی و کیف و کاور موبایل ضد آب را میفروشند. اگر خواستید ازشون خرید کنید ، حتما تخفیف و چانه زنی فراموش نکنید حتی نصف قیمت هم شاید براتون کم کنند. من یک کیف و کاور موبایل ضد آب گرفتم که از هر دوش راضی بودم.

برنامه هایی که ما در بار سفر به پوکت برنامه ریزی کردیم به شرح فوق بوده :

1-شب اول رفتن به خیابان بنگلارود و مرکز خرید جانگسیلون

2- روز دوم رفتن به جزیره جیمز باند

3-روز سوم رفتن به تور رفتینگ

4-روز چهارم رفتن به جزیره فی فی

5- روز پنجم رفتن به زیپ لاین / معبد بودا بزرگ سفید و عصر ساحل پاتونگ

6-روز ششم بازگشت به بانکوک

هتل های محل اقامت ما در طول سفرمان به پوکت : ( هتل میلینیوم در سال 95 ، رامادا دیوانا در سال 97 )

1-هتل 5 ستاره میلینیوم : لوکیشن عالی ، اندازه اتاق ها عالی ، صبحانه و برخورد کارکنان عالی ، استخر عالی و فقط یکم قدیمی. فاصله این هتل تا مرکز خرید جانگسیلون 1 دقیقه هست در مجاورتش و تا خیابان بنگلارود کمتر از 5 دقیقه. یک راهرو از لابی هتل به خود پاساژ ورودی دارد. همچنین این هتل دارای دو بخش و دو درب ورودی هست.

عکس :

هتل میلینیوم (3).jpgv0CQKEDUI5abUqhrU2Iu3wISBV74pObMbs6TWUDN.jpegهتل میلینیوم (7).JPG

2-هتل 5 ستاره راما دیوانا : Ramada by Wyndham Phuket Deevana Patong  لوکیشنش خوب ، نوساز و اندازه اتاق ها ، صبحانه و برخورد کارکنان عالی و استخرش خوب بود. فاصله این هتل تا خیابان بنگلارود و مرکز خرید جانگسیلون ، پیاده در حدود 15 دقیقه هست.

رامادا دیوانا (5).jpgرامادا دیوانا (1).jpgرامادا دیوانا (4).jpgرامادا دیوانا (3).jpgرامادا دیوانا (6).jpgرامادا دیوانا (9).jpg

خب ، برگردیم به اصل ماجرا که بالاخره ما بعد 14-15 ساعت بعد از پرواز از تهران به  فرودگاه پوکت رسیدیم و با لیدر فارسی  زبان که دنبال ما اومده بود با ون رفتیم به هتل رامادا.  زمانیکه به هتل رسیدیم از ما تا انجام کارهای پذیرش با شربت پذیرایی شد و سپس لیدر فارسی یک مقدار در خصوص تور ها و شهر توضیح داد . حول و حوش ساعت ساعت 4 شده که بود که در انتها ما با لیدر و پذیرش کارمان تمام شده بود .  اتاق ما  بزرگ و تخت خواب راحت و نورگیر و بالکن هم اندازش خوب بود .   تصمیم گرفتیم  ابتدا یکم بخوابیم و بعد برای اولین کار ، بریم برای روز دوم دنبال تور جیمز باند باشیم . با توجه به تجاربی که از قبل داشتم از چند دکه قیمت ها را گرفتم و با دکه فروشی که در اواسط خیابان بنگلارود بود ، تور و قیمت را جمع بندی کردیم. راستی هر چی تعداد شما بیشتر باش ، جای تخفیف بیشتر هست و بعضی تور ها که ارزان تر هست بعضی آپشن ها را ندارد. . قیمت تور کشتی های تندور ما در حدود 2000 بات و کشتی های 2 طبقه 1600 بات شد که ارزشش داشت. ( سال 95 / 97 )

چند تا عکس از شب اول :

بنگلارود (1).jpg

تور جزیره جیمز باند :

جزیره جیمز باند یکی از جاذبه های توریستی اصلی پوکت هست . که یکی از متمایز کننده ترین ویژگی این جزیره از بقیه ی جزیره های پوکت، صخره های عظیم آهکی است که به طور عمودی از دریای سبز زمردین، سر به بیرون آورده اند. معروفیت دیگر این جزیره به خاطر ساخت یکی از قسمت های فیلم های جیمز باند در این نقطه هست  .این فیلم که به نام  «مردی با طپانچه طلایی» در سال 1974 ساخته شد ، باعث شهرت بیشتر  جزیره آهکی «خاو فینگ کان» که یکی از جزایر این خلیج که امروزه آن را جزیره «جیمز باند» می‌نامند گردید و آن را به یکی از مکان‌های توریستی پرطرفدار تبدیل نمود. از ویژگی های این تور میتوان به پوشش گیاهی سرسبز، آب فیروزه‌ای رنگ، غارهای دنج «فانگ نا بای»، و خانه جیمز باند که در جزیره پارک ملی «آ فانگ »  (Ao Phang Nga)  قرار گرفته هست ، اشاره نمود. برای رفتن به جزیره جیمز باند با کشتی پرسرعت لوکس یا با یک کشتی های 2 طبقه که سرعت کمتری دارند میتوانید بروید.

معمولاً این گردش‌، 6 تا 8 ساعت زمان می‌برد، پس کرم ضد آفتاب، دمپایی و کلاه مناسب به همراه داشته باشید.

یک پکیج کامل بازدید از جزیره جیمز باند با قایق های تندرو شامل موارد ذیل باید باشد :

1-شنا در دریا 2-قایق کانو سواری 3- توقف جهت شنا 4- بازدید از جزیره جیمز باند 5- بازدید از جزیره مسلمان نشین KOH PANYEE 6- بازدید از غار ها 7- بازدید از ساحل Koh Ping Ghan

برای رفتن به جزایر جیمز باند و فی فی در صورتیکه با تور های گروهی بروید ، 2 نوع قایق وجود دارد. قایق های تندرو و قایق های 2 طبقه که هر کدام محاسن خاص خودش دارد که در ادامه خدمتتون میگم.

عکس قایق های 2 طبقه :

tdaylH0mZQwtVbdvy40fXXJyy9J1LRvs1ElSc0ah (1).jpeg

صبح طبق برنامه برای رفتن به جزیره جیمز باند زود از خواب بیدار شدیم و صبحانه را در هتل خوردیم . در صورتیکه کسی صبحانه را بنا بر هر دلیلی نخورده باش زمانیکه شما به اسکله میرسید ، زمانیکه جهت انتظار و هماهنگی ها منتظر هستید  از شما با نوشیدنی گرم و سرد و کیک پذیرایی میشود. ما با ونی که به هتل اومده بود به اسکله رفتیم . زمانیکه میرسید یکسری دستبند یا برچسب هایی به شما میدهند تا زمانیکه در سواحل پیاده میشید ، به اشتباه سوار قایق دیگه ای نشید و راحت مشخص باش که شما با کدام تور و تورلیدر اومدید. ضمنا نگران حالت تهوع در طول این تور نباشید و همون ابتدا به کسایی که میخوان قرص ضد تهوع داده میشود. با توجه به سرعت کم این قایق ها جای اصلا نگرانی ندارد. در طبقه همکف کشتی سرویس بهداشتی ، آشپزخانه و یک محوطه که بیشتر کاربردش برای خدمه هست قراردارد. در طبقه بالا دو ردیف صندلی به صورت موازی قرار گرفته و هر جا که دوست دارید میتونید بشینید . اگر رو به دریا باشید بهتر هست تا از مناظر زیباش لذت ببرید در طول این تور از کلی صخره های آهکی که با پوشش های سبز سر به فلک کشیده از آب بیرون هست مواجه میشید و آسمان آبی و دریای بلورینش جای فوق العاده ای برای ثبت و فیلم های فراموش نشدنی از خاطرات سفر شما هست. بعد از مدتی در محلی برای شنا کردن می ایستد و به شما جلیقه میدهند و هر کسی خواست برای شنا به دریا میپره . کلا هیچی در گرمای هوا به اندازه شنا کردن لذت بخش نیست .

در ادامه شما را سوار بر قایق های 2 نفره کانو می کنند و در بین صخره ها با پارو زدن به سمت مناظر زیباش میبرن و سپس به جزیره معروف جیمز باند میرسیم که توقف طولانی تری داریم . اونجا یکسری دکه هست زیورآلات و صنایع دستی و خوراکی ها را میفروشند و مسیری جهت تردد در جزیره . حسابی جا های خوب و بکر و زیبا برای عکاسی هست و در بخشی از ساحل میتونید بلیط قایق های کانو را گرفته و از بخش دیگر جزیره دیدن کنید و فقط حواستان به زمان برگشتتون باشد که عکس این بخش را هم میزارم. دیگه کمی از ظهر گذشته که سوار بر قایق میشید و ناهار در قایق میخورید . ناهار کیفیتش خیلی معمولی بود و شارژ غذا های اصلی یک مقدار کم  بود. در طول سفر هم آب و یکسری نوشیدنی و میوه هایی مثل هندوانه و آناناس برای پذیرایی در گوشه ای از کشتی قرار گرفته بود. در مسیر برگشت به سمت صخره هایی که میمون های بازیگوش قراردارند میره و با پرتاب موز آن ها را تحریک به پایین آمدن از صخره ها می کنند. برای آخرین سرگرمی مجدد برای کانو سواری ایستاد که این بار از یکسری غار هایی با پاروزدن گذشتیم که ارتفاع بخشی از غار ها جهت عبور قایق های کانو هم خیلی تنگ بود. لیدر می گفت اینجا برای دزدای دریایی قبلا برای مخفی شدن استفاده میشد !! خیلی شگفت انگیز بود و ما هم کمک قایق ران مجبور شدیم پارو بزنیم و به کشتی برگشتیم و ادامه مسیر تا اسکله را به تماشای محیط زیبا پیرامون گذشت. در این تور بازدیدی از 2 جزیره Koh Panyee & Koh ping Ghan نداشتیم که ما قبلا در سال 95 با کشتی های تندرو در سال 95 رفته بودیم که بعد عکس های این بخش حسابی براتون راجبش میگم .

بخش اول عکس ها :

جیمزباند (20).jpgجیمزباند (16).jpgجیمزباند (17).jpgجیمز باند 14.jpg

عکس بخش دوم جزیره جیمز باند ، قسمتی هست که شما میتونید به صورت انفرادی یک قایق کانو بگیرید و اطراف جزیره را در فاصله ای که توقف شما در جزیره هست بگردید. قیمت هاش هم در عکس تابلویی که محل فروش بلیطش را این زیر میزارم مشخص هست .

جیمزباند (15).jpgجیمزباند (18).jpgجیمزباند (19).jpg

اگر از تجربه اولم به جزیره جیمز باند با قایق های تندرو و نگفته ها بخوام بگم ، باید بگم بعد تجربه هر 2 قایق و کیفیت تورها ، من توری که با قایق های تندرو رفته بودیم را کامل تر و شیک تر میدونم و ارزش پرداخت 400 یا 600 بات بیشتر داشت . نکته ای که در زمان سوار شدن به قایق های تندرو حتما انجام بدید اینکه  بهترین محل جهت نشستن در روی این قایق ها در دماغه آن هست که کل مناظر میبینید و در تکان ها بر روی امواج حسابی تکان میخورید و حس هیجان خوبی داره البته  با توجه به سرعتشان واسه عکس گرفتن باید کمی حوصله به خرج بدید تا بایستن یا سرعت مطمئنی داشته باش تا موبایلتون تو آب نیافتد. برای جلوگیری از اینکه در آفتاب بسوزید بایدحسابی انواع کرم های ضد افتاب برده باشید.  پس از خروج از اسکله بعد حدود 45 دقیقه برای شنا کردن توقف خواهید داشت و بعد به جزیره جیمز باند و سپس کانو سواری را تجربه می کنید و برای ناهار در جزیره مسلمان نشین به نام Koh Panyee می ایستد که از شما خواسته میشود اگر پوششتون مناسب نیست ، رعایت مردم بومی را بکنید  در طول توقف میتونید در جزیره یک دوری بزنید . اونجا مردمش میشه گفت کمی فقیر بودند و مدرسه شان را ما رفتیم که عکس هاش میزارم که بر روی آب بر روی خانه های چوبی قرار گرفته بود .

عکس جزیره Koh Panyee از تور جیمز باند :

جیمزباند 95 (5).JPGجیمزباند 95 (7).JPG

ما ناهار را در همین جزیره خوردیم که عکسش را میزارم. سالن غذا خوریش خیلی بزرگ بود و سپس در خود جزیره دور زدیم و وارد یک مدرسه در اونجا شدیم که بچه ها یکسریشان خواب و یکسریشان هم مشغول شیطنت بودند. سطح وضعیتشان نشان میداد که بخش ضعیفی هستند.

جیمزباند 95 (3).jpgجیمزباند 95 (1).JPGجیمزباند 95 (8).JPGجیمزباند 95 (9).JPGجیمزباند 95 (14).JPGجیمزباند 95 (12).JPGجیمزباند 95 (17).JPG

سپس شما را به یکسری غار برده و در کنار صخره ها به میمون ها غذا میدید و در نهایت در جزیره ناکا به شما یک عینک های مخصوصی میدهند تا در  دریایی با آب کریستالی و زلالش بتونید ماهی ها را ببینید  و از ساحل زیبای آن با درختان نارگیل که در پشت محدوده ساحل منظره سبز را رغم زدند لذت ببرید. نارگیل ها را در اینجا در یخ نگه میدارند و برای مشتری ها بخشیش برش و جهت نوشیدن آب نارگیل خنک و تگری با یک نی به شما میدهند را تجربه کنید.

جیمزباند (14).jpg

ما حدود ساعت 5 یا 6 عصر بودیم که برگشتیم به هتل و با کمی استراحت برای رفتن و گشت در شهر تجدید قوا کردیم. در ابتدا تور رفتینگ را برای فردا گرفتیم و سپس برای گشت به مجتمع خرید جانگسیلون رفتیم . این پاساژ را واقعا میپسندم و با تنوع فروشگاه ها و رستوران ها و کافه ها و سالن های ماساژش جوابگو همه نیاز های شما از یک مجتمع خرید هست . با کمی گشت زدن در پاساژ به طبقه پایین مجتمع رسیدیم و تصمیم گرفتیم یکی از سالن های ماساژ را انتخاب کنیم که متصدیش شروع کرد به توضیحات انواع مدل های ماساژ و قیمت ها. ما یک ساعت ماساژ در یک اتاق VIP گرفتیم که ما را راهنمایی کردند به یکی دیگر از طبقات و در آنجا برای خانواده ها ، یک اتاق های مجزایی بود و یک ساعتی ماساژ با روغن را تجربه کردیم. واقعا با اینکه پولش زیاد شد در حدود 900 بات ولی دلچسب بود. بعد از اون شام را در رستوران Piza Piza برگزار کردیم که کیفیتش خیلی خوب بود و سپس به خیابان بنگلارود رفتیم. خیابان بنگلارود پر از کافه و رستوران هست و کل شهر شب در این خیابان حضور پیدا می کنند. اگر 2 تا از مراکز تفریحی معروفش بخوام به شما معرفی کنم باید اول Illuzion و بعد Tiger بگم. هر 2 بدون ورودی هست و در فاصله چند متری از هم در خلاف جهت یکدیگر هستند که با تابلو های بزرگشان ، قابل رویت هستند. برای ورود به داخل انجا ، نیرو های حراست شما را چک میکنند و از ورود وسایل غیر ضروری جلوگیری میکنند.

در خصوص خیابان بنگلارود اگر بخواهم بیشتر بگم ، این خیابان از یک سمت به ساحل و از سمت دیگر به خیابانی که پاساژ جانگسیلون در چند متریش هست متصل می گردد. از ساعت 8 شب تا سحرگاه این خیابان به قلب تپنده پوکت تبدیل شده و همه توریست ها به این خیابان می آیند. در 2 طرف خیابان از ابتدا تا انتها کافه و رستوران ها که با نورپردازی های آنچنانیش ، جلوه ای عجیب می دهد. در طول خیابان گروه های رقص محلی هم به اجرای برنامه می پردازند و توریست ها هم برای برنامه هاشون مبلغی را در صورت تمایل می دهند. از هر گذر این خیابان که رد میشوید صدای بلند موسیقی و هیاهو بسیار مشاهده خواهید کرد. شادی و پایکوبی مردم به همراه ساز و نورپردازی این بخش از شهر ، هر شب شما را برای تماشا به این محل خواهد کشاند.

عکس شام امشب :20160314_225228.jpg

حالا که صحبت از ماساژ شد ، در خصوص ماساژ های اطراف پاتونگ در پوکت خدمتتون بگم :

استفاده از ماساژ های تایلندی یکی از لذت بخش ترین بخش های سفر به تایلند هست و کل خستگی روز شما را از بدنت خارج میکند. در کل شهر انواع فروشگاه هایی که خدمات ماساژ را ارائه می کنند با انواع قیمت و کیفیت خدمات رسانی می کنند . بهترین ماساژ ها در پاساژ میلینیوم هست ، که ما چند نوبت استفاده کردیم . فقط بگم قیمت ها را اکثرا بیرون نوشتن یا با مراجعه به داخل به شما انواع مدل ها و قیمت ها را اعلام می کنند . ضمنا 2  مغازه خیلی بزرگ که در طبقه دوم پاساژ جانگسیلون هستند که از نمای بیرونی پاساژ ، قابل مشاهده هستند ، گرونترین و لاکچریترین مجموعه این خدمات هستند و در طبقات منفی جانگسیلون ، قیمت ها متعادل تر هست و  در خیابانی ها هم که کلا ارزان تر هستند. راستی اگر علاقه مند به بافت مو هستید ، بگم که تو پوکت کلی جا هست واسش.

تور رفتینگ:

اگر دوست دارید تا یک روز هیجان انگیز را در سفرتان تجربه کنید و خاطره این روز را برای همیشه در خاطرات نقش ببندد  تور رفتینگ  در آب های زلال و شفاف و رودخانه های خروشان شهر پوکت را به شما پیشنهاد میکنم. این تور از چند بخش تشکیل شده : 1- یک قایق سواری مهیج و جذاب 2-موتور سواری 3-فیل سواری 4-یک منطقه برای بازدید بودا و میمون ها 5-زیپ لاین

RAFTING (7).jpg

صبح کمی زودتر از روز قبل مجددا یک ون اومد دنبال ما و با سوار کردن سایرین به سمت محل رفتینگ حرکت نمود. فاصله محل برگزاری این تور از پاتونگ خیلی دور هست و بیش از یک ساعت تو راه هستید و بهتر در این فرصت یک چرت صبحگاهی بزنید. اولین توقف در محلی در یک جنگلی بود که پر از میمون بود ، نیم ساعتی اینجا توقف داشت و در این بازه شما یکسری موز های کوچیک میتوانید بگیرید و بهشون غذا بدید و یک دور کوچیکی در جنگل بزنید و مجدد با ون به محل اصلی تور میرید. زمانیکه شما میرسید ، وسایلتون میخوان تا در کمد بگذارید چون در طول رفتینگ ممکن وسایلتون داخل آب بیافتد. همچنین زمانی که میخواید تور رفتینگ برید از شما میخوان تا کفش ها را هم دربیارید و به شما جلیقه و کلاه میدهند. معمولا بر روی هر قایق بادی 4 نفر و دو پاروزن که بومیند هستند. طول رودخانه خروشان بستگی به انتخاب شما در زمان خرید تور دارد که 3 کیلومتر  یا 5 کیلومتر می باشد. انتظار شما از رودخانه خروشان وابسته به زمان سفر شما دارد که سطح آب چقدر باش که شدت امواج کم و زیاد میشه. ضمنا ما هر 2 باری که رفتیم از 2 آژانس متفاوت تور گرفتیم و این سری آخر در مجموع بهتر بود.

در طول این رفتینگ ، کلی شوخی و خیس شدن هست ، پس اگر آدم حساسی هست لباس اضافه با خودتان جهت تعویض لباس ببرید. پارو زن ها همیشه جهت ایجاد هیجان و خنده با هم یکسری شوخی هایی می کنند و سعی می کنند با ضربه زدن به قایق ها و پاشیدن آب به سمت سایر مسافرین قایق های مجاور ، یک جور قدرت نمایی با چاشنی خنده و شوخی باش. اصلا خطرناک نیست پس نگران نباشید . در طول مسیر فیلمبرداری و عکاسی هم از شما میشه . که قیمت فیلم با کلی چانه زنی 1000 بات گرفتیم که خیلی فیلم خوبی را ادیت کرده بودن و ارزشش داشت . راستی معمولا یا اول میرید رودخانه خروشان را یا آخر که این موضوع شانسی و فرقی نداره . یکم پول هم برای دادن انعام به پارو زدن ها ببرید که احتمال زیاد پول ها خیس میشه ولی با توجه به کار سختشان و زحمتشان ، ارزش داره . زمانی که به انتها خط مسیر میرسید یکسری وانت هایی هست که شما را در پشتش سوار میکنند و برای ادامه تور شما را میبرند به همان نقطه اول . راستی موقع انتخاب تور بیش از 300 بات تفاوت بین 3 کیلومتر و 5 کیلومتر هست و متصدی میگه که تازه از 3 به بعد با توجه به عمیق شدن ، هیجان دو چندان میشه که من خیلی فرقی را با مسیر 3 کیلومتر ندیدم که شاید به علت فصل سفر ما بوده باش . بعد از بازگشت وپوشیدن کفش ها به زیپ لاین رفتیم ، طول زیپ لاین ها در این پکیج ها همیشه  کوتاه هست ولی برای کسایی که  تجربه ش ندارن ، ارزشمند هست و شما که به یک کابل بسته شدید از بالای یک درخت مرتفع در طول یک مسیر 500 متری به سمت دیگر فرستاده میشید که اینم خوب و سرگرم کننده بود. ازون جا برای فیل سواری رفتیم ، بر روی فیل یک جایگاه 2 نفر جهت نشستن قرارداده شده و شما از یک کلبه درختی بالا میرید تا بتوانید سوار فیل بشید و فیل بان پایین با فیل در طول مسیر هست.

در طول مسیر و تکان هایی که در مسیر جنگلی که در حال حرکت هستید و ارتفاع شما باعث کمی اولش دلهره شاید بشه که بعد بهش عادت می کنید و خیلی لذت بخش بود ، اگر هم ادم شجاع و ماجراجویی هستید میتونید برید و بالای سر فیل بشینید . با دادن کمی انعام به فیل بان در طول مسیر ازتون کلی عکس میگیره و در مجموع خیلی تجربه خوبی بود. بعد برای ناهار میبرنتون که از قبل غذا ها چیده شده و شما به دلخواه غذاتون میکشید و با نوشیدنیتون میرید و در یک میز مینشینید و غذا را میخورید . کیفیت غذا معمولی و نسبت به تور جیمز باند و فی فی یکم کیفیت و کمیتش پایینتر بود که اصلا به نظرم مهم نبود.  در انتها شما را برای موتور سواری با موتور های 3 چرخ ATV به اصطلاح میبرند که من خیلی خوشم اومد. ابتدا اگر برای بار اول دارید تجربه میکنید با فرمانش شاید یکم مشکل داشته باشید ولی بعد حتما یادش میگیرید. فرمان ها خیلی سفت و در حالت ایستاده باشید تغییر جهت فرمان با مشکل مواجه میشه که شما باید کمی گاز بدید و بعد در حرکت راحت تر می چرخه و ترمز و گاز هم که روی دسته هست و مسیر اگر طولانی و پر پیچ و خم باشه و گروهتون خوب و قوی باش حسابی هیجان داره . بعد این بخش دیگه شما کم کم آماده بازگشت به هتل میشید و با همان ماشین های ون شما را به هتل برمیگردونند. به ما که خیلی خوش گذشت و حتما این بخش تو برنامه تون برای بازدید بزارید. راستی برای رفتن به اینجا از یک کفشی که کهنه تره استفاده کنید چون احتمال زیاد گلی و حسابی خیس میشه.

عکس ها و ناهار امروز :

fSxXmhKsqBBw7Js4Z5YyqLMVYesMTRXxWap2XWCb.jpegAGEsymBtr6n71i0bI3eXr3K6SSCNS5fE8AzxafCY.jpg

RAFTING (8).jpgUntitled.png

با کلی حس خوب و کمی خستگی به هتل برگشتیم و کمی خوابیدیم و این سری به کنار ساحل پاتونگ رفتیم. چون شب شده بود ، دیگه کایت سواری و ... تعطیل شده بودند و ما یک دور رستوران ها را چرخ زدیم و در یکی از کافی شاپ های مجاور ساحل یک سفارش نوشیدنی گرم دادیم و سپس بلیط تور فی فی برای فردا رزرو کردیم . کمی دیر وقت بود ولی تصمیم گرفتیم که با توک توک به پاساژ فستیوال بریم . این مرکز دارای 2 بخش اصلی است که بهم با یک راهرو متصل میشه و کلی برند های معروف مانند H&M ، Uniqlo ، Zara و غیره ، فروشگاه های دیگری با برند های آسیای شرقی را دارد . یک بخشی به نام  Floresta دارد که طراحی و معماری داخلیش کاملاً خیره کننده است!  همه چیز از سقف تا حتی سرویس بهداشتی های ساخته شده با بهترین متریال و طراحی فوق العاده به نظر می رسد و بسیار زیبا طراحی شده است. این مرکز مارک های مختلفی مانند Balenciaga ، Chloe ، Tumi و غیره را داشت . اینجا برای عکس های 2 نفره هم با حال و جاهای خوبی برای پیش زمینه عکس دارد. در طبقه منفی هم انواع رستوران ها را داشت که ما چیزی نگرفتیم اما از ظاهرشان که به نظر خوب میومد.

همسرم یکجا 2 تا کیف ازون گرفت و تا تعطیلی پاساژ در اونجا موندیم . مجدد با توک توک ها به خیابان پاتونگ و بنگلارود رفتیم تا شام بخوریم . یک ساندویج فروشی که کباب ترکی داشت که در ضلع شمالی خیابان بنگلارود و ضلع مخالفش هست دو تا میکس مرغ و گوشت گرفتیم که کیفیتش خیلی خوب بود و بعد پیاده به هتل برگشتیم.

عکس های برنامه های امشب از جمله پاساژ و خیابان بنگلارود :

dsc-0408-largejpg.jpgaDzNfZ5fkaOQALWiEZLbcIrShLKe3emgdMb71r2c.jpegimg-20190816-150805-largejpg.jpgUntitled 1.png

جزیره فی فی : KOH PHI PHI

جزیره فی فی از قرارگیری 6 جزیره درکنار هم ایجاد شده است. این جزیره در 50 کیلومتری شرق شهر پوکت قرار گرفته است.این تور شامل پکیجی جهت بازدید از صخره های سنگ اهکی، غارها و سواحل شنی سفید بسیار زیبا و مجموعه جزایر را شامل میگردد.قیمت این تور ها از حداقل حدودا مبلغ 1500 بات تا 2400 بات می باشد. که بستگی به نوع قایق و آپشن هاش دارد.  ساعت حرکت تورهای این جزیره حدود ساعت 8 صبح است که با وسیله نقیله مثل ون به بندر های مخصوص که کشتی ها از آن جا عازم جزیره فی فی می شوند حرکت میکنید سپس از این بنادر با قایق به جزایر فی فی حرکت می کنید و عصرهنگام این تور پایان می پذیرد  . برای رفتن به این جزیره با قایق های تند رو، حدود چهل دقیقه و با قایق های معمولی یک ساعت و نیم به طول می انجامد .

ما روز سوم با تور جزیره فی فی و قایق تند رو شروع کردیم . از لحظه شروع این گشت جذاب لذت های شما با دیدن زیبا ترین مناظر خلقت آغاز می شود .کیفیت تور عالی بود . اسم تور مون اگه اشتباه نکنم Blue Ocean  بود. زمانی که ون ما را در ایستگاه ورودی پیاده کرد با کمی پیاده روی وارد سالن مجهزی با انواع نوشیدنی سرد و گرم ، بیسکوییت و .. که برای پذیرایی روی میز بود از شما پذیرایی میشه . سالن انتظار تمیز و خنک و عالی بود. سالن انتظار حداقل 200 نفر توریست را شامل شده بود ، لیدر اصلی از همه خواست به صحبت هاش توجه کنند و اعلام کرد ، مسافر های اسیای شرقی یک سمت و سایرین قسمت بعدی قرار بگیرند. مشکل مردم اسیای شرقی از جمله چینی ها اینکه صدای صحبت کردنشان بلند و آدابشان روی مخ ادم راه میره. من از اینکه نباید این ها را تحمل کنم خیلی خوشحال شدم . یکسری دستبند به ما دادند و ما را برای سوار شدن به قایق ها بردن. در اسکله کلی ، قایق تندرو بود . در طول مسیر ، موزیک و پذیرایی به صورت متناوب با انواع میوه ها ، آناناس ، هندوانه و .. نوشیدنی های خنک از ما پذیرایی میشد. ما جلو قایق باز با زرنگی یک جا گیر آوردیم و کلی در بالا پایین شدن ها در امواج و منظره بکر و اسمان و دریای آبی و ... هر چی بگم لذت بردیم.

Phi Phi (9).JPGPhi Phi (12).JPG

اولین توقف ما برای شنا کردن بود که جلیقه و یکسری وسایل غواصی به ما دادند تا بتونیم ماهی ها و مرجان های تو آب ببینیم . آب زلال و ماهی های رنگینش ، تصویری رویایی را روی چشمانتان متجلی می کرد .

عکس :

سپس در ادامه ما در 2 جزیره توقف داشتیم . در جزیره Ko Phi Phi Don که بزرگترین جزیره از مجموعه جزایر فی فی هست ، بیشترین توقف داشتیم و ناهار اونجا خوردیم و رستوران ها ، سوپر مارکت و .... در این جزیره هست. در اینجا یک منطقه خیلی زیبا با چشم انداز فوق العاده دارد. در جزیره Koh mai phai که در شمال این جزیره هست ، زیبا و زلال ترین دریا را دیدیم ، بقدری آب زلال و شفاف که همه چیز در آب به راحتی قابل رویت بود . جهت غواصی در آب های کم عمقش متوقف شدیم و با عینک ها و وسایلی که بهمون دادند به مشاهده ماهی های رنگی و غواصی پرداختیم .

عکس ناهار و جزیره :

Phi Phi (2).JPGPhi Phi (5).jpg

در ادامه ما را به سمت صخره های وایکینگ ها بردند که عکسش میزارم :

و در آخر به سمت جزیره میمون ها رفتیم که نمیدونم بهانه لیدر بود یا واقعیت نزاشتن در خود ساحل پیاده بشیم ، چون میگفتن میمون ها خیلی صدمه و چنگ به مسافرین زدند و جهت جلوگیری از صدمه اجازه پیاده شدن ندادند ولی با پرتاب موز و خوراکی میمون ها را به سمت قایق کشاند و در بخشی از صخره ها هم میمون هایی که از تنه درختان رشد کرده بر روی صخره ها آویزان بودند را از نزدیک دیدیم. در برگشت ، عکس همه مسافرها را بر روی یکسری بشقاب زده بودند که 150بات پولش بود و ما به عنوان یادگاری از سفرمان گرفتیم. هر روز این سفر ، لذت بخش و ماندنی بود.

حوالی ساعت 7 عصر که از هتل بیرون زدیم . تور زیپ لاین برای فردا گرفتیم و برای بافت مو همسرم به پاساژ جانگسیلون رفتیم. قیمت ها بر اساس اندازه مو و نوع بافت متفاوت بود. در این مدت منم یکسری به سایر بخش های پاساژ زدم . برای شب به دور زدن در اطراف بنگلارود پرداختیم و بخشی از زمان در بنگلارود بودیم .

عکس های امشب :

پاساژ جانگسیلون (28).jpg

Mcp5zyOPQYyeDGyU2SLbK6gGuW5leOHRx3p3uiTc.jpeg20180531_204255.jpgcentral-phuket.jpg

زیپ لاین :

یکی دیگه از ماجراجویی های این جزیره که آدرنالین و هیجانش تا مدت ها در یاد شما خواهد بود و زیبایی این جزیره را فراتر از دریا ، جزایر و آسمانش کرده ، ماجراجویی در جنگل های بکر و درختان بلند و مرتفعش هست.

قیمت این تور معمولا از 1600 تا 2800 بات هست . به نسبت جزو تور های گرون هست . این تور را اگر شرایط مالی خوبی داشتید ، سعی کنید حتما بهترینش بگیرید واقعا ارزش دارد. قیمت تور به برند برگزار کننده و تعداد ایستگاه ها و سرگرمی هاش بر میگرده. یکی از آژانس های خوب برای تهیه تور Human Flying هست.

ما در سفر اولمون به جای این برای دیدن بودا سفید رفته بودیم اما یکی از همسفرهای خوب قبلی ما رفته بود و کلی ازش خوب گفته بود ، تور زیپ لاین یکی از برنامه های اصلی ما برای این سفر از قبل  بود. نرخ تور زیپ لاین بستگی به تعداد ایستگاه و پرش ها و ... دارد ، من با توجه به آنکه همسرم شک داشت که از ارتفاع ها و برنامه هاش تا چه حد خوشش میاد ، توری را گرفتیم که تعداد ایستگاه هاش متوسط بود.

صبح با یک تویوتا هایلوکس ها اومدن دنبال ما . ما را به یک جنگل بردند و ابتدا به شما اموزش های لازم داده میشود . این تور به یک آمادگی جسمانی  نیاز داره و کلی انرژی از شما میگیره و آدرنالین بدن به سقف میروسنه. یکی از بهترین تجاربی بود که داشتم . حس هیجانش عالی بود. از پل لغزان ، پرش و بالا رفتن از درخت که این یکی اشک من درآورد تا تونستم خودم را به انتهاش برسونم و کلی ایستگاه و ... همه چی عالی و افسوس اینکه کاش تور گرون که کمی طولانی تر و هیجانی تر بود را می کردم. این تور زود تر از سایر تور ها به اتمام رسید و ناهار شاملش نمیشد . همون ابتدا هم به شما میگن که موبایل با خودتان نمیتونید ببرید و من عکس خاصی نداشتم اما از اینترنتت جهت کامل شدن تصویر این تور برای شما یک چند تا عکس پیدا کردم.

Zipline.jpgzip line (1).jpgzip line (2).jpgzip line (3).jpg

در مسیر برگشت ما از راننده خواستیم که ما را قبل هتل و در کنار ساحل پاتونگ  پیاده کنه تا ناهار در یکی از رستوران های اونجا بخوریم و سپس با توک توک ها به هتل رفتیم و بخشی از بدن ما کبود و کوفته شده بود و سه ساعتی خوابیدیم و چون صبح پرواز برگشت ما به بانکوک بود تا پاسی از شب بیرون بودیم. در این بین عصر قبل تاریکی جهت پاراسل سواری به ساحل پاتونگ رفته و مبلغش با چانه زنی 1000 بات نفری شد و 5 دقیقه کمتر بر فراز ساحل چرخ خوردیم  که اینم خیلی عالی بود و منظره شهر از اون ارتفاع عالی بود. در خصوص محیط و تفریحات آبی ساحل پاتونگ به تفصیل در ادامه توضیح میدهم.

عکس:

iman (3).jpg

patong (7).jpg

پاتونگ (4).jpgپاتونگ (3).jpg

معبد بودای بزرگ Phuket Big Buddha

معبد بودای بزرگ Phuket Big Buddha یکی از نشانه های مهم در پوکت می باشد. این مجسمه در بالای تپه ای که بین خلیج چالونگ Chalong Bay و دریای کاتاKata Sea  قرار گرفته است. بودا پوکت یک مجسمه مرمر سفید به طول 45 متر است که از هر نقطه در قسمت جنوبی پوکت قابل مشاهده است.  مناظر از آنجا خیره کننده است. این مجسمه با اهدای مردم ساخته شده است و هنوز در حال ساخت است.

اگر به این معبد بروید، می‌توانید نمای کلی 360 درجه از شهر پوکت، سواحل، خلیج و ... را ببینید.  یک منظره فوق العاده برای ثبت عکس هایی از بهترین لحطات شما در یکی از مرتفع ترین لوکیشن های شهر پوکت .جنس این مجسمه از بتن سنگین است، البته روی آن را با سنگ مرمر درخشان پوشانده اند، در هنگام تابش نور خورشید، این مجسمه  زیبایی وصف نشدنی پیدا می‌کند، رنگ سفید و تلولو نور خورشید، حسی آرامش بخش را به این فضا می دهد و در میان مردم تایلند سمبلی از امید و آرامش است .

ما در سفر اولمون به بازدید این بودا رفتیم و واقعا زیبا بود ولی رفتن به اینجا را منوط به اتمام بازدید های سایر جاذبه های توریستی شهر پوکت کنید ، چون بازه حضور شما درصورتیکه کمتر از 6 شب باشد ، پیشنهاد من سایر اولویت ها است که به صورت مفصل خدمتتون توضیح دادم. ضمنا از پوشش لباس مناسبی در مراجعه به این محل داشته باشید و مخصوصا شانه ها پوشیده و شلوار پوشیده باشید تا جهت ورود به مشکلی برنخورند. برای رفتن به اونجا هم تور هست ، هم میتونید با تاکسی برید که بهتر از قبل نرخ ها را مقایسه کنید و البته اگر بیش از 2 نفر هستید که تاکسی مقرون به صرفه تر خواهد بود. ضمنا قیمتش هم بستگی به محل هتل شما و میزان زمانی که قرار توقف کنه تا شما از انجا بازدید کنید دارد. حداقل 500 تا 1000 و حتما از قبل قیمت را با راننده ببندید. .همچنین ساعت باز بودن این محل از 8 صبح تا هفت و نیم بعد از ظهر هست.

بودا سفید (3).jpgبودا سفید (1).jpgبودا سفید (6).jpgبودا سفید (4).jpg

ساحل پاتونگ :

این ساحل 3 یا 4 کیلومتر طول دارد و اکثر اروپایی برای آفتاب گرفتن میرن و اکثر اوقات میبینید که شلوغی خاص خودش داره و همه در حال شنا کردن و آفتاب گرفتن هستند و از صدای دلنشین امواج دارند لذت میبرند پس اگر قصد ریلکس کردن و استفاده از تفریحات آبی را دارید در پوکت دو ساحل اصلی خوب پاتونگ و کارن از دست ندید. ما در سری اول یک نیم روز به گردش و استفاده از بازی های اونجا گذروندیم . ساحلی تمیز با دریایی زیبا . از هتلتون موقعی که میخواید بیاید ساحل میتونید درخواست حوله اضافی بدید و اونجا برای نشستن و آفتاب گرفتن و ... یکسری صندلی هست که رایگان نیست و باید برای استفاده ش پول پرداخت کنید.

از مهترین هاش پاراسل هست که زمانش کمتر از 5 دقیقه و یک دور جزیره را میزنه و قیمتی که ما توافق کردیم نفری 1000 بات بود. شما با یک نفر دیگه توسط یک قایق تندرو کشیده میشوید و از طریق هدایت چتر و طناب بسته شده به قایق در هوا چرخ میخورید. تجربه با حالی هست و اولش شاید یکم بترسید اما با حال . فقط مدتش اگر بیشتر بود خیلی بهتر میشد . ما که خیلی لذت بردیم و ازون ارتفاع دیدن کل پوکت با کمی استرس خیلی لذت دارد. همچنین هوا که رو به تاریکی میرود ، این مجموعه خدمات تفریحی دریایی هم شروع به جمع کردن میکنند.

بانانا و جت اسکی از سایر تفریحات ساحل مهمترین هست . قیمت ها را باید چانه بزنید و عکس قیمت ها را میزارم . در طول ساحل چندین گروه هستند که این خدمات را ارائه می کنند و عجله در انتخاب نکنید . حتما کرم ضد افتاب و دمپایی و وسایل مورد نیاز از قبل آماده کرده باشید تا چیزی را جا نگذاشته باشید.

عکس های ساحل پاتونگ :

JR8GO1PgNJg0hJ4Vfr8eUG5gBOWaQJJRFvfBQCmK.jpegpatong (10).jpgkPUHsNsz8epzARtAy25uHXTW7ZxFWCoLRf3Zw5jh.jpeg

iman (5).jpg

تا یادم نرفته بگم یک ساحل خوبه دیگه که از پاتونگ دور هست به نام کارن Karon در پوکت هست که یکی از دوستام رفته بود ، تعریفش را می کرد . ما وقت نکریدم بریم ولی عکسش از اینترنت پیدا کردم و برای شما میزارم.

عکس ساحل کارن که از اینترنت برداشتم و میزارم :

کارن (2).jpg

بررسی کیفیت غذا و رستوران ها در پوکت :

در طول اقامت ما در پوکت به صورت اجمالی بخواهم خدمتتون از کیفیت غذا و رستوران ها بگم که راضی کننده است و شما فقط در طول تور هاتون که ناهار را با اون ها سپری میکنید ، شاید کمی طعم غذا ها را نپسندید که در اونجا هم برنج ، نودل و مرغ سوخاری و میگو سوخاری هست که در نهایت میتونه شما را سیر نگه دارد تا زمان شام. بهترین رستوران های زنجیره ای فست فود در مجاورت پاساژ جانگسیلون هست و برای غذا های دریایی رستوران های روبروی ساحل پاتونگ کیفیت خوبی دارند.

در اطراف خیابان بنگلارود هم پر از غرفه های خیابانی که یکم از لحاظ بهداشتی کیفیتش کم باشه . ما یکبار یک گوشت کبابی خوک گرفتیم که اول وزنش کردن و بر اساس وزنش قیمتش محاسبه کرد که طمعش خوب بود که عکسش میزارم . غذا رستوران پیزا پیزا را هم خیلی دوست داشتم که در عکس ها هست و یک رستوران عربی هم هست که از طرف پاساژ جانگسیلون به سمت خیابان بنگلارود بیایید میبینیدش ، اون هم خیلی طعمش خوب بود و یکی از رستوران های مجاور پاساژ جانگسیلون هم که اسمش الان حضور ذهن ندارم خوب بود. در کل همشون راضی کننده بودند.

عکس :

20180601_204013.jpg20180601_204207.jpgphoto11jpg.jpgTlAs777aHZcLoMuMvrJpSZIR4PofUCVqvbgkhNDc.jpgfood-vendor-at-fair.jpg

راستی توک توک ها یک وسیله نقلیه شبیه موتور هست که پشتش صندلی دارد. به نظرم حتما یکبار در شب با این ها یک دور در اطراف پاتونگ دور بخورید ، اکثرا موزیک پخش می کنند و کلی چراغ های رنگی دارند. این وسیله نقلیه در پوکت و بانکوک به وفور به چشم میخورد.

در انتها عکس بهترین مرکز خرید اقلام خوراکی که بزرگترین فروشگاه اقلام خوراکی و میوه جات هست که در پوکت دیدیم را به شما معرفی می کنم . این فروشگاه در طبقه زیرین پاساژ جانگسیلون هست که قیمتش هم از همه جا مناسب تر بود. پس اگر هتل شما نزدیک پاتونگ برای خرید خوردنی و میوه و ... به فروشگاه Big C در مرکز خرید جانگسیلون حتما سر بزنید.

مرکز خرید واقع در پاساژ جانگسیلون (1).jpg4g0UgZGfHlPHhZNCiwbfZfRyqxLOa5ip2lF3eUkQ.jpeg

بانکوک پایتخت تایلند است که در نقطه ای از جنوب این کشور گرمسیری جا خوش کرده است. این شهر از میانش رودخانه بزرگی به نام چائو فرایا (Chao Phraya River) عبور می کند که به بانکوک حیات می بخشید  شهری شلوغ و پر ترافیک با مراکز خرید فراوان و معابد متعدد.

بلیط برگشت ما از پوکت ساعت ده و نیم صبح بود به همین خاطر خیلی زود بیدار شدیم و سریع اتاق رو تحویل و آماده برگشت به بانکوک شدیم . پرواز برگشت ما نوک ایر بود. پرواز خوبی داشتیم و با یک آب معدنی از ما پذیرایی شد !! در فرودگاه یک لیدر تایلندی دنبال ما آمده بود و ما را به هتل ماندارین که از قبل رزرو کرده بودیم ، رساند و کارهای پذیرش تکمیل و گفت لیدر اصلی امشب حضوری میان و  در خصوص تورها و سایر موضوعات شما را راهنمایی می کنند.

هتلی که ما این سری برای بانکوک در نظر گرفته بودیم . هتل ماندارین هست و این هتل در قلب بانکوک با فاصله کوتاهی از مترو MRT و ایستگاه های BTS واقع شده و دارای 374 اتاق هست . وضعیت هتل را خدمت شما بخواهم بگم در مجموع خوب بود ، البته اندازه اتاق های هتل های بانکوک نسبت به پوکت کوچکتر هست . اتاق ما فضای کافی داشت ولی کمی شاید کوچکتر از اندازه مورد دلخواهم بود . دارای یک استخر در طبقه همکف و لابی خیلی شیک ، صبحانه ، رفتارکارکنان و نظافت روزانه همه چیز خیلی خوب بود . اتاق ما بالکن نداشت و نورگیرش کم بود که خیلی مسئله مهمی نیست .

عکس های هتل ماندارین :  Mandarin Hotel Managed by Centre Point

mandarin (7).jpgmandarin (1).jpgmandarin (6).jpgmandarin (4).jpg

تا فراموش نکردم هتل Avani Atrium که در سفر اولمان در تور بانکوک داشتیم را با هتل فعلی مقایسه کنم  ، باید خدمت شما بگم نقطه قوت هتل ماندارین نسبت به هتل اوانی اتریم اینکه در فاصله نزدیک تری به مراکز خرید هست و شما کمتر در ترافیک گیر می کنید و نوساز تر هست . در خصوص اندازه اتاق و استخر و بزرگی هتل ، این هتل اوانی که بهتر هست.

عکس هتل اوانی اتریم: Avani Atrium

Hotel Avani (7).jpgHotel Avani (4).jpgHotel Avani (1).jpgHotel Avani (3).jpgHotel Avani (2).jpg

نکته ای که در بانکوک در خصوص محل هتلتان باید در نظر داشته باشید ، اگر قصد خرید دارید ، اینکه حتما به مراکز خرید سیام نزدیک باشد چون ترافیک بانکوک خیلی آزار دهنده هست و عصر ها ، خیابان ها از ترافیک گاها قفل میشه . حتما از تاکسی ها بخواید تا بر اساس کیلومتر شمار ، هزینه مقصد را بگیرند تا پول زیاد تری پرداخت نکنید. با توجه به گرمای هوا در فصولی از سال با ماشین رفتن عاقلانه تر و در ترافیک با توک توک رفتن بهتر هست.

برنامه ما در مدت زمانی که دربانکوک بودیم به شرح زیر بود :

روز اول از مراکز خرید دیدن کنیم.

روز دوم صبح به شهربازی دریم ورد و عصر به بعد مراکز خرید

روز سوم بازدید از کاخ پادشاهی و بودا خوابیده و شب شام را در کشتی بر روی رودخانه بانکوک سپری کنیم.

روز آخر را به خرید و بازدید از موزه مادام توسو گذاشتیم وآماده شدن برای برگشت.

چون اکثر خانواده های ایرانی همیشه در سفر هاشون علاقه وافری به خرید دارند و دنبال سوغاتی و ... هستند در ابتدای سفرنامه بانکوک من خیلی جامع در خصوص پاساژ ها و مراکز خرید به شما توضیح میدهم تا خیالتون برای سفر راحت باش.

ما در سفر اولمون خیلی از پاساژ ها و مراکز خرید بانکوک رفتیم ، چون بیشتر برنامه خرید در بانکوک داشتیم و در سفر دوم ما به بانکوک بیشتر عصر ها را برای خرید گذاشتیم و در نهایت ماحصل آن را به صورت اجمالی خدمتتون میگم . کلا خرید در بانکوک مانند استانبول یا دبی دلچسب نیست . سطح انتظار خرید اجناس برای شما باید کمی نسبت به این کشور را پایین بیارید. اجناسی که به نظرم ارزش خرید دارند، کفش های ورزشی ، چمدان و کیف های زنانه هست . در خصوص پوشاک زنانه نخی تایلند که خیلی وسوسه انگیز و زیبا هست ، یک مشکل وجود دارد که بعضی اجناسی که ما گرفتیم آب رفت داشتند. با توجه به کاهش ارزش پولی کشور ، اگر سطح مالی شما خیلی خوب نیست ، خرید از پاساژ های سیام را باید فراموش کنید و در پاساژ MBK ، Central  و platinum جهت خرید ، وقت بزارید تا با زمانی که دارید بتوانید سریع تر به هدف های مورد نظرتون برسید. از ساعت 10 شب به بعد هم در ضلع جنوبی MBK ، در مجاورت پاساژ سیام ، یکسری افراد هستند که میان بساط پهن میکنند و یکسری اجناس را با قیمت پایین تر از فروشگاه های مراکز خرید میفروشند ، همین وضعیت را در اطراف پاساژ پلاتینیوم نیز داریم . ضمنا در خرید از این افراد میتونید چانه زنی هم انجام بدید و تخفیف بگیرید.

پاساژ ها و مراکز خریدی که ما رفتیم ، مجموعه پاساژ های سیام ، سنترال ، پلاتینیوم و MBK و بازدید از دست فروش های آخر شب بود. پاساژ های سیام و MBK در یک مکان واقع شدند و شما با منوریل یا توک توک یا تاکسی میتونید با رفتن به اونجا از همه آن ها بازدید کنید و پاساژ پلاتینیوم حدودا 15 دقیقه پیاده با MBK فاصله دارد و میشه گفت در چهارراه بالای MBK سمت راست واقع هست. شما اگر در موقع ناهار و شام در هر یک از این مراکز خرید هستید ، مخصوصا سیام ، MBK و سنترال ، به شما پیشنهاد میکنم ، همانجا غذا بخورید چون تنوع انتخاب هاتون خیلی زیاد هست. انواع رستوران های زنجیره ای با تنوع غذایی مختلف به شما حق انتخاب های زیادی میدهد. حتی اگر تعدادتون زیاد میتونید از هر رستوران یک غذا را بگیرید و همگی تست انواع غذا ها را داشته باشید. در پاساژ های فوق سینما و مراکز سرگرمی هم هست که در انتها بیشتر بهش میپردازم. برای تبدیل پول هاتون هم در مراکز خرید ، بادجه های Change هست و فقط کافیه یک کوچیک وقت بزارید و ببینید نرخ کدام بهتر ، پس همینطور که در طبقات مشغول بازدید از فروشگاه ها هستید ، نرخ ها را هم زیر نظر داشته باشید.

پاساژ های سیام : سیام پاراگون ، سیام سنترال

در مرکز خرید سیام پاراگون که بسیار لوکس بود ، انواع برند های لاکچری و لباس های مد روز دنیا ، فروشگاه های دیجیتال و موبایل و لوازم خانه و اتومبیل های خاص لاکچری و آکواریوم هست. ما چون آکواریوم در استانبول رفته بودیم ، اینجا نرفتیم. کلا آنقدر لاکچریه که خیلی زمان برای دور زدنش هم نمیزارید احتمالا . در سیام سنترال هم موزه مادام توسو قرار دارد و کلی مراکز خوردنی و فروشگاه هایی با بهترین برند های دنیا و لاکچری

عکس های پاساژ های سیام :

20180612-204758-largejpg.jpgvZMAHHku8PVNkex9bXEKBcsvvyknZ37CxWfNNpfw.jpegU7GrLx07zq9NIB48OBMk4Q5NJqrce4A83Ojx1lMq.jpegsiam-paragon2.jpgsiam-paragon.jpgphoto5jpg.jpginside-the-mall.jpgimg-20180228-172539-largejpg.jpg

پاساژ سنترال : یکی از بزرگترین پاساژ های دنیا هست. انواع برند ها در اینجا هست و اگر کمی وقت بزارید ، احتمالا اجناس مورد نیازتون را میتوانید پیدا کنید. در این مرکز خرید یک مجموعه سینمایی بزرگ هم هست و یک زمین اسکیت روی یخ هم در این مرکز خرید هست.

عکس های پاساژ سنترال :

central world (7).jpgcentral world (2).jpgcentral world (8).jpg

پاساژ MBK : این مرکز خرید در 7 طبقه هست و برای کسایی که بودجه محدودتری دارند توصیه میکنم . نقطه قوت این پاساژ قیمت و تنوع اجناسش هست. ساعت بازدید از پاساژ ها از ساعت 10 صبح تا 10 شب هست . من از اینجا یک کفش Reebok  گرفتم و قیمت کفش هاش خوب بود.

MBK (6).jpgMBK (11).jpgphoto0jpg.jpgphoto3jpg.jpgMBK (16).jpg

پاساژ پلاتینیوم برای خرید ، چون قیمت هاش به نسبت مناسب هست، اگر وقت بزارید ، میشه چیزهای با کیفیت و خوب پیدا کنید داخلش.

عکس : platinum (1).jpg

بازارچه های شبانه : این مراکز از ساعت 10 شب به بعد با بسته شدن مراکز خرید ، فعالیت هاشون را شروع میکنند و قیمت های خیلی مناسب تری داشته ولی برند خاصی ندارند. جا برای تخفیف گرفتن هم دارد و با مشتری کنار میان ولی باید یکم با دقت و با حوصله بگردید ما یک چند تا پوشاک و بدلیجات که گرفتیم ، نسبت به مبلغشان راضی کننده بود . غذا فروشی های کثیف هم در این جا ها پر هست که شاید کسی خواست تست بکنه. ما 2 تا ازین بازارچه یا دستفروش های شبانه که در اطراف پاساژ پاراگون و پلاتینیوم بود بازدید داشتیم .

عکس های بازارچه شبانه :

شهربازی دریم ورد

دریم ورلد را می توان در یک جمله خلاصه کرد، سرزمین شادی و هیجان...

همانطور که از نام این شهربازی هم مشخص است، مکانی است که آرزوها را برآورده می کند و چه آروزیی بالاتر از شادی و خوشحالی در کنار خانواده و دوستان؟

انواع بازی و وسایل تفریحی در دریم ورلد گرد هم آمده اند، بازی های هیجانی، آبی، فکری و انواع نمایش های موزیکال و سرگرم کننده همگی یک جا جمع شده اند تا یک روز کاملا شاد، پر از هیجان و آدرنالین را تجربه کنیم.

این شهر بازی در بانکوک تایلند واقع شده است، ما هم به بانکوک آمده ایم تا امروز فقط هیجان را تجربه کنیم. این شهربازی در سال 1993 میلادی افتتاح شد و مساحتی حدود 160 هکتار دارد. دریم ورلد وسایل سرگرمی زیادی دارد: ترن هوایی، پیست اتومبیل رانی، سرزمین یخی، تونل وحشت، تله کابیل، انواع قطار، اسب و... این وسایل طی سال های متعدد به این شهربازی اضافه شده اند برای مثال سوپر اسپلش در سال 1995 میلادی و سرزمین برفی سال 1997 میلادی به شهربازی اضافه شده اند.

سر زدن به همه ی وسایل، کار دشواری است به همین دلیل ابتدا به پر هیجان ترین قسمت های شهربازی می رویم و پس از آن به قسمت های دیگر سرزمین آرزوها خواهیم رفت.

اگر شما هم دلتان  برای یک روز پر از شور و نشاط تنگ شده با ما همراه باشید و اصلا نگران نباشید زیرا در این شهربازی برای همه ی سنین بازی های مهیج وجود دارد.

ما تور دریم ورد از تور لیدر گرفتیم برای اینکه دور بود اگر خودمان میخواستیم بریم هزینه ش خیلی تفاوت نداشت. صبح یک ماشین که رانندهش خانومی تایلندی بود اومد دنبال ما ، مسافر دیگه ش نیامده بود و فقط من و همسرم بودیم . زمانی که رسیدیم به شهربازی بلیط های ورودی به ما داد و ساعت برگشت و محلی که می ایستاد با ما اوکی کرد.

دریم ورد یک شهربازی و پارک تفریحی بزرگی هست که نسبت به شهربازی یونیورسال سنگاپور ضعیف تر اما از شهربازی استانبول بهتر و قشنگ تر هست. کلی جا برای عکس گرفتن داره و خیلی خوشگل هست . بازی های بزرگسالش هم نمره خوب میگیره .

این پارک از چند بخش تقسیم شده ،  بازی های بزرگسال و کودکان ، بخشش از آثار باستانی و هنری معروف دنیا در ابعاد کوچک که ماکت هایی ازش ساخته شده ، خانه لوبیای سحر امیز و کلبه وحشت و باغ گل ها و ... که هر کدام به اجمال با عکس خدمتتون توضیح میدهم.

بازی های مهیجش به ترتیب بر اساس تجربم و علاقه مندیم :

1-تورنادو : یک بازی که آدرنالین به سقف میبره ، شبیه ش در شهر بازی استانبول هم هست . این بازی یک آونگ است که در پایین آن صندلی ها قراردارد و با سرعت 75 کیلومتر در ساعت در زوایا مختلف می چرخد.

در مقایسه با بازی استانبول ، یکم ترسش کمتر بود چون مکث کاملش که شما بلعکس رو هوا معلق باشید کمتر هست.

دریم ورد (17).jpg

2-هریکین : تاب غول پیکر ، تصور کنید بر روی تابی 2 ردیف صندلی قراردارد و شما را با شتاب به ارتفاع 20 متری پرتاب میکند .

دریم ورد (2).jpg

3-قطار هوایی :  طرز کار قطار هوایی به این صورت است که بازدیدکنندگان روی صندلی های مخصوص که به هم وصل شده اند می نشینند، زمانی که قطار شروع به حرکت می کند آن ها را به این طرف و آن طرف می برد با این تفاوت که خودش بر روی ریل های پیچ در پیچ حرکت می کند ولی مسافرانش را معلق در میان زمین و هوا نگه می دارد. این بازی هم جزو بازی های مورد علاقه من هست که خوب بود و  در شهربازی سنگاپور ، مدل حرفه ای تر و دلهره آور ترش هم هست.

4-سوپر اسپلش : در این بازی بازدیدکنندگان سوار بر قطارهای روبازی می شوند که هرکدام پنج ردیف صندلی دارد، ترن به سمت استخر بزرگی می رود و محکم با آب برخورد می کند. داستان از این قرار است که ریل تا چند سانتی متر زیر آب استخر هم ادامه دارد و قطار مجبور است چند لحظه تا نیمه به زیر آب هم برود. در گرمای هوا با خیس شدن لباس هاتون کمی باعث خنک شدن میشه ، نسبت به بازی های بالا هیجانش کم تر ولی حتما امتحانش کنید.

5-کشتی وتیکینگ ها :

دریم ورد (3).jpg

ما بقی سرگرمی های پارک و شهربازی برای بزرگسال ها ، اون هایی که دنبال بالارفتن آدرنالین و هیجان هستند ، آیتمی نداره و به جاش شما از کیفیت طراحی و تم پارک در جهت عکس گرفتن و لذت بردن از وقتتون میتونید استفاده کنید. اما اگر با فرزندتون رفتید اونجا ، باید بگم تازه نوبت سرگرمی های مختلف اون ها فرا رسیده و با بازدید از مکان های ذیل میتوانند اساسی یک خاطره شیرین برای خودشان بسازند.

سرزمین برفی ، بازی گرند کانیون ، قایق پدالی ، ماشین سواری ، مزرعه حیوانات ، خانه لوبیای سحر آمیز و باغ گل ها و آثار باستانی و کلی نمایش های سرگرم کننده در طول پارک هست که در فواصل زمانی برگزار میشه .

در این شهربازی غرفه های فروش بستنی و تنقلات هم هست که در هوا گرم یک نوشیدنی خنک خیلی میچسبه و رستوران KFC هم برای ناهار پیشنهاد خوبی میتونه باش.

در کل من که به هر جایی میرم و دلیل سفرم ، یکیش شهربازیش هست و بخوام منصفانه بگم برای اون هایی که طرفدار وسایل پر هیجان هست ، فقط 3 بازی هست ولی مطمئن هستم برای یکبار دیدنش با توجه به تم های پارک باید جزو یکی از مقاصد گردشگریتون باش. اگر هم با فرزندتاتون رفتید که بی شک براشون هیجان انگیزه و هیجان تا حد مرگ ولی لذت بخش که بارها لذت خواهند برد و سال ها در ذهنشون نقش خواهد بست. ما برای رفتن به اینجا بلیط از لیدر گرفتیم که قرار شده بود ، صبح راننده بیاد دنبال ما و با یک خانواده 2 نفره دیگر بریم که در نهایت بنا به دلایلی اون خانواده کنسل کردند و ما فقط بودیم. راننده انگلیسیش بد نبود و زمانیکه رسیدیم ، رفت بلیط رو گرفت به ما تحویل داد . همچنین محلی که برای بازگشت قرار گذاشتیم و ساعت برگشت که ساعت 5 عصر بود را با هم هماهنگ کردیم . در کل خیلی راحت رفتیم و برگشتیم و تایم به اندازه بازدید کل مجموعه کافی بود و از انتخاب این برنامه راضی بودیم . اگر اشتباه نکنم نفری 1000 بات شد.

بخش دوم عکس های تم ها و سایر بخش ها :

دریم ورد (4).jpgدریم ورد (1).jpgدریم ورد (9).jpgدریم ورد (11).jpgدریم ورد (16).jpgدریم ورد (18).jpgدریم ورد (22).jpgدریم ورد (20).jpgدریم ورد (19).jpg

روال عصر های ما که از قبل هم مشخص بود ، خرید خرید خرید بود. اینو بگم که با اینکه ما می دونستیم آنچنان آش دهن سوزی نیست اما باز می گشتیم. مراکز خیلی بزرگی در بانکوک هست اما با توجه به ارزش پول ما MBK شاید بدک نباش اگه بخوام پیشنهاد بدم. واس خوراکی های خاص هم به شما پاساژ سیام پیشنهاد میکنم .

یکبار من تو یکی از طبقات سیام ، یک ساعت تو صف بستنی وایسادم ، برند بستنی برای اسیای شرق بود ، بعد یک ساعت بستنی قیفی را گرفتم ، 2-3 مدل داشت ، چون اکثرا قیفی گرفتن ، منم گرفتم. طعمش معمولی بود اما یک جوری ترکیبش انگار که خیلی غنی باش ، اصلا تمام نمیشد !!

بازدید از کاخ سلطنتی :

بدون شک اگر یک مکان در بانکوک وجود داشته باشد که سفر به این شهر بدون بازدید از آن ناقص خواهد ماند، کاخ بزرگ بانکوک یا Grand Palace است که بسیار خیره‌کننده و چشمگیر است و یکی از معروف‌ترین بناهای تایلند است. کاخ بزرگ تایلند در سال 1782 ساخته شده است و تا 150 سال بعد از آن محل زندگی پادشاهان تایلند و درباریان و مقامات بلندپایه دولتی بوده است. این بنای زیبا، مانند بانویی پیر و سالخورده است که همچنان با معماری و جزئیات زیبایش هیبت خود را حفظ کرده است و بازدیدکنندگان زیادی را به سوی خود جلب می کند و گویی ادای احترامی است به خلاقیت و هنر مردم تایلند. در داخل دیوارهای این کاخ بزرگ وزارت جنگ تایلند و ادارات وابسته به آن نیز وجود داشته است. امروزه این مجموعه به عنوان قلب معنوی پادشاهی تایلند باقی مانده است.

نکته مهم در خصوص پوشش لباس شما اینکه قانون پوشش مناسب، بصورت سختگیرانه‌ای اعمال می‌شود. کاخ بزرگ و معبد بودای زمردین از مکان های مقدس تایلند محسوب می شود؛ به همین دلیل بازدیدکنندگان باید پوشش مناسبی داشته باشند تا اجازه ورود به آن را پیدا کنند. مردان باید شلوار بلند به همراه لباس آستین دار بپوشند (درصورتی که صندل به پا دارند حتما باید جوراب هم بپوشند و پا نباید برهنه باشد). لباس زنان نیز همانند مردان می باشد و نباید لباس هایی بپوشند که شانه یا قسمتی از بدنشان پیدا باشد. اگر لباس شما برای ورود نامناسب باشد در نزدیکی در ورودی به شما لباس‌های مناسبی خواهند داد که به تن کنید و خود را بپوشانید (درعوض باید مبلغی را نزدشان به امانت بگذارید)

هرروز از ساعت 8:30 تا 15:30 بلیط فروخته می شود و قیمتش 500 بات است. با خرید یک بلیط می توانید به تالارهای تاج و تخت Vimanmek و Abhisek نیز وارد شوید. ما برای رفتن به اونجا با تاکسی رفتیم اما شما اگر تمایل داشتید که از وسایل نقلیه عمومی استفاده کنید ، میتوانید از مناطق سوخومویت، سیام، ساتورن، سیلوم و فایاتای می توانید سوار اتوبوس های BTS شوید و در ایستگاه Saphan Taksin پیاده شوید.

هوا اون روز ناجوانمردانه گرم و ازدحام توریست های دیگه یکم برای عکس گرفتن ها مزاحمت بوجود میاورد. کاخ توسط دیوار های سفید رنگی احاطه شده و بخش هایی از آن برای عموم بازدیدش آزاد نبود. . واقعا میگم عالی براش کم بود و هنر و فرهنگ این مردم در آثارشان موج میزد . فقط اگر یک نفر بود که در خصوص لوکیشن ها و مجسمه ها توضیحاتی به زبان فارسی ارائه می کرد ، این لذت دو چندان میشد. آسمان صاف و آبی بانکوک و درخشش نور خورشید بر رنگ طلایی بکار رفته در معابد و مجسمه ها چیزی غیر قابل وصف ساخته بود .

عکس :

grand-palace-bangkok1.jpgimg-20190318-112914-largejpg.jpgla-thailandia-che-terra.jpgthe-guardians.jpgphoto3jpg.jpggrand-palace-bangkok.jpgimg-25620909-115042-largejpg.jpg

بازدید از بودا خوابیده :

همان طور که قبلا خدمت شما گفتم ، تایلند پر از معابد زیبا هست و بانکوک را به خاطر مجسمه های بودا و معابدش به شهر فرشته ها می نامند. یکی از معروف ترین آنها بودا خوابیده طلاکوبی است که در 200 سال قبل ساخته شده و به یکی از جاذبه های اصلی شهر تبدیل شده و شما میتوانید پیاده و پس از بازدید کاخ سلطنتی به اونجا بروید . این معبد در خیابان Chetuphon واقع شده و به معبد وات فو معروف هست. این مجسمه ۱۵ متر ارتفاع و ۴۶ متر طول ، بزرگترین مجسمه این معبد بوده و سرتاسر از طلا ساخته شده است. این مجسمه برای نمایش سلوک بودا به نیروانا ساخته شده است توجه داشته باشید که نیروانا، عبور انسان از خشم، جهل، وابستگی و رسیدن به فرزانگی است. چشم ها و پاهای مجسمه بودا با مروارید تزئین شده است. همچنین روی پاهای آن ۱۰۸ ویژگی فاخر بودا حک شده است. این حکاکی های مرواریدی روی طلا، جذابیت اصلی این مجسمه غول پیکر را رقم زده اند که برای مراجعه کنندگان و به خصوص برای گردشگرانی که از کشور های دیگر به بانکوک سفر کرده اند جالب خواهد بود. ساعت بازدید از ساعت ۸ صبح تا ۱۸:۳۰ عصر برای بازدید علاقه مندان باز است و مبلغ ورودی آن ۱۰۰ بات می باشد و برای کودکان با قد کمتر از ۱۲۰ سانتی متر رایگان می باشد.

روزی که ما به بازید کاخ پادشاهی رفته بودیم ، متاسفانه هوا افتضاح گرم بود و واقعا کمی اذیت کننده بود که زیبایی خیره کننده اونجا فقط انگیزه ای برای ادامه بازدید بود . ما وقتی کل کاخ گشتیم ابتدا گلویی با خرید نوشیدنی از فروشگاه های بیرون کاخ خنک کردیم و پیاده به سمت معبد بودا خوابیده حرکت کردیم . یک اشتباه ساده باعث شد بجای 10 دقیقه پیاده روی ، 25 دقیقه تو اون شرایط جوی پیاده بریم !! انتظار رسیدن و اینکه مسیری که ما داشتیم میرفتیم خلاف جهت گرفتن ماشین بود ، باعث شد که یک ماشین نتونیم بگیریم که انقدر خسته نشیم . اشتباه هم این بود که از درب خروجی باید به سمت شمال و سپس سمت چپ بریم ولی ما به سمت جنوب و سمت چپ رفتیم که مجبور به یک دور اضافه از کناره دیواره کاخ بزنیم . به هر حال با هر زحمتی بود خودمان رساندیم و واقعا ارزشش داشت . در کنار بودا خوابیده که درخشش طلاکوبش جذابیت خاصی داده بود چند ورودی به چند معبد و محوطه هم داره که فضای زیبا و مجسمه هاش را حتما دیدن کنید. در انتها پس از بازدید از این معبد به سرعت سوار بر تاکسی و از آفتاب تیز ان روز به طرف هتل رفتیم . ساعت های نزدیک ظهر بود که جهت استراحت به اتاق رسیدیم و اولین کار یک دوش آب خنک گرفتم و یکمی استراحت کردم. همه این گرما و پیاده روی یک طرف اما برای من زیبا ترین کاخی بود که  تا به حال دیده بودم و اگر برید بانکوک نرید اینجا را واقعا میتونم بگم انگار بخش بزرگی از فرهنگ و هنر این کشور را از دست دادید.

photo0jpg.jpgبودا خوابیده (5).jpgبودا خوابیده (6).jpg

شام بر روی کشتی بر روی رودخانه

برای خوردن شام بر روی کشتی کروز و دیدن مناطق حاشیه رودخانه شما می توانید بلیط را از پیشخوان بلیط در River City ، همان محلی که اسکله قایق های کروز از آنجا خارج می شود ، خریداری کنید. معمولا ساعت حرکت از راس 7:30 بعد از ظهر به بعد شروع میشود. نکته ای که حتما توجه کنید اینکه در زمانبندی جهت رفتن و تهیه بلیط ترافیک شهری را مد نظر قرار بدید تا  به موقع برسید وگرنه ممکن است قایق را از دست بدهید.

هنگامی که شما وارد کشتی شدید ، یک میز به شما اختصاص داده می شود تا جهت نشستن در طول مسیر و سرو غذا از آن استفاده کنید. چه بهتر که خوش شانس باشید و محل صندلی شما ، اولین صندلی رو به دریا باشد تا بتوانید خیلی راحت به تماشا بپردازید. در زمان سرو شام هم شما می توانید از بوفه به صورت سلف سرویس از خودتان پذیرایی کنید.  کیفیت و تنوع غذاها خوب بود و انواع دسر و سالاد موجود بود. شارژ مجدد غذا هم مرتب انجام میشد. ضمنا قیمت بوفه قبلاً در بلیط شما گنجانده شده است. این کشتی ها از 2 عرشه ، عرشه تحتانی و عرشه فوقانی تشکیل شدند. عرشه پایین  دارای تهویه مطبوع است در حالی که عرشه فوقانی دارای هوای آزاد است. عرشه پایینی را برای شام توصیه می کنم. در عرشه پایین و عرشه های فوقانی نیز موسیقی باند زنده وجود خواهد داشت. در نیمه راه ، مراسم سرگرم کننده ای برای شما اجرا میشود از اجرای یک اجرای رقص سنتی تایلندی و اجرا زنده موسیقی و رقص ... . جالب بود خواننده برای اکثر کشور ها یک آهنگ اجرا کرد و برای ایرانی ها یک موزیک شاد اجرا کرد که با پایکوبی هموطنان دوست داشتی ما همراه بود. هر موقع خسته شدید از نشستن و یا خواستید عکس و فیلم بگیرید می توانید در کشتی قدم بزنید و در امتداد عرشه جانبی از مناظره شگفت انگیز بانکوک در شب لذت ببرید . از جمله با معابد باشکوه و کاخ ها ، پل ها و بلندای آن. این سفر دریایی تقریباً ساعت 09:30 بعد از ظهر در رودخانه شهر به پایان می رسد. یک کوچیک اگر با کشتی سواری استانبول بخواهم مقایسه کنم  ، باید خدمتتون عرض کنم که نور پردازی حاشیه رودخانه بانکوک ، یک مقدار در مقایسه به استانبول ضعیف تر بود ولی حتما ازین تجربه چشم پوشی نکنید.

عکس ها :

کشتی سواری بانکوک (13).jpgکشتی سواری بانکوک (16).jpgکشتی سواری بانکوک (17).jpgکشتی سواری بانکوک (9).jpgکشتی سواری بانکوک (5).jpgکشتی سواری بانکوک (2).jpgکشتی سواری بانکوک (3).jpgکشتی سواری بانکوک (6).jpgکشتی سواری بانکوک (10).jpg

بازدید از موزه مادام توسو :

موزه مادام توسو بانکوک در مرکز خرید سیام دیسکاوری در طبقه 4 قرار گرفته است . در این موزه مجسمه بازیگران و رهبران و مشاهیر دنیا همچون پوتین ، بکام ، گاندی و پرینسس دایانا در کنار مائو زدونگ، پیکاسو با نقاشی‌های کوبیسمش در کنار پاتولوژیست مشهور تایلند و باراک اوباما و همسرش و تایگر وودز و مایکل جکسون و .... ساخته شده و شما در کنارشان میتوانید عکس های جالب و به یادماندنی بگیرید. آنچه این موزه را در بانکوک خاص تر از تمام موزه‌های مجسمه‌های مومی دیگر کرده  غیر از شکوه و جلالش ، توجه در کیفیت ساخت و توجه به جزئیات است. می توان به جرات گفت که فرایند ساخت نیز فوق‌العاده استادانه انجام شده است. قیمت بلیط موزه را لیدر کمی گرون تر از جایی که ما گرفتیم میداد . شما اگر بلیط را از طبقه 4 بگیرید باز گرون تر پای شما در میاد. در طبقات همکف یا اول که عکسش در زیر براتون میزارم ،  با تابلو های تبلیغاتی موزه برخورد دارید که کنارش فروشنده ای نشسته که بلیط موزه را به شما میفروشد و شما بهترین نرخ ازش میتوانید تهیه کنید. در کل برای یکبار رفتن بامزه هست و جای خوبی واسi ژست گرفتن و عکاسی و یک سری لباس و کارهای موزیکال هم داره که شما میتوانید ، رایگان ازشون استفاده کنید .

عکس های موزه مادام توسو : ( اولین عکس مربوط به باجه فروش بلیط که در طبقه همکف یا اول پاساژ بود . )

بادجه فروش بلیط مادام توسو.jpgmadam (7).jpgmadam (3).jpgmadam (4).jpgmadam (2).jpgmadam (5).jpgmadam (8).jpg

آسیاتک :

این مکان دارای یک اسکله ، یک چرخ و فلک و رستوران و یکسری مغازه در محوطه ش هست.  در کل برای عکس گرفتن مناسب است، به خصوص در شب و به دلیل اینکه در جلوی رودخانه قرار دارد. علاوه بر این ، این مکان برای خرید بسیار معمولی بود و با اینکه ما دیر رسیدیم و بیشتر مغازه ها در حال بسته شدن بودند اما از همون ها که قیمت کردیم خیلی دلچسب نبود. یکسری قایق های تفریحی هم در اسکله هست که اگر کسی تمایل داشت با تهیه بلیط فکر کنم میتونست بر روی رودخانه مجاورش برود. ما شام را اونجا برگزار کردیم که بد نبود و بلیط چرخ وفلک گرفتیم و از مناظر اونجا لذت بردیم . در حدود 2 ساعتی اونجا بودیم و یادم میاد برای برگشت نرخ تاکسی ها چون دیر وقت شده بود بالا میگفتن و ما در نهایت با یک توک توک به هتل محل اقامتمون برگشتیم . ( این بازدید را در سفر اولمون به بانکوک داشتیم . )

عکس های asiatique :

asiatique (5).jpgasiatique (2).jpgasiatique (8).jpgIdJrsL4RsQBn2G7sW7IMw1vV5TTli5tPtNjcb7OK.jpeg

تجربه تلخ :

در سفر اولمون با اینکه از قبل در سفرنامه حقه ای که خوردیم را راجبش خوانده بودیم اما باز ما تو دام این حقه افتادیم . داستان از این قرار بود که ما در روز اولمون در بانکوک از پاساژ سیام پاراگون به عنوان اولین مرکز خرید بازید داشتیم و بعدش قدم زنان با داشتن یک نقشه در دست و در حال صحبت به سمت پاساژ MBK میرفتیم و تا اون موقع این پاساژ نرفته بودیم . ناگهان یک خانم مسن اومدن و با زبان انگلیسی شروع به صحبت کردن با ما کرد. اولش پرسید شما توریست هستید و قصد خرید چی دارید و ... بعد گفت من یک مرکز خرید خوب میشناسم که تمام چیزی که شما میخواید دارد و گفت ادرسش مثلا این هست و سریع ما را به کنار خیابان برد و گفت میخواید برید و منم گفتم اگر یک نفر بومی میگه جای خوبی هست بریم. یک توک توک گرفت و با زبان تایلندی با هاش صحبت کرد و گفت ادرس بهش داده و ما سوار شدیم. هر چی میگذشت بیشتر احساس میکردم که یکجای کار میلنگه !! بعد یک ربع یکجا وایساد و ما را به یک فروشگاه راهنمایی کرد که طبقه همکفش پارچه فروشی بود و فروشنده گفت شما کیف زنانه میخواید و ما هم گفتیم بله . ما را به یک کوریدوری برد و مثل فیلم ها یک درب مخفی داشت که باز شد و یک چند قفسه کیف داشتن که بدل کیف های برند دنیا بود که خدا تومن پول هر کدامش بود . ما سریع از مغازه بیرون اومدیم و باز راه افتاد و این سری ما را به یک مغازه نقره فروشی و طلافروشی برد و باز همون داستان . موقع بیرون اومدن دیدم یک بشکه ای دست طرف و داره بنزین میریزه در موتورش . با عصبانیت گفتم اگر بر نگردی به همونجا که ما را سوار کردی از پول خبری نیست و از اون اصرار که یکجا دیگه ببرمتون و من که خونم به جوش اومده بود ، میخواستم خفش کنم ! در آخر بعد بیش از یک ساعت برگشتیم با کلی دعوا یک مبلغی بهش دادم و از اینکه فریب این ها را خورده بودم از خودم شاکی بودم . در کل این ها کار چاق کن یکسری فروشگاه هستند که توریست ها را میبرند اونجا و کمی سوخت و پول میگیرند.

در انتها برای تکمیل سفرنامه یکسری عکس ها و خوردنی های خوشمزه ای که گرفتم را میزارم . کلا در هر دو شهر پوکت و بانکوک کیفیت غذا ها واقعا خوبه و شما فقط زمانیکه از کنار مکان هایی که تعداد زیادی ازین دکه های موقت فروش غذا های خیابانی میگذرید ، شاید بوی طبخ روغن یا غذا کمی نامطلوب باش.

عکس غذا فروشی های خیابانی بانکوک :

غذا (3).jpgغذا (4).jpgغذا (5).jpgغذا (2).jpgغذا (6).jpgغذا (7).jpg

در انتها جهت کامل شدن سفرنامه ، در خصوص قطارهای هوایی Sky Train BTS در شهر بانکوک خدمت شما بگم ، ما در 2 سری بازدید از بانکوک فقط در سال 95 ازش استفاده کردیم . آن هم فقط برای جا به جایی برای رفتن از ایستگاه سیام به مجتمع  هایی که در سایر مناطق شهر هستند . برای گرفتن بلیط کافیه از دستگاه هایی که درست قبل از موانع ورودی هستند با انداختن سکه ، بلیط مسیر خودتان را دریافت کنید. البته یکسری کارت های مقرون به صرفه ای هم هست که مثل ایران برای تعداد دفعات بالا در یک ماه ، پکیج هایی را دارند که فکر نمیکنم برای گردشگرانی که 4 روز در بانکوک هستند ، خریدش عاقلانه و مقرون به صرفه باشد. قیمت بلیط هم با تعداد ایستگاه ها و فاصله مقصد تناسب دارد و اگر فقط 1 ایستگاه بخواهید ترنسفر شوید ، 15 بات فکر کنم باید پرداخت کنید. یک نکته کلیدی بگم ، اگر شرایط شما بنا بر هر دلیلی اینکه در یک روز به دفعات بخواهید از قطار های هوایی برای جابه جایی استفاده کنید ، یک پکیجی هست که 140 بات میدید و کارت ترنسفر یک روزه با جابه جایی نامحدود را میگیرید.

نمونه عکس یکی از ایستگاه ها :

برای تبدیل پول در شهر بانکوک به راحتی در هر پاساژی که برید ، چندین مغازه ( صرافی ) هست که نرخ ها را در تابلو ها به نمایش گذاشتن و شما با پاسپورت یا عکس پاسپورتتان به راحتی پولتون را تبدیل می کنید.

نمونه عکسش در پاساژ MBK :

MBK (7).jpg

اینم عکس یک پسر شیطون که پدرش برای اینکه بچه ش گم نشه به این شکل به خودش و بچه ش این فنر لاستیکی وصل کرده بود.

این سفرنامه را با دقت و حساسیت خاصی واقعا نوشتم و وقت خوبی براش گذاشتم و سعی کردم تا اونجایی که امکان دارد برای شما عزیزان کامل و گویای تمام سوالات شما باشد تا در طول سفرتان با خیالی آسوده تر رهسپار شوید. امیدوارم که برای شما همراهان همیشگی سایت لست سکند مفید واقع گردد و آرزوی بهترین ها را براتون میکنم .