10 حقیقت جالب درباره مثلث برمودا که مطمئناً نمی‌دانستید!

4.4
از 396 رای
تورهای ایرانگردی لست‌سکند - جایگاه K دسکتاپ
حقایق جالب درباره مثلث برمودا که مطمئناً نمی‌دانستید! +تصاویر
30 مهر 1398 07:00
170

مثلث برمودا از دیرباز تا به همین امروز یکی از عجیب‌ و غریب‌ترین معماهایی بوده است که انسان‌ها با آن مواجه شده‌اند. آیا واقعاً نقطه‌ای در میانه‌های اقیانوس اطلس وجود دارد که منطق و علم در آن از کار می‌افتند یا این حرف‌ها فقط وهم و خیال است؟ آیا این داستان‌ها و شایعه‌ها از کتابی بیرون آمده‌اند و سپس یک سری اتفاقات و حوادث به‌ طور شانسی این داستان‌ها را تأیید کرده‌اند و بعدها همه این‌ها به افسانه‌ی مثلث برمودا تبدیل شده است؟ هر چه بخواهیم در این مورد حدس و گمان بزنیم یا هر چه دانشمندان بخواهند اتفاقات مربوطه را بر اساس علم توضیح دهند، باز هم معماهایی هست که هرگز کسی نتوانسته آن‌ها را حل کند یا توضیحی برایشان ارائه دهد. اما نکاتی هست که خیلی‌ها درباره این سه‌ ضلعی پر رمز و راز نمی‌دانند.

 

10- مثلث برمودا را روی هیچ نقشه‌ای ترسیم نکرده‌اند

برمودا یک گروه جزیره است و تحت حکمرانی دولت بریتانیا می‌باشد. 138 جزیره دارد و در اقیانوس اطلس شمالی واقع شده است. نزدیک‌ترین قاره به مثلث برمودا، آمریکای شمالی است و مردم می‌گویند که این مثلث از جزایر برمودا شروع شده، از میامی می‌گذرد و در جزیره پورتوریکو به پایان می‌رسد.

این مثلث قسمت بسیار بزرگی از اقیانوس اطلس را تشکیل می‌دهد اما روی هیچ‌کدام از نقشه‌های چاپی زمین مشخص نشده است زیرا آن را به‌طور رسمی به‌عنوان ناحیه‌ای از اقیانوس اطلس نپذیرفته‌اند. شاید دلیل دیگر نیاوردنش در نقشه‌ها این باشد که کسی نمی‌داند واقعاً محدوده و بزرگی آن چقدر است ولی تخمین زده می‌شود که حداقل 1295000 کیلومترمربع باشد.

10 حقیقت جالب درباره مثلث برمودا که مطمئناً نمی‌دانستید

 

9- چرا آنجا همه‌چیز ناپدید می‌شود

یکی از رمز و رازهایی که درباره مثلث برمودا وجود دارد این است که هرگاه گزارش می‌شود که یک هواپیما، کشتی یا هر نوع وسیله نقلیه درون مثلث یا اطراف آن گمشده است، ناجیان و جستجوکنندگان نمی‌توانند هیچ اثری از وسیله سقوط کرده یا غرق‌ شده پیدا کنند.

توضیح علمی‌اش را این‌گونه می‌دهند که مثلث برمودا روی مسیر یک جریان بسیار تند آب گرم اقیانوسی به نام گُلف اِستریم قرار گرفته است. گلف استریم از خلیج مکزیک به‌ سوی ایسلند و بخش‌هایی از غرب اروپا جریان می‌یابد. دانشمندان می‌گویند که قطعات و خرده‌های وسیله‌ها همراه با جریان گلف استریم حرکت می‌کنند و سرتاسر اقیانوس اطلس شمالی پراکنده می‌شوند.

10 حقیقت جالب درباره مثلث برمودا که مطمئناً نمی‌دانستید

  

8- پرواز شماره 19

پرواز شماره 19 یک مأموریت آموزشی با پنج هواپیما و 14 نفر بود. این پرواز پنجم دسامبر 1945 از شهر فورت لادِردِیل در ایالت فلوریدا حرکت کرد و قرار بود یک کار تمرینی بمب‌افکنی انجام دهد. رهبر این تیم ستوان چارلز تیلور بود و او و 13 همراهش پس‌ از آن روز، دیگر دیده نشدند.

این شعله‌ای بود که آتش رمز و زارهای مثلث برمودا را برافروخت. حتی کسانی که سعی کردند تیم ستوان تیلور را نجات بدهند (یک هواپیمای نجات با 13 نفر سرنشین) نیز ناپدید شدند. این ماجرا به رازآلودی‌اش افزود و آن را بیش‌ از پیش شایسته عنوان مثلث شیطان کرد.

10 حقیقت جالب درباره مثلث برمودا که مطمئناً نمی‌دانستید

 

7- شمار مرگ‌ و میر و حوادث ناگوار در مثلث مرگ

هنگامی‌که یک مکان رازآلود عنوان «مثلث شیطان» را از آن خود می‌کند انسان کنجکاو می‌شود و می‌خواهد بداند واقعاً چند نفر به دستان این ابلیس مثلثی شکل مرده و ناپدید شده‌اند. هیچ عدد دقیقی اعلام نشده است، اما با در نظر گرفتن ستوان چارلز تیلور و افراد حاضر در پنج بمب‌افکن همراه او بعلاوه هواپیمای نجاتی که به دنبال آن‌ها بود، حداقل با اطمینان و به طور رسمی می‌توانیم بگوییم که شش هواپیما و 27 نفر طعمه آن شده‌اند.

بر اساس برخی از گزارش‌ها طی سده اخیر حداقل 50 کشتی و 20 هواپیما در مثلث برمودا گم شده و تاکنون هزار تا بیش از دو هزار نفر کشته شده‌اند.

10 حقیقت جالب درباره مثلث برمودا که مطمئناً نمی‌دانستید

  

6- قطب‌نما و مثلث

نخستین عملکرد عجیب‌ و غریب قطب‌نماها در مثلث برمودا برای کریستف کلمب مشهور اتفاق افتاد. او در اسنادش اعلام کرده است که قطب‌نما در مثلث برمودا جهت‌های عجیبی را نشان می‌داده است. حتی گفته است که چیزی شبیه به یک توپ آتشین در آسمان این منطقه دیده است.

بیشتر کسانی که درون مثلث برمودا می‌روند یا به آن نزدیک می‌شوند می‌گویند قطب‌نمایشان در این منطقه درست کار نمی‌کند یا خراب می‌شود. بر اساس یکی از توضیحات علمی‌ ارائه‌ شده، این ناحیه از اقیانوس اطلس یکی از دو مکان کره زمین است که در آن دو راستای شمال مغناطیسی و شمال واقعی (جغرافیایی) زمین یکی می‌شوند. دیگر مکان هم‌راستایی این دو شمال در مثلث برمودای اقیانوس آرام، نزدیک به کشور ژاپن است که به آن لقب دریای شیطان را داده‌اند.

10 حقیقت جالب درباره مثلث برمودا که مطمئناً نمی‌دانستید

 

5- مِه و سفر در زمان

شاید الآن با خودتان فکر کنید که سفر در زمان در میان تمام نظریه‌های مربوط به مثلث برمودا از همه نامعقول‌تر است. خب تا وقتی 4 نکته دیگر این متن را نخوانده‌اید خیلی هم نباید از این فکرتان مطمئن باشید. اما جدای از شوخی، سفر در زمان دیگر خیلی عجیب است. ولی شاید واقعاً به همین خاطر است که افراد و کشتی‌ها و هواپیماها بدون بر جای گذاشتن هیچ اثری ناپدید می‌شوند.

توضیح دقیق‌تری که در این مورد می‌دهند این است که مِهی که در مثلث برمودا ظاهر می‌شود یک مه الکتریکی است و هر چیزی با آن تماس برقرار کند تلپورت می‌شود. نویسنده بروس جموس تجربه‌اش در مورد این مه و مثلث برمودا را در کتابی با عنوان ورای مثلث برمودا شرح داده است.

10 حقیقت جالب درباره مثلث برمودا که مطمئناً نمی‌دانستید

 

4- اوتِک AUTEC

این واژه مخفف عبارت «مرکز ارزیابی و آزمایش زیردریایی در اقیانوس اطلس» می‌باشد که از مراکز وابسته به ناوگان ایالات‌متحده است و به‌طور رسمی در کشور باهاما فعالیت می‌کند. البته نظریه دخالت داشتن اوتک در مثلث برمودا جزء نظریه‌های توطئه به شمار می‌رود و شبیه به داستان‌های منطقه 51 دولت آمریکاست. نظریه‌های توطئه بسیار سرگرم‌کننده و جالب هستند و نام این نظریه توطئه را هم منطقه زیرآبی 51 گذاشته‌اند.

داستان نظریه از این‌ قرار است که دولت آمریکا با گونه‌های فرازمینی همدست شده و در منطقه مثلث برمودا زیر اقیانوس آزمایش‌هایی انجام می‌دهد. اگر این حرف واقعاً درست باشد، همه معماهای مثلث برمودا یکجا حل می‌شوند.

10 حقیقت جالب درباره مثلث برمودا که مطمئناً نمی‌دانستید

 

3- نظریه آتلانتیس

حالا که بحث همکاری فضایی‌ها و دولت آمریکا برای انجام دادن کارهای عجیب‌ و غریب زیر دریا را پیش کشیدیم، بگذارید پا را از این هم فراتر بگذاریم و به شهر آتلانتیس فکر کنیم. وقتی کسی می‌خواهد یک افسانه را با یک افسانه دیگر توضیح دهد، دیگر باورش واقعاً سخت می‌شود، اما بگذارید زیاده‌روی‌ کنیم.

بر اساس یک نظریه، شهر آتلانتیس را مثلث برمودا بلعیده است و به همین دلیل بود که این شهر ناپدید شد. نظریه دیگری می‌گوید که علت از کار افتادن قطب‌نماها و وسایل مکانیکی در منطقه مثلث برمودا سلول‌های برق و کریستال‌های انرژی شهر آتلانتیس هستند. یک نظریه دیگر نیز هست که جاده سنگی زیرآبی بیمینی رود (نزدیک باهاما) را به این داستان‌ها مرتبط می‌سازد. 

10 حقیقت جالب درباره مثلث برمودا که مطمئناً نمی‌دانستید

 

2- پوششی برای خطاهای انسانی

بسیاری از دانشمندان و جستجوگران اصلاً نظریه‌های عجیب‌ و غریب را در مورد مثلث برمودا قبول ندارند. آن‌ها می‌گویند که این افسانه‌ها ساخته شده‌اند تا یک توضیح ساده‌تر پنهان شود؛ چراکه حوادث پیش‌آمده در این منطقه سرشار از خطای انسانی بوده‌اند. و ناوگان آمریکا دلیل حادثه پرواز شماره 19 را همان ابتدا خطای خلبان اعلام کرده بود. خب حداقل در آن زمان این تنها توضیح منطقی موجود بود.

اما خیلی‌ها این توضیح را نپذیرفتند و نخواهند پذیرفت، به‌ویژه الآن که افسانه مثلث برمودا مانند توپ صدا کرده است. اما این افراد چطور می‌خواهند توضیح بدهند که علی‌رغم این ناپدیدی‌ها باز هم هرروزه هواپیماها و کشتی‌های فراوانی از این منطقه عبور می‌کنند.

10 حقیقت جالب درباره مثلث برمودا که مطمئناً نمی‌دانستید

 

1- آخرین قربانی‌ها

در همین دهه، دو ناپدیدی در مثلث برمودا اتفاق افتاد. اولی در سال 2015، یک کشتی حمل بار با 33 نفر خدمه بود. کشتی SS El Faro در طوفانی گرفتار و غرق شد اما چند هفته بعد درحالی‌که هیچ اثری از 33 خدمه‌اش نبود دوباره پیدا شد. پس‌ از آن نیز یک هواپیما با چهار مسافر، یک خلبان، و یک مادر و دو فرزندش دچار حادثه شد. این اتفاق دوم اردیبهشت دو سال پیش افتاد و هواپیما به‌گونه‌ای ناپدید شد که نه اثری از قطعاتش، نه بدنه‌اش، نه افراد و نه هیچ‌چیزی دیگری باقی نمانده بود و انگار غیب شده بود. البته مثال‌هایی که زدیم تنها تعداد اندکی از حوادثی هستند که باعث می‌شوند معمای مثلث برمودا هنوز هم زنده بماند.

10 حقیقت جالب درباره مثلث برمودا که مطمئناً نمی‌دانستید

 

آیا شما هم معمای مثلث برمودا را قبول دارید یا تصورتان بر این است که تمام حقایق و موارد گفته شده، زاده‌ی وهم و خیالات است؟

اگر این مطلب برای شما جالب است پیشنهاد میکنیم مطلب "اس‌اس کوتوپاکسی که در مثلث برمودا ناپدیدشده بود، بعد از 95 سال پیدا شد!" را بخوانید و ویدئوی "بازماندگان از راز مثلت برمودا می گویند!"  را نیز ببینید.

 

منبع: thetravel.com

لست سکند
لست سکند

سایت لست‌سکند از سال 1389 آغاز به کار کرد. از همان ابتدا، بخش مجله گردشگری راه‌اندازی شد تا بتواند با توجه به نیاز اهالی سفر، اطلاعات به‌روز و کاربردی را با مخاطبان به اشتراک بگذارد.